Skocz do zawartości
IGNOROWANY

Termostat i czujnik cieczy chłodzącej G2 G62 w Audi A4


Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

a czy słyszeliście o takim przypadku, że po prostu czujnik się wewnętrznie rozleciał i styki nie kontaktują?

Opublikowano

Mam coś tak podobnie jak Grzecho ostatnio :confused4:

Np wskoczy mi temp chłodzącego np 70-80, potem wraca do tylu ile powinno być (nieco ponad 60)..wiem ile powinno być, bo w trasie na tym odcinku pamiętam dokładnie, w której mieścinie jaką temperaturę osiąga płyn ;)

Drugi problem, trochę inny od tego co ma Grzecho, wiąże się z tym, że zarówno na cyferblacie, jak i na klimatroniku pokazuje około 10 stopni za dużo..normalnie mam tak od 86-96 powiedzmy, to tu mi wskazuje w przedziale 102-106. Raz było tak, że zmniejszyłem temperaturę grzania środka o jeden stopień i wróciło na równe 90 nagle, ale to pewnie zbieg okoliczności. I tak sobie ta temperaturka skacze...

Takie dziwne wskazania temp chłodzącego, to prędzej elektronika (czujniki) niż termostat chyba,co nie? Bo gdyby termostat, to albo by nie dogrzewał, albo przegrzewał..a mi tu skacze ta temperatura :disgust:

Kiedyś na VAG-u wyszło, że mam walnięty czujnik temp płynu chłodzącego, może zaczyna padać do końca teraz. Nie mam czasu podjechać na VAGa, więc póki co nie sprawdzę.

Czy mogę tu w 100% wykluczyć uszkodzenie termostatu? Bo jeśli to wyłącznie czujnik nawala, to póki co mogę tak jeździć..bo ciężko o czas teraz, by skoczyć do mechaniora :disgust:

Opublikowano

Na razie to nie wiem co za bardzo zrobić, bo jezeli faktycznie nawalał by tylko czujnik i to ten dający info do wskaźnika na desce rozdz. a ten drugi dający info do ecu podaje prawidłowe wskazanaia ( o ile te 83.9 st można uznac za prawidłowe przy rozgrzanym silniku) to w sumie silnikowi chyba nic nie grozi oprócz mojego zdenerowowania wskazaniami na desce :> Jak Wam się grzeją wasze maszyny przy obecnej temperaturze- mi 90 st wskauje po 10km przy temp. ok 2 st na zewnątrz? Drugie pytanko- podobno w b6 nie mozna na klimatroniku sprawdzać (bez vaga) temp silnika a po wypowiedziach naforum widzę że jest inaczej- chyba że się mylę.? W każdym razie u mnie po przytrzy,maniu przycisku recylkulacji nic nie wyświetla na klimatroniku.

Opublikowano

u mnie w AFNie silnik również nagrzewa się po ok 10 km, zależy jeszcze czy jadę jak niedzielny kierowca czy trochę szybciej wkręcam auto na obroty

Opublikowano

u mnie w AFNie silnik również nagrzewa się po ok 10 km, zależy jeszcze czy jadę jak niedzielny kierowca czy trochę szybciej wkręcam auto na obroty

Jechała źona więc może jak niedizelny kierowca :kox:

Opublikowano

Mi wskakuje 90 stopni podobnie, po około 10 km i trzyma sztywno.

Ale mi się gęba śmieje, sam wymieniałem teraz termostat i jest luksus.

0,5*C na zewnątrz a silniczek 90*C elegancko.

Opublikowano

A mam takie pytanko- jak wymienić ten czujnik G62/G2 tak aby nie uszło za dużo płynu chłodzącego z układu bo nie uśmiecha mi się spuszczać go i odpowietrzać cały układ potem? Ma ktoś jakieś rady, ewentualnie ile płynu może mi się wylać. Dodam że mam ten czujnik zamontowany poziomo z tyłu za korpusem silnika.

