barexx Opublikowano 4 Września 2013 Opublikowano 4 Września 2013 witam, koledzy będę wymieniał silnik w swojej a4 b5 2,5 AFB FWD Tiptronic , czy bez przeróbek do mojej skrzyni (EFR, zostaje automat) podejdzie motor (goły) z MANUAL AFB albo QUATTRO AUTOMAT AFB? czy bez przeróbek wchodzi tez AKN?
kudalty66 Opublikowano 6 Września 2013 Opublikowano 6 Września 2013 dlaczego cały motor chcesz wymieniać, pewnego masz dawcę???
Arturoo Opublikowano 21 Września 2013 Opublikowano 21 Września 2013 takie wątki powinny iść do kosza....jak ktoś zaczyna temat i nie kończy ...bałagan tylko jest i zero informacji..........!!!!!!!!!!
KrzysiekA4 Opublikowano 21 Września 2013 Opublikowano 21 Września 2013 takie wątki powinny iść do kosza....jak ktoś zaczyna temat i nie kończy ...bałagan tylko jest i zero informacji..........!!!!!!!!!! Jestem podobnego zdania,ktoś się stara pomóc i odpowiada a tu kamień w wodę :/
damianeq Opublikowano 12 Stycznia 2014 Opublikowano 12 Stycznia 2014 Witam, podlacze się do tematu bo nie mogę znaleźć zadnego podobnego. Posiadam audi a4 b5 z 2.5 quattro w tiptronicu i mam pytanie odnosnie zmiany silnika na 1.9 tdi 116 km. Czy moge taki silnik dolozyc pozostawiając skrzynie ta co mam? Wysłane z mojego GT-I9300 przy użyciu Tapatalka
Tomas3k Opublikowano 12 Stycznia 2014 Opublikowano 12 Stycznia 2014 witam. nie jestem mocnym znawca tematu ale z tego co się orientuję to nie bardzo,ten 1.9 masz od quattro ? ale niech bardziej fachowi się wypowiedzą. A wiesz ile to pracy przy zmianie z 2.5 na 1.9 ? Jak dla mnie to jak samobójstwo! Pozdrawiam i życzę powodzenia.
damianeq Opublikowano 12 Stycznia 2014 Opublikowano 12 Stycznia 2014 Właśnie nie jest od quattro. Właśnie chcę sie dowiedziec czy ta skrzynia współgra z tym silnikiem. A sam przekladka to bez przesady w jeden dzień ogarnę najwazniejsze rzeczy. 1.9 juz wyciagniety i wszystko co potrzebne czeka tylko na odpowiedz czy da rade czy nie. Wysłane z mojego GT-I9300 przy użyciu Tapatalka
Arturoo Opublikowano 13 Stycznia 2014 Opublikowano 13 Stycznia 2014 witam. nie jestem mocnym znawca tematu ale z tego co się orientuję to nie bardzo,ten 1.9 masz od quattro ? ale niech bardziej fachowi się wypowiedzą. A wiesz ile to pracy przy zmianie z 2.5 na 1.9 ? Jak dla mnie to jak samobójstwo! Pozdrawiam i życzę powodzenia. Silnik to silnik....takie przekładki to prawie codzienność dla niektórych ....często się czyta o tym na forum .....daleko im do samobójców
Tomas3k Opublikowano 13 Stycznia 2014 Opublikowano 13 Stycznia 2014 Nie wiem jak dla mnie to bez sens. sama elektryka ? immo ? A jeżeli nie jest od quattro to może nie pasować , ponieważ ja ostatnio też walczyłem z silnikiem i wiem że nie pasowało mi od quattro ale ja to robiłem z 2,5 na 2,5 a jak to w 1,9 to nie wiem. Napisz jak wyszło bo jestem ciekawy. Chętnie się dowiem czegoś nowego.
damianeq Opublikowano 13 Stycznia 2014 Opublikowano 13 Stycznia 2014 Elektryka i immo to nie problem. Wydech tez mam i wszystko co potrzebne. Zależy mi na info. czy wogole wyciągać moj silnik bo glupio by bylo jak by skrzynia nie podeszła. Wysłane z mojego GT-I9300 przy użyciu Tapatalka
Tomas3k Opublikowano 13 Stycznia 2014 Opublikowano 13 Stycznia 2014 To nie wiem, jak widać ciężko nikt nie wie. tylko to co ja mówiłem że zwykłe a quattro się różni to i można założyć że od 1.9 też może być klapa! Może jak tu nikt nie podpowie to poszukaj jakiegoś BARDZO dobrego warsztatu i przedzwoń może ktoś coś podpowie. Ostatecznie poświęć dzień i spróbuj..
