Skocz do zawartości
Zdrowych i spokojnych Świąt dla Ciebie i rodzinki 🙌🎄
IGNOROWANY

Wady i zalety 4.2 V8 BBK


Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Jasne, ze tak... :D

Tylko ja jestem w takiej rozterce, że nie wiem jak mam to kontrolować? I stąd właśnie moje pytanie. Dzisiaj po nocy mam praktycznie kawałeczek ponad minimum. I chyba doleje do maximum po prostu zaraz.

Dolej tak zebys mial ciut ponizej maxa i bedzie git :)
Opublikowano (edytowane)

Zaraz wychodzę i to załatwiam! Dzięki za odpowiedzi!

Edit1. Dobra, dolane prawie na max. Powiedźcie mi jeszcze czy to zły objaw jak przed dolewka olej na bagnecie był ciemny, a po dolaniu świeży już nie brudzi tak bagnetu.

I czuć zapach benzyny pod korkiem oleju.

Edytowane przez Slizu
Opublikowano

Jak bedzie malo to i tak czujnik pokaze....nomchyba ze sie spierniczyl....

Opublikowano

Dawno temu wyskoczyła mi żółta kontrolka oleju, jak sprawdziłem było prawie sucho(w dolnej części bagnetu), wiec działa. Dolałem od razu jak dojechałem do domu, zrobiłem może z 3km na szczęście.

Na razie jeżdżę na 5w30 Castrola, teraz na stacji musiałem dokupić zwykłego Edge bez Longlife. Ale to tylko litr na dolewkę. Ale już niedługo planuję zmianę oleju na Motula 5w40. Nie śpieszy mi się, bo wymieniony olej był dosłownie 4 tysiące km temu, więc teraz zmieniam tylko ze względu na to, że wszyscy polecają wlewać 5w40 i apetyt silnika na aktualnego Castrola.

Opublikowano

Niebieski708 i ja lejemy LM5w40 synthoil . Jaki masz przebieg?

Opublikowano

Aktualnie prawie 180.000km. Czytałem w różnych źródłach, że właśnie najlepiej albo ten wasz albo Motula. Ale 5w40.

Opublikowano

Ja rownież leje LM 5W40 hightec

Opublikowano

Ja rownież leje LM 5W40 hightec

:)

:)

Opublikowano

Ogólnie bardzo polecany olej ;-)

Opublikowano

Znacie jakiś dobry warsztat w Wielkopolsce lub Lubuskim gdzie wymienią rozrząd w 4.2?

Opublikowano

Znacie jakiś dobry warsztat w Wielkopolsce lub Lubuskim gdzie wymienią rozrząd w 4.2?

Szukaj w zakladkach jest cos takiego jak polecane warsztaty z okolicy....

Opublikowano

Witam, niedawno kupiłem s4 b6. Wyjeżdżając od handlarza mialem oleju w połowie między min a maks. Przejechalem 300 km dość dynamicznie i olej miałem poniżej min. dolałem litr i znów wskoczył mi na ten sam poziom co przed wyjazdem. Następnie przejechałem 100km w cyklu mieszanym również dynamicznie ale z granicami rozsądku, nie wkraczając ani razu na czerwone pole, i spalił mi ten wlany litr ponieważ znów jest poniżej minimum. Czy ktoś z Was może orientować się czego jest to przyczyną?

Opublikowano (edytowane)

Witam, niedawno kupiłem s4 b6. Wyjeżdżając od handlarza mialem oleju w połowie między min a maks. Przejechalem 300 km dość dynamicznie i olej miałem poniżej min. dolałem litr i znów wskoczył mi na ten sam poziom co przed wyjazdem. Następnie przejechałem 100km w cyklu mieszanym również dynamicznie ale z granicami rozsądku, nie wkraczając ani razu na czerwone pole, i spalił mi ten wlany litr ponieważ znów jest poniżej minimum. Czy ktoś z Was może orientować się czego jest to przyczyną?

Masz prawo rękojmi, oddawaj ten egzemplarz bo obawiam sie se przed gruntownym remontem silnika sie nie obejdzie. V8 normalnie bierze wkoncu V8. U mnie S4 b6 brała litr na około 6tye km. Przy dynamicznej jeździe, czasem bardzo dynamicznej.

Edytowane przez Binek1.8T
Opublikowano

Witam, niedawno kupiłem s4 b6. Wyjeżdżając od handlarza mialem oleju w połowie między min a maks. Przejechalem 300 km dość dynamicznie i olej miałem poniżej min. dolałem litr i znów wskoczył mi na ten sam poziom co przed wyjazdem. Następnie przejechałem 100km w cyklu mieszanym również dynamicznie ale z granicami rozsądku, nie wkraczając ani razu na czerwone pole, i spalił mi ten wlany litr ponieważ znów jest poniżej minimum. Czy ktoś z Was może orientować się czego jest to przyczyną?

