el_wojtaso Opublikowano 12 Sierpnia 2013 Opublikowano 12 Sierpnia 2013 Dużo oleju. Sprawa wygląda tak, że miałem około grudnia 2012 awarię uszczelki, wylał się cały olej, potem mechanik wlał orlena zielonego(mineralnego), nie wiem co było wcześniej. Auto kupiłem jak miało na liczniku 204kkm, ale było od handlarza więc pewnie można to pomnożyć przez 2. Auto brało mniej więcej 1l na 1000km przy spokojnej jeździe. 3 tyg. temu założyłem gaz sekwencję. Od tamtej pory zrobiłem na gazie ok 1200km raczej dając trochę w palnik + jeżdżenie po autostradach i ekspresówkach z prędkościami 140-180. Wziął od tamtego czasu mniej więcej 1.5l. Dolewałem oczywiście tego orlena. Teraz wiem już z forów, że to raczej dziadowski olej, ale wtedy nie wiedziałem:) Trzeba dodać że silnik cichutki, chodzi równiutko, auto jak na 14 letniego dziadzia ładnie przyspiesza, nie jęczy nawet na ostrzejszym przyspieszaniu i w ogóle osoby które nim jeździły twierdzą że jest raczej w dobrym stanie. Pytanie więc takie co to może być z tym olejem?
MrTea Opublikowano 12 Sierpnia 2013 Opublikowano 12 Sierpnia 2013 łooo Panie.. mineralny toć to zło .. też mam 1.8T ANB i leje pełny syntetyk ... podejrzewam że inni koledzy zalecą płukanie silnika i wlanie pełnego syntetyku
roae Opublikowano 12 Sierpnia 2013 Opublikowano 12 Sierpnia 2013 jak można minerałem turbo potraktować kopci? masz kata?
el_wojtaso Opublikowano 12 Sierpnia 2013 Autor Opublikowano 12 Sierpnia 2013 To moje pierwsze auto, i nie wiedziałem o tym że olej może mieć duże znaczenie, a mechanik który wymieniał uszczelkę, wlał co miał. @Roae Nie wiem co to kat a czy kopci to sprawdzę, ale raczej nie kopci bo w lusterku i za szybą zawsze czysto, no chyba że kopci trochę i nie widzę. ---------- Post dopisany at 23:18 ---------- Poprzedni post napisany at 23:04 ---------- P.S. na tym zielonym łorlenie zrobiłem łącznie ok. 6kkm jeśli to ma znaczenie.
elwarka1 Opublikowano 13 Sierpnia 2013 Opublikowano 13 Sierpnia 2013 Jeśli po założeniu gazu zużycie oleju się zwiększyło, to pytanie czy gazmen zdejmował kolektor do wiercenie, czy nie. Jeśli nie to wiadomo co mogły zrobić opiłki z kolektora. Chociaż musiał by być totalnym leniem jeśli by nie wymontował do wiercenia, bo w tym silniku kolektor się wyrywa w kilka minut.
kfiat_man Opublikowano 13 Sierpnia 2013 Opublikowano 13 Sierpnia 2013 jak dla mnie to do sprawdzenia turbo i uszczelniacze zaworowe w pierwszej kolejności.
el_wojtaso Opublikowano 13 Sierpnia 2013 Autor Opublikowano 13 Sierpnia 2013 A napiszcie co można zrobić na szybko z tym silnikiem żeby nie pogarszać sytuacji. ---------- Post dopisany at 19:01 ---------- Poprzedni post napisany at 18:59 ---------- @elwarka Nie zwiększyło się po prostu dawałem ostro w palnik i tyle, napisałem przecież.
roae Opublikowano 13 Sierpnia 2013 Opublikowano 13 Sierpnia 2013 żeby nie pogarszać to zmień najpierw olej... tak jak Ci napisałem zmierz ciśnienie na garach, bo to nie będzie kosztowne, jak będzie ok zostanie turbina...
el_wojtaso Opublikowano 15 Sierpnia 2013 Autor Opublikowano 15 Sierpnia 2013 Byłem na sprawdzaniu ciśnienia, facet dopiero podczas sprawdzania powiedział, ze przez to iż jest gorący silnik, pomiar może być zafałszowany. Wyszło 13, 10, 12, 13 [bar]. Czyli że się mieści w normie dla tego silnika, ale nie wiem jak na zimnym. Odkrył też, że trzeba wymienić uszczelkę pod klawiaturą, bo świece były zalane. Odessał ze świeć ok pół szklanki oleju:)
rafal9119 Opublikowano 16 Sierpnia 2013 Opublikowano 16 Sierpnia 2013 panowie mam takie pytanie jak np. zalane sa swiece olejem przez walnieta uszczelke , olej dostanie się na tłoki???
pioteros Opublikowano 16 Sierpnia 2013 Opublikowano 16 Sierpnia 2013 w jakims skrajnym przypadku tak ale glownie przez uszczelniacze/pierścienie ilektrody mogą być mokre ja kupiłem auto z przebiegiem 230tys, po krótkim czasie zobaczyłem pekniecia na turbo (tez bralo olej tak jak twój) i wymieniłem suszarke na taka z allegro, trafil tez mi się szrot, auto puszczalo dymka naprawdę w skrajnym przypadku a spalalo litr/1000 kupiłem z forum uzywke kolejna z przebiegiem 200tys i bardzo się uspokoilo spalanie oleju, zrobiłem ponad tysiąc km i jeszcze nie ubylo na miarce wiec jak ci auto nie dymi, a olej bierze, to obstawiłbym w pierwszej kolejności turbo jako glownego sprawce, tymbardziej ze jezdziles jakiś czas na syfiastym oleju który mogl je dobic
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się