Skocz do zawartości
IGNOROWANY

[BRD] Napęd pompy oleju 2.0 TDI


Marynarz____

Rekomendowane odpowiedzi

pojawi ci sie przęczyk i na fisie czerwona konewka z napisem Öldruck lub OIL PRESSURE (zalezy jaki jezyk masz ustawiony w zegarach) - jak na zegarze po prawej stronie wcisniesz przycisk CHECK i bedziesz paczył w test to zobaczysz wspomniany komunikat. - jaki takie cos ci sie pojawi to natychmiast gasisz motor i juz go nie uruchamiasz mimo ze na baknecie jest prawidłowy poziom. - nie stresuj sie bo zwariujesz od tych opowieści - daj sobie spokuj i ciesz sie jazdą i autem...

spoko ..tez tak myślałem ....a jakieś niepokojące dźwięki ..wiem ze w dieslu to chleb codzienny ale może coś? ?

pojawi ci sie przęczyk i na fisie czerwona konewka z napisem Öldruck lub OIL PRESSURE (zalezy jaki jezyk masz ustawiony w zegarach) - jak na zegarze po prawej stronie wcisniesz przycisk CHECK i bedziesz paczył w test to zobaczysz wspomniany komunikat. - jaki takie cos ci sie pojawi to natychmiast gasisz motor i juz go nie uruchamiasz mimo ze na baknecie jest prawidłowy poziom. - nie stresuj sie bo zwariujesz od tych opowieści - daj sobie spokuj i ciesz sie jazdą i autem...

spoko ..tez tak myślałem ....a jakieś niepokojące dźwięki ..wiem ze w dieslu to chleb codzienny ale może coś? ?
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

różnie bywa - maga być słyszalne nieregularne trzaski w dolnej części silnika - prześlizgiwanie sie "imbus'a" w gnieździe wałka efekt jest krótki momentalnie obrabia się i pompa oleju traci napęd wtedy na blacie komunikat oleju... Arku naprawdę się nie stresuj...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

różnie bywa - maga być słyszalne nieregularne trzaski w dolnej części silnika - prześlizgiwanie sie "imbus'a" w gnieździe wałka efekt jest krótki momentalnie obrabia się i pompa oleju traci napęd wtedy na blacie komunikat oleju... Arku naprawdę się nie stresuj...

Ale Ty chłopie głupoty opisujesz....

Zasatnów się czy mały zabierak zanurzony w oleju bedzie dawał jakiekolwiek objawy "trzaski"??On sie tylko wyciera i nic więcej.W autach wyprodukowanych do końca 2005r czyli:blb,bna,bpw.. występuje efekt pękania napinacza czego konsekwencją jest napieranie tłoczka na łańcuch-metal trze o metal-tylko w tym przypadku słyszymy szuranie oraz metaliczny głos.

I nie wprowadzaj ludzi w błąd aby spali spokojnie i się nie stresowali-nie ma dnia bez telefonu że miga czerwona kontrolka!

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

jajkby nie wystepowal dzwiek to bym tego nie pisl...najgorzej było stwierdzić co rozbierac gore czy dół silnika bo tak dziwnie sie roznosiło.,nie był to dźwięk który był cały czas tylko raz na jakiś czas po za tym nie robie tego masami jak ty wy,klienci własciciele aut nie sidzący w necie nie wiedza o takich awariach ci ludzie nawet brali graty od was... ja o was tez sie dowiedziałem z interneu nie internauta pojedzie do aso kupi ori graty i da mechanikowi aby zlozyl. Wiec debeściaku wstrzymaj sie ze swoimi spostrzeżeniami na temat pisania głupot.

Edytowane przez SotoM
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Panowie pomóżcie mi rozwiązać pewne wątpliwości.

Zamierzam zajerzeć do napędu pompy oleju w swoim BRD. Auto pochodzi z 2007r i wg histori serwisowej w 2008 r po przebiegu ok25tyś był wymieniany silnik na gwarancji.

Chciałem zamówić ten imbusik. Z teg co wszędzie pisze ma być na 70 mm. Dzwonie do aso, podaje nr części 03G115281D http://www.partsbase.org/audi/audi-a4-avant-a4-eu-2007-11551-oil-pump-oil-dipstick-balancer-shaft/i pytam czy to napewno do BRD rok itd itp. Dla pewności sprawdzamy po nr VIN i co się okazuje? Do mojego konkretnego auta po VIN podaje imbusik 100mm o nr 03G115281E dla silników zmodyfikowanych. http://www.partsbase.org/audi/audi-a4-avant-a4-eu-2007-11552-oil-pump-oil-dipstick-balancer-shaft-for-modified-vehicles/

I teraz pytanie. Czy podczas wymiany silnika w 2008r mogli wrzucać przerobiony napęd na 100mm co funkcjonuje w silnikach CR od bodajże 2009r? Bo ja jestem teraz w kropce i nie jestem pewien czy mam dobry imbus.....

Edytowane przez Pjotras
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

kup oba i jeden nie przydatny zwrócisz ja tak robię z każdym razem jak mi sie trafi kontrolna naprawa... zmieniam dobry na nowy co by tylko nie mieli w głowie za mają nowy tylko silikon pod miską, a jak wkładam to tylko 77mm

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Sotom juz tu kiedys pisal ze gdyby gniazdi bylo wyrobione wstawilby zregenerowane. A skoro zagladal do imbusa i był dobry to go dla bezpieczenstwa juz wymienil. Nie manchyba sensu przerabiac gniazda dobrego na dobre co? Ale skoro tak chcecie ...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ostatnio po wyjęciu imbusów z 5 audi stwierdzam że gniazda w wałkach też były nadgryzione przez ząb czasu.

