Skocz do zawartości
IGNOROWANY

Błąd AIRBAG


Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Ostatnio jechałem i zapalił się airbag na zegarach.

Błędu nie da się usunąć. Zrobiłem tak jak polecił Bart-S, ale nic nie dało.

Wyjąłem airbaga kierowcy i poruszałem kostką, oboma zapalnikami, tak samo zrobiłem z kostką pod fotelem kierowcy - bez efektu.

Dalej ten sam błąd aka driver side airbag n95 upper limit exceeded.

Sprawdzałem w meas. block to w wielu MVB było Too High :facepalm:

Już nie mam siły do tego.

XdJlIBkl.jpg

6A5Z71Al.jpg

zJqXBhcl.jpg

cDyjK7hl.jpg

Taśma padła w kierownicy? :facepalm:

edit: jeszcze sobie przypomniałem: jak odłączyłem całkowicie poduszkę kierowcy to nic się nie zmieniło, błąd był ten sam więc chyba tutaj szukać przyczyny? Całej kierowcy nie ściągałem, bo nie miałem tego klucza pod ręką... Może problem leży w tej kostce?

Opublikowano
Ostatnio jechałem i zapalił się airbag na zegarach.

Błędu nie da się usunąć. Zrobiłem tak jak polecił Bart-S, ale nic nie dało.

Wyjąłem airbaga kierowcy i poruszałem kostką, oboma zapalnikami, tak samo zrobiłem z kostką pod fotelem kierowcy - bez efektu.

Dalej ten sam błąd aka driver side airbag n95 upper limit exceeded.

Sprawdzałem w meas. block to w wielu MVB było Too High :facepalm:

Już nie mam siły do tego.

http://i.imgur.com/XdJlIBkl.jpg

http://i.imgur.com/6A5Z71Al.jpg

http://i.imgur.com/zJqXBhcl.jpg

http://i.imgur.com/cDyjK7hl.jpg

Taśma padła w kierownicy? :facepalm:

edit: jeszcze sobie przypomniałem: jak odłączyłem całkowicie poduszkę kierowcy to nic się nie zmieniło, błąd był ten sam więc chyba tutaj szukać przyczyny? Całej kierowcy nie ściągałem, bo nie miałem tego klucza pod ręką... Może problem leży w tej kostce?

Nie ruszaj kostki pod fotelem bo nie ma związku z pokazanym błędem. Podmień z kimś poduszkę i zobacz czy błąd po skasowaniu wraca.

Opublikowano

Mnie też ta przypadłość w sobotę spotkała.Ki diabeł?????????

Opublikowano

u mnie było to samo po wymianie kiery na 3 ramienna, okazało się że coś w kostce było nie tak , chociaż wyglądała Ok... więc dziś wymieniłem kabelki te co łączą kierownicę i poduchę z taśmą i jest git majonez :D AirBag zgasł :D

Opublikowano

Diagnoza: taśma/zwijak

Długo zajęło, ale w końcu doszedłem. W skrajnej pozycji dało się usunąć błąd i nie wracał, ale jak się pokręciło taśmą w drugą stronę to błąd wracał. Nie dało się ustawić taśmy tak, żeby błąd nie wrócił i dało się maksymalnie skręcić kierownicą (z nerwów urwałem taśmę w uj..)

Trudno, i tak była do wymiany.

Opublikowano
Diagnoza: taśma/zwijak

Długo zajęło, ale w końcu doszedłem. W skrajnej pozycji dało się usunąć błąd i nie wracał, ale jak się pokręciło taśmą w drugą stronę to błąd wracał. Nie dało się ustawić taśmy tak, żeby błąd nie wrócił i dało się maksymalnie skręcić kierownicą (z nerwów urwałem taśmę w uj..)

Trudno, i tak była do wymiany.

Najważniejsze że prawidłowo zdiagnozowane :thumbup1:

Opublikowano
Diagnoza: taśma/zwijak

Długo zajęło, ale w końcu doszedłem. W skrajnej pozycji dało się usunąć błąd i nie wracał, ale jak się pokręciło taśmą w drugą stronę to błąd wracał. Nie dało się ustawić taśmy tak, żeby błąd nie wrócił i dało się maksymalnie skręcić kierownicą (z nerwów urwałem taśmę w uj..)