Masz prawo rękojmi, oddawaj ten egzemplarz bo obawiam sie se przed gruntownym remontem silnika sie nie obejdzie. V8 normalnie bierze wkoncu V8. U mnie S4 b6 brała litr na około 6tye km. Przy dynamicznej jeździe, czasem bardzo dynamicznej.

Rozumiem że v8 bierze olej ale nie 1litr na 100km.. na dniach będę rozmawiał z rzeczoznawcą i może uda się zrobić tak że handlarz zapłaci za remont silnika, jeśli nie to niech oddaje kase za auto.

Opublikowano

Rzeczywiście trochę dużo pali tego oleju. Moja po zmiance oleju niecały litr na 1000km, grzechotanie rozrządu jest i podobno będzie - nie ma się tym co przejmować.

Po prostu jest bardzo krótkie, trwa sekundę i nie słychać go z kabiny, trzeba stać nad maską.

Także na chwilę obecną jestem bardzo zadowolony z essy.

Opublikowano

Moja S4 b6 brała jakoś 1.2l na 5-6tys km. Wiec z tego co widzę przyzwoicie mało. Teraz stoi w garażu wiec nic nie bierze :D

Opublikowano

a skad panowie bierzecie oringi do fazatorów jak ich rozbierzecie do sprawdzenia ??

W zeszłym roku wymieniałem fazatory i nie pamiętam czy tam sa jakieś oringi?będę w sobotę w domu rozbiore stary i powiem Ci na 100 % czy są.Na pewno za fazatorem jest miedziana podkładka i ona jest b.ważna.

chodzi ci kolego o te podkładke z powłoka diamentową ??

no może i są takie jak piszesz.Przy zakupie fazatorów serwisant powiedział ,że są ważne.

może być diamentowa.Fazatory kupiłem w sewisie Frankfurt/O i te podłkadki też.Sory,że dopiero teraz odp.ale nie było mnie tu długo-ŻYCIE-i tak jest z moją S ponad rok po wynianie kompletnego rozrządu,fazartorów stoi i czeka kiedy ja przeoliwie :huh:Pozdrawiam.

Opublikowano

Cześć,

Ja zadam pytanie z innej beczki..

Ktoś z Was już robił pompę wspomagania w naszych BBK??

Alternator, rozrusznik i kompresor klimy robiłem pół roku temu a dzisiaj rano usłyszałem pompę wspomagania :shock3:

Czy to też wiąże się ze zdejmowaniem całego przodu auta czy może od nadkola da się to ogarnąć??

Jeszcze nie diagnozowałem do końca tego problemu ale już się boję :)

Opublikowano

Witam,

Obecnie jeżdze e46 coupe 323, modyfikuje je i modyfikuje, tj. zwiększam moc(10k w reanimacje silnia, uszczelniania, wydech, dolot, vanosy itp. +20 km). A że jednostka toporna na "tuning" i trafiłem przypadkiem na s4, jestem pewien zakupu tego auta tzn. jestem pewien, że chce go kupić. Obecnie włożyłem w swoje auto kilkanaście dobrych tysi, byłem anty tym co mówią inni "zmień silnik" i działaj, wolałem robić bo swojemu ... i chyba już mam dosyć. Bo końca nie widzę, widze tylko ile kasy musze szykować...

Tak jak wspomniałem, stoje przed zakupem s4 b6, chce mieć w nim LPG - do codziennej jazdy, co do kasy i inwestowania w auto jestem jak najbardzej przygotowany w bieżące koszty tego auta i się tego nie boje.

Przeczytałem dokładnie post z 1 strony.

W momencie, kiedy pojadę oglądać i mam nadzieję kupić auto, jak mogę sprawdzić czy silnik nie jest "trupem"? Hamownia, ciśnienie na cylindrach? To czy coś pyka, czy nie pyka itp, podstawy znam, ale może sa jakieś magiczne sposoby żeby sprawdzić że nie działa np. zawór PVC itp? Macie jakies sposoby abym w 1szym kontakcie ocenił kondycje? Oczywiście będe chciał pojechać do serwisu, hamownie oraz jakieś AUTO DNA.

Pasjonuje się motoryzjacją, na temat mojego obecnego auta wiem praktycznie wszystko. Sądzę, że o s4 kiedy je kupie też z biegiem czasu będe wiedział o nim dużo :)

Pzdr.

Opublikowano

Ogólnie s4 b6 to mega autko.. Ale jak juz pisałem wcześniej gdybym ponownie miał wydać te pieniążki to kupiłbym a8 d3 4.2. Mimo ze moja eska była zdrowa i bez problemowa sztuka względem silnika/skrzyni to a8 wydaje mi sie rozsądniejszym wyborem.. Raz to wnętrze i wygoda.. Dwa osiągi a8 niczym nie odstaje a nawet jeszcze szybsze w cieplejsze dni z racji gdyż eska ma za mała komorę silnika i traci na mocy przy temp +25stopni (idzie sie załamać) po trzecie w a8 nie ma rozrządu na łańcuchu. Kuzyn ma to miałem z czym porównać. Takie moje zdanie ;)

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...