Skocz do zawartości
IGNOROWANY

[ALL A4] Termostat i czujnik cieczy chłodzącej G2 G62


Gość Murzyn

Rekomendowane odpowiedzi

A jeszcze tak dopytam ,to czemu tak dziwnie pokazuje różnice w temp na zimnym silniku a na goracym jest taka sama na obu odczytach i jest termostat do wymiany? Tak z czysto technicznej strony pytam ,przynajmniej juz wiem po co sie do aso udac ;)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeżeli te 81oC to maksymalna temp. jaką uzyskuje płyn chłodzący to termostat masz do wymiany , małe rozbieżności miedzy wskazaniem G2 i G62 mogą być ( tym bardziej na zimnym silniku ) ... a nawet wydaje mi się , że w [b5] sekcja G62 nie wskaże temp. poniżej 30oC :wink4:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

no tak te 81 stopni to odczytałem dzis po jezdzie i postoju ok 3min na wolnych obrotach czyli wynik raczej realny ale za t owskaznik na desce pokazuje troche ponad 90stopni (na grubosc wskazówki) dlatego obstawiałem tez wczesniej czujnik G2 ,który daje sygnał do licznika a tam była rozbieznosc własnie ok 7stopni

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wskaźnik temp. we wskaźniku przyrządów ( liczniku ) wskazuje 90oC gdy sekcja G2 daje sygnał ~ 80-110oC

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

VAG >>> licznik >>> test el. wykonawczych :cool1: sprawdź czy zatrzyma się dokładnie na 90oC

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Byłem sprawdziłem :) I nie zatrzymał sie dokładnie na 90stopniach tylko ponad ,jezeli cos to zmieni to wskaznik paliwa zatrzymał sie nieco ponizej połowy ,prędkosciomierz tez delikatnie ponizej 100km/h ,jedynie obrotomierz był równiutko na 3000rpm. Czy to zmienia sprawe? Moze jakies uszkodzenie licznika wchodzi w gre skoro nie tylko temperatura "kłamie"...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Byłem sprawdziłem :) I nie zatrzymał sie dokładnie na 90stopniach tylko ponad ,jezeli cos to zmieni to wskaznik paliwa zatrzymał sie nieco ponizej połowy ,prędkosciomierz tez delikatnie ponizej 100km/h ,jedynie obrotomierz był równiutko na 3000rpm. Czy to zmienia sprawe? Moze jakies uszkodzenie licznika wchodzi w gre skoro nie tylko temperatura "kłamie"...

Według mnie niestety "wchodzi w grę" :confused4:

Ale da się tak jeździć i nic nie zmienia faktu , że termostat otwiera Ci się w okolicy 80oC zamiast 87oC

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Według mnie niestety "wchodzi w grę" :confused4:

Pokaz mi samochod w ktorym licznik nie przeklamuje :gwizdanie:

czyli mimo wszystko wymieniam termostat a jako osobny temat szukam przekłamań na liczniku :( dzieki wielkie za porady :hi:

Daruj sobie ten licznik bo gra nie warta swieczki :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Pokaz mi samochod w ktorym licznik nie przeklamuje :gwizdanie:

:polew: :polew: :polew: Podjedź do mnie to Ci pokażę jak wszystkie wskazówki zatrzymają się dokładnie w środku skali ( założę się , że u większości użytkowników tego forum także taka sytuacja będzie miała miejsce ) :cool1:

Przekłamuje i owszem każdy ale szybkościomierz ( najczęściej zawyża nieco szybkość podczas jazdy , im szybciej pojedziemy tym błąd będzie większy ... zależne jest to przede wszystkim od zastosowanego rozmiaru felg/ogumienia ) ... wskaźnik temp. , poziomu paliwa , obrotomierz , szybkościomierz itd. ma zatrzymać się na środku po teście el. wykonawczych VAGiem i koniec kropka :cool1:

Daruj sobie ten licznik bo gra nie warta swieczki :)

