Skocz do zawartości
IGNOROWANY

Problem z opaleniem silnika


dawidt

Rekomendowane odpowiedzi

Witam!

Wczoraj przytrafila mi sie nieciekawa sytuacja otóż : Jadąc na autostradzie auto zaczeło tracic moc , przerywać i strasznie kopcić , jechałem caly czas na 5 biegu wciskając połowe gazu auto szło normalnie ale gdy tylko puściłem gaz i znowu dodałem auto od razu puszczalo chmure dymu przerywało tak jakby nie chodziło na wszystkie gary i momentalnie słabło.Przy redukcji na nizszy bieg objawy sie nasilały.Auto jechało normalnie tylko na 5 i minimalnym dodaniu gazu ok 120 km/h. Zrobiłem tak ok 100km.Co chwile auto puszczało duzą chmure siwego dymu. Dojechałem normalnie do domu ,o dziwo auto pod koniec normalnei zaczeło chodzic .myslalem ze objawy ustały. Auto przestało noc i dzis nie da sie go wogule odpalić ,kręci i nie odpala. Rozebrałem wszystkie węze od IC przeczysciłem wszystko ,przeczyscilem turbo ,wymieniłem filtr paliwa zalałem nowym paliwem przedmuchalem wszystko i NIC. Motor kręci ale nie odpali wogule tylko kopci z wydechu. Prosze o pomoc

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

albo przestawiła się pąpa , , albo słaba kompresja

Sprawdź vagiem jakie masz błędy , i znaki na rozrządzie .

Olej miałeś w IC i przewodach ( w dużych ilościach)co by świadczyło o kończeniu się turbiny.

zobacz czy ci się pompa wtryskowa nie zapowietrza i czy masz pełny filtr paliwa

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Olej miałem w wezach od IC . Teraz spróbowałem auto odpalić na plaka i w końcu zagadało. Wyjechałem na próbe , i przyspiesza normalnie po czym ujmuje gazu dodaje do dechy i auto zaczyna przerywac krztusić sie i wywala z siebie kłeby siwego dymu ,wrzuce wyzszy bieg i auto jedzie w miare normalnie gdy trzyma mu sie stałą prędkośc . Przy próbie zredukowania i dodania gazu objawy nasilają sie . Gdy sie rozgrzał do 90"C to odpala teraz normalnie . Czyzby to juz pompa umarła ??

---------- Post dopisany at 16:09 ---------- Poprzedni post napisany at 14:55 ----------

Sprawdziłem VAgiem i wywala błąd 00550 ,i kąt wtrysku tez mnie zaniepokoił bo jest 42

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wiec wyglada na to ze sie rozrzad przestawil. Kiedy go wymieniales?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

MI to wygląda na poluzowane kółko paska rozrządu , znajdujące się na wale korbowym, typowy objaw i usterka, wymieniałeś uszczelniacz na wale korbowym przy wymianie rorządu ?

Jak tak to prawdopodobnie mech zmieniający rozrząd dał ciała :whistling:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja jeszcze nie wymieniałem rozrządu ,poprzedni wlasciciel to robił i z tego co mi wiadomo auto w przeszlosci mialo problem z kołkiem i klinem na wale. Wiec niewiem czy czasem problem nie wrócił...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

nie moge znaleźć dotyczacego mnie problemu mianowicie silnik gdy jest zimny pali od tyka a gdy tylko osiagnie temperature 90C trzeba krecic z 10sec zeby odpalil. Wiem ze moga to byc wtryski moze to byc padajaca pompa wtryskowa lecz czy moge to jakos sprawdzic samemu ?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dobra tak zrobie i jesli rzeczywiscie bedzie lepiej palil to bedzie znaczylo ze pompa do wymiany ? Bo takie odpalanie nie jest spowodowane raczej problemem z nastawnikiem pompy ?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

wyciąg kostke z czujnika temperatury (4 piny) i sprawdź czy jest lepiej. Jak się poprawi masz 2 opcje - 1 regenaracja pompy(bądź wymiana) 2- udać sie do tunera i przesunąć mape i latać dalej nawet z 200tyś :P

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gdzie ta kostka dokladnie sie znajduje ? A sprawdzilem tez jak ktos wyzej pisal tzn nagrzany silnik zlalem pompe zimna woda i rzeczywiscie nacznie lepiej zapalil. Czyli wychodzi na to ze pompa do regeneracji :( A wgrywanie innego programu tez nie wchodzi w gre bo chyba 400zl powiedzial mi gosc za to wiec pewnie lepiej wyjdzie zregenerowac pompe. Bo raczej to nie bedzie problem z nastawnikiem pompy ? Badz jej zlym ustawieniu bo wiem ze mozna jakos ja ustawiac gdzies na forum widzialem opis

---------- Post dopisany at 19:13 ---------- Poprzedni post napisany at 18:51 ----------

kto chetny pomoc zamieszczam link do mojego tematu ktory kiedys zalozylem a zapomnialem o nim http://a4-klub.pl/silniki-diesla-29/ciezko-pali-najprawdopodobniej-problem-pompa-262672/#post3348699

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

tak 1z

---------- Post dopisany at 20:36 ---------- Poprzedni post napisany at 20:31 ----------

ale to co jesli wypne kostke od czujnika temp. i bedzie palil lepiej bedzie to znaczylo ze czujnik czy pompa jest zrypana

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Sprawa sie wyjaśniła , rozrząd przeskoczył ,a winowajcą jest wyrobione kółko i klin na wale dodatkowo urwało śrube mocującą kółko ogolnie silnik chbya na szmelc

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

jak można nie wymieniac rozrządu po kupnie auta...

ja nawet jak kupilem i mi gosciu powiedzial ze wymieniał ,to i tak wymieniłem i ustawiałem na nowo bo nikomu sie nie wierzy,chyba zeby dał papier z aso...

i dobrze ,że wymieniałem po żle był ustawiony rozrząd i pasek za mocno naciagniety ,teraz wartosci w vagu mam prawie jak z salonu nowego :wink:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

sprawdzilem ten czujnik i po wypieciu bez zmian dalej ciezko go odpalic

na gorącym silniku , pompę -głowiczke owiń szmatą i polej obficie zimna wodą , i zobacz jak zapali!!!

Sprawdź dawkę rozruchową może trzeba stuknąć nastawnik

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...