Jump to content
28 28
longin100

Szarpie podczas przyśpieszania

Recommended Posts

Witam

Od jakiegoś czasu czuć lekkie szarpanie (jąkanie) podczas przyśpieszania.Początkowo na 3 biegu a teraz zaczyna być to odczuwalne na 5 i 6 biegu.Może ktoś pomoże z kolegów ?

Share this post


Link to post
Share on other sites

moze egr, zrób logi bo tak to będzie ciężko cos stwierdzić.

Share this post


Link to post
Share on other sites

a ile kosztuje takie czyszczenie egr-a

Share this post


Link to post
Share on other sites

ja tam nie wiem czyszczę sam, filozofii w tym nie ma.:wink: myślę że więcej jak stówkę to nie powinno kosztować

Share this post


Link to post
Share on other sites

a jak to samemu czyścić??

Share this post


Link to post
Share on other sites

Kupujesz dedykowany środek lub np srodek do czyszczenia hamulców, odkrecasz egr i czyscisz z nagaru. Poszukaj trochę na necie napewno znajdziesz co i jak.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ja mam podobne objawy. Szarpie lekko na 2 i 3 biegu w okolicach 1750 - 2250 obrotów. Czasami tez słychać "odgłosy" podczas szarpnięcia. Kupiłem właśnie ten środek (polecam bo jest dobry), wyczyściłem EGR (nota bene był bardzo zabrudzony) i moja radość nie trwała zbyt długo - 2 dni. Szarpanie nie ustąpiło. Wyczytałem na forum, że może przestać dopiero po jakimś czasie. Jeżdżę już ponad 2 tygodnie i jakoś nie przestaje. Dodam, że komp jak i VAG nie pokazują żadnych błędów. Jakieś sugestie może??

Share this post


Link to post
Share on other sites

Jeżdżę BPW już piąty rok, to lekkie szarpanie połączone z "kichaniem" po dłuższej spokojnej jeździe i następnie spokojnym przyspieszaniu w zakresie 1700 do 2100 obr/min miałem od początku :decayed:.

Z moich obserwacji wynika że to wina zaworu EGR, jednak jego czyszczenie daje tylko nieznaczną i krótkotrwałą poprawę :whistling:.

Po roku eksploatacji zdecydowałem się na jego wymianę, na nowym spokój był przez 40 kkm, a potem problem zaczął powracać :decayed:

Z racji tego że rzadko tak jeżdżę , nie jest to dla mnie dużym problemem :grin:.

Wczoraj ekperymentowałem z zaślepieniem EGR-a , doświadczalnie wrzuciłem kryzę z jednym otworem fi 4,5 mm, komp błędu na razie nie wywalił.

Może będzie lepiej :eusathink:


Skype sobpiotr, Mszczonów.Powered by MASTER\'S ;)

Share this post


Link to post
Share on other sites

dzięki za "podtrzymanie" na duchu:)

Jeżdżę trochę i przeszkadza mi to. No i chce mieć sprawne auto...

Share this post


Link to post
Share on other sites

ja ostatnio wlałem takie cos diesel spulung do czyszczenia pompek i przestał kuleć na postoju. za niedługo biorę sie za czyszczenie egr tyle ze nie mogę znaleźć jak do niego sie dobrać. ma ktoś może jakieś linki jak wyczyścić egr?? mój silnik to 140 km 2tdi 2005r. znalazłem na forum tylko 1.9 tdi z b6 tam jest trochę inny układ a potrzebuję dokładnie co i jak bo nie jestem mechanikiem a na tych partaczy nie dam już ani groszaaa. wyczyszczę egr i sie odezwę co i jak. a czy ten środek do czyszczenia jest dobry czy tylko dobrą reklamę ktoś robi?? bo z linkiem na zakup?? dziwne

pozdro

Share this post


Link to post
Share on other sites

fakt, kup sobie 30 litrow ropy i zamocz tak na dwie doby swoj egr. pozniej go wyczysc, i niech wali ropa a Ty sie zajeb... czyszczac...

co za gosc....:facepalm::facepalm::facepalm: dziwny...:facepalm::facepalm::facepalm:

Share this post


Link to post
Share on other sites
fakt, kup sobie 30 litrow ropy i zamocz tak na dwie doby swoj egr. pozniej go wyczysc, i niech wali ropa a Ty sie zajeb... czyszczac...

co za gosc....:facepalm::facepalm::facepalm: dziwny...:facepalm::facepalm::facepalm:

czy ja coś mówiłem ze będę w ropie czyścił??? czytaj ze zrozumieniem, napisałem jak a nie czym czyścić egr. dziwny to jesteś ty bo chyba z doświadczenia piszesz żeby ropą czyścić i reklamę sobie robisz :grin: jak się uda to się uda jak nie to pojadę do partaczy mechaników i tyle. kiedyś sie trzeba nauczyć mechaniki

Share this post


Link to post
Share on other sites
Obstawiam zapieczona kierownice spalin.

