Skocz do zawartości
IGNOROWANY

Opinie na temat 1.9 TDI 116 KM.


_Emil_

Rekomendowane odpowiedzi

Witam. Przymierzam się do kupna nowej Audi A4 i mam pytanie na temat nowszej wersji silnika 1.9 TDI o mocy 116 koni. Czy różnie się od niezawodnej 110? Na co zwrócić uwagę przy kupnie? Jakie mankamenty ma ten silnik, a zarazem zalety? Proszę o odpowiedzi ludzi, którzy mieli do czynienia z owym silnikiem. Z góry dziękuję i pozdrawiam wszystkich 4umowiczów! :a4fan::a4fan::a4fan:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Kup sobie lepiej zadbaną 110, pośmigasz dłużej i taniej.

Gebrauchtwagen: Audi, A4, 1.9 TDI,Xenon,Tempomat,Klima, Diesel,

kup sobie tą;

Gebrauchtwagen: Audi, A4, Avant 1.9 TDI, Diesel,

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jezeli mozna to tak nazwac to mankamentem mozna nazwac wtryski. W 116-stce sa juz pompowtryski a te jak wiadomo maja humorki, zwlaszcza w przy srednich przebiegach jakie juz maja audi z tego rocznika. Nie lubia naszego paliwa zbytnio, trzeba lac te drozsze paliwo typu verva np albo dolewac mixolu lub uszlachetniacza jezeli chce sie je utrzymac jak najdluzej w dobrej kondycji. Dodatkowo rozrzad jest drozszy bo do AFNa (110km) kupisz komplet czesci do wymiany rozrzadu + pompa wody (Dobre zamienniki, nie pierwsze lepsze z allegro) za 300-350zl, do 116-stki bedzie cie ta przyjemnosc kosztowac conajmniej 2-3 razy tyle. Do tego jesli planujesz podkrecac moc w przyszlosci to wersja 110 konna jest bardziej rozwojowa przy mniejszym wkladzie finansowym. Tyle mi przychodzi do glowy narazie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dokładnie jak marcin napisał na samej wymianie rozrządu już masz 400 zł dochodzi napinacz hydrauliczny do tego wiadomo kupujesz auto z przebiegiem 300 -350 tyś komplet wtrysków do afn czyli 110 to 700 zł wymieniasz sam koszt regeneracji pompowtrysków to 1500 zł minimum bez przyrządów sam nie zrobisz.Nastepną rzecz robisz program 110 jest bardziej podatna na modyfikacje tak na przykładzie moim wtryski 216 + program i jest około 150 KM oba silniki mają dwumasa koszt 1650 zł

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeździłem kilkoma 110 AFN znajomych a swoją A4 AJM śmigam już dwa lata i złego słowa nie powiem. Te wszystkie problemy z pompkami etc puki co mnie nie dotyczą a przyjemność odpychania się ze znacznie niższych obrotów i większy moment jest przewagą dla TDI PD. I nigdy nie zalewałem droższej ropy:decayed:

Jeżeli boisz się pecha że kupisz kota w worku i zaczną się wydatki, oraz gdy przeszkadza ci trochę droższy rozrząd to kup na pompie, ale pamiętaj gwarancji że będzie długowieczny nigdy nie ma a żeby jeździło się przyjemnie jak AJM potrzebny program.

Wiele zależy od tego co auto ma za sobą; co ile wymieniany olej itd. temat rzeka... Powodzenia w zakupie, miej głowę na karku:wink:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Goldik, bedzial az zal czytac to co wy tu wypisujecie :facepalm: Afn itp bardziej rozwojowe niz PD? :facepalm: Poza tym rozrzad wymieniasz raz na okolo 100tys km - raz odżalowac mozna pare stowek dla lepszej dynamiki ... Co do paliwa to nastepny dyrdymał ... Jakie verva , wazne bylo zeby bylo pewne nie kombinