Jump to content
0
radko123

Bardzo głośna praca 2s na zimnym i klekotanie na ciepłym - jest diagnoza z ASO

Recommended Posts

Od jakiegoś czasu po nocy przy odpalaniu wydobywał się z silnika przez ok 2s rzeżący dźwięk a na rozgrzanym silniku słychać lekkie klekotanie. Ostatnio objawy się nasiliły wystarczy 2-3 godziny postoju i już przy starcie głośna praca i na rozgrzanym trochę głośniej klekocze.

Pojechałem do ASO kazali się umówić na diagnozę (koszt 300zł) ale poprosiłem aby jakiś fachowiec chociaż osłuchał i powiedział czy mogę jeździć takim autem.

Wyszedł pan z warsztatu posłuchał i powiedział:

....Łańcuch, napinacz i zawór hydrauliczny napinacza do wymiany, będą koszta - dodał

....Proszę szybko się tym zająć bo może łańcuch przeskoczyć i będą kolejne koszta - skwitował na koniec i wrócił do swojego zajęcia.

Poprosiłem o wycenę takiej wymiany i czekam na maila.

Podejrzewam że koszta będą nie małe.

Moje pytanie jest takie jeśli chciałbym to robić na zamiennikach to czy warto? i jakiej firmy ew. szukać.

...zrobiłem małe rozeznanie w kosztach zamienników i jedna firma poleca zamiennik swag - komplet za ok 650zł. Co o tym sądzicie?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Jaki masz olej.

U mnie też było podobnie na castrolu, zmieniłem na Motula i ponad rok nie słyszałem łańcuszka:wink:


Był A4 B5 1.6,   A4 B6 1.8TQ
Jest A4 B7 1,8TQ, A3 1,8T

Montaż i serwis LPG

Share this post


Link to post
Share on other sites

Olej miałem castrol 5w30, teraz zmieniłem na Motul specyfik 504 507 5w30 i jest tak:

Poranne odgłosy zniknęły, silnik pracuje delikatnie ciszej.

Niestety po rozgrzaniu lekki klekot występuje nadal, tak jakby zawór albo coś, podejrzewam że to któraś szklanka/ki niedomaga :( - dobrze myślę?

Teraz pytanie jak takie klekotanie wpływa na silnik? Czy da się stwierdzić które to szklanki bo wymiana 20szt to średnia przyjemność :facepalm:

pozdrawiam

Share this post


Link to post
Share on other sites

Powiedzcie Panowie jak to z tym łańcuszkiem jest? Co ile tyś km się to wymienia? Podczas pracy silnika słychać jak ten łańcuszek przelatuje po tej prowadnicy (nie wiem czy dobrze to wytłumaczyłem), u znajomego słychać przy odpalaniu, a z kolei na ciepłym nic nie słychać. Ja jeżdżę na shell 5w30 wciąga mi 1l na 10 tyś km, przy wymianie uszczelki pod pokrywą zaworów miałem okazję zobaczyć jak wygląda (na pokrywie było bardzo dużo nagaru) robie przymiarkę do wymiany oleju i się zastanawiam czy nie zmienić na inny. Dodam iż od początku w serwisie lany byl shell 5w30 wymiany z tego co widzę to były robione tak co 1,5 roku.

Share this post


Link to post
Share on other sites

U mnie po dłuższym postoju też słychać łańcuch przez 1-2s ale później cisza Shell 5w40

Share this post


Link to post
Share on other sites

z doswiadczenia wiem ze nawet bardzo swiezy napinacz jak jest zimno na dworze to rano zagrzechocze ...


Profesjonalny montaż instalacji LPG Lublin, PW. Galeria montaży goo.gl/hCW2af

Share this post


Link to post
Share on other sites

Dobry olej 0W30 np. Motul X-lite powinien poradzc temu napinaczowi, przed zmiana oleju zrobic plukanke- obowiazkowo

radko Motul specyfic 504-507 to nie jest dobry pomysl do 1.8T

Share this post


Link to post
Share on other sites

Dlaczego Motul Specyfik 504-507 to zły pomysł? Wcześniej był castrol 504-507 LL i pomyślałem że może coś innego producenta i poszedł ten. Jakub zmartwiłeś mnie możesz napisać coś więcej.

pozdrawiam

Share this post


Link to post
Share on other sites

Dla mnie wymiana napinacza i łańcucha pomogła jednakże jeszcze po dluższej jeździe na rozgrzanym silniku słychać delikatny klekot - trzeba bardzo dobrze się wsłuchać. Napinacz firmy Swag. Przy następnej wymianie oleju będę robił płukankę jak wspomniał kolega kubampakiet. Tez moze pomoc. Olej to Mobil 5w30

Share this post


Link to post
Share on other sites
Dlaczego Motul Specyfik 504-507

oleje z normami 504-507 to slabe oleje o niskim TBN-ie i, nie maja tyle dodatkow, chronia bardziej filtry dpf i katalizatory niz silniki, normy dla ekologow

poszukaj jakis dobry 0W30-0W40 na syntetycznej bazie z norma 503.01 pod audi S3 i TT

Share this post


Link to post
Share on other sites

To poradźcie, zlewać ten speyfik 504 507 czy pojeździć jeszcze z 10 tyś (do wymiany mam 14tyś) i wtedy zmienić na coś innego? Trochę szkoda mi tych 200zł.