Trudno, i tak była do wymiany.

Najważniejsze że prawidłowo zdiagnozowane :thumbup1:

No zaparłem się i jakoś się udało ;)

Nie jest tak tragicznie, bo taśmy po 150 zł chodzą, gorzej jakby airbag padł :kwasny:

Co do błędu to upper limit exceeded oznacza, że jest przerwa w obwodzie tak dla potomnych. Obstawiam, że problem był na taśmie od wewnętrznej strony tam gdzie taśma wychodziła z tego wewnętrznego pierścienia po prostu się zagięła/przetarła/przełamała i obwód się zamykał tylko przy jej odpowiednim ułożeniu :wink:

No trudno, przynajmniej wiem na czym stoję, ale brak multifunkcji boli :banan:

Opublikowano
Diagnoza: taśma/zwijak

Długo zajęło, ale w końcu doszedłem. W skrajnej pozycji dało się usunąć błąd i nie wracał, ale jak się pokręciło taśmą w drugą stronę to błąd wracał. Nie dało się ustawić taśmy tak, żeby błąd nie wrócił i dało się maksymalnie skręcić kierownicą (z nerwów urwałem taśmę w uj..)

Trudno, i tak była do wymiany.

Najważniejsze że prawidłowo zdiagnozowane :thumbup1:

No zaparłem się i jakoś się udało ;)

Nie jest tak tragicznie, bo taśmy po 150 zł chodzą, gorzej jakby airbag padł :kwasny:

Co do błędu to upper limit exceeded oznacza, że jest przerwa w obwodzie tak dla potomnych. Obstawiam, że problem był na taśmie od wewnętrznej strony tam gdzie taśma wychodziła z tego wewnętrznego pierścienia po prostu się zagięła/przetarła/przełamała i obwód się zamykał tylko przy jej odpowiednim ułożeniu :wink:

No trudno, przynajmniej wiem na czym stoję, ale brak multifunkcji boli :banan:

Upper albo Lower limit exceeded nie oznacza przerwy w obwodzie tylko odpowiednio zbyt wysokie lub zbyt niskie wartości rezystancji - w 90% przypadków jest to brak pełnego styku na dwóch przeciwstawnych pinach w problematycznej kostce. Dlatego jednym ze stosowanych rozwiązań gdy problem dotyczy kostki np. pod fotelem dla bocznej poduszki pasażera - jest wywalenie konektora i po prostu polutowanie kabelków. Zazwyczaj wystarcza po prostu odpowiednio nagiąć/wyprostować piny.

Opublikowano
Diagnoza: taśma/zwijak

Długo zajęło, ale w końcu doszedłem. W skrajnej pozycji dało się usunąć błąd i nie wracał, ale jak się pokręciło taśmą w drugą stronę to błąd wracał. Nie dało się ustawić taśmy tak, żeby błąd nie wrócił i dało się maksymalnie skręcić kierownicą (z nerwów urwałem taśmę w uj..)

Trudno, i tak była do wymiany.

Najważniejsze że prawidłowo zdiagnozowane :thumbup1:

No zaparłem się i jakoś się udało ;)

Nie jest tak tragicznie, bo taśmy po 150 zł chodzą, gorzej jakby airbag padł :kwasny:

Co do błędu to upper limit exceeded oznacza, że jest przerwa w obwodzie tak dla potomnych. Obstawiam, że problem był na taśmie od wewnętrznej strony tam gdzie taśma wychodziła z tego wewnętrznego pierścienia po prostu się zagięła/przetarła/przełamała i obwód się zamykał tylko przy jej odpowiednim ułożeniu :wink:

No trudno, przynajmniej wiem na czym stoję, ale brak multifunkcji boli :banan:

Upper albo Lower limit exceeded nie oznacza przerwy w obwodzie tylko odpowiednio zbyt wysokie lub zbyt niskie wartości rezystancji - w 90% przypadków jest to brak pełnego styku na dwóch przeciwstawnych pinach w problematycznej kostce. Dlatego jednym ze stosowanych rozwiązań gdy problem dotyczy kostki np. pod fotelem dla bocznej poduszki pasażera - jest wywalenie konektora i po prostu polutowanie kabelków. Zazwyczaj wystarcza po prostu odpowiednio nagiąć/wyprostować piny.

