kawowy19 Opublikowano 15 Sierpnia 2013 Opublikowano 15 Sierpnia 2013 Sytuację opiszę od początku Kiedyś zapalił mi się check. Pojechałem na komputer pokazalo bład przepustnicy itd itp, wykasowane i jeździłem dalej. Potem ponownie się zapalił ale pokazał jeszcze błąd spadku ciśnienia p1297, wykasowane jeździłem. Dodam ze auto chodzi prawidlowo, tylko czasami mi wolne obroty nie ustawiaja sie na prawidlowe 800 tylko czasami na 900 a zdaza sie ze na 1tys po czym spadaja do prawidlowych. Postanowiłem wymienić przepustnice. Kupiłem używkę włożylem odpaliłem pojechałem na komputer zeby zrobic adaptacje. po tej wymianie auti trzęsie się na wolnych obrotach same podchodza do góry cuda na kiju. Komp podlaczony pokazuje za bogata mieszanke i znowu p1297. Przelozylem moja stara przepustnice i niestety jest dalej to samo p1297,przepustnica a dodatkowo zauważylem że straci troche wigoru. Wczesniej był strzal i wciskalo w fotel a teraz jakos tak plynnie, słabiej itd. Dodam jeszcze ze mam takie wrazenie jakby bardzo powoli schodzil z obrotów dopiero jak zejdzie do 2tys wtedy pyk i jest na wolnych ale to bylo od samego poczatku i myslałem ze tak musi być. Ma ktoś pomysł na P1297 ??? Czytłem po necie ze to nieszczelnosc miedzy turbo a przepustnica ale najgorsze ze przy zmianie przepustnicy nic nie ruszałem i tak nagle się to zbieglo z ta nieszczelnoscia..... Ogladalem silnik i u gory w okolicach sciany grodziowej jest taki zaworek o nr 06a 129 101a i z niego syczy powietrze czy to tak ma byc??? Prosze o jakieś porady albo trop w stronę czego iść
edekxp Opublikowano 15 Sierpnia 2013 Opublikowano 15 Sierpnia 2013 Tez zawór 06a129101a to jest odpowietrzenie odmy, tu nic nie powinno syczeć. Może masz odmę zabitą Zdemontuj tez zaworek i odpal auto, ewentualnie odkręć korek od oleju Zobacz czy jest lepiej Moim zdaniem jakaś nieszczelność dolotu
kawowy19 Opublikowano 16 Sierpnia 2013 Autor Opublikowano 16 Sierpnia 2013 wyciagnalem zaworek dv bo czytalem ze czesto to jest uszkodzone i powoduje ten blad ale wyglada na sprawny. pracuje lekko itd. przeczyscilem go jakims rozpuszczalnikiem zeby byc pewnym ze jest czysty. Po odkreceniu korka oleju nic sie nie zmienia. auto zaczyna rowno pracowac gdy scisne przewod który idzie od kolektora do trojnika ktory idzie do odmy. tak powinno byc???
Łukasz13 Opublikowano 16 Sierpnia 2013 Opublikowano 16 Sierpnia 2013 Sytuację opiszę od początkuKiedyś zapalił mi się check. Pojechałem na komputer pokazalo bład przepustnicy itd itp, wykasowane i jeździłem dalej. Potem ponownie się zapalił ale pokazał jeszcze błąd spadku ciśnienia p1297, wykasowane jeździłem. Dodam ze auto chodzi prawidlowo, tylko czasami mi wolne obroty nie ustawiaja sie na prawidlowe 800 tylko czasami na 900 a zdaza sie ze na 1tys po czym spadaja do prawidlowych. Postanowiłem wymienić przepustnice. Kupiłem używkę włożylem odpaliłem pojechałem na komputer zeby zrobic adaptacje. po tej wymianie auti trzęsie się na wolnych obrotach same podchodza do góry cuda na kiju. Komp podlaczony pokazuje za bogata mieszanke i znowu p1297. Przelozylem moja stara przepustnice i niestety jest dalej to samo p1297,przepustnica a dodatkowo zauważylem że straci troche wigoru. Wczesniej był strzal i wciskalo w fotel a teraz jakos tak plynnie, słabiej itd. Dodam jeszcze ze mam takie wrazenie jakby bardzo powoli schodzil z obrotów dopiero jak zejdzie do 2tys wtedy pyk i jest na wolnych ale to bylo od samego poczatku i myslałem ze tak musi być. Ma ktoś pomysł na P1297 ??? Czytłem po necie ze to nieszczelnosc miedzy turbo a przepustnica ale najgorsze ze przy zmianie przepustnicy nic nie ruszałem i tak nagle się to zbieglo z ta nieszczelnoscia..... Ogladalem silnik i u gory w okolicach sciany grodziowej jest taki zaworek o nr 06a 129 101a i z niego syczy powietrze czy to tak ma byc??? Prosze o jakieś porady albo trop w stronę czego iść Sprawdz w którym miejscu sysczy ten zworek, on od spodu ma taka dziurkę=odpowietrznik membrany, jesli ciągnie przez nia powietrze to znaczy że membrana w środku jest pęknięta i zaworek do wymiany.
