carolus111 Opublikowano 24 Marca 2017 Opublikowano 24 Marca 2017 Witam, podłącze się pod wątek wyboru najlepszego 2.0. Noszę się z zamiarem kupna B8 i też chciałbym się dowiedzieć jaki silnik jest krótko mówiąc najlepszy z tym że celuje w roczniki 2013 i w górę stąd moje pytanie czy opisywane problemy z pompą oleju zostały jakoś w tych modelach 2013+ jakoś rozwiązane? Szczerze byłem przekonany, że te jednostki są pancerne ale im dalej zagłębiam się w temat to okazuje się ze nie jest to do końca prawda. Czy może zwiększyć budżet w stronę 3.0?
radekrp90 Opublikowano 28 Marca 2017 Opublikowano 28 Marca 2017 Nie ma pancernych jednostek. Każda ma swoje wady i zalety, a jak mówi "przysłowie" - jak masz pecha to nawet w d***e palca złamiesz Określ swoje potrzeby i możliwości coś można doradzać ale to chyba nie temat na takie rozmowy. 2.0 TDI-CR to względnie udana jednostka (zarówno w porównaniu do konkurencji jak i poprzednich generacji 2.0 TDI-PD) i mimo wad będzie tańsza w eksploatacji niż 3.0 TDI. Pamiętaj, że w 2.0 TDI masz tylko 4 wtryskiwacze (zamiast 6 w 3.0 TDI), 2 wałki rozrządu (zamiast 4), pompę oleju o opracowanej technologi regeneracji, względnie tanie koła dwu-masowe i sprzęgła, pasek rozrządu, który wymieni praktycznie każdy warsztat... Oczywiście osiągi oraz wrażenia akustyczne są dużo ciekawsze w 3.0 ale trzeba sobie odpowiedzieć na pytanie czy warto się pchać w to mając możliwości finansowe na 2.0. Popłynąć nie trudno
audikrk_ Opublikowano 28 Marca 2017 Opublikowano 28 Marca 2017 2.0 tdi cr jest już na rynku dobrze ponad 9 lat i jednoznacznie można powiedzieć, że to względnie udana jednostka. Owszem zdarzają się pojedyńcze, poważne awarie, ale biorąc pod uwagę wiek i przebieg tych aut, to raczej wszystko w normie. Od 2013 to już naprawdę poprawiona jednostka i jeśłi jest dobrze serwisowana to nie obawiałbym się niczego. Druga sprawa to łatwa dostępność części, nowych, używanych, ceny części oraz to że większość mechaników serwisuje VAGi i zna te jednostki.
radekrp90 Opublikowano 29 Marca 2017 Opublikowano 29 Marca 2017 (edytowane) Weź tylko pod uwagę, że od 2013 lub 2014 roku są też jednostki EA288, które są tak udziwnione, że tylko czekać na płacz z nim związany (np.: teoretyczny brak możliwość wymiany wału, bloku, wałków wyrównoważających [blok, z wałem i wałkami jako jeden element pasowany] czy wałków rozrządu [moduł wałków łączony "termicznie" - pasowany]). Pracują fajnie ale patrząc na to od strony technicznej - to się nie może nie psuć. Do tego jeszcze dołóżmy zmienne fazy rozrządu i mamy gotową receptę na problemy EA189 (czyli pierwszy 2.0 TDI CR) to tak jak wspominasz, znana i dobra jednostka - są na rynku gorsze, a o lepszą niezmiernie trudno w tej klasie pojemności. Edytowane 29 Marca 2017 przez radekrp90
carolus111 Opublikowano 29 Marca 2017 Opublikowano 29 Marca 2017 (edytowane) Dzięki za odzew. Czyli szukam B8 w Avancie 2.0 i na pewno będę chciał podnieść mu trochę moc. Pytanie czy sugerować się w wyborze oznaczeniami silnika (mając na uwadze późniejszy chip) czy od razu szukać wersji 170km (docelowo myślałem o 140 i podnieść moc do tych 170). W wątkach pojawiają się co chwile jakieś inne oznaczenia i człowiek, tym bardziej na początku swojej audi-drogi, się w tym wszystkim gubi. Edytowane 29 Marca 2017 przez carolus111
RALF76 Opublikowano 30 Marca 2017 Opublikowano 30 Marca 2017 Dnia 29.03.2017 o 07:15, radekrp90 napisał: Weź tylko pod uwagę, że od 2013 lub 2014 roku są też jednostki EA288, które są tak udziwnione, że tylko czekać na płacz z nim związany (np.: teoretyczny brak możliwość wymiany wału, bloku, wałków wyrównoważających [blok, z wałem i wałkami jako jeden element pasowany] czy wałków rozrządu [moduł wałków łączony "termicznie" - pasowany]). Pracują fajnie ale patrząc na to od strony technicznej - to się nie może nie psuć. Do tego jeszcze dołóżmy zmienne fazy rozrządu i mamy gotową receptę na problemy EA189 (czyli pierwszy 2.0 TDI CR) to tak jak wspominasz, znana i dobra jednostka - są na rynku gorsze, a o lepszą niezmiernie trudno w tej klasie pojemności. teoretyczny brak możliwość wymiany wału, bloku, wałków wyrównoważających - możesz rozwinąć, jest to bardzo ciekawe... czyli rozumiem w razie kłopotu jednego z tych elementów trzeba wymieniać wszystko bądź szukać silnika drugiego?
radekrp90 Opublikowano 30 Marca 2017 Opublikowano 30 Marca 2017 W nowych silnikach wal korbowy oraz wałki wyrównoważające są składane i pasowane w fabryce w kadłubie, i według informacji serwisowej nie ma możliwości ich wymiany w warsztacie. ETKA nie podaje nawet numerów części zamiennej tylko sugeruje wymianę całego kadłuba (który składa się z tzw. krótkiego bloku, wału korbowego, wałków wyrównoważających). Wałki rozrządu są wkładane w ramkę (później przykręcaną do głowicy) termicznie - nie znam szczegółów, tak to opisano w informacji serwisowej. Więc tak - zgodnie z tym w ASO przy uszkodzeniu jednego z powyższych wymieniasz cały blok. Co innego naprawy poza ASO, bo przecież nawet "nieregenerowalne" pompy oleju z EA189 naprawiają więc i tu się pewnie z czasem pojawi odpowiednia technologia lub... będą kompletnie demontować wałki wyrównoważające. Troszkę info np tutaj: http://www.fichier-pdf.fr/2014/05/17/ssp-840233-ea288-diesel-engine-family/ssp-840233-ea288-diesel-engine-family.pdf
RALF76 Opublikowano 30 Marca 2017 Opublikowano 30 Marca 2017 Coraz ciekawsze podejście reprezentują koncerny, wiadomo na jaki resurs jest obliczony ten moduł blok/wał/wałki?
radekrp90 Opublikowano 30 Marca 2017 Opublikowano 30 Marca 2017 Są to elementy "bezobsługowe" czyli muszą wytrzymać przynajmniej 5-6 wymian oleju (w trybie LL), a że bezobsługowość będzie na poziomie pierwszych 1.4 TSI-TwinCharger lub innych podobnych wynalazków... kup Pan nowe Ja jednak wierzę w Naszą myśl techniczną. Poza tym jak dla mnie rozwiązanie tego problemu już jest możliwe - zastosować wał korbowy z wersji słabszej niż 150 KM (nie ma tam wałków wyrównoważających więc nie ma problemu, nawet panewki można wtedy kupić) o ile średnice są te same... Tak czy inaczej to póki co pieśń przyszłość, bo te silniki będą popularne dopiero za ~3-4 lata gdy będą miały przebiegi pod 400 tyś km. Już obecnie sporo jest 2.0 TDI-CR 150 KM z przebiegami ~200.000 i jakoś nic nie słychać o jakichś szczególnych awariach więc pozostaje wierzyć, że będą nie gorsze jak pierwsze CR.
