Skocz do zawartości
IGNOROWANY

Wady i zalety 4.2 V8 BBK


winczako

Rekomendowane odpowiedzi

Witam,

Planuje zakup s4, samochód z przebiegiem 300k, po wymianie rozrządu sprzęgła dwumasy itp. Właściciel mówi że poci się trochę skrzynia, manual, wydobywa się brzydki specyficzny zapach, podobno zmienił olej w skrzyni i na razu jest spokój. Co sądzicie? Na co zwrócić uwagę jeszcze?

  • Pomoc techniczna 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

33 minuty temu, Bartek_14 napisał:

Witam,

Planuje zakup s4, samochód z przebiegiem 300k, po wymianie rozrządu sprzęgła dwumasy itp. Właściciel mówi że poci się trochę skrzynia, manual, wydobywa się brzydki specyficzny zapach, podobno zmienił olej w skrzyni i na razu jest spokój. Co sądzicie? Na co zwrócić uwagę jeszcze?

Chcesz sobie kupic kłopot, jesteś na dobrej drodze.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W dniu 22.03.2020 o 12:55, Dev napisał:

Aż nadto napisałem

Dev, młody pewnie naczytał się w Internetach, że motoryzacja już się kończy, bo auta to jednorazówki, bo bezduszne elektryki tylko zostaną a wszędzie ten eko-dałnsajzing i nie ma to jak stare dobre wolnossące V8 na pierwsze auto... pozwól chłopakowi być trochę na przekór a przy okazji spełnić swoje młodzieńcze marzenie i nie strasz go :wink: 

Edytowane przez BeyerBrown
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam Panowie mam taką bolączke zakupilem s4 b6 4.2 bbk z przebiegiem 234 23tys temu robiony rozrząd , sprzeglo,dwumas,cewki,swiece silnik ladnie pracuje po odpaleniu niema dzwieku tej grzechotki od paru dni znika mi dosc spora ilosc oleju zakupilem w aso odme i pvc za pare dni wymienie zakupilem je tez z tego wzgledu iz wolno opadają mi obroty czasami nie zawsze,leje olej LM 5w40hight.. od dzisiaj zauwazylem coa dziwnego np dam mu dobrze 1 2 3 i hamuje do zera na luzie i jest takie chrobotanie 2 3 sekundy taki dziwny bulgot zatrzesie budą i wraca do normy mial ktos z was cos takiego lub wie co to moze byc 

20210821_014243.jpg

20210821_014302.jpg

20210821_014251.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

witam , mam nadzieję że zasiegnę tu fachowej pomocy :)

Od dwóch lata posiadam s4 b7 4.2 BBK . Rok temu zmieniłem wydechy ale nie wyłączyłem sond. W ostatnim czasie przy odpaleniu uslyszałem delikatne metaliczne stuknięcie po czym zaczeły mocno falować obroty . Nie pracuje na wszsytkich garach. Zmieniłem już świece , podmieniłem cewki i bez rezultatu . Było podejrzenie że przeskoczył rozrząd jednak po podłączeniu vcds synchonizację pokazuje równiutko - 4.0 . Klapki kolektora sprawdzałem ręcznie. Nie są popękane a mechanizm działa prawidłowo (przynajmniej gdy próbowałem przekręcić ręką ) . Miał ktoś podobny problem ?

 

Nie wiem czy to ma znaczenie ale kiedyś rozerwało mi przewód od wspomagania a za chwilę usłyszałem taki sam metaliczny dźwięk oraz obroty spadły. Na drugi dzień obroty wróciły do normy 

Edytowane przez PawelGiee
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

10 godzin temu, PawelGiee napisał:

witam , mam nadzieję że zasiegnę tu fachowej pomocy :)

Od dwóch lata posiadam s4 b7 4.2 BBK . Rok temu zmieniłem wydechy ale nie wyłączyłem sond. W ostatnim czasie przy odpaleniu uslyszałem delikatne metaliczne stuknięcie po czym zaczeły mocno falować obroty . Nie pracuje na wszsytkich garach. Zmieniłem już świece , podmieniłem cewki i bez rezultatu . Było podejrzenie że przeskoczył rozrząd jednak po podłączeniu vcds synchonizację pokazuje równiutko - 4.0 . Klapki kolektora sprawdzałem ręcznie. Nie są popękane a mechanizm działa prawidłowo (przynajmniej gdy próbowałem przekręcić ręką ) . Miał ktoś podobny problem ?

 

Nie wiem czy to ma znaczenie ale kiedyś rozerwało mi przewód od wspomagania a za chwilę usłyszałem taki sam metaliczny dźwięk oraz obroty spadły. Na drugi dzień obroty wróciły do normy 

Sprawdź jeszcze działanie fazatorów, nie pamiętam która to grupa. Jeśli coś by się stało z którymś (a metaliczne stuknięcie przy odpalaniu to może być właśnie fazator) to może powodować nierówną pracę.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W dniu 1.09.2021 o 08:26, wojtek_lbn napisał:

Sprawdź jeszcze działanie fazatorów, nie pamiętam która to grupa. Jeśli coś by się stało z którymś (a metaliczne stuknięcie przy odpalaniu to może być właśnie fazator) to może powodować nierówną pracę.

Czytałem że w kanale 92 i 93 wartości act mają podążać za wartościami spec. Tak to wygląda w moim przypadku :20210904_123724.jpg

Edytowane przez PawelGiee
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...