Wymiana samego imbusa oczywiście pomoże i odwlecze to co nieuniknione.

Degradacja nowego imbusa będzie już dużo szybsza bo większe luzy już są w gnieździe wałka.

Ostatnio po wyjęciu imbusa z BPW stwierdziłem nowy sposób na tą uciążliwość. Serwis przede mną (ok 10 kkm) by zaoszczędzić wydatku na imbus po prostu go obrócił. Efekt był taki że imbus był wybity z każdej strony prawie tak samo. Czyli na jednej stronie 180 kkm a na drugiej 10 kkm.

Resztę dopowiedzcie sobie sami.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

wg mnie nie jest to dobry pomysl.

pompa olejowa tez ma gniazdo, ktore pracuje wieksza powierzchnia z zabierakiem, obracajac zabierak, powierzchnie wspolpracy zmniejszamy o wyrobioną dlugosc. wiec dobijamy gniazdo pompy.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie ma sensu wymieniać samego wałka, jeśli wałek zaczyna się docierać (jest wyrobiony) gniazdo też jest już nadgryzione. Po wsadzeniu nowego wałka i tak nie będzie siedział on na swoim miejscu w 100%, będzie miał luzy więc i tak wyrobi się ponownie. Tak samo gniazdo, które będzie docierało się jeszcze bardziej. Gdy ktoś nie zorientuje się w porę, że wałek zaczyna nam przeskakiwać (w tym czasie nie zaświeci się jeszcze kontrolka oleju) może i tak zatrzeć silnik w połowie panewki itp. Gniazdo wałka po regeneracji jest dłuższe o kilka mm, wałek też ma większą średnicę u nasady, gdzie siedzi w gnieździe, nie ma możliwości przekręcenia się ponownie. Nie wiem czy wymiana samego wałka ma jakikolwiek sens i czy warto jest ryzykować, wiem bo przerabiałem to miesiąc temu w swoim BRD. Koszt regeneracji mechanizmu na stałych kołach zębatych wynosi 800-850 zł + oględziny mechanizmu, demontaż i montaż 300-350 zł. Dostajemy jeszcze gwarancje 2 lata, przynajmniej u mnie tak to wyglądało.


Dodam, że w moim przypadku ktoś przed sprzedażą wymienił sam wałek, ale nie podjął się regeneracji, gniazdo też prawdopodobnie było trochę wyrobione. Po kupnie w pierwszy tydz. zabrałem się za wymianę rozrządu itp. okazało się, że ktoś grzebał już przy tym, (były ślady na śrubach misy, zawieszenie było opuszczane), więc pojawiło się pytanie czy ktoś to zrobił, czy nie. Okazało się że wałek co kilka obrotów już przeskakiwał, na szczęście silnik nie zaczął się powoli docierać, ale nie dużo brakowało bo jeszcze tydzień 2 lub max 3 i zatarłbym silnik.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Musashi:

Źle mnie zrozumiałeś a ja w sumie źle się wyraziłem.

To nie ja znalazłem sposób by obrócić imbusa tylko serwis przede mną tak postąpił, o czy napisałem potem że taki sposób spowodował bardzo szybkie jego zużycie po 10kkm.

Autko A4 quattro 2.0 BPW przeszło u mnie regenerację wałków na większy imbus, DPF-off, EGR-off, CHIP 180KM, dwumas, sprzęgło + docisk od BRD.

Nigdy bym nie wpadł nawet na taki pomysł by imbusa odwracać.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam !

Czy ktoś może mi doradzić jaką wybrać Firmę do regeneracji wałków pomy oleju silnik 2.0 tdi BRE.

Słyszałem kilka pochlebnych słów o FUTURUM z Rumii.

Z góry dziękuję.

Pozdrawiam.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach


Słyszałem kilka pochlebnych słów o FUTURUM z Rumii.

Masz niezły słuch - polecam.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zbliża mi się wymiana oleju, więc wypada zajrzeć pod michę i sprawdzić jak się ma imbus wraz z gniazdem. Profilaktycznie chciałbym go zmienić, tylko nie jestem pewien jaki ten imbus mam kupić :decayed: BRD, 2006 rok

ten - 03G115281D follower; 77MM
czy ten - 03G115281A follower

no i zabezpieczenie oczywiście też, ale tu już nie ma opcji do wyboru :kox:

N 0122942 securing ring; 8X0,8

moja ściągawka - http://www.partsbase.org/audi/audi-a4-avant-a4-eu-2006-11551-oil-pump-oil-dipstick-balancer-shaft/

:hi:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja wlasnie jestem po regeneracji napędu pompy oleju. U mnie imbus przy 192.000 wyglądał tak:

690404a0bb9c99cf80b5bb047f534d4d.jpg

Jak widać brakowało juz nie duzo i napęd szlag by trafił. Regeneracja zrobiona przez Pawelkiwi :good: Polecam :wink:

Wysłane z iPhone

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

shakal:

Drgania ustały? Synchro pomogło?

jeszcze dzisiaj bede wszystko sprawdzał bo wczoraj silnik nie miał kiedy zejść poniżej 90 stopni :decayed:

Wysłane z iPhone

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli potrzebujesz drgania samochodu i sztywna jazdę to oczywiście-polecamy

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...