Nowak_zg Opublikowano 6 Sierpnia 2013 Opublikowano 6 Sierpnia 2013 Corvette C6 LS2 Z51 6.0 iForged Wheels on Vimeo <-- taki oto film na poczatek Miało nie być tematu ... ale jednak założe: Po przygodach z Audi ( A4 b5 1.9TDI 140KM, TT 1.8T 180KM, S6 C5 4.2 340KM, S6 C6 5.2 435KM, A8 D3 4.2 334KM ) Przyszedł czas na zmianę marki ... Ogólnie miał być Viper SRT-10 8.4 505KM ... dowiedziałem się wszystko o tym aucie, zaakceptowałem nawet chore spalanie ale po przejechaniu się czar prysł. I pomyślałem może by tak Corvette C6. Pojechałem obejrzałem jakieś tam egzemplarze. Przez chwile był szatański pomysł na wersje Z06 ... ale stwierdziłem, że bez sensu aż tak nadwyrężać budżet skoro zwykła 6.0 Ls2 jeździ całkiem przyzwoicie. Automat nie wchodził w grę więc szukałem manuala. Corvette zyskuje przy bliższym poznaniu, po przejechaniu się itp. Na zdjęciach nie robi takiego wrażenia jak Viper. Natomiast Viper to auto fajne na filmikach i na zdjęciach natomiast na żywo Corvette jest dużo przyjemniejsza oraz lepiej wykonana. Po sprawdzeniu dużej ilości egzemplarzy udało się znaleźć auto które jako nowe przyjechało z USA do Szwajcarii. Miało tam jednego właściciela od 0km do 50 tyś km. Carfax oczywiście sprawdziłem. Jest to Corvette C6 2005r LS2 z pakietem Z51 6.0. Auto jest serwisowane do końca, kupiłem z przebiegiem 50 tys km. Natomiast ostatni serwis był przy przebiegu 48 tys km w Szwajcarii. Zostały wtedy wymienione wszystkie filtry, płyny, oleje w skrzyni, silniku i napędzie... więc pakiet startowy na te auto wynosił 0 zł . Oczywiście poza CŁEM, AKCYZĄ, opłatami rejestracyjnymi i ubezpieczeniem. Szukałem auta, które nigdy nie miało ruszonej ramy, ani żadnej przeszłości powodziowej lub powypadkowej czy to w USA czy innym kraju i udało się takie znaleźć. Ogólnie strasznie ciężko znaleźć bezwypadkowa Corvette z małym przebiegiem... na szczęście się udało. Wyposażenie jest całkiem ok: ( w sumie to brakuje tylko szklanej targi no i automatu którego nie chciałem ) - Targa ( metalowa ) - ESP - el fotele z pamięcią dla 2 osób - wyświetlacz na szybie Head-up który pokazuje obr/min, prędkość, przeciążenia, poziom płynów - 2 strefowa klimatyzacja - podgrzewane fotele - czerwona skórzana tapicerka - el szyby i lusterka - domykanie klapy bagażnika - dotykowe radio z DVD - navigacja - czujnik zmierzchu - czujnik deszczu - tempomat - felgi firmy Iforged Wheels ( iForged Performance Wheels - The next generation in forging technology ) - nagłośnienie BOSE - kompas - fotochromatyczne lusterka zew - fotochromatyczne lusterko wew - "odpalanie bez kluczyka" - xenon - pakiet Z51 - nawiercane tarcze przód tył - 4 poduszki powietrzne - 2 cup-holdery Podstawowe dane są takie: poj: 6.0 moc: 405KM moment obr: 543Nm masa: 1470kg napęd: RWD 0-100: ~4.1s 0-200: ~14.8 v-max: 305km/h skrzynia: manualna 6b Jako ciekawostki: - spokojnie można ruszać z 4 biegu - na 6 biegu przy 180km/h jest 2800obr/min - całe nadwozie jest z plastiku - da się jeździć na co dzień - pali dokładnie połowę tego co Viper - pali mniej niż a8 d3 4.2 ... a to ze względu na to, że: moment jest bardzo nisko dostępny i nie trzeba auta kręcić, jest dużo lżejsza, napęd tylko na jedną oś, no i manual. - miasto spalanie przy normalnej jeździe 17L-18L co uważam za wynik rewelacyjny - na trasie jadąc do 120km/h spalanie wynosi ok 9L / 100km i jest to spalanie rzeczywiste sprawdzone z tankowań - da się jeździć tym na co dzień - materiały nie są wcale takie złe - części eksploatacyjne są tańsze niż do a8 d3 - z