W moim przypadku jak jak miałem upper limit exceeded i całkowicie wyjąłem taśmę i odpiąłem żółtą kostkę od jej wewnętrznej strony to błąd się nie zmienił, ale gdy podłączyłem na próbę rezystor to błąd zmienił się na lower limit exceeded :wink:

Opublikowano
Diagnoza: taśma/zwijak

Długo zajęło, ale w końcu doszedłem. W skrajnej pozycji dało się usunąć błąd i nie wracał, ale jak się pokręciło taśmą w drugą stronę to błąd wracał. Nie dało się ustawić taśmy tak, żeby błąd nie wrócił i dało się maksymalnie skręcić kierownicą (z nerwów urwałem taśmę w uj..)

Trudno, i tak była do wymiany.

Najważniejsze że prawidłowo zdiagnozowane :thumbup1:

No zaparłem się i jakoś się udało ;)

Nie jest tak tragicznie, bo taśmy po 150 zł chodzą, gorzej jakby airbag padł :kwasny:

Co do błędu to upper limit exceeded oznacza, że jest przerwa w obwodzie tak dla potomnych. Obstawiam, że problem był na taśmie od wewnętrznej strony tam gdzie taśma wychodziła z tego wewnętrznego pierścienia po prostu się zagięła/przetarła/przełamała i obwód się zamykał tylko przy jej odpowiednim ułożeniu :wink:

No trudno, przynajmniej wiem na czym stoję, ale brak multifunkcji boli :banan:

Upper albo Lower limit exceeded nie oznacza przerwy w obwodzie tylko odpowiednio zbyt wysokie lub zbyt niskie wartości rezystancji - w 90% przypadków jest to brak pełnego styku na dwóch przeciwstawnych pinach w problematycznej kostce. Dlatego jednym ze stosowanych rozwiązań gdy problem dotyczy kostki np. pod fotelem dla bocznej poduszki pasażera - jest wywalenie konektora i po prostu polutowanie kabelków. Zazwyczaj wystarcza po prostu odpowiednio nagiąć/wyprostować piny.

W moim przypadku jak jak miałem upper limit exceeded i całkowicie wyjąłem taśmę i odpiąłem żółtą kostkę od jej wewnętrznej strony to błąd się nie zmienił, ale gdy podłączyłem na próbę rezystor to błąd zmienił się na lower limit exceeded :wink:

Bo źle dobrałeś opornik i rezystancja była za mała. Jak całkowicie odłączysz kostkę to nie masz obwodu a zatem rezystancja leci do góry i masz upper limit exceeded.

Opublikowano

Rezystancja nie miała dla mnie znaczenia z tego względu, że chciałem tylko sprawdzić tylko, czy dobrze szukam tzn. czy błąd się zmienia :wink:

Opublikowano

Uwielbiam te wymiany zdań z Tobą...

Opublikowano

Wiem, jestem ciężki przypadek :grin::decayed:

Taśma zamówiona.

---------- Post dopisany 28-08-2013 at 18:59 ---------- Poprzedni post napisany 24-08-2013 at 14:57 ----------

Taśma wymieniona, błąd skasowany, ale teraz świeci się ABS i ESP :doh:

Opublikowano

Odłączyłeś taśmę - skalibruj od nowa czujnik skrętu.

Opublikowano

Nie wiem czy to pomoże, bo w 03 ABS mam błąd

00778 - Steering Angle Sensor (G85): Faulty

Possible Causes

Steering Angle Sensor (G85) faulty

Possible Solutions

Check Steering Angle Sensor (G85)

Special Notes

With steering wheel level, wheels pointing straight ahead, make sure G85 is reporting 0 degrees +/- 5 degrees. If a reading of +360 or - 360 degrees is found. Remove steering wheel and turn clock spring 1 turn in direction needed to fix. See repair manual.

Opublikowano
Nie wiem czy to pomoże, bo w 03 ABS mam błąd

00778 - Steering Angle Sensor (G85): Faulty

Possible Causes

Steering Angle Sensor (G85) faulty

Possible Solutions

Check Steering Angle Sensor (G85)

Special Notes

With steering wheel level, wheels pointing straight ahead, make sure G85 is reporting 0 degrees +/- 5 degrees. If a reading of +360 or - 360 degrees is found. Remove steering wheel and turn clock spring 1 turn in direction needed to fix. See repair manual.

