3d0 Opublikowano 10 Września 2013 Opublikowano 10 Września 2013 Witam ponownie, Moja "bita" A4-ka (>>TU<<) już pięknie jeździ aczkolwiek zostało do usunięcia kilka poważnych błędów/usterek po stronie elektroniki. Prośba o pomoc/potwierdzenie moich przypuszczeń: ------------------------------ 01-Engine -- Status: OK 0000 03-ABS Brakes -- Status: Malfunction 0010 04-Steering Angle -- Status: OK 0000 05-Acc/Start Auth. -- Status: Malfunction 0010 07-Control Head -- Status: Malfunction 0010 08-Auto HVAC -- Status: Malfunction 0010 09-Cent. Elect. -- Status: Malfunction 0010 0E-Media Player 1 -- Status: OK 0000 15-Airbags -- Status: Malfunction 0010 16-Steering wheel -- Status: Malfunction 0010 17-Instruments -- Status: OK 0000 19-CAN Gateway -- Status: OK 0000 37-Navigation -- Status: OK 0000 42-Door Elect, Driver -- Status: OK 0000 46-Central Conv. -- Status: OK 0000 47-Sound System -- Status: OK 0000 52-Door Elect, Pass. -- Status: OK 0000 53-Parking Brake -- Status: Malfunction 0010 56-Radio -- Status: OK 0000 62-Door, Rear Left -- Status: OK 0000 72-Door, Rear Right -- Status: OK 0000 ------------------------------------------------------------------------------- Address 01: Engine (J623-CAGA) Labels: 03L-906-022-CAG.clb Part No SW: 03L 906 022 JM HW: 03L 906 022 B Component: R4 2,0L EDC H01 3173 Revision: 11H01--- Coding: 0104002C18072018 Shop #: WSC 06335 000 00000 ASAM Dataset: EV_ECM20TDI03L906022JM A01005 ROD: EV_ECM20TDI03L906022DL.rod VCID: 79F92B19F83EFBA41EAB29 No fault code found. Readiness: 0 0 0 0 0 ------------------------------------------------------------------------------- Address 03: ABS Brakes (J104) Labels: 8K0-907-379.clb Part No SW: 8K0 907 379 AA HW: 8K0 907 379 AA Component: ESP8 front H04 0060 Revision: -------- Serial number: -------------- Coding: 160500 Shop #: WSC 06335 000 00000 VCID: 78FF2E1DCB34E2AC61A534 2 Faults Found: 00285 - ABS Wheel Speed Sensor; Front Right (G45) 012 -- Electrical Fault in Circuit - MIL ON Freeze Frame: Fault Status: 11101100 Fault Priority: 2 Fault Frequency: 1 Reset counter: 107 Mileage: 113298 km Time Indication: 0 Date: 2008.02.08 Time: 01:08:02 Freeze Frame: Hex Value: 0x0000 Hex Value: 0x0380 Hex Value: 0x0036 Hex Value: 0xB1A0 Hex Value: 0x00FF Faktycznie nie działa czujnik na prawym kole (tam dostała). Widziałem, że kostka jest lekko uszkodzona ale piny w teorii stykają. Przez weekend będę szukał przyczyny - jest to albo kostka albo ucięta wiązka przez jakiś kawałek blachy podczas dzwona. 00474 - Control Module for Immobilizer 013 -- Check DTC Memory Freeze Frame: Fault Status: 01101101 Fault Priority: 6 Fault Frequency: 1 Reset counter: 107 Mileage: 113298 km Time Indication: 0 Date: 2008.02.08 Time: 01:08:02 Freeze Frame: Hex Value: 0x0000 Hex Value: 0x0380 Hex Value: 0x0013 Hex Value: 0x02A0 Hex Value: 0x00FF Wygląda na błąd sterownika AirBag. Crashdata nie była jeszcze kasowana, bo dopiero dziś montuję prawidłową (2 ładunkową) poduszkę pasażera. Czy po wyczyszczeniu sterownika AirBag powinno mi to poznikać czy problem jest gdzieś indziej? ------------------------------------------------------------------------------- Address 05: Acc/Start Auth. (J393) Labels: 8K0-907-064-05.clb Part No SW: 8K0 907 064 M HW: 8K0 907 064 M Component: BCM2 1.1 H70 0134 Revision: 00002001 Coding: 030200 Shop #: WSC 06335 000 00000 VCID: 3A7BF415B5B830BC57519E Subsystem 1 - Part No SW: 8T0 959 754 D HW: 8T0 959 754 D Component: FBSAUDIB8 IDG H37 0060 Subsystem 2 - Part No SW: 8K0 905 852 D HW: 8K0 905 852 D Component: ELVAUDIB8 H36 0041 1 Fault Found: 02823 - Requirements for Locking the Steering Column Lock not met 000 -- - Freeze Frame: Fault Status: 01100000 Fault Priority: 5 Fault Frequency: 1 Reset counter: 103 Mileage: 113298 km Time Indication: 0 Date: 2008.02.08 Time: 01:13:41 Kierownica mi się nie blokuje po wyłączeniu zapłonu, ale nie wiem czy to jest mechaniczna usterka (coś przeskoczyło podczas dzwonu) czy to czysta elektronika i mam rozbierać kolumnę i sprawdzać przejścia na taśmach? Bardziej natomiast niepokoją mnie błędy szczegółowe na powyższych komponentach: 00285 - ABS Wheel Speed Sensor; Front Right (G45) - jak wyżej 00474 - Control Module for Immobilizer - jak wyżej 03351 - Bulb for DRL and Marker Light; Left - ??? 03352 - Bulb 2 for DRL and Marker Light; Left - ??? 03367 - Supply Voltage for Display Module - ??? 03358 - Adaption-Run for Seat Fore/Aft Adjustment: Back - ??? 02759 - Operating Switch for Instrument Cluster - ??? 02751 - Control Module for Cornering Lights and Headlight Range (J745) Jedyne co mi tu pasuję to światła LED, które mi czasem wariują (wyłączają się albo przyciemniają po 30min jazdy w dzień). Na FIS mam taką kontrolkę: Co ciekawe pomaga ustawienie daylights na off a poźniej na on (LEDy znowu się palą ale też gasną po jakimś losowym czasie - przeważnie ~30min). 01206 - Signal for Duration of Ignition Off Time - ??? 03157 - Functionality limited due to Communications Disruption - ??? 01043 - Control Module; Incorrect Software Version - ??? 02823 - Requirements for Locking the Steering Column Lock not met - jak wyżej 01316 - ABS Control Module - pali się kontrolka ABS na desce - pewnie dlatego, że nie działa czujnik prędkości prawego koła i komp nie wie co ma robić (right?) *przez powyższy błąd nie działa również funkcja Parking Brake oraz ESP - mam nadzieję, że zadziała jak namierzę wadliwą wiązkę 9437466 - Igniter 2 for Driver's Airbag B1001 1A [137] -- Resistance Too Low - założyłem nową poduszkę od rocznika 2010 (mój 2008)... możliwe, żeby układ poduszek w 2010 miał inną rezystancję? 9441307 - Rear; passenger's side; side-airbag igniter B1010 1B [137] -- Resistance Too High - nie mam zamontowanej poduszki (dziś to zrobię i mam nadzieję, że błąd zniknie) 9445139 - ROD - Unknown Error Code - 00 [136] - ??? nie wiem co to jest... sprawdzę jeszcze jutro po wyczyszczeniu crashdaty ---------- Post dopisany 10-09-2013 at 17:31 ---------- Poprzedni post napisany 06-09-2013 at 14:39 ---------- ============================================================================= Po weekendzie udało mi się naprawić ESP/ABS i tak jak przypuszczałem tym samym zniknęły błędy na hamulcu postojowym oraz co ciekawe zaczęła działać blokada kierownicy! Został mi tylko błąd poduszki i wariujące światła LED oraz 1 dziwny błąd, który nic mi nie sugeruje: 9437466 - Igniter 2 for Driver's Airbag B1001 1A [137] -- Resistance Too Low Sprawdziłem wiązkę na kierownicy i jest OK. Więc wygląda na to, że poduszka od 2010 nie pasuje do 2008 Ktoś może potwierdzić? 03351 - Bulb for DRL and Marker Light; Left 012 -- Electrical Fault in Circuit - Intermittent 02746 - Bulb for Daytime Running Light; Right 012 -- Electrical Fault in Circuit To błędy odnośnie wariujących LED-ów. Nie mam opcji auto na przełączniku. Jest tylko ta powyższa opcja dostępna z MMI + czujnik światła na konsoli. Lampy są modyfikowane (h7->bixenon), więc tu może być problem. Jakaś podpowiedź gdzie szukać? 01206 - Signal for Duration of Ignition Off Time 008 -- Implausible Signal - Intermittent Tu nadal nie mam pojęcia. Żadnych negatywnych objawów odnośnie tego błędu nie zauważyłem.
