Kuba A4 Opublikowano 23 Maja 2011 Udostępnij Opublikowano 23 Maja 2011 Witam!! Podczas jazdy bez właczonej klimy temp na wskaźniku idzie na 120 wg VAGa 89-90 stopni. Kiedy włacze klime temp na wskaźniku stoi na 90. Nie wiem niestety ile wykazuje wtedy VAG. Czy w tym wypadku możliwa jest usterka termostatu?? Dzięki za wszelkie sugestie. Pozdro!! Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Biszczan Opublikowano 31 Lipca 2011 Udostępnij Opublikowano 31 Lipca 2011 Witam. Szykuję się do wymiany termostatu, oraz płynu chłodzącego i mam w związku z tym kilka pytań: 1. Ile płynu mieści się w układzie w B6 1.9 TDI AWX? (Ktoś podał, że dla silnika AFN 4,5L) 2. Chcąc wypłukać układ wodą demineralizowaną powinienem wlać jej tyle ile maksymalnie wchodzi do układu? 3. Jak powinno wyglądać takie oczyszczenie układu tzn. czy po spuszczeniu starego płynu i wlaniu wody dem. odpalić motor żeby trochę popracował a następnie spuścić wodę i uzupełnić układ rozrobionym koncentratem z wodą demineralizowaną? Pozdrawiam posiadaczy \OOOO/ Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
adadur Opublikowano 31 Lipca 2011 Udostępnij Opublikowano 31 Lipca 2011 Kup w ASO Skody 1 litrowe koncentraty (ok. 20zł/litr) - 3 sztuki (lub 2x1,5 litra ale wychodzi drożej). Obecnie produkowany to G12++ albo możesz kupic jakiś zamiennik spełniający normy dla G12+ Do tego kupujesz 3 butelki wody demineralizowanej - rozcieńczasz by uzyskać mieszaninę 50:50 odporna na -35stC. Przy wymianie do poziomu MAX powinno ci zostać ok.1/3 ... 1.4 butelki mieszaniny. Ad.1 masz powyżej Ad.2 Nie ma sensu płukać! chyba że spuszczając płyn zauważysz mętny płyn -wówczas na wąż w podszybiu połączasz zwyczajny wąż ogrodowy i płuczesz w obie strony tzn. nagrzewnicę i w stronę silnika. Zwróć baczną uwagę przy demontażu króćca mocującego termostat - chodzi o to by nie kręcić nim a wyciągać osiowo by nie połamać wenątrz takich plastykowych bolców. Przed montażem zobacz jak wpasowuje się termostat w te bolczyki. Przy montażu - zakładasz termostat, osadzasz oring na króćcu i przykręcasz do bloku. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Biszczan Opublikowano 22 Sierpnia 2011 Udostępnij Opublikowano 22 Sierpnia 2011 Dziękuję za wyczerpującą odpowiedź[br]Dopisany: 01 Sierpień 2011, 06:14_________________________________________________Po wymianie termostatu oraz płynu( weszło jakieś 5/5,5L) i krótkiej przejażdżce temperatura na VAGu - 89.1 C . Obserwowałem wskaźnik temperatury podczas krótkiego wypad w góry- w trakcie postojów wskazówka nie opadała tak jak przed wymianą. Dziś sprawdzę jaka będzie podczas logów z temperaturą Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
balcer6147 Opublikowano 17 Października 2011 Udostępnij Opublikowano 17 Października 2011 Witam, czy ktoś mógłby mi opisac krok po kroku wymianę termostatu w 1.6adp, ew jakieś podpowiedzi gdzie szuka, byłbym wdzięczny.pozdrawiam Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Mk-Mateusz Opublikowano 25 Października 2011 Udostępnij Opublikowano 25 Października 2011 Mam takie pytanie. Jaka jest kolejnosc montażu? Silnik AJM. 1) Silnik - ORING - TERMOSTAT - KRUCIEC 2) Silnik - TERMOSTAT - ORING - KRUCIEC Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
gooryl Opublikowano 30 Października 2011 Udostępnij Opublikowano 30 Października 2011 opcja nr 2.. dziś robiłem to u siebie.. 15 min :)w zderzaku z prawej strony masz schowany w kratce korek do spustu płynu.. potem wyciągasz u góry tą rurę od ic żeby zrobić sobie więcej miejsca. Następnie odkręcasz te 2 śrubki ( możesz imbusem ale nasadka 10 też pasuje i jest o wiele łatwiej ) wymieniasz termostat ,te bolce mocujące w kroćcu napewno będą połamane więc staraj się go ułożyć tak jak był w bloku , uszczelkę najlepiej założyć na bloku ( łatwiej ją ułożyć potem przykładasz kruciec i skręcasz zalewasz płynu do max i pompujesz tym przewodem od chłodnicy , włączasz silnik dmuchawy na max temp na max i wszystko samo sie odpowietrzy jeśli masz sprawny układ Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
