Skocz do zawartości
IGNOROWANY

1.8 TFSI na łańcuszku rozrządu. Kiedy i jak serwisować?


sowiq

Rekomendowane odpowiedzi

Witam mógł by mi ktoś doradzić czy to już słychać łańcuch rozrządu ? Audi a4 b8 2010 r. 1.8 tfsi przebieg 110 tyś. Słychać trochę dziwnie bo to w garażu podziemnym. Pozdrawiam.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Bardziej fazatory do sprawdzenia, to wycie z początku to chyba pompa wspomagania.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Fazatory mógł byś bardziej wytłumaczyć ? Bo jestem zielony w tych tematach. I nie wiem czy mogę z tym jejzdzic jakiś czas ponieważ jestem za granicą i mogę to zrobić za jakis miesiac dopiero. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Luzy się na nich robią przez słabej jakości olej + wymiany co 30k albo i więcej.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Kupiłem to auto jak miało 40 tyś zrobione z prwnego źródła. Zalewałem tylko Revanolem 5w40 vst i zmiana co 10 tyś tak ze myślę że to nie wina oleju

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

2 godziny temu, Langista napisał:

to wycie z początku to chyba pompa wspomagania.

No coś ty...

Praktycznie każdy TFSI z jakiegoś powodu ma taki dźwięk przy rozruchu szczególnie na zimnym. Jak zaczynałem coś dłubać przy TFSI myślałem, że to rozrząd - że napinacz dopóki nie dostanie ciśnienia oleju to niedomaga ale po kilku wymienionych rozrządach stwierdziłem, że to nie to...

Korek wlewu oleju masz źle - konewką do góry nogami i tu jest powód :decayed:

A tak szczerze tym dźwiękiem przy starcie bym się nie przejmował. Ja tu rozrządu nie słyszę.

Jeśli to prawdziwe 110tyś to niby jeszcze tragedii nie ma choć różnie to jest. Robiłem passata niby 190tyś i przeskoczył przy rozruchu.

Edytowane przez Ghamax
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W dniu 12.02.2021 o 21:04, Ghamax napisał:

sitko z "okulara" wałków było standardowo wyrwane

Trzpień wałka ssącego nie był porysowany, w miejscu gdzie siedzi okular ?

Sitko potrafi zrobić na nim piękne bruzdy, a wtedy jest problem ze zmiennymi fazami na niskich obrotach. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ani jeden ani drugi wałek nie był porysowany. Okular też w porządku. A to nieszczęsne sitko to na całe szczęście nie przecisło się nigdzie tylko zatrzymało na kanale olejowym, więc fizycznie wziąłem je do ręki i wywaliłem najdalej jak się da. Okular założyłem bez sitka. Jak dla mnie zbędny problem - o czystość silnika dbam, olej wymieniam często także nie przejmuje się tym.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dokładnie, to sitko to zbędny gadżet.  

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

9 godzin temu, METJU9999 napisał:

Witam  na jaką cene się spodziewać za wymianę  rozrządu w Audi kombi a4 b8 1.8 TFSI o mocy 170kw Multitronic 2008.r 

Bo  jeden mechanik wycenę mi zrobił na  2tys

A mi się  w to nie chce wierzyć że aż taki koszt 

 Nie ma motoru 1.8 tfsi o mocy 170KW w a4b8... Jak już to masz 160KM.

cena samych gratów to od 1000 zł się zaczyna i to za jakieś zamienniki tańsze. Zestaw z aso od 1500 zl ,a pracy jest trochę przy wymianie.

Edytowane przez pila24
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nawet może wyjść więcej. Chyba, że zrobi ktoś po łebkach jak to powiedzieć sam główny łańcuch.

 

Demontaż zderzaka, pasa przedniego z chłodnicami. Na upartego da się zrobić bez odciągania czynnika - skraplacz na wężach odchylając na bok ale jak się robi fachowo to odciągnięcie czynnika. Demontaż misy olejowej i wymiana 3 łańcuchów, 2 napinaczy i wszystkich ślizgów.

 

Jeśli chodzi o zamienniki to fajne zestawy ma Borsehung - koszt to min. 1300zł. Kwestia pokrywy metalowej od rozrządu. Często jest do wymiany i ogólnie to fajnie ją wymienić - koszt od 250-350zł. Uszczelki górnej pokrywy - ze 100zł. Po rozebraniu weryfikacja okulara. Jak jest w porządku to super - jak nie to mamy koszta. Z elektromagnesu zmiennej fazy też lubi w 2008 cieknąć. Zdarza wymieniać mi się na tą już całą plastikową - 100-180zł. Skoro demontaż misy, a przykładowo olej już ma przejechane sporo to od razu wymiana filtra i oleju. Koszta się zbierają, a gdzie robocizna...

 

A i oczywiście ściągamy pasek osprzętu, a tam nieraz okazuje się że rolka, sprzęgiełko alternatora i oczywiście sam pasek do wymiany.

Edytowane przez Ghamax
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Panowie ... i Panie ....takie info dla osób które będą robić rozrząd lub też robiły . ?

Żadnych zamienników .... tylko niestety oryginał.

40tyś km temu miałem robiony rozrząd na  Borsehung-u na dzień dzisiejszy rozrząd jest z powrotem do roboty ze względu na rozciągnięty łańcuch - prawie maksymalne wyjechał napinacz.

Sprawdźcie sobie u Was jak to wygląda.

Niestety robota zaplanowana na końcówkę maja więc teraz jeżdżę z duszą na ramieniu  

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W dniu 10.02.2022 o 07:23, Rrc napisał(a):

Trzpień wałka ssącego nie był porysowany, w miejscu gdzie siedzi okular ?

Sitko potrafi zrobić na nim piękne bruzdy, a wtedy jest problem ze zmiennymi fazami na niskich obrotach. 

cześć- ja właśnie mam taki problem jak piszesz że jak się rozgrzeje silnik to na niskich obrotach dziwnie chodzi ale jak dodam więcej gazu to wchodzi na normalne obroty

pokazuje błędy 2796-przestawienie wałka rozrządu strony ssącej - za wolne

2795-przestawienie wałka rozrządu w kier. później-nieosiągnięta wartośćwymagana

4113 - czujnik położenia wałka rozrządu-niezrozumiały sygnał

dasz radę coś podpowiedzieć co z tym zrobić ?

pozdrawiam,

 

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam. Może mi ktoś pomoc czy to jest łańcuch rozrządu do wymiany przy takim dźwięku? Przejechane mam 290tys a 90tys temu robiłem wyminę łańcucha napinacza itp. Posłuchaj na filmiki wyje jak diesel tdi. CJEB 1.8 170km

Edytowane przez Piter555
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W dniu 10.12.2023 o 20:33, Dev napisał(a):

Dzwoni rano po odpaleniu ?

Nie zauważyłem takich objawów.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No to nie ma powodów do zmartwienia.

Zmieniaj oliwę co 7-8 tkm to będzie dlugo jeszcze spokoj

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...