pawelws504 Opublikowano 17 Września 2013 Opublikowano 17 Września 2013 Witam od pewnego czasu mam spory problem z moją audi. Po rannym odpaleniu silnika przy niższych temperaturach strasznie szaleją obroty. skaczą do 2-3tys i utrzymują sie na tym poziomie nawet gdy silnik się rozgrzeje. Nieraz pomaga delikatne "muśnięcie" pedału gazu i wtedy spadają na chwilę ale gdy ruszę i przejadę kawałek znowu szaleją. Miał ktoś może podobny problem? Ps. Przepustnicę czyściłem oraz adaptowałem za pomocą kluczyka
Labiel Opublikowano 18 Września 2013 Opublikowano 18 Września 2013 Podstawa to podłączenie VAGa i sprawdzenie co on mówi. Przyczyn może być kilka, nie ma co strzelać na ślepo. Potem warto sprawdzić logi statyczne i powinieneś wiedzieć mniej więcej o co chodzi.
ja74687 Opublikowano 18 Września 2013 Opublikowano 18 Września 2013 to co kolega napisał plus dodatkowo czyszczenie i adaptacja przepustnicy, sprawdzenie szczelności dolotu. Masz LPG ??
pawelws504 Opublikowano 18 Września 2013 Autor Opublikowano 18 Września 2013 tak mam LPG. Błędów 0, przepustnica czyszczona i zaadaptowanana no i szczelność również sprawdzona. Przeglądając forum zauważyłem, że wiele osób ma problem z czujnikiem temperatury i teraz pytanie czy może on mieć coś wspólnego z tymi objawami?
Labiel Opublikowano 18 Września 2013 Opublikowano 18 Września 2013 Raczej nie w takim stopniu. Jak czujnik będzie walnięty to mogłyby być problemy z odpalaniem rano, albo chodziłby długo na ssaniu ale nie działby się raczej takie cyrki. Zresztą czujnik sprawdzisz w VAGu, bo pokarze ci jaką temp pokazuje. Jak rano pokarze powiedzmy 20 stopni a po nagrzaniu normalnie 90 to raczej nie czujnik. Co pokazuje lambda jak tak chodzi na podwyższonych obrotach, co pokazuje przepustnica (% jej otwarcia) kiedy nogę masz zdjętą z gazu - powinna być w zakresie 2-5% z tego co pamiętam. Zresztą nowsze vagi podpowiadają jaki powinien być zakres parametrów na wolnych obrotach. VAG to nie tylko sprawdzanie błędów, to w zasadzie jego dodatkowa funkcja.
ja74687 Opublikowano 19 Września 2013 Opublikowano 19 Września 2013 a takie rzeczy masz na lpg i PB czy tylko na PB ?? dodatkowo zobacz czy linka od gazu ci się gdzieś nie przycina, albo czy nie jest zbyt mocno naciągnięta, możliwe że się przycina i jak muśniesz gaz to odblokujesz ją i jest normalnie, czujnik temp. aż takich wahań nie powinien powodować bo to naprawdę mocno szaleją
Labiel Opublikowano 19 Września 2013 Opublikowano 19 Września 2013 a takie rzeczy masz na lpg i PB czy tylko na PB ?? dodatkowo zobacz czy linka od gazu ci się gdzieś nie przycina, albo czy nie jest zbyt mocno naciągnięta, możliwe że się przycina i jak muśniesz gaz to odblokujesz ją i jest normalnie, czujnik temp. aż takich wahań nie powinien powodować bo to naprawdę mocno szaleją Dlatego każę sprawdzić VAGiem na ile % jest otwarta.
ja74687 Opublikowano 19 Września 2013 Opublikowano 19 Września 2013 Spoko nie gorączkuj się ja tylko napisałem swoją opinię oraz pytanie, a tak przy okazji to w twoim kontekście zdania powinno być każę nie karze
Labiel Opublikowano 19 Września 2013 Opublikowano 19 Września 2013 Spoko nie gorączkuj się ja tylko napisałem swoją opinię oraz pytanie, a tak przy okazji to w twoim kontekście zdania powinno być każę nie karze Nie gorączkuję się, dodałem tylko żeby było wiadomo o co chodzi właśnie ze sprawdzeniem przepustnicy w VAGu skoro już o tym napisałeś. Dzięki za zwrócenie uwagi co do pisowni.
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się