Banan Opublikowano 13 Stycznia 2014 Opublikowano 13 Stycznia 2014 W 1.9 jeśli jest to silnik od manualnej skrzyni to może nie pasować końcówka korbowodu - na pewno jest to problem przy swapie z automata na manuala ( trzeba coś tam szlifować i zbierać ) nie wiem jak w drugą stronę , możliwe że konwerter nie będzie dobrze wycentrowany
bajowsado Opublikowano 13 Stycznia 2014 Opublikowano 13 Stycznia 2014 Tutaj coś co częściowo wyjaśnia Getriebekennbuchstaben (GKB) von VAG Fahrzeugen mit TDI Motor A skrzynia FWD 1.9 TDI i 2.5 TDI jest taka sama(budowa korpusu przedniego), co idzie wywnioskować nawet z aukcji allegro. AUTOMATYCZNA SKRZYNIA VW PASSAT 1.9, 2.5 TDI 5HP19 (3852493726) - Allegro.pl - Więcej niż aukcje. A tutaj fotki skrzyni z przodu korpusu: http://img03.tablica.pl/images_tablicapl/101900473_1_644x461_skrzynia-6-biegowa-aek-z-audivw-25tdi-v6-silnik-afb-sosnowiec.jpg http://img16.tablica.pl/images_tablicapl/106072595_1_644x461_skrzynia-biegow-duk-19-tdi-ajm-115-ps-audi-a4-fl-passat-b5-kluczbork_rev001.jpg
Tomas3k Opublikowano 13 Stycznia 2014 Opublikowano 13 Stycznia 2014 wygląda jak moja manulana. tylko pytanie o trzpień bo tym się ma różnić. ale jest potencjał do próby,
bajowsado Opublikowano 13 Stycznia 2014 Opublikowano 13 Stycznia 2014 No automat ma na pewno inny trzpień niż manual, znaczy prawdopodobnie. Tak czy inaczej przekładając z autmoatu na manual zmieniasz koło czyli trzpień już będzie pasował.
Tomas3k Opublikowano 13 Stycznia 2014 Opublikowano 13 Stycznia 2014 mi chodzi tutaj o quattro. no ale chyba zostaje spróbować ?
Banan Opublikowano 13 Stycznia 2014 Opublikowano 13 Stycznia 2014 Sprawdziłem w ETCE - wał jest różny na pewno w AJM , oraz AVF i BHW z Passata i z A4 B6 z Quattro - mówimy o silnikach na PD , w silnikach na pompie nie ma różnicy , tak samo w AFB czy AKN nie ma rozróżnienia w numerach części Poszukaj w necie tematów o swapie z automata na manual - zobaczysz o co dokładnie chodzi. Może problemów nie będzie ale skoro pytałeś czy coś cię może zaskoczyć to pomyślałem o tym. Aha a komputer silnika 1.9 masz od automata , albo chociaż z podobnego rocznika bo tam już skrzynia z silnikiem po Canie się komunikują przynajmniej w poliftach po 99 roku ---------- Post dopisany at 22:11 ---------- Poprzedni post napisany at 22:10 ---------- No automat ma na pewno inny trzpień niż manual, znaczy prawdopodobnie. Tak czy inaczej przekładając z autmoatu na manual zmieniasz koło czyli trzpień już będzie pasował. no ale damianeq wkłada silnik z manuala do skrzyni automat
damianeq Opublikowano 18 Stycznia 2014 Opublikowano 18 Stycznia 2014 Oba auta wyprodukowane są po 99 roku. Sporo się wyjaśniło, ale ciekawe czy skrzynia będzie normalnie zmieniać biegi mimo różnic w momencie obrotowym. No nic pozostaje sprawdzić to mi i sporządzić stosowną dokumentacje dla potomnych by nie było takich problemów. ---------- Post dopisany 18-01-2014 at 17:57 ---------- Poprzedni post napisany 14-01-2014 at 08:07 ---------- Witam. Czy moze jest ktos w posiadaniu pinoligi polaczenia instalacji silnika z samochodem. Chodzi dokładnie o te cztery kostki czerwona brązowa czarną i białą. Interesuja mnie schematy 1.9 i 2.5 Tdi. Wysłane z mojego GT-I9300 przy użyciu Tapatalka
damian88bk Opublikowano 19 Stycznia 2014 Opublikowano 19 Stycznia 2014 Zmieniałem silnik w polifcie 2000 r. z 2.5 tiptronic na 1.9 manual i nie musiałem nic w tych kostkach ruszać z pinami, tylko zmostkować przekaźnik od rozrusznika ale jak zostawiasz automata to Ciebie to nie dotyczy. Ja osobiście jakbym miał dalej zostawiać automata to kupiłbym taki jak ma być z 1.9 razem ze sterownikiem z 1.9 a sprzedał ten z 2.5 a najlepiej to kupić od jednej osoby całą przekładkę ze skrzynią.
Banan Opublikowano 19 Stycznia 2014 Opublikowano 19 Stycznia 2014 tylko że 1.9 TDI nie było automatów w quattro
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się