gobo007 Opublikowano 27 Lipca 2008 Opublikowano 27 Lipca 2008 Witam, Od razu zaznaczam, ze przeczytalem wszystkie posty dotyczace klimy i problemow z nia, ale nie znalazlem odpowiedzi na moje pytanie. Auto to A4, 1.8 bez T i automatyczna skrzynia biegow. Gdy jezdze po miescie, robie krotkie trasy po 50-100km jest ok. Gdy jade w dluzsza trase, albo predkosc jest wieksza niz 120-130km/h, to po 15-30 minutach takiej jazdy wylacza mi sie klimatyzacja, a sniezynka znika z wyswietlacza. Po jakims czasie jazdy, powiedzmy 15minutach klimatyzacja sie wlacza, wszystko dziala ok i przez jakis czas moge jechac w chlodzie, po czym wylacza sie znowu. I tak w kolko. Pojechalem sprawdzic czynnik, brakowalo ok 60g, wiec dosc malo. Czynnik dopelnilem, olej nowy - zupelnie jednak to nie odbilo sie na moim problemie - jak istnial, tak istnieje. Co sugerujecie, by sprawdzic/wymienic w pierwszej kolejnosci? Po nabiciu klimy sprawdzilem bledy u mechanika - jedyny blad dotyczyl czasem pojawiajacej sie przerwy w czujniku zasysanego powietrza w tunelu. Gdzie moge znalezc ten czujnik? Czy on moze powodowac takie objawy? Ogolnie wydaje mi sie,ze jest to sprawa czujnika cisnieniowego i stad to wylaczanie. Wentylator chodzi ok i zasadniczo wszystko zostalo juz sprawdzone... Czekam na Wasze sugestie i mam nadzieje,ze wspolnie uda sie nam rozwiazac ten problem. Z gory dziekuje i pozdrawiam. Piotrek
Grzegorz76 Opublikowano 28 Lipca 2008 Opublikowano 28 Lipca 2008 Witam. No właśnie czytałem w instrukcji obsługi, że w samochodach z automatem czasami się wyłącza. Ja może zacytuję... "W samochodach z automatyczną skrzynią biegów może następować chwilowe wyłączanie się sprężarki układu klimatyzacji przy częstym ruszaniu z dużymi przyspieszeniami lub częstym korzystaniu z urządzenia do natychmiastowej redukcji biegów (kick-down). Ma to na celu zachowanie pełnej mocy silnika." Nie jestem pewien czy to dotyczy Twojego problemu ale tak mi się skojarzyło.. Pozdrawiam. [br]Dopisany: 28 Lipiec 2008, 11:26 _________________________________________________Nie wiem jak jeździsz, czy mocno "deptasz". Zrób sobie próbę, godzinną przejażdzkę bez obciążania silnika i zobacz czy się będzie wyłączać.
majkel_majki Opublikowano 28 Lipca 2008 Opublikowano 28 Lipca 2008 Rzeczywiście, w automacie wystepuje chwilowe odłączenie sprężarki przy mocnym depnięciu z kick- down. Różnica miedzy tym zjawiskiem a problemem kolegi jest taka, że jeśli wszystko jest ok i depniemy gaz sprężarka rozłączy się, ale na chwilę przy czym śnieżynka nie zgasnie, ba nawet nie zdążymy odczuć braku pracy klimy. Sprawdzone w praktyce. To nie to Kolego gobo007, przygladałeś się może jakie są wskazania temperatury zewnętrznej na wyświetlaczu w desce podczas jazdy z taką prędkością? Czy temperatura zewn. na FIS np. spada i wzrasta na przemian? Może czujnik temp. zewnętrznej jest uszkodzony i fałszuje wskazania, zdaje się że poniżej 3,5 stopni C na zewnątrz klima w ogóle się nie włącza. Warto także przyjrzeć się temu czujnikowi ciśnienia w układzie klimy. Od strony elektrycznej- przekaźnik, sterownik wszystko jest sprawdzone jak rozumiem.