przodu są 18" felgi a z tylu 19" felgi. - silnik jest z przodu, skrzynia jest między tylnymi kołami dlatego rozkład mas to 50:50 - komfort jest całkiem znośny - licznik jest wyskalowany w MPH ale można przedstawić go w opcjach na KMH i wtedy skala pokazuje normalnie prędkość w km/h a licznik jest wyskalowany do 200 - po przestawieniu jednostek na "Metric" zmieniają się właśnie wskazania z mph na kmh oraz temperatury na klimatroniku z Fahrenheita na stopnie Celsjusza oraz temperatury na wyświetlaczu head-up - na fotkach nie widać szerokości i "niskości" tego auta. - na fotkach robi średnie wrażenie ale na żywo jest całkiem OK - wersje Z06 i ZR1 rozpędzają się na pierwszym biegu do ponad 100km/h ( w manualu oczywiście ) ( LS2 niestety tylko do ~80km/h ) - w środku nie ma klamek. Jest przycisk a drzwi działają na elektromagnes. Przy dywaniku jest oczywiście manualne otwieranie drzwi jakby magnes się zepsuł. - tak samo bak paliwa działa na elektromagnes. W bagażniku jest linka i można otworzyć bak ciągnąc za nią jakby elektromagnes od klapki się zepsuł. - W aucie jest tylko jedna dziurka na kluczyk. ( nie ma przy kierownicy ani w drzwiach ). Znajduje się ona w tylnym zderzaku. - W razie rozładowania akumulatora wkładamy klucz w tylny zderzak nad tablice rej. co pozwala otworzyć bagażnik. Następnie ciągniemy za linkę która otwiera drzwi kierowcy mechanicznie. Następnie możemy otworzyć maskę i wymienić akumulator. Zakup kontrolowany z S5, M6, Corvette C6, RR Sportem: Zakup kontrolowany - Odcinek 177 - S11E177 - tvn player Fotki: Inne:
Damian Opublikowano 6 Sierpnia 2013 Opublikowano 6 Sierpnia 2013 Świetne auto ale ma parę wad typowo amerykańskich
Wojtek_A4 Opublikowano 6 Sierpnia 2013 Opublikowano 6 Sierpnia 2013 Super zabawka:wink::wink:Osiagi:kox:Tylko kolor wnetrza mi nie pasuje:decayed:
insane_Infinity Opublikowano 6 Sierpnia 2013 Opublikowano 6 Sierpnia 2013 jakich ?? auto MEGA Vetka marzenie
jedrekx Opublikowano 7 Sierpnia 2013 Opublikowano 7 Sierpnia 2013 bardzo ładne auto! ale zgadzam się z Wojtkiem, mi też czerwień nie pasuje w środku.. ale wiadomo, przy używanym aucie czasem trzeba iść na kompromisy
szafa Opublikowano 7 Sierpnia 2013 Opublikowano 7 Sierpnia 2013 Taki amerykański:kox: Konkret :jerk:Jesli chodzi o vipera to uważam że model z początku produkcji ma to coś w sobie i nawet zaakceptowałbym plastikowe tandetne wnętrze Oby furka służyła bezawaryjnie i sprawiałą frajde:naughty:
Damian Opublikowano 7 Sierpnia 2013 Opublikowano 7 Sierpnia 2013 jakich ? Jakość wykończenia i jakość wykończenia. Ale mimo to fura kox ;-)
Nowak_zg Opublikowano 7 Sierpnia 2013 Autor Opublikowano 7 Sierpnia 2013 silvertdi wiadomo ze jakos wykonczenia to nie audi ... ale naprawde do normalnych marek nic jej nie brakuje. Viper rzeczywiscie jest tandetny... tu odstaje wykladzina tu plastik itp... cos tam sobie poskrzypuje albo prog sie topi od wydechu Ale w Corvette wszystko sie trzyma kupy i praktycznie nic nie skrzypi. Materialy nie sa miekkie ale nie sa tandetne napewno. Wiec jesli ktos oczekuje wykonczenia na poziomie a8 to rzeczywiscie go nie dostanie... ale jesli mam porownac to wykonczenie np do a3 .... to corvetta nie ma sie czego wstydzic. Plastiki sa twarde ale dobrze spasowane i nie skrzypia. Sa na poziomie innych europejskich marek ( nie premium ) z tamtych lat. co do koloru wnetrza to kwestia gustu ... ja nie musialem isc na kompromis bo mi sie podoba . Mialo byc wlasnie albo czerwono czarne albo cale czarne ... Nie chcialem tylko Kremowego.