kawowy19 Opublikowano 16 Sierpnia 2013 Autor Opublikowano 16 Sierpnia 2013 wlasnie w tym miejscu syczy ale pamietam sytuacje gdzie kiedys go zatkałem i silnik zgasł , tak powinno byc???? wyciagnalem dzis zawor dv i jakos nie dawal mi spokoju, rozebralem go i membranka w jedynm miejscu pęknieta:). Czekam juz na nowy i sie zastanawiam czy to jego wina ze tak skacze i chodzi jak zaporozec na wolnych obrotach ;p
Łukasz13 Opublikowano 16 Sierpnia 2013 Opublikowano 16 Sierpnia 2013 Zawór dv nie ma nic do wolnych obrotów, w sumie nie jak udąło ci sie go rozebrać ja dzisiaj chciałem rozebrac swój stary ale chyba bez rozwalnenia go sie nie da, mniejsza o to, zgasł jak zatkałeś dlatego że od dostającego sie lewego powietrza korekty paliwowe poszły mocno na plus i teraz gdy zatykasz dziurke jest za dużo paliwa i silnik gasnie. Możesz tymczasowo zakleic tą dziurkę zanim wymieniz ten zaworek tylko potem musisz skasować korekty, vagiem lub odpiąc na chwile akumulator. ---------- Post dopisany at 19:45 ---------- Poprzedni post napisany at 19:42 ---------- I ogólnie musisz przejrzec dolot i odmę a szczególnie zaworek odmy pod kolektorem nie powinien przepuszczac doładowania w strone odmy nr. 3 na obrazku http://content.foto.mail.ru/mail/glok.82/auto/i-6.jpg
kawowy19 Opublikowano 16 Sierpnia 2013 Autor Opublikowano 16 Sierpnia 2013 wiec wyjałem owy zaworek i sie okazało ze jest to na tym przewodzie po którego ściśnięciu auto zaczynalo pracować prawidlowo. A zaworek wyglada dziwnie bo widze w nim sprezynke i taka klapke przeslaniająca ale ona jest jakby luzna i lata wiec zaworek puszcza w obie strony. Generalnie zależy jak sie ulozy ta klapka ale zazwyczaj jest w nim przelot na wylot. Czy on tak ma czy jest uszkodzony??? znalazlem idealna fote aby to pokazać. Wyniki Szukania w Grafice Google dla http://i6.photobucket.com/albums/y224/docurley/2010-09-11114506.jpg moj jest ten po prawej
edekxp Opublikowano 16 Sierpnia 2013 Opublikowano 16 Sierpnia 2013 Według zdjęcia to o innym zaworku ty piszesz.To jest zaworek zwrotny, puszcza w jedną stronę. Tapatalk
Łukasz13 Opublikowano 17 Sierpnia 2013 Opublikowano 17 Sierpnia 2013 wiec wyjałem owy zaworek i sie okazało ze jest to na tym przewodzie po którego ściśnięciu auto zaczynalo pracować prawidlowo. A zaworek wyglada dziwnie bo widze w nim sprezynke i taka klapke przeslaniająca ale ona jest jakby luzna i lata wiec zaworek puszcza w obie strony. Generalnie zależy jak sie ulozy ta klapka ale zazwyczaj jest w nim przelot na wylot. Czy on tak ma czy jest uszkodzony???znalazlem idealna fote aby to pokazać. Wyniki Szukania w Grafice Google dla http://i6.photobucket.com/albums/y224/docurley/2010-09-11114506.jpg moj jest ten po prawej Tak ten zaworek jest uszkodzony, wymień go samochód odzyska troche mocy, bo teraz doładowanie ucieka do odmy i dlatego prawdopodobnie rozwaliło ci ten grzybek 06a 129 101a jego też musisz wymienić.
kawowy19 Opublikowano 17 Sierpnia 2013 Autor Opublikowano 17 Sierpnia 2013 czesci bede mial jeszcze dzisiaj wiec zloze i zaraz napisze o rezultatach. Tylko sie zastanawiam czy to tylko te dwie rzeczy i auto zacznie normalnie pracowac czy nie.... ---------- Post dopisany at 13:31 ---------- Poprzedni post napisany at 10:47 ---------- Wszystko zlożone Auto chodzi prawidlowo na wolnych obrotach rowno trzyma niecale 800 obr. Oba moje zawory byly uszkodzone. I ten maly i DV. Nowy dv po wciagnieciu powietrza przez ten maly wezyk ciagnie tloczek, a stary tego nie robil. Z kolei wdmuchnac powitrza do nowego nie mozna a do starego dmuchałem normalnie. Podłaczylem beznadziejego kompa bo nie mialem dostepnego nic lepszego. Po skasowaniu bledu 17705 czy tez P1297 auto pracowalo dalej tak samo rowno. Podlaczylem potem jeszcze raz i pojawil sie ten blad i pisze 17705 spadek cisnienia zbyt łatwy opor czy cos takiego. Ma ktos pomysł na to???? Jade za chwile na testdriva i zobaczymy jak to jedzie.
krzysiekml Opublikowano 17 Sierpnia 2013 Opublikowano 17 Sierpnia 2013 sprawdz zaworek n249 bo to on steruje DV-ką,jak i same wężyki,DV znaczy się poprawnie założony ogólnie gdzieś jest dziura .