gobo007 Opublikowano 13 Grudnia 2008 Autor Opublikowano 13 Grudnia 2008 Sprawa dalej jest w toku. Bede mial jutro interfejs, to sprawdze kody VAGa. Dzis sprawdzilem kody klimatronika i na pozycji 58, czyli czujniku powietrza zasysanego pojawia mi sie wartosc -48:) Gdzie jest umiejscowiony ten czujnik? Myslicie,ze moze miec on wplyw na wieksze zuzycie paliwa? Piotr Aktualizacja 01.09.2008 Czujnik jest umiejscowiony pod filtrem przeciwpylkowym. Mozna go wymienic albo od podszybia, albo demontujac od wewnatrz schowek. Musze go wyciagnac, by spisac numer czesci i zamowic taki sam, badz zamiennik. Na anglojezycznym forum Audi wyczytalem, ze uszkodzenie tego czujnika powoduje wylaczanie sie klimatyzacji przy wyzszych temperaturach spowodowanych albo szybka jazda, albo temperatura zewnetrzna... Dokladnie pasuje to do opisu mojeggo problemu!!!. Gdy czujnik G89 jest uszkodzony, jego role przejmuje czujnik temperatury zewnetrznej - a ich wskazania roznia sie na tyle, by pewne wartosci krytyczne zostaly poprzekraczane i stad to odlaczanie sie klimatyzacji. Powietrze zasysane jest duzo chlodniejsze, a wartosc z czujnika temperatury czesto zawyzona chocby temperatura asfaltu itp. Dam znac co i jak po wymianie. Postaram sie tez zrobic fotki.[br]Dopisany: 27 Sierpień 2008, 21:20_________________________________________________Maly update z 13.12.2008. Do czujnika da sie dostac od schowka i filtra powietrza, ale wymontowac go mozna tylko od schowka:). Nie popelniajcie mojego bledu, bo zdemontowalem podszybie plastikowe, filtr do klimy tylko po to, by sie o tym dowiedziec. Owszem - czujnik widzialem, ale co z tego:) Demontaz schowka, dmuchawy (tez przeszkadzala:), znajduje sie tuz za schowkiem)) zajmuje maks 10 min. Dmuchawa mocowana jest 3 lub 4 wkretami z lbami (o ile pamietam) torx. Demontaz jest prosty. Do schowka potrzeba klucza 8, najlepiej fajkowego, czy mala grzechotke, bo plaskim do wglebien, gdzie sa lby srub sie nie dostaniemy. Trzeba sie troche nagimnastykowac, by czujnik wymienic, ale nie ma tragedii. Po wykreceniu dmuchawy widzimy czujnik, a wlasciwie jego koncowke. Mozemy ja obrocic, wypchnac czujnik, a wtedy od spodu bez problemu juz go wyciagniemy. Po odlaczeniu czujnika przeczyscilem jakims srodkiem do czyszczenia stykow wtyczke, podmienilem czujnik i troche musialem sie nagimnastykowac, by go wsadzic. Mysle jednak, ze bylo warto, bo od tamej pory, a wymienialem go z 1.5 miesiaca temu bledy klimatyzacji przestaly sie pojawiac, a sama klima sie nie wylacza. Ze spostrzezen: czujnik ciezko nowy dostac - mialem jego numer, w zadnym sklepie mimo kilku tygodni poszukiwan go nie dostalem. Kupilem uzywke za 25zl. Czujnik stary i nowy mialy rozna dlugosc, ale numer czesci byl taki sam, wiec to chyba nie mialo zadnego znaczenia. Montaz w odwrotnej kolejnosci, brak haczykow. W sumie cala operacja specjalnie sie nie spieszac zajmuje 25-30 min. Narzedzia: klucz torx maly (nie znam numeracji tych kluczy), fajkowy (najlepiej) klucz 8. Pozdrawiam!
gobo007 Opublikowano 17 Lipca 2009 Autor Opublikowano 17 Lipca 2009 Od wymiany czujnika minelo troche czasu i przejechalem przez ten okres ok. 20tys.km. Po wymianie czujnika problem nigdy juz sie nie pojawil i wszystko dziala jak nalezy. Tak wiec jesli klima sie wam wylacza okresowo i blad wskazuje na czujnik w kanale, to nie ma co kombinowac, a od razu go wymieniac. Chwila roboty i problem zostaje rozwiazany.
Maniek78 Opublikowano 18 Lipca 2009 Opublikowano 18 Lipca 2009 U mnie sprawa wygladala podobnie klima zalaczala sie i wylaczala podczas jazdy okazalo sie ze jest zapchany dlawik w zaworze wysokiego cisnienia opilkami metalu pod filtrem kabinowm po przeczyszczeniu dlawika problem wylaczania klimy zniknal.
wojtas.lodz Opublikowano 18 Lipca 2009 Opublikowano 18 Lipca 2009 Witajcie, mam podobny problem jak Gobo007. Klima raz daje sie włączyć a raz nie, czasem już włączona potrafi się sama wyłączyć i na odwrót zdecydowanie problem pojawia się jak robi się bardzo gorąco. Zabrałem się do spr błędów, komputer pokazuje uszkodzenie czujnika w tunelu. Rozkręciłem wszystko jak kolega napisał, wyciągnąłem schowek , napociłem się trochę żeby wydobyć wentylator z tunelu powietrznego ale po 30 minutach poszukiwania od wnętrza i nawet od podszybia nie wiem gdzie się znajduje ten czujnik, gdyż za nic go nie mogłem zlokalizować , czy ma ktoś może zdjęcie tego czujnika żebym wiedział jak to wygląda, albo w którym to jest miejscu. Tak się zastanawiam czy w moim aucie na pewno czujnik występuje właśnie w opisanym miejscu.
gobo007 Opublikowano 24 Lipca 2009 Autor Opublikowano 24 Lipca 2009 Najlatwiej sprawdzic to czy czujnik jest demontujac filtr przeciwpylkowy na podszybiu. Patrzac z gory koncowka czujnika, okragla o srednicy ok 5mm powinna wystawac z obudowy tego calego pudla. Czujnik umieszczony jest na sciance od przodu auta. Po sciagnieciu dmuchawy jego koncowka powinna byc widoczna. By go wyciagnac trzeba wsadzic reke od spodu, jakby za schowek. Jest troche z tym gimnastyki, ale powinienes sobie poradzic. Nie wiem ,czy rysunki cos pomoga, ale mam nadzieje, ze tak:) Strzalka od dolu na jednym z rysunkow to kierunek z jakiego "atakujesz" czujnik od schowka:)
wojtas.lodz Opublikowano 24 Lipca 2009 Opublikowano 24 Lipca 2009 Dobra, dzięki za info rozkręcę to jeszcze raz i sprawdzę. Jak bym miał jakies problemy porobię foty i wkleję. Dziękuje z góry
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się