Skocz do zawartości
IGNOROWANY

[ALL A4] Termostat i czujnik cieczy chłodzącej G2 G62


Gość Murzyn

Rekomendowane odpowiedzi

poprawilem kable przy czujniku mam 4 piny

odlaczylem podlaczylem i obserwowalem kanal 49 i 51

jak 51 zalapal 90 to 49 nagle ruszyl i pojawilo sie 70 i roslo az do 80 potem chwile stalo i jak wylaczylem nagrzewanie ustawione na HI 2 kreski to zlapal 88 i tak sobie mruga temp od 82 do 88 a na zegarach 90 sie ladnie swieci wiec jak narazie jest ok grzeje dobrze ale zobacze jak w trasie to wyglada bonie chce mi sie stac na wlaczonym silniku

napuisze po 21 pozdro

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Takie coś obserwuje się podczas jazdy , temp. na klimatroniku ustawiamy na 22oC ( wtedy też najszybciej i najefektywniej nagrzejemy wnętrze samochodu ) , według mnie masz walnięty termostat który otwiera się za wcześnie , sprawdź podczas jazdy

Skoro klimatronik Ci pokazuje 90 a wskaznik temp 60 stopni to na bank masz walnięty czujnik....

Przecież wskazania temp. w liczniku i odczyt z klimatronika to ta sama sekcja czujnika dwu sekcyjnego G2/G62 :cool1:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

wszytsko sprawdzone

to kwestia albo kabelka jakiegisa bo cos nie styka albo czujnik

jadac obserwowalem temp na kanale 49 i zegarach

okazalo sie ze tak jest ta sama temp ale... i tu sie zaczyna :P

poczatkowa temp zawsze to 45 nie wiem czemu ale ok pozniej rosnie trzyma ladnie 90 stopni przy 110km/h jakies 93 i spada do 90 ale zauwazylem ze nagle jakby nie widzial temperatury przez jakies 5 sekund pojawia sie 45stopni na kanale 49 i wtedy wskazowka na zegarach reaguje z lekkim opoznieniem i zanim spadnmie ponizej 70 zaczyna rosnac bo na kanale 49 znowu wszystko gra i widac 90 takze termostat ok wymienie za rok zeby miec pewnosc ale widze ze trzyma temp i wsrodku grzeje ladnie ale to bedzie napewno czujnik albo poluzowany kabelk poprostu

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Podpinam się pod temat:z rana jak odpalam auto i ruszam to na klimatroniku kod 49 zawsze startuje od 30stopni,kod 51(olej)pokazuje temperature zbliżoną do zewnętrznej(dziś 7stopni)...jak jade to sprawdzam oby dwa wskazania, jak olej dochodzi do ponad 30stopni to wodny też zaczyna ruszać.Ogólnie jak dojdą do 90stopni to tak trzymają,na liczniku też pokazuje prawidłowo.Czy ten czujnik temp.chłodzenia tak ma? czy już do wymiany?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam Panowie ,

Mam ogromny problem z temperaturą w moim Audi. :wallbash: Nie wiem czy ja trafiam na wybrakowane części czy może je psuję jak tylko dostane je do ręki. Rok temu wymieniłem i czujnik i termostat na oryginalny. Łapał temp i nawet trzymał ale tylko do 85 stopni jednak zostawiłem to i tak śmigałem. Tydzień temu zauważyłem że wskazówka znowu spada i po chwili się podnosi. Po sprawdzeniu wahała sie między 80 i 79 więc uznałem że termostat do wymiany. Kupiłem nowy oryginalny , wymieniłem wraz z płynem i świecami do podgrzewania płynu bo dwie padły i zamiast poprawy jest jeszcze gorzej ;( Na trasie Lublin Warszawa rozgrzał się do 82 stopni a później spadł do 79 i tak do samej Warszawy. I nie wiem co ja mam już robić :wallbash: Znowu wymieniać ? Ale ile można ? Proszę was doradźcie coś mi bo oszaleje. Dodam że wszystko było robione w warsztacie , dobrym warsztacie, części zakupione w ASO nie na Allegro. Po trasie którą opisałem wyżej wąż górny bardzo gorący a dolny był ledwo ciepły w porównaniu z górnym. Jeśli będą potrzebne jakieś inne szczegóły napiszę.

Pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wygląda że termostat nie trzyma. Trudno powiedzieć co już z tymi temp. jest. Ja właśnie wymieniłem termostat i jak złapię 90 na blacie to trzyma. Ale niestety coś mam nie tak bo jeśli włącze kanał na klimatroniku 49 to jest cały czas 7 a 51 ma 0 i nie wiem co mam uwalone. Po prostu to wszystko nie jest takie proste jak się wydaje. Dodam że czujnik temp. wymieniłem na oryginał i sprawdzam vagiem wskazania i mniej więcej się zgadzają +-5 st. Po 10 km przy +3st dopiero łapie temp 90st czy to nie za długo?

Pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ale niestety coś mam nie tak bo jeśli włącze kanał na klimatroniku 49 to jest cały czas 7 a 51 ma 0 i nie wiem co mam uwalone. Po prostu to wszystko nie jest takie proste jak się wydaje. Dodam że czujnik temp. wymieniłem na oryginał i sprawdzam vagiem wskazania i mniej więcej się zgadzają +-5 st.

A to dziwne , bo z tego co wiem klimatronik w kanale 49 wskazuje najmniej 30oC :mysli:

Z czym porównywałeś odczyt z VAGa ? Sprawdzałeś G2 czy G62 albo oba ?

Po 10 km przy +3st dopiero łapie temp 90st czy to nie za długo?

To raczej normalne w dieslu jeżeli masz ustawione dosyć "wysokie" grzanie na klimatroniku :wink4:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Właśnie za bardzo nie wiem gdzie jest temp. z G2 a gdzie z G62? :( odczytałem vagiem dwie temp. i dlatego powiedziałem że się mniej więcej zgadzają ale dokładnie nie wiem w której grupie i w którym okienku?

Temp porównywałem z temp. na zegarach. A 90 st. mi łapie po 7km przy wył klimatroniku i przy temp. zewnętrznej 8st. Trochę długo moim zdaniem się rozgrzewa no ale wymieniłem na nowy termostat WAHLER-a.

Zaczeło się od tego że spadała mi gwałtownie wskazówka temp. na zegarach, ale wtedy 90st. to łapał bardzo szybko nie ważne czy byl włączony klimatronik czy nie. Potem wymieniłem czujnik i się zaczęło. Jak złapał 90st. i włączyłem ogrzewnie na full to spadała temp. i wszystko jasne że termostat puszczał. I dlatego wymieniłem na nowy. Widzicie że dalej jest coś nie tak. Jak złapie 90st. to trzyma tylko długo się rozgrzewa.

Proszę pomóżcie jak macie ochotę i czas.

Z góry dzięki :hi:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Moim zdaniem nie Dlugo.Mi po 8km łapie 90stopni.Dodam że mam org Termostat.Przy włączonym ogrzewaniu dluzej.Niewiem dlaczego tak Jest? [br]Dopisany: 01 Listopad 2011, 22:17_________________________________________________edit po dobrze podlaczonym reduktorem bo był źle podłączony do 5km mam 90stopni...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Od razu on nie będzie gorący , najwyżej będzie ciepły po jakimś czasie , tym bardziej podczas jazdy lub zaraz po skończeniu jazdy , gdy silnik popracuje trochę na wolnych obrotach po jakiejś tam trasie to wtedy dolny wąż będzie robił się już gorący ) ale najpierw proponuję zrozumieć zasadę działania układu chłodzenia ( chociaż tak "na chłopski rozum" ) :wink4:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...