Łukasz13 Opublikowano 17 Sierpnia 2013 Opublikowano 17 Sierpnia 2013 Dobrze by było zrobić jakieś logi, to seria czy coś było grzebane w kompie?
kawowy19 Opublikowano 17 Sierpnia 2013 Autor Opublikowano 17 Sierpnia 2013 generalnie auto chodzi ok na wolnych itd ale niestety mam wrazenie jakby brakowalo mu kity... moze jestem przewrazliwiony ale takie mam odczucie. Jest taki jakby ospaly szczegolnie z dolu. wolna reaguje na pedal. I nie daje mi spokoju ten blad z nieszczelnoscia gdzies. a jak sprawdzic zaworek n249????
krzysiekml Opublikowano 17 Sierpnia 2013 Opublikowano 17 Sierpnia 2013 zaworek to zapętl a DV podepnij pod kolektor tak jak w starszych modelach i jak wyżej bez loga będzie trudno.
kawowy19 Opublikowano 26 Lutego 2014 Autor Opublikowano 26 Lutego 2014 auto seria. Logi chetnie bym zrobil tylko niestety nie mam tego vag-com dzialajacego i nie do konca wiem jak to zrobic , chyba że byście mi podpowiedzieli calkiem glupi nie jestem mysle ze bym to ogarnał czyli rozumiem ze przewod z zaworka ktory idzie do dv podpiac pod kolektor a krociec z zaworka zaslepic? a w kolektor to gdzie wpiac??? bo musialbym najpierw wypiac ktorys przewod czy mam wypiac z zaworka przewod ktory idzie do kolektora i przewod do dv, te kroćce polaczyc a przewod od dv dac do kolektora ? podlaczylem przed chwila polskiego vaga i poskasowaniu bledu juz drugi raz nie wyskoczyl jak narazie ale ospały jest dalej... ---------- Post dopisany 19-08-2013 at 19:07 ---------- Poprzedni post napisany 17-08-2013 at 14:29 ---------- witam. Postanowiłem trochę odświeżyć temat. jeżdżę i jeżdżę i autko nie wyrzuca żadnych błędów ale dalej mam wrażenie że dopóki turbo sie nie obudzi to jest totalny mułłłłł. Chyba że one tak maja:mysli: Jakie grupy mam zlogować żebyście mogli mi pomóc ??? żeby ocenić jak turbo wstaje, jak pompuje itd ??? przepływka to grupa 002 a doładowanie 115 i 118 ??? które ewentualnie jeszcze z logować żeby jak najwięcej się dowiedzieć o ogolnej sprawności auta? ---------- Post dopisany 26-02-2014 at 09:26 ---------- Poprzedni post napisany 19-08-2013 at 19:07 ---------- __
edekxp Opublikowano 26 Lutego 2014 Opublikowano 26 Lutego 2014 002, 020, 033, 115 i 118. Przy 2000obr już powinno być czuć. Może masz jakąś nieszczelność i turbina późno wstaje
kawowy19 Opublikowano 26 Lutego 2014 Autor Opublikowano 26 Lutego 2014 ok to musze dołożyc jeszcze 020 i 033 bo 002 115 118 mam zrobione wrzucę wieczorem. Generalnie właśnie przy dwóch czuć jak rusza ale poniżej jest jakoś dziwnie mulisty, albo takie moje odczucie... Wrzucę i zobaczymy ---------- Post dopisany at 19:59 ---------- Poprzedni post napisany at 15:35 ---------- poniżej w linku logi 002, 115 i 118 VAGLOG - wklej logi z VCDS/VAG-COM
Łukasz13 Opublikowano 26 Lutego 2014 Opublikowano 26 Lutego 2014 Wyglądaja w miare dobrze, zrób jeszcze 002+033+020
kawowy19 Opublikowano 26 Lutego 2014 Autor Opublikowano 26 Lutego 2014 ok zrobię ale dopiero jutro bo dziś nie dam rady. a ile turbo w bfb powinno dmuchać w ogóle? przepływka nie ma czasami za małych wartości?
Łukasz13 Opublikowano 26 Lutego 2014 Opublikowano 26 Lutego 2014 Turbo dmucha dobrze, na przepływce delikatnie za mało, będzie więcje wiadomo jak zrobisz jeszcze drugiego loga do odcinki.
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się