Daj w palnik przez pare kilometrow i zobacz czy usterka ustapi ;)

Danie w palnik w tym przypadku pomaga na 100%, pod jednym warunkiem, że nigdy nie jeździsz delikanie w przedziale 1700 do 2100 obr/min :grin::whistling:

U mnie w zaślepce EGR-a otwór fi 5,5 mm, co jakiś czas pojawia się migająca na żółto spiralka, w kompie błąd zbyt małego przepływu przez EGR, ale jak na razie NIE SZARPIE:wink:

Z racji pojawiającego się błędu zbyt małego przepływu przez EGR, eksperymentowałem stopniowo rozwiercając kryzę, przy siedmiu milimetrach błąd się nie pojawia, ale auto też NIE SZARPIE :whistling:


Skype sobpiotr, Mszczonów.Powered by MASTER\'S ;)

Share this post


Link to post
Share on other sites

też mam 2.0 tdi bpw... martwiłem się o wtryski, ale jak mi magik podpiął pod kompa to stwierdził że wtryski są ok. u mnie na drugim biegu po spokojnej jeździe szarpie i kicha delikatnie, to trochę drażni chociaż jakoś bardzo nie przeszkadza. Nie wspomnę o tym że napędziło sporo strachu o pompki :wink:

Share this post


Link to post
Share on other sites

3483758355.jpg

Zdemontuj EGR-a i go wyczyść,na zdjęciu masz go na zielono. Na pewno jest zawalony mieszaniną sadzy z olejem :decayed:

W miejscu zaznaczonym na czerwono zamontuj aluminiową blaszkę grubości 1,5 mm z otworem 7 mm.

U mnie po takim zabiegu szarpanie ustąpiło :wink:

Tak wygląda z grubsza wyczyszczony EGR

22092010904.jpg

22092010906.jpg


Skype sobpiotr, Mszczonów.Powered by MASTER\'S ;)

Share this post


Link to post
Share on other sites

No ja piszę konkretnie o BPW, pierwsze zdjęcie trochę mylące, bo z racji braku w zbiorach zapożyczone z netu z opisem BKE, konstrukcyjnie to samo co BPW :whistling:


Skype sobpiotr, Mszczonów.Powered by MASTER\'S ;)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Piotrek, nie wywala Ci żadnych błędów na vag-u poza tymi opisanymi? Kwestia łapania temperatury przez silnik bez zmian? Chodzi mi o to, czy takie "prawie-zaślepienie" EGR jest jakoś wyczuwane przez komp czy nie (tzn. jest bardziej tak jakby EGR zupełnie był wyłączony/zaślepiony czy jednak tak jakby wszystko był bez zmian?). Jak ogarnąłeś kwestię uszczelnienia (oryginalnie siedzi tam chyba jakiś pierścień uszczelniający) i czy długość oryginalnych śrub wystarczy czy je zmieniałeś? Pytam bo na dniach wywalam DPF a przy okazji wyczyszczę EGR, jakby Twój patent był bezproblemowy to zastosuję go jednocześnie u siebie ;). Pozdrówka!

ps. Najpierw napisałem a dopiero później doczytałem Twój wcześniejszy post i przyjrzałem się fotce, sorry. Umiejscowienie blaszki odpowiedziało częściowo na moje pytania :). Ale nadal - długość śrub wystarcza? Tak się zastanawiam... skoro tyle syfu potrafi się nagromadzić w EGR to ile zajmie zasyfienie tego 7mm otworku w blaszce... Ile km zrobiłeś już na tym patencie?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Rozwiercałem alu-blaszkę zaczynając od fi 4,5 mm, z krokiem co 0,5 mm do momentu aż przestało walić błędem " zbyt mały przepływ zaworu EGR".