3d0 Opublikowano 23 Września 2013 Autor Opublikowano 23 Września 2013 Nie w B8 się nie wymienia sterownika. Jak się okazało kasuje się automatycznie sam po wykasowaniu błędów poduszek. Operację można powtórzyć 3 razy i dopiero wtedy sterownika pada i jest do wymiana. Udało mi się też uporać z pozostałymi błędami także opiszę w 2 zdaniach dla potomnych.... -------------------------------------------------------------------------------------- 00285 - ABS Wheel Speed Sensor; Front Right (G45) 012 -- Electrical Fault in Circuit - MIL ON Czujnik był delikatnie nie na swoim miejscu (po uderzeniu) w związku z czym dostawał sygnał jakby miał spięcie. Po wyjęciu, przedmuchaniu i naprostowaniu wszystko zaczęło działać jak należy (ABS/ESP/hamulec postojowy - powiązany z czujnikiem prędkości na kole). 9437466 - Igniter 2 for Driver's Airbag B1001 1A [137] -- Resistance Too Low Do tej pory nie jestem przekonany co było nie tak. Pomogła wymiana wiązki łączącej poduszkę z kolumną kierownicy i obsługującą multifunkcję. Sprawdziłem miernikiem stara wiązkę i wszystko jest niby OK, ale jakimś cudem komp widzi na niej spięcie 03351 - Bulb for DRL and Marker Light; Left 012 -- Electrical Fault in Circuit - Intermittent 02746 - Bulb for Daytime Running Light; Right 012 -- Electrical Fault in Circuit Tutaj błąd natury konstrukcyjnej. W modyfikowanych lampach (H7->Bixenon) zabrakło 2 diodek blokujących powracający prąd co powodowało dyskotekę na LED-ach. 01206 - Signal for Duration of Ignition Off Time 008 -- Implausible Signal - Intermittent Tutaj nadal nie wiem o co chodzi. W każdym razie błąd ma niski priorytet i kumpel kazał mi się tym nie przejmować, ale ja lubię jak jest w 100% OK. Dziś może nic nie znaczyć a w zestawieniu z czymś innym może spowodować kosztowną usterkę...
darecy Opublikowano 23 Września 2013 Opublikowano 23 Września 2013 jeśli chodzi o błędy poduszek to impedancja jest w granicach 2,4 Ohma więc bardzo mała wystarczy, że masz luźny lub delikatny nalot na styku, wtedy opór rośnie o ohm czy dwa i masz błąd (to high)... w Twoim przypadku, nie miałeś dobrze podłączonego zapalnika nr 2 Intermittent - oznacza od czasu do czasu 01206 - Signal for Duration of Ignition Off Time Possible causes: Switch the ignition switch is defective Wiring between Instrument Cluster Control Module (J285) and Control Climate Control Module (J255) Instrument Cluster Control Module (J285) faulty Rule Climatronic Control Module (J255) faulty Possible solutions: Check ignition switch Check wiring between Instrument Cluster Control Module (J285) and Control Climate Control Module (J255) Check (output tests, measuring blocks) Instrument Cluster Control Module (J285) Check (output tests, measuring blocks) Control Module Climatronic Control (J255) Additional info: Error Code 01206 I also had, after resetting is he never came back. What I understood at the time that the computer collects data from eg the outside when you turn off the car. Depending on the time elapsed from when the car is turned off the computer, when restarting the car, the valves of your air conditioning system set again (depending on different values including the outside temparature in setting and time elapsed ). At one point, the computer can not determine how long it's been since the car is removed and will contact the valves at a drop 'default' value and from there will be the lot re-balanced. There will be an error code stored at that time indicating that the phenomenon occurred. I'm just assumed here, I reset the whole thing and that is not returned.
3d0 Opublikowano 23 Września 2013 Autor Opublikowano 23 Września 2013 Tylko zauważ, że tu było "too low" co przeważnie ma miejsce gdy jest spięcie na wiązce. Podłączenia sprawdzałem 100x, ale w każdym razie i tak winna była wiązka skoro wymiana pomogła. Co do 01206 - Signal for Duration of Ignition Off Time to widziałem ten opis, ale niestety u mnie po wykasowaniu błędu na włączonej klimatyzacji wraca od razu przy ponownym skanie. Fakt jest taki, że odłączałem akumulator niezliczoną ilość razy podczas naprawy, także coś mogło zgłupieć. Ewentualnie muszę poszukać gdzie to się koduje i sprawdzić czy tam jest OK.
darecy Opublikowano 23 Września 2013 Opublikowano 23 Września 2013 A sprawdzałeś czujnik temperatury?