jcwpl Opublikowano 7 Sierpnia 2013 Opublikowano 7 Sierpnia 2013 Poszedłeś po całości, nie mam nic do dodania -> szerokości!
MielewskiPoland Opublikowano 7 Sierpnia 2013 Opublikowano 7 Sierpnia 2013 Auto świetne, ale jak to możliwe że można ruszać z czwórki normalnie ?! Pozatym to zawsze amerykańcom tego zazdrościłem, 6 bieg, prawie 2 paki a obroty jak w 1.6 przy stówie
carrera369 Opublikowano 7 Sierpnia 2013 Opublikowano 7 Sierpnia 2013 Kiedy montujesz gaz ? Bardzo podoba mi się połączenie srebrnego lakieru z czerwonym wnęrzem Srebrny kolor dobrze pasuje do tego nadwozia i jest coś innego niż czerwona czy czarna Corvetta.
Nowak_zg Opublikowano 7 Sierpnia 2013 Autor Opublikowano 7 Sierpnia 2013 hahaha wiedzialem ze ktos zapyta gazu tym razem oczywiscie nie bedzie aczkolwiek dalej jestem zwolennikiem gazu ba... nawet widzialem Corvette na mobile.de w gazie ... i Vipera zreszta tez ps. teraz moge dolaczyc do C6 rulezzz http://a4-klub.pl/c6-rulezzz-179/
KOval81 Opublikowano 7 Sierpnia 2013 Opublikowano 7 Sierpnia 2013 Nowak - gratki ślizgacza Teraz trzeba nagrać film z latania boczkiem po ZG i będzie ok:naughty: Też Cię naszło zmieniać wygodną kanapę na takie cudo, ale trzeba w życiu zakosztować, a nie siedzieć przy jednym Gaz montuj, a do C6 i tak nie możesz z tym "hamburgierem":lol1:
Nowak_zg Opublikowano 7 Sierpnia 2013 Autor Opublikowano 7 Sierpnia 2013 KOval81 w ramach OT: a wiesz ze moja ex s6 c5 manual jezdzi po Legnicy ? a w dodatku nowy wlasciciel ( Kaiser26 ) napisal: "Olej Castrol 5W 30 dalej zalewany. Esę posiadam od lutego 2013. W tym czasie zrobiłem kilka rzeczy: - Kompletny wydech Milltek od katalizatorów - 4800 - Hamulce EBC przód tarcze + klocki - 2500 - Spoilerek a'la RS6 (musiałem to dokleić bo brakowało mi czegoś na tył a ORI od RS6 sedan nie znalazłem a bynajmniej nie w kwocie która by nie powalała z nóg) - Chip silnika, nowy program Przed zabiegami ESA pokazała na hamowni 328 kucków, po wszystkim 352 więc tragedii nie ma. Mierzone było przy temperaturze 11oC gdyż bałem się, iż przy upałach będzie gorzej a takie wyniki mnie satysfakcjonują w zupełności. " co do Vetty to gazu nie bedzie tym razem ....
KOval81 Opublikowano 7 Sierpnia 2013 Opublikowano 7 Sierpnia 2013 A to Ci - muszę się rozejrzeć po uliczkach jak coś będzie burczało ładnie
Kaiser26 Opublikowano 7 Sierpnia 2013 Opublikowano 7 Sierpnia 2013 Jak już mówiłem, wspaniałe autko i bardzo ciekawa zabawka:) Fajnie, że dałeś na forum opis. Można pocieszyć oko
PABLO Opublikowano 7 Sierpnia 2013 Opublikowano 7 Sierpnia 2013 Graty nowej furmanki jakże męskiej W końcu raz się żyje i warto chwilę takim furaczem pojeździć Powiedz jak wrażenia odnośnie mocy, przyspieszania w porównaniu z S6 C6 czy A8 D3, jak się zachowuje na drodze itd.?