U mnie to nastąpiło przy otworze fi 7,0 mm :decayed:

Ważne że nie szarpie :whistling:

Nie miałem chęci wywalać kasy na kolejny zawór EGR ( kilka lat temu kupiłem nówkę sztukę, coś grubo ponad 1 kPLN:facepalm:)

Wytrzymał coś koło 45 tkm :grin:

Samo czyszczenie trochę pomaga, ale kichania u mnie nie eliminuje, a blaszka z otworem ogranicza na tyle maksymalny przepływ przez zawór, że silnik się nie dławi spalinami :whistling:( problem prawdopodobnie polega na szybkości reakcji zaworu na zmiany obciążenia silnika, lub dokładności działania czujnika przetwarzającego stopień otwarcia grzybka zaworu, na sygnał elektryczny , który pod uwagę bierze komp silnika do sterowania resztą osprzętu :whistling:)

Nie chciałem całkiem wywalać lub zaślepiać EGR-a ze względu na szybkość rozgrzewania silnika :decayed:

Z uszczelnieniem nie ma najmniejszego problemu, aluminiowa blaszka o grubości 1,5 mm sama załatwia sprawę, nie ma też problemu z temperaturą spalin przez nią przepływających, są w miarę zimne, bo przeszły przez chłodnicę :whistling:

Szablon do wykonania blaszki znalazłem na drugim końcu rurki łączącej EGR z chłodnicą spalin ( uszczelka :grin: )

Roboty z wykonaniem blachy 20 minut posiadając szlifierkę kątową z cienką tarczką do cięcia i wiertarkę lub wkrętarkę z kompletem wierteł + klucze imbusowe :grin:

Trochę dłużej zeszło się z kalibracją , ale najdłużej to się do tego przybierałem, bo pomysł świtał w głowie od pół roku :naughty:


Skype sobpiotr, Mszczonów.Powered by MASTER\'S ;)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Szacun! :) No to nadużyję Twoich praw autorskich do tego patentu i po niedzieli taka blaszka będzie też i u mnie ;). Pozdrówka!

Share this post


Link to post
Share on other sites

Zacznij z otworem 6,0 mm, w razie potrzeby rozwiercaj do skutu w postaci braku błędu ( jak nie masz VAGA , objawia się migającą zółtą spiralką ) :whistling:

Blaszkę możeś zrobić ździebko większą w miejscu gdzie nie będzie przeszkadzała, będziesz miał za co złapać cęgami przy montażu-demontażu :whistling:

P.S. Prawa autorskie gratis dla użytkowników naszego forum, innych można kroić na kasę wedle uznania :grin:

Acha, nie zapomnij napisać jak to działa u Ciebie :wink:

Odnalazłem swój filmik, jak EGR się zachowuje w czasie pracy silnika, co prawda na postoju a nie w czasie jazdy :


Skype sobpiotr, Mszczonów.Powered by MASTER\'S ;)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Potwierdzam skuteczność zabiegu, różnica odczuwalna od razu. Patent znalazłem u kogoś innego ale ten sam pomysł ja rozwierciłem 10 mm i jest super chyba nawet lepiej rusza w dolnym zakresie obrotów.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Nie koniecznie musi być to EGR- w jakiej kondycji są pompowtryskiwacze? - jeżeli poszarpuje również na biegu jałowym, delikatnie telepie budą to radzę się dokładniej przyjrzeć właśnie pompkom. Jak masz VAGA- jesteś w stanie sprawdzić to sam- być może któryś nie domaga i stąd poszarpywanie podczas przyspieszania.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Tomek temat przewertowany dogłębnie, przy konkreretnie takich objawach pompowtryski nie mają z tym nic wspólnego :whistling:


Skype sobpiotr, Mszczonów.Powered by MASTER\'S ;)

Share this post


Link to post
Share on other sites

ja mam seryjne BRD i takze mam takie jakby poszrpywania w zakresie rpm 1800-2100 w zakresie temp silnika 50-70stp auto sie zachowuje dosłownie tak jak sie jedzie na tempomacie i wystepuje takie jakby wyhamowanie/zwiekszanie obrotów aby utrzymac zadana predkosc. moje pytanie czy taka zaslepke z otworem moge zastosowac? bo z tego co mi mówiono nie mozna zaslepiac EGR ze wzgledu na DPF ze beda problemy - ze nie bedzie sie wypalał...

Share this post


Link to post
Share on other sites

Jeżeli objawy masz takie jak u nas ( czkawka :decayed: ), to zastosowanie kryzy przed EGR-em ma dużą szanse załatwić problem, musisz tylko indywidualnnie dobrać średnice otworu, tak by nie pojawiał się błąd zbyt małego przepływu przez EGR.:whistling:

W swoim BPW też mam DPF, jeżdżę na tym patencie już ponad miesiąc, błędów nie ma, auto dużo lepiej się zbiera przy niskich obrotach, żadnych niepokojących skutków ubocznych:banan:


Skype sobpiotr, Mszczonów.Powered by MASTER\'S ;)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
28 28

  • Recently Browsing   0 members

    No registered users viewing this page.

×
×
  • Create New...