RALF76 Opublikowano 30 Marca 2017 Opublikowano 30 Marca 2017 5-6 wymian LL to bardzo mało... na forum jest info że paserati CR z 2012 przelatał 950k to w stosunku do niego byłaby straszna bieda nawet jakby do 350k dolatał..... mam nadzieje że jednak będą to trwalsze silniki... oczywiście czas pokaże/zweryfikuje..
radekrp90 Opublikowano 30 Marca 2017 Opublikowano 30 Marca 2017 Jeśli przejechał 950.000 km to bardzo dobrze dla klienta. Ale czy producent jest z tego zadowolony? Jego obchodzi auto do 5 lat i 150-200 tyś km. Dalej to już problem właściciela. Ale wiadomo - to generalizowanie. Jednemu auto zrobi milion drugiemu 200 tysięcy z wymianą połowy osprzętu. Co by jednak nie mówić, co do nowych konstrukcji zarówno 2.0 TDI jak i 1.5 TSI/TFSI mam sporo obaw (rzeczone jednorazowe bloki, turbo VTG w benzynie, plazmowe honowanie, pompa oleju o zmienny wydatku....).
carolus111 Opublikowano 2 Kwietnia 2017 Opublikowano 2 Kwietnia 2017 Dnia 29.03.2017 o 07:15, radekrp90 napisał: Weź tylko pod uwagę, że od 2013 lub 2014 roku są też jednostki EA288, które są tak udziwnione, że tylko czekać na płacz z nim związany (np.: teoretyczny brak możliwość wymiany wału, bloku, wałków wyrównoważających [blok, z wałem i wałkami jako jeden element pasowany] czy wałków rozrządu [moduł wałków łączony "termicznie" - pasowany]). Pracują fajnie ale patrząc na to od strony technicznej - to się nie może nie psuć. Do tego jeszcze dołóżmy zmienne fazy rozrządu i mamy gotową receptę na problemy EA189 (czyli pierwszy 2.0 TDI CR) to tak jak wspominasz, znana i dobra jednostka - są na rynku gorsze, a o lepszą niezmiernie trudno w tej klasie pojemności. Nie mogę znaleźć dokładnej informacji od kiedy wchodziły te silniki EA288, gdzieś doczytałem przy okazji artykułu o aferze spalinowej, że niby dopiero od roku 2015.
radekrp90 Opublikowano 3 Kwietnia 2017 Opublikowano 3 Kwietnia 2017 Zależy czy w ogóle czy konkretnie w A4. Wprowadzono je już w 2012 roku w VW. W A4 stosowano z tej serii: CNHA (190HP), CNHC (163HP), CSUB (136HP), CSUA (150HP). Ale to mówię tylko na podstawie ETKA (wygląd bloków i niewymienialne wały korbowe).
carolus111 Opublikowano 4 Kwietnia 2017 Opublikowano 4 Kwietnia 2017 Dnia 3.04.2017 o 07:04, radekrp90 napisał: Zależy czy w ogóle czy konkretnie w A4. Wprowadzono je już w 2012 roku w VW. W A4 stosowano z tej serii: CNHA (190HP), CNHC (163HP), CSUB (136HP), CSUA (150HP). Ale to mówię tylko na podstawie ETKA (wygląd bloków i niewymienialne wały korbowe). Czyli według wiki silniki o "kryptonimie" ultra i clean diesel
Kadafi16 Opublikowano 22 Maja 2017 Opublikowano 22 Maja 2017 Witam wszystkich , jestem tutaj nowicjuszem. Mam pytanie chciałbym kupić audi a4 b8 chodzi mi o sedan silnik 2,0 CR lecz mam problem ! A mianowicie nie wiem dokładnie jaki z tych silników jest najlepszy ilu konny i jaka skrzynia biegów jest niezawodna przy nim . Wiem że do 2009roku były wadliwe imbusy przy pompach dlatego chciałbym auto z roku od 2009. Proszę o pomoc !!! Lista silników diesla : 2.0 TDI 1968 120/4000 290/1750-2500 10,5 205 4,5 2.0 TDI 1968 136/3000-4400 320/1500-3000 9,3 215 3,9 2.0 TDI 1968 143/4200 320/1750-2500 9,1 216 4,5 2.0 TDI 1968 150/4200 320/1750-2500 9,1 216 4,4 2.0 TDI 1968 163/3000-4200 400/1750-2750 8,3 225 4,2 2.0 TDI 1968 170/4200 350/1750-2500 8,3 230 5,1 2.0 TDI 1968 177/4200 380/1750-2500 7,8 230 4,6 2.0 TDI Clean Diesel 1968 190/3800-4200 400/1750-3000
radekrp90 Opublikowano 22 Maja 2017 Opublikowano 22 Maja 2017 Z mojej strony - 150-ki i 190-ki to auta z silnikiem EA288. Niby lepsze (pod względem kultury pracy) ale nie wiele wiadomo o ich trwałości. Do pozostałych to wszystko już chyba zostało wymienione: od pomp oleju, przez EGR, po pompy CR.
radekrp90 Opublikowano 22 Maja 2017 Opublikowano 22 Maja 2017 A czego się spodziewasz - warto przeczytać cały wątek i będziesz miał ogląd sytuacji. W zasadzie wszystkie wersje (poza 150 i 190) można traktować jak jedno. To są bliźniacze konstrukcje. Warto sprawdzać pompy CR - bo mogą się łuszczyć, warto dać do sprawdzenia korekcje wtrysków (choć komputerowa diagnostyka wiele nie mówi ale może dać pole do negocjacji), pompy oleju są mniej problematyczne po roku 2009 ale to nie oznacza, że można do nich nie zaglądać..
dawid93 Opublikowano 13 Czerwca 2017 Opublikowano 13 Czerwca 2017 Witam witam. Mozecie cos juz napisac na temat 150km 2.0tdi polifta? Jak tam te silniczki sie sprawuja wkoncu? ☺ i jaki jeat kod silnika jesli mozecie podac Panowie. Pozdrawiam!
mumia66 Opublikowano 16 Sierpnia 2017 Opublikowano 16 Sierpnia 2017 Przewertowałem cały temat i podsumowując, obecnie mamy 3 generacje silników 2.0 TDI CR 1 Generacja o oznaczeniu EA189 kody silnika: CAGA, CAHA itd. -problemy z pompą oleju ''odziedziczone'' po wcześniejszych 2.0TDI na pompowtryskach -łuszczące się pompy CR 2 Generacja, kody silnika CJCA, CJCB.... +poprawiony napęd pompy oleju +wtryskiwacze elektromagnetyczne z możliwością regeneracji +poprawione pompy wysokiego ciśnienia +brak klapek w kolektorze dolotowym -problemy z zaworem EGR połączonym z chłodnica spalin 3 Generacja silników o oznaczeniu EA288 wypuszczona po aferze koncernu Vw z dieslami CNHA (190HP), CNHC (163HP), CSUB (136HP), CSUA (150HP) --> tzw. silniki ultra i clean diesel Dnia 30.03.2017 o 08:26, radekrp90 napisał: W nowych silnikach wal korbowy oraz wałki wyrównoważające są składane i pasowane w fabryce w kadłubie, i według informacji serwisowej nie ma możliwości ich wymiany w warsztacie. ETKA nie podaje nawet numerów części zamiennej tylko sugeruje wymianę całego kadłuba (który składa się z tzw. krótkiego bloku, wału korbowego, wałków wyrównoważających). Wałki rozrządu są wkładane w ramkę (później przykręcaną do głowicy) termicznie - nie znam szczegółów, tak to opisano w informacji serwisowej. Więc tak - zgodnie z tym w ASO przy uszkodzeniu jednego z powyższych wymieniasz cały blok. Co innego naprawy poza ASO, bo przecież nawet "nieregenerowalne" pompy oleju z EA189 naprawiają więc i tu się pewnie z czasem pojawi odpowiednia technologia lub... będą kompletnie demontować wałki wyrównoważające. Troszkę info np tutaj: http://www.fichier-pdf.fr/2014/05/17/ssp-840233-ea288-diesel-engine-family/ssp-840233-ea288-diesel-engine-family.pdf Nie znam kompletnie tych nowych silników, ale jeżeli to prawda to mogą być z nimi niezłe jaja za kilka lat. Jeżeli popełniłem gdzieś błąd poprawcie mnie proszę;) Czyli tak ''na papierze'' obecnie najbardziej godne polecenia wydają się to silniki poliftowe 2 generacji. Mógłby ktoś bardziej ogarnięty w temacie zebrać wszystkie kody tych silników ?
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się