krzysmaj Opublikowano 22 Listopada 2011 Udostępnij Opublikowano 22 Listopada 2011 Super opis Wymieniałem termostat na weekend-ie. Termostat zakupiłem w ASO wyszło z uszczelką 86zł. Płyn wykorzystałem ponownie po przefiltrowaniu. Zawsze się troszkę gdzieś rozleje więc w zapasie miałem koncentrat. Cała wymiana to około 30min, Pozdrawiam Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
PiterA4 Opublikowano 3 Grudnia 2011 Udostępnij Opublikowano 3 Grudnia 2011 koledzy ja mam pytanie bo dzis wymienilem w swoim afn termostat zakupiony w aso wraz z oringiem i odpowietrzylem autko i co sie okazuje:po przegonieniu autka temperatura na wskazniku stoi pionowo 90 na kanale 49-do 98...Na kanale 51-trzyma 90.....ale czuje ze waz od termostatu jest duzo chlodniejszy niz ten gorny chyba nie puszcza??? jakie jest wasze zdanie?prosze o pomoc Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
adadur Opublikowano 16 Grudnia 2011 Udostępnij Opublikowano 16 Grudnia 2011 W naszych autach termostat jest na powrocie z chłodnicy. Dopiero kiedy termostat się uchyli otworzy przepływ w wężu i zacznie robić się ciepły. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
PiterA4 Opublikowano 16 Grudnia 2011 Udostępnij Opublikowano 16 Grudnia 2011 dzieki juz wiem ze to co umnie sie dzieje jest oznaka dobrego termostatu a nie jak dotad Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
MRoger Opublikowano 19 Grudnia 2011 Udostępnij Opublikowano 19 Grudnia 2011 Gdzie jest termostat w awx-sie ? Jak by ktoś szukał to po lewej stronie bloku pod długim plastikowym króćcem / Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
michail55 Opublikowano 22 Grudnia 2011 Udostępnij Opublikowano 22 Grudnia 2011 ja slyszalem ze niedogrzany silnik ma tendencje do bujania sie i wywolywaniu drgan przenoszacych na karoserie[br]Dopisany: 21 Grudzień 2011, 21:28_________________________________________________zrobil bys foto tego miejsca bo ja sie bede brac za wymiane ja mam blizniaczy silnik awx czyli avf Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
MarianekZg Opublikowano 22 Grudnia 2011 Udostępnij Opublikowano 22 Grudnia 2011 :wink4: fotka zapożyczona od kolegi benoos Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
MRoger Opublikowano 22 Grudnia 2011 Udostępnij Opublikowano 22 Grudnia 2011 dokładnie to jest taki dłuugi plastikowy kruciec i nie martw się przejdzie obok alternatora bez problemu. Montaż - najpierw termostat potem oring na końcu plastikowy kruciec Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
MarianekZg Opublikowano 22 Grudnia 2011 Udostępnij Opublikowano 22 Grudnia 2011 dodatkowo króciec ma w środku dwa tzw. wąsy które podtrzymują termostat (wkładasz termostat w króciec i lekko przekręcasz) i gitez majonez Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
michail55 Opublikowano 22 Grudnia 2011 Udostępnij Opublikowano 22 Grudnia 2011 DZIEKI WIELKIE BEDE ROBIL JUTRO :good: :hi: Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
adadur Opublikowano 22 Grudnia 2011 Udostępnij Opublikowano 22 Grudnia 2011 DZIEKI WIELKIE BEDE ROBIL JUTRO :good: :hi: Jak będziesz demontował ten czarny plastykowy króciec to odciągnij go co najmniej 2 cm (nie kręć na boki) by nie połamać tych boczyków wewnątrz Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
michail55 Opublikowano 24 Grudnia 2011 Udostępnij Opublikowano 24 Grudnia 2011 tak wlasnie tez myslalem bo kurde kiedys juz robilem cos podobnego i wlasnei polamalem[br]Dopisany: 22 Grudzień 2011, 19:37_________________________________________________a powiedzcie mi czy warto to robic od gory i sciagac alternator czy lepiej od dolu wejsc i nie ma wtedy problemu?? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
MarianekZg Opublikowano 24 Grudnia 2011 Udostępnij Opublikowano 24 Grudnia 2011 ja to robiłem od góry zapewne też tak ogarniesz i alternatora nie wyciągałem - jest ciasno ale można to zrobić [br]Dopisany: 24 Grudzień 2011, 13:28_________________________________________________aby było ci wygodniej zakładać to odłącz kruciec plastikowy od przewodu giętkiego i spokojnie sobie zamontuj z termostatem w bloku a potem dołączysz tylko przewód ( nie będzie ci nic wadzić, prężyć etc.) Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się