Opublikowano

Spuść płyn ze zbiorniczka wtedy na pewno mniej go zleci

Opublikowano

Witam, chciałbym odświeżyć temat. Jęździłem ostatnio z podpiętym vagiem i obserwowałem co się dzieje. Ogólnie mój samochód chyba mnie nie lubi :thumbdown: Jak jeździ żona wszystko oki :good: Zasiądzie mistrz kierownicy :kox: i koks. Pier... się. Ogólnie z moich obserwacji wynika, że wskazówka na desce wolno się podnosi, dochodzi do 1-szej kreski ok. 75 st i spadnie między 50 a 75 (jakieś 60) po czym w miarę dalszej jazdy wskoczy nagle powyżej 75 i dochodzi do 90, trzyma pion a czasmi lekko odchyli się poniżej jakieś 2 mm po czym znowu pion. Były przypadki że z tego ładnego pionu nagle spadła do 60 st albo po przejechaniu 10 km nie wkoczyła wyżej niż 75 ( 1 -sza kreska). Obserwoawałem wskazania w engine i instruments. Okazuje się że mimo świrowania wskazówki temp do ecu idzie regularnie w górę ( może trochę ociężale a może mi się wydaje-ogónie dziś potzrebowałem 8 km do osiągnięcia 85 st przy temp zewn, 10 st no i ostrożnym traktowaniu turbinki na zimnym: czytaj niedzielny kierowca) W instruments (wskazania wajzra na tablicy) położenie wskazówki oddawało mniej więcej wartość cyfrową we vagu. W engine żadnych skoków gwałtownych, temp osylowała ok 85 -82-79-82 w zależności od obciążenia silnika. Na jałowym po przejechaniu 15 km temp 82,8 st i trzymie. No i w instruments pokazywało w końcu 81-82 a wskazówka pion. Zrobiłem jeszcze jeden test: najpierw podczas jazdy dałem ogrzewanie na HI i włączyłem dodatkowo nawiew na środku. Wskazówka odchylała się od 90 aż do 80 st (patrzyłem tylko co pokazuje wskazówka). grzało strasznie więc dalej dałem spokój. Następnie to samo na jałowym- a tu wskazówka zeszła nawet do 75 no i z kolei widac było że wg vaga do ecu była podawana tem jakieś 79 st. WNiosek mam tylko jeden: na pewno widać z jaką dokładnością działa ptrzetwornik cyfr-analogowy skoro w w instruments jest 82 a na blacie 90 :sick3: Mam pytanie do znawców tematu -jeżeli na razie jestem na etapie że przymierzam się do wymiany czegoś - czy zacząc od czujnika czy termostatu? Odołując się do tego co w poprzednich postach pisałem miałem przypadek że po poruszaniu wtyczką czujnika wjazer osiągnął nagle 90 st. Bo wydaje mi się że nic tu nie da takie vagowskie sprawdzanie temperatur i wymiana termostatu. Może termostsat działa poprawnie a tylko czujnik pokazuje pierdoły. Termostat to może właśnie jakoś mechanicznie sparwdzić poprzez kontrolę czy po nagrzaniu autka dolny wąż od termostatu do chłodnicy jest ciepły?

Może Robert mógłby się jeszcze wypowiedzieć w temacie.

Opublikowano

Może Robert mógłby się jeszcze wypowiedzieć w temacie.

Już się wypowiadam ( chyba o mnie Ci chodziło :mysli: ) :wink4:

Na jałowym po przejechaniu 15 km temp 82,8 st i trzymie.

Tego za chu*a nie rozumie :mysli: Jak mogłeś na "jałowym" - czyli luzie , przejechać 15 km :mysli: ... :kox: )

Kolego termostat wymień i będzie gitara :wink4:

Jeszce coś Ci wytłumaczę : Co do wskazań na "wajzrach" - ta wskazówka pokaże 90oC gdy czujnik temp. G2 będzie miał oporność równoznaczną 90oC :wink4: dobra wytłumaczę po chłopsku ... oporność czujnika G2 od ~ 80oC do ~ 110oC - "wajzer" stoi dęba ( 90oC ) i się nie rusza

:hi:

Opublikowano

Może Robert mógłby się jeszcze wypowiedzieć w temacie.

Już się wypowiadam ( chyba o mnie Ci chodziło :mysli: ) :wink4:

Napisałem na jałowym po przejechaniu 15 km a nie po przejechaniu 15 km na jałowym. :kox: tzn zrobiłem taką 15 km przejażdżkę i potem zatrzymałem się i kombinowałem

Na jałowym po przejechaniu 15 km temp 82,8 st i trzymie.

Tego za chu*a nie rozumie :mysli: Jak mogłeś na "jałowym" - czyli luzie , przejechać 15 km :mysli: ... :kox: )

Kolego termostat wymień i będzie gitara :wink4:

Jeszce coś Ci wytłumaczę : Co do wskazań na "wajzrach" - ta wskazówka pokaże 90oC gdy czujnik temp. G2 będzie miał oporność równoznaczną 90oC :wink4: dobra wytłumaczę po chłopsku ... oporność czujnika G2 od ~ 80oC do ~ 110oC - "wajzer" stoi dęba ( 90oC ) i się nie rusza

:hi:

OK, a co powiesz na latający wajzer? Myślisz że wymiana termostatu da w efekcie że wajzer będzie ok, bo po prostu wyaje mi się że ten czujnik się przywiesza, coś tam nie styka bo to nie jest tak że on powoli rośnie i rośnie aż będzie 90 i stoi tylko wygląda to czasami tak że przejadę 10km i fizycznie autko jest nagrzane, wajzer pokazuje 75 i nagle skok 90. Bo dodam że w 99% przypadkach jakie obserowałem w moim autku to w miarę jak ruszam samochodem i jadę samochodem, wajzer osiąga te 75 st, cofnie się do tyłu na powiedzmy 60 st, ja się wkurwiam, on następnie zaczyna się podnosić raz od razu na 90 a czasami to znowu próbuje te 75, spada i potem leci na 90 st. Jetsem elektrykiem i temat styków i takich tam to ogólnie jest dosyć problematyczny. Nie wiem jak tam wyglądają styki w tym czujniu bo go nie wyciągałem ale wydaje mi się że jest coś nie tak z tym czujnikiem. Aczkolwiek muszę przyznać Ci rację że obawiam się czy ten termostat też nie jest walnięty choć wolałbym żeby nie bo wymiana mi się nie uśmiecha. :wallbash:[br]Dopisany: 16 Październik 2010, 22:07_________________________________________________To by powierdzało też zasadę że wypadki lubią chodzić parami ;(

Opublikowano

Jeżeli wskazówka wskazań temp. waha się w bardzo krótkich odcinkach czasu masz uszkodzony czujnik/okablowanie/wtyczkę czujnika G2 :wink4:

podłącz VAG-a i porównaj temp. w [01 Engine] i w [17 INSTRUMENTS] na zimnym i ciepłym silniku , w [b6] mamy ten problem ze nie można wywołać "kodów klimatronika" wtedy było by o wiele łatwiej :confused4:

Opublikowano

Jeżeli wskazówka wskazań temp. waha się w bardzo krótkich odcinkach czasu masz uszkodzony czujnik/okablowanie/wtyczkę czujnika G2 :wink4:

podłącz VAG-a i porównaj temp. w [01 Engine] i w [17 INSTRUMENTS] na zimnym i ciepłym silniku , w [b6] mamy ten problem ze nie można wywołać "kodów klimatronika" wtedy było by o wiele łatwiej :confused4:

Są podobne co by wskazywało na termostat (jeżeli wskazówka nie wariuje). Jeżeli wskazówka wariuje to są inne.

Czujnik nawet dobrze wyglądający może być uszkodzony na różny sposób od wyłamanych styków do odchyleń charakterystyki oporności w funkcji temperatury. Przerabiałem podobny temat w golfie, gdzie uszkodził się czujnikj ciśnienia oleju. Z zewnątrz wyglądał ok, a olej się sączył.

Opublikowano

U mnie pojawiła się dziwna sytuacja... otóż zamiennik Wahler'a nie chciał dobrze wejść w gniazdo tam gdzie jest termostat. Za pierwszym razem ja go przywiozłem kupując w sklepie po modelu silnika 1.9tdi avf. Potem pojechał mechanik... spisał już nr vin i było dalej to samo. Dopiero po zakupie oryginalnego wszystko do siebie idealnie pasowało. Akurat to, że oryginał to nie żałuję, ale nie spotkałem się jeszcze z taką sytuacją. Najważniejsze, że jak już się rozgrzeje to trzyma 90*.

Opublikowano

U mnie pojawiła się dziwna sytuacja... otóż zamiennik Wahler'a nie chciał dobrze wejść w gniazdo tam gdzie jest termostat. Za pierwszym razem ja go przywiozłem kupując w sklepie po modelu silnika 1.9tdi avf. Potem pojechał mechanik... spisał już nr vin i było dalej to samo. Dopiero po zakupie oryginalnego wszystko do siebie idealnie pasowało. Akurat to, że oryginał to nie żałuję, ale nie spotkałem się jeszcze z taką sytuacją. Najważniejsze, że jak już się rozgrzeje to trzyma 90*.

Czyli jaki wniosek :?:

Było już nie raz w tym wątku ... :gwizdanie:

_________________________________________________

Są podobne co by wskazywało na termostat (jeżeli wskazówka nie wariuje). Jeżeli wskazówka wariuje to są inne.

Czujnik nawet dobrze wyglądający może być uszkodzony na różny sposób od wyłamanych styków do odchyleń charakterystyki oporności w funkcji temperatury. Przerabiałem podobny temat w golfie, gdzie uszkodził się czujnikj ciśnienia oleju. Z zewnątrz wyglądał ok, a olej się sączył.

Już dostałeś odpowiedź :

Jeżeli wskazówka wskazań temp. waha się w bardzo krótkich odcinkach czasu masz uszkodzony czujnik/okablowanie/wtyczkę czujnika G2 :wink4:

...

Opublikowano

sorry za moze glupie pytanie...ale ile kosztuje czujnik cieczy chlodzacej ?? i jaki musze kupic do AWX ??

Opublikowano

~ 120 złoty w ASO + 3 złote oring do niego :wink4:

Opublikowano

a jest konkretny numer czesci do AWX`a??

Opublikowano

Czy w zimie moze auto w zasadzie aż 2 krotnie dłużej łapać 90 stopni ?

Standardowo mi łapał w około 15 min jazdy w mieście. A dziś było zimniej auto stało 2 dni bez jezdzenia i już pół godziny zanim złapał 90 stopni.

Normalne ?

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...