Tu się zgodzę , można tak jeździć bo nie ma to wpływu na pracę silnika , spalanie itp. jedynie Ty jako kierowca nie będziesz miał dokładnych informacji o temp. .itd. z czasem ten uchyl może się powiększyć ( ale jednak szukałbym rozwiązania tego problemu z tym , że nie jest to bardzo pilna sprawa ) :cool1:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

witam wiem ze temat stary jak świat i moje OOOO

ale mam problem

wymieniłem pompę wody,

termostat i czujnik temperatury

i tu moje pytanie

na desce wyświetla 90* C ~

kanał 49 wyświetla 97* C ~

na Vag-u uwaga - 95* C ~

powiedzcie mi co jest grane

czy tak ma być nie za bardzo wiem o co chodzi a nie chce przegrzewać OOOO

rozumiem ze może przekłamywać ale żeby aż tak ???

jak usunąć tą usterkę ???

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ta temp. odczytana VAGiem to z G2 czy G62 ?

Porównywałeś wskazania obu sekcji czujnika G2/G62 ?

Czujnik i termostat ORI ???

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

tak wszystko ori

kurcze gość mi sprawdzał vagiem ale z tego co pamiętam

to zakładka silnik i grupa 01 okienko 4 tam jeszcze była okienko z obrotami i dawka paliwa

i potem klikał w podzespoły - chyba i tez tam sprawdzał i tak samo ale jak coś to się dowiem

chyba sobie muszę swój kabelek kupić.

a taka temperatura może być czytałem ten temat i ktoś też tak miał i nadal jeździ.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Troszkę za ciepło według mnie , a może sprawdzałeś te temp. po jakiejś ostrzejszej jeździe ?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

właśnie to że nie goniłem autka - zrobiłem morze 10km i pojechałem to gościa co ma kabelek i w tedy sprawdził

w czym może być problem ???

czujnik czy termostat??[br]Dopisany: 17 Wrzesień 2011, 09:47_________________________________________________witam ponownie wymieniłem termostat (po raz kolejny) :confused4:

lecz nadal na klimatroniku nie ma 90* jest 86* :mysli:

na zegarach takie naciągane 90* :wink4:

czy taka temperatura może już być czy musi być równe 90*

jutro postaram sie sprawdzić Vag-iem :naughty:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Sprawdź VAGiem wskazania G2 i G62 na zimnym jak i na rozgrzanym silniku do temp. roboczej , porównaj je

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

u mnie znowu jak się nagrzeje tj. 90 st. potrzeba max. 10 min jazdy przy tej porze. myślę że to pasuje ale zauważyłem też występujące wahania wskazówki. tak jakby spadło o max. 5 st. po czym za chwile wraca na 90. tak ciągle. nie mam pojęcia bo mechanik z kompem chwilowo nieobecny.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Z tymi temperaturami to są problemy. Ja miałem taką przygodę. Szybko łapało mi 90 st. na blacie i stało dęba ale po chwili spadło do zera i znowu na 90 st. więc stwierdziłem że czujnik jest do wymiany. Wymieniłem czujnik na nowy oryginalny ze sklepu i teraz nie złapie tak szybko 90 st. Co ciekawe dłużej się nagrzewa i całe 90 st na blacie złapie dopiero po 10km ale muszę troszkę przycisnąć. Pytanie czy nowy czujnik do d*py czy stary okłamywał i termostat jest do wymiany. Ale grzeje w aucie dobrze. Co jest? Mam vaga, błędu nie wywala chyba że zegary okłamują. Sprawdzę test zegarów i jak będzie stało w połowie to już nie wiem co robić. Może coś doradzicie? Chyba że kupiłem zły czujnik. Oryginał stary był czarny 4-pinowy a nowy mam zielony 4-pinowy???:(

pozdro

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Czujnik kupiłeś dobry :good: teraz są tylko zielone . A czy działa prawidłowo ? Chyba raczej tak, zobacz na Vagu czy na Climatronicu jaką osiąga max temp. Jeśli będzie to mniej niż 84 to raczej termostat do wymiany. A z czujnikiem bywa i tak że temp skacze od -20 do 85 a błędu na Vagu nie ma . Ja tak miałem a czujnik nowy i podziałał tylko 2 dni. Później następny i problemy się skończyły ale 200zł już nie było w portfelu ;( Kupując oryginalne części nie masz 100% pewności że będą działały prawidłowo.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...