3d0 Opublikowano 24 Września 2013 Autor Opublikowano 24 Września 2013 Jeśli chodzi o zew. to jest na miejscu i mierzy poprawnie z tego co pokazuje komputer. Jeśli chodzi o wewnętrzne to szczerze nie mam pojęcia gdzie się znajdują jakoś ich nie zarejestrowałem przy rozbieraniu... W każdym razie co sam mogę sprawdzić? Jedynie czy są podpięte a czy działają poprawnie to już inna sprawa.
darecy Opublikowano 24 Września 2013 Opublikowano 24 Września 2013 Czujnik temperatury jest połączony z czujnikiem ciśnienia klimy i z czujnikiem wilgotności powietrza, może jeden z nich świruje? Może jak dostał strzała to rozszczelniło się przy mce (uszczelka, zaraz pod wlewem płynu spryskiwaczy, pod sterownikiem silnika) i zalało delikatnie mce.... Takie coś tez widziałem...
maniek12 Opublikowano 30 Stycznia 2014 Opublikowano 30 Stycznia 2014 Witam, co może być przyczyną zapalenia się kontrolki airbag w B8, podłączyłem pod VCDS, ale w module poduszek nic, żadnego błędu? Dodam że w cokolwiek nie wszedłem by np. coś zakodować koledze, to widniał czerwony napis w VCDS że jakby program ma ograniczoną bazę coś takiego i by się skontaktować z ROSSTECH, czy dlatego nie widzi błędu? Napisałem do gościa od kabla i kazał zaktualizować bazę w programie.
maniek12 Opublikowano 2 Lutego 2014 Opublikowano 2 Lutego 2014 Wersja 11.6 ---------- Post dopisany 02-02-2014 at 18:11 ---------- Poprzedni post napisany 31-01-2014 at 10:09 ---------- I co może być przyczyną wrclaguna? zdjęcie jak wchodzę w moduł 09 lub 46
wrclaguna Opublikowano 6 Lutego 2014 Opublikowano 6 Lutego 2014 Tu aktualizowałes ? Strona firmy ADAKO - oprogramowanie diagnostyczne VCDS?
Gibons Opublikowano 6 Lutego 2014 Opublikowano 6 Lutego 2014 Tak z pewnością tam jak ma internet wyłączony
wrclaguna Opublikowano 6 Lutego 2014 Opublikowano 6 Lutego 2014 Wersja 11.6---------- Post dopisany 02-02-2014 at 18:11 ---------- Poprzedni post napisany 31-01-2014 at 10:09 ---------- I co może być przyczyną wrclaguna? zdjęcie jak wchodzę w moduł 09 lub 46 http://imagizer.imageshack.us/v2/xq90/811/4kna.jpg to normalny komunikat w VCDS
maniek12 Opublikowano 6 Lutego 2014 Opublikowano 6 Lutego 2014 Tu aktualizowałes ?Strona firmy ADAKO - oprogramowanie diagnostyczne VCDS? Nie komunikat był jeszcze przed aktualizacją, i nie aktualizowałem na w/w stronie, wgrałem tylko pliki labels jak dobrze pamiętam, od producenta kabla.
Galetto Opublikowano 7 Lutego 2014 Opublikowano 7 Lutego 2014 Wszystkie etykiety wgrałeś z 12.12 jak leciało? I LBL i CLB i ROD...
maniek12 Opublikowano 7 Lutego 2014 Opublikowano 7 Lutego 2014 Nie z 12.12, z gryzonia polecone pliki od producenta kabla, taki był opis: Jest to zaktualizowana baza plików do VCDS 11.3/11.6 Millenium. Pliki lbl są świeżością porównywalne do wersji 12.12.0, pliki clb również są stopniowo aktualizowane. A i co z tą poduszką może być, świeci a nie widać błędu.?
Galetto Opublikowano 7 Lutego 2014 Opublikowano 7 Lutego 2014 E-serwis to nie producent tylko pośrednik chińskiego towaru. Jak dorzucili Ci nie wiadomo co to ich zapytaj.
maniek12 Opublikowano 7 Lutego 2014 Opublikowano 7 Lutego 2014 Mniejsza o to, tu zauważyłem podobny komunikat, więc nie sądzę żeby była to wina kabla: http://a4-klub.pl/audi-a4-b8-133/vcds-vag-com-kodowania-238118/index19.html#post4067735 . I prosiłbym o pomoc z tą poduszką, kabel zostawmy.
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się