Nowak_zg Opublikowano 7 Sierpnia 2013 Autor Opublikowano 7 Sierpnia 2013 Dzieki dzieki zapie*ala niesamowicie nie wazy duzo a mocy troche ma .... przez to ze jest lekka i niska i ma dobrze rozlozony srodek ciezkosci to prowadzi sie bardzo fajnie. Jest bardzo przewidywalna, latwo postawic bokiem ale latwo tez jezdzic szybko ( na suchym oczywiscie ) trakcje ma... chyba ze sie strzeli ze sprzęgła to zostawia dwa ślady o szerokosci 285mm duzo bardziej czuc te auto niz audi. Duzo bardziej czuc tez predkosc... prowadzi sie naprawde fajnie i przewidywalnie, jesli ktos mowi ze amerykance nie skrecaja ( moze niektore rzeczywiscie nie ) to niech popatrzy na czasy Vipera i Corvetty na nurburgringu ( List of Nürburgring Nordschleife lap times - Wikipedia, the free encyclopedia ). Moment dostepny naprawde nisko wiec zarzucenie d*pą przy 2tys obr/min to nie problem oczywiscie jak sie chce .... Komfort tez calkiem ok jak na tak sportowe auto ... Po przejechaniu sie Gt-R`em MY 2011 wiem juz o co chodzi w tym ze niektorzy zachwalaja lotusa ELISE.... GT-R to za***iście skuteczne auto ... ale frajdy z jazdy daje pewnie duzo mniej niz taki Elise ... Gt-R jest fajny na codzien, bardzo komfortowy, szybki, dobrze sie prowadzi i duzo wybacza .... ale jest tak dopchany elektronika ze to wszystko odbiera ten caly FUN. Gt-R to taki komputer.... a Vette to nawet nie kalkulator przy nim. Corvette wlasnie daje za***iście duzo frajdy przez to ze jest lekka i w miare mocna.... nie jest najszybsza, nie jest najlepiej wykonana w porownaniu np do 911 czy r8 ... ale w ogolnym rozrachunku to za***iście fajne auto patrzac na to co daje za ta cene. Spalanie jest ok, komfort ok, osiagi ok... a uczucie przyspieszen hamowan, skrecania, nadrzucania d*pą mega .... i wlasnie to jest fajne w tym aucie. a jak ktos chce jeszcze szybciej to moze wybrac z06 ktora z rolki idzie jak gt-r ... lub zr1 ktora łyka prawie wszystko ( z rolki oczywiscie ) Duzym plusem Corvetty czy Vipera jest to ze sa duzo bardziej egzotyczne niz R8, Gtr czy 911... Wiadomo ze gt-r`a mozna pomodzic i wtedy jest inna sytuacja ale mowimy o seryjnych autach takich jak jest wiekszosc na drogach. Chevrolet Corvette ZR1 (2008) VS Nissan GT-R (2011) acceleration 0-300 km/h - YouTube ) 0-205 mph- gopro - YouTubea tu zwykla LS2 .... taka jak moja Wg mnie z Corvett idealem jest z06 ... poniewaz jest stosunkowo prosta ( nie ma kompresora jak ZR1 ) osiagami nie ustepuje GTRowi czy 911 turbo ( oczywiscie nie mowie ze startu zatrzymanego ) .... ma calkiem dobra cene.... a w dodatku ma to czego brakuje podstawowym wersja LS2/LS3 ... czyli poszerzenia. i Z06 na oponie 375/20R21 a tak wygląda wyświetlacz HEAD-UP który wyświetla nam trochę parametrów na przedniej szybie. Jego położenie można regulować świateł europejskich tylnych nie założę bo są paskudne: Wersja EU: Wersja US:
PABLO Opublikowano 7 Sierpnia 2013 Opublikowano 7 Sierpnia 2013 Za taką samą żółtą jechałem ostatnio w Krk, próbowałem podpuścić kolesia przez 8km bo jechał cały czas w tym samym kierunku ale ciągle jechał jak :hi:60-80km/h
Rekomendowane odpowiedzi