Skocz do zawartości
IGNOROWANY

Opinie na temat 1.9 TDI 116 KM.


_Emil_

Rekomendowane odpowiedzi

Prawda jest taka że za***rdala aż miło. Wczoraj pomykałem atj z 6 skrzynią. 310 Nm w serii robi robotę

Tak jak pisałem NM w 116 przeważają i czuć mega różnicę w porównaniu do VP:kwasny:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Może odejdę trochę od tematu, ale może dla założyciela tematu będzie tez ważne. Mianowicie, jak oceniacie ? Czy pompki sa przyjemniejsze dla uszu czy pompa? Ja sam jeżdżąc na pompkach nie mogę sie zdecydować.

Wydaje mi sie ze dzwiek silnikow na vp jest przyjemniejszy ale to moja opinia

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ciężko mi coś znaleźć na allegro i tablicy w dieselku ładnego powyżej 1999 roku... ; / Większość ładnych to 1.8T. Kwota to jakieś 11 koła więc szału chyba nie zrobię. 1.8t się lekko obawiam spalania.

To zagazujesz i bedzie taniej niż na ON:wink:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ciężko mi coś znaleźć na allegro i tablicy w dieselku ładnego powyżej 1999 roku... ; / Większość ładnych to 1.8T. Kwota to jakieś 11 koła więc szału chyba nie zrobię. 1.8t się lekko obawiam spalania.

To zagazujesz i bedzie taniej niż na ON:wink:

No nie wiem czy tak taniej, bo z 15 gazu i do tego jeszcze paliwo na odpalanie cli nie będzie raczej taniej, a dodatkowo koszt instalacji ze 3 koła to minimum. Każdy przegląd droższy.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jezeli b5 to moim zdaniem diesel na VP.. przy obecnych cenach tych aut.

Sent from my GT-I9505 using Tapatalk 2

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Co Wy mówicie że mniejsze koszty tuningu VP miedzy PD. W VP na seryjnych gratach zrobicie w dobrych polotach 140ps w PD ok 145PS ale momentu wiecej wyjdzie. Wtryski w AJM spokojnie stykną do 165 ps po zmianie np na suszarkę od AWX a w VP już nie wydolą tyle wtryski ba i pompa wtryskowa. Więc jaka tu róznica dalszym modzeniu?? Seryjne VP po sofcie do AJM po sofcie i tak nie przebije PD. Co do paliwa to z normalnego źródła lac i nic nie będzie się dziać. VP jest cichsze od PD (ma miękką pracę). Kolejna sprawa co do rozrządu już nie przesadzajcie jak kolega wyżej pisał że rozrząd jest droższy 2/3 razy tyle. Za dobry zestaw do VP trzeba ok 400zł wyłożyć a do PD ok 550 . Jak ktoś zamierza jezdzić na opale bądz rzepaku to VP.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

AFN - 110KM przy 4150obr/min, 235Nm przy 1900obr/min

AJM – 116KM przy 4000obr/min, 285Nm przy 1900obr/min

I może co nie czuć jest te 50nm różnicy?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tak czy siak, po zakupie czy w dieslu czy w benzynie dla spokojnego sumienia kompletny rozrząd zmienić wypadałoby (tym bardziej, że w DE pierwsza wymiana rozrządu przy 120 to sam pasek), ja tam nigdy nie wierzę w zapewnienia poprzedniego właściciela ani we wpisy w książce...

Płyny filtry itd również.

Pamiętać należy, że przy 116KM będziesz miał wersje z i bez DPFa co oznacza, też że po jakimś czasie w jeździe miejskiej będzie upierdliwy.

Ja powiem tak, jeżdżę swoim już ponad 2 lata, po mieście mi pali 7.5-8,3l/100 bo nogę mam ciężką, dystanse zazwyczaj nie są mega długie, ale korki swoje też robią. Po trasie najmniej 6,1l/100 mi się udało. Po wywaleniu DPFa po mieście przebiegi na jednym tankowaniu się wydłużyły o jakieś 100km...

Więc wybór masz taki:

110KM w B6 z większym sporo przebiegiem i pewnie zużyciem materiałów zarówno w środku jak i mechanicznie no bo już 10letnie i starsze autka

115/116KM w B7 i jeszcze w miarę niezawodne i ostatnie w grupie VW 1.9 :)

lub 1.8T w benzynie + LPG i też radość z jazdy przy optymalnych kosztach...

Co kto lubi :wink:

Ja wiem, że jak szukałem autka to cenowo zakup 1.8T był droższy od tych 1.9TDI... to też o czymś świadczy :wink:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

110KM w B6 z większym sporo przebiegiem i pewnie zużyciem materiałów zarówno w środku jak i mechanicznie no bo już 10letnie i starsze autka

115/116KM w B7 i jeszcze w miarę niezawodne i ostatnie w grupie VW 1.9 :)

lub 1.8T w benzynie + LPG i też radość z jazdy przy optymalnych kosztach...

Co kto lubi :wink:

Ja wiem, że jak szukałem autka to cenowo zakup 1.8T był droższy od tych 1.9TDI... to też o czymś świadczy :wink:

Panie tu chodzi o wersję B5 a nie B6 i od kiedy w B6 są stare kondony na VP 110PS?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Siema również mam Ajm i smiga super przebieg aktualny 280k km. Fajny silnik i jak na serie to przyśpieszenie dobre tankuje zwykła ON na jednej stacji i problemów nie mam z pompkami. rozrzad zmieniłem po zakupie z wszystkimi paskami płynami wyszło coś koło 1k olej leje 5w40 Motul specyfic 505.01 tylko siadać i jechać .

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...