Procedurę masz opisaną w warsztacie w wątku poświęconym podmianie kiery na model B7. Robiłeś to przy swapie na pewno więc trzeba to zrobić jeszcze raz. Wchodzisz do ABS, Login, potem Coding. Następnie sprawdzasz błędy, dalej wchodzisz w bloki pomiarowe aby sprawdzić położenie czujnika, znów Login (podajesz odpowiedni kod) i na koniec basic settings celem kalibracji (w interesującej Cię grupie powinno się pojawić "Adjustment OK"). Detale, tak jak napisałem - znajdziesz w dziale warsztat.

Opublikowano
Nie wiem czy to pomoże, bo w 03 ABS mam błąd

00778 - Steering Angle Sensor (G85): Faulty

Possible Causes

Steering Angle Sensor (G85) faulty

Possible Solutions

Check Steering Angle Sensor (G85)

Special Notes

With steering wheel level, wheels pointing straight ahead, make sure G85 is reporting 0 degrees +/- 5 degrees. If a reading of +360 or - 360 degrees is found. Remove steering wheel and turn clock spring 1 turn in direction needed to fix. See repair manual.

Procedurę masz opisaną w warsztacie w wątku poświęconym podmianie kiery na model B7. Robiłeś to przy swapie na pewno więc trzeba to zrobić jeszcze raz. Wchodzisz do ABS, Login, potem Coding. Następnie sprawdzasz błędy, dalej wchodzisz w bloki pomiarowe aby sprawdzić położenie czujnika, znów Login (podajesz odpowiedni kod) i na koniec basic settings celem kalibracji (w interesującej Cię grupie powinno się pojawić "Adjustment OK"). Detale, tak jak napisałem - znajdziesz w dziale warsztat.

Tzn. ja wiem jak skalibrować, bo przecież robiłem to już, ale zastanawiałem się, czy przez przypadek nie uszkodziłem go mechanicznie i dlatego pokazuje, że "faulty" :eusathink:

No, ale zaraz spróbuje zrobić kalibrację.

---------- Post dopisany at 20:55 ---------- Poprzedni post napisany at 19:42 ----------

I nie udało się skasować.

---------- Post dopisany at 21:23 ---------- Poprzedni post napisany at 20:55 ----------

Jutro jeszcze raz spróbuje, ale wątpię żeby się udało bez jazdy samochodem (w lapku nie mam baterii i mogę go używać jedynie na postoju :doh:)

Opublikowano

U mnie świecenie kontrolki Airbag spowodowane było poluzowanymi pinami w kostce poduszki fotela kierowcy.Fachman poprawił co trzeba,a przy okazji podłaczył lusterko fotochrom i wszystko gra.

Opublikowano

no i siedze w garazu i nie ma opcji zeby to usunac. nie da sie skalibrowac bo wcale sygnalu nie lapie. krece kiera w lewo i prawo. jezdze i nic. caly czas pokazuje ze kat 0 stopni i tyle. w 04 basi settings jest pokazane ze adp. steering. w drugiej nie pamietam a w trzeciej jest Not ok, czwarta N/A.

Gdzie jest ten czunik skretu bo trzeba to padlo rozebrac co pewnie nic nie da a potem wymienic.

Opublikowano
no i siedze w garazu i nie ma opcji zeby to usunac. nie da sie skalibrowac bo wcale sygnalu nie lapie. krece kiera w lewo i prawo. jezdze i nic. caly czas pokazuje ze kat 0 stopni i tyle. w 04 basi settings jest pokazane ze adp. steering. w drugiej nie pamietam a w trzeciej jest Not ok, czwarta N/A.

Gdzie jest ten czunik skretu bo trzeba to padlo rozebrac co pewnie nic nie da a potem wymienic.

Czujnik skrętu masz w taśmie - zakładając, że nie spierdoliłeś nic podczas procedury kalibracyjnej (a dobrze wiesz, że jeśli chodzi o Ciebie to nigdy nie wiadomo :grin:) = taśma którą nabyłeś jest uszkodzona. BTW - to na pewno taśma z B7?

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...