VicVega Opublikowano 2 Września 2013 Opublikowano 2 Września 2013 Koledzy, Zauważyłem niedawno, że przy skręcaniu w lewo (tylko i wyłącznie) słychać jakieś dziwne szuranie. Poniżej opiszę dokładnie co i jak: - dźwięk jest podobny do tego, jaki pojawia się przy zużytych klockach, tylko delikatniejszy, takie metaliczne szuranie - dźwięk dochodzi raczej z prawej strony, z przodu - pojawia się przy znacznym skręcie kół, np. na lekkim łuku jest cicho, ale przy skręcie 90 stopni powiedzmy słychać już wyraźnie, najbardziej przy pełnym skręcie kół i niskich prędkościach, przy swobodnym toczeniu (ale to już pewnie z racji hałasów innych) - początkowo był to taki "pulsacyjny" dźwięk (w sensie nie ciągły) i nie występował zawsze, ale teraz jest już ciągły i pojawia się za każdym razem, gdy wchodzę w zakręt ok. 90 stopni Co to może być? Czy ktoś z Was spotkał się kiedyś z takim problemem? Moje podejrzenia padły na niedawno wymieniony przegub zewnętrzny. Kupiłem kijową osłonę do niego i spadła, gubiąc cały smar, ale osłona została wymieniona smar uzupełniony, a sam przegub wyglądał ponoć jak nowy. Poza tym padnięty przegub inne dźwięki wydaje przecież. Pozdrawiam i z góry dziękuję za pomoc.
pioteros Opublikowano 2 Września 2013 Opublikowano 2 Września 2013 może podgiela ci się ooslona tarczy i trze o nią, wlasnie często przy maks skretach tak jest, ewentualnie zobacz czy kolo o nadkole ci nie ociera zewnetrzna krawedzią
VicVega Opublikowano 3 Września 2013 Autor Opublikowano 3 Września 2013 Hmm.. nie pomyślałem o tym, a w sumie bardzo możliwe. Choć nie bardzo miała się o co pogiąć ta osłona, a koło obcierać raczej nie ma prawa, bo to szesnastka zwykła, no chyba, że coś się poprzestawiało jakoś drastycznie. Zerknę na to jutro, dzięki. Podejrzewałem też pompę wspomagania, bo magicznym sposobem ubyło mi dość sporo płynu (poniżej minimum było, a wycieku ani śladu), ale po dolewce nic się nie zmieniło. ---------- Post dopisany 03-09-2013 at 17:32 ---------- Poprzedni post napisany 02-09-2013 at 20:02 ---------- Obejrzałem to przed chwilą, w domowych warunkach, na lewarku i co się okazało - odgłos pochodzi z lewej strony, nie z prawej, jak wcześniej mi się wydawało. Jest to takie "suche" tarcie. Ale ciężko w takich warunkach ocenić skąd dokładnie dochodzi, muszę podjechać podnośnik gdzieś. Osłona tarczy wygląda na prostą. Czy łożysko piasty wydawałoby taki dźwięk, gdy zużyte? Dzisiaj podczas jazdy zauważyłem, że odgłos pojawia się czasem również przy jeździe na wprost, a raz wystąpił przy skręcie w prawo, ale tylko raz. Ponadto zauważyłem, że przy dynamicznych, naprzemiennych i krótkich obrotach kołem (lewym i prawym tak samo) słychać coś jak grzechotanie. To jest normalne?
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się