Share this post


Link to post
Share on other sites

A co ile zmieniasz? w 1.8T 10 tysi to max dla oleju, ze wzgledu na konstrukcje silnika i problem, tzw. "sludge"

Share this post


Link to post
Share on other sites

Poprzedni właściciel serwisował w ASO i wymiany były w LL co 30 ja zamierzałem zmieniać co 15tyś, ale może i faktycznie ze względu że głownie ganiam po mieście to lepiej co 10tyś.

---------- Post dopisany at 19:29 ---------- Poprzedni post napisany at 19:04 ----------

Poprzedni właściciel serwisował w ASO i wymiany były w LL co 30 ja zamierzałem zmieniać co 15tyś, ale może i faktycznie ze względu że głownie ganiam po mieście to lepiej co 10tyś.

Share this post


Link to post
Share on other sites
Poprzedni właściciel serwisował w ASO i wymiany były w LL co 30

to juz wiesz czemu ci charczy w silniku, ciekawi mnie ile syfu masz pod pokrywa zaworow i w bloku,jak tam nie zagladales to lepiej to sprawdz

Zmieniaj olej co 10 tys

https://www.google.pl/search?q=1.8t+sludge+problem&tbm=isch&tbo=u&source=univ&sa=X&ei=2NZeUpDDKOSc0QX0iIGABA&ved=0CEMQsAQ&biw=1366&bih=677&dpr=1

to robi LL w 1.8T

Share this post


Link to post
Share on other sites

Przed wymianą zmieniałem uszczelkę pod pokrywą to pstryknąłem fotkę i powiem że nie było tak strasznie.

79d4b0e3d6c0.jpg

Po tym co tam zobaczyłem stwierdziłem (nie wiem czy dobrze) że płukanka zbędna.

Share this post


Link to post
Share on other sites

nie ma tragedii. jaki przebieg ? a pokrywa glowicy od spodu mocno czarnym osadem zawalona?


Profesjonalny montaż instalacji LPG Lublin, PW. Galeria montaży goo.gl/hCW2af

Share this post


Link to post
Share on other sites

Pokrywa dosłownie delikatnie, nawet nie czyściłem. 210tyś

Share this post


Link to post
Share on other sites

Nie jest zle, plukanka liqui moly pro line i dobry olej 0Wxx

Share this post


Link to post
Share on other sites

Kamil nie jarze o co ci chodzi..tak jak pisałem to słyszałem że 5wxx jest gitara i wszyscy tak trąbili.teraz nagle nagła zmiana i juz 0wxx..ja juz nie wiem co mam do swojego lać.mam motula xcess 5w40 i słychac mi rano łancuszek.w sumie taką lepkość mi zalecano biorąc pod uwage że 3 razy do roku robie przeloty autostradowe do pl na urlop i spowrotem

Share this post


Link to post
Share on other sites

Polecam Liqui Moly 5w40 Synthoil High Tech.


+48 693 45 66 99

Gdybym nie odbierał albo obiecał że oddzwonię a nie oddzwaniam to dzwonić do skutku.

Share this post


Link to post
Share on other sites
Kamil nie jarze o co ci chodzi..tak jak pisałem to słyszałem że 5wxx jest gitara i wszyscy tak trąbili.teraz nagle nagła zmiana i juz 0wxx..ja juz nie wiem co mam do swojego lać.mam motula xcess 5w40 i słychac mi rano łancuszek.w sumie taką lepkość mi zalecano biorąc pod uwage że 3 razy do roku robie przeloty autostradowe do pl na urlop i spowrotem

U mnie tez byl x-cess po zmianie na 0w30 problem porannych trykotow poszedl w niepamiec.

0w30 nie boi sie autostrad, specyfikacja 503.01 wszystko Ci objasni

Share this post


Link to post
Share on other sites

A jak wygląda u Ciebie spalanie oleju?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Motula na 10 tysi dolalem moze z 2 setki,zawsze trzymam stan okolo fulla, 0w30 dopiero od 2 tyg tak ze nie wiem ile bedzie bral...

Share this post


Link to post
Share on other sites

Wiecej


+48 693 45 66 99

Gdybym nie odbierał albo obiecał że oddzwonię a nie oddzwaniam to dzwonić do skutku.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
0

  • Recently Browsing   0 members

    No registered users viewing this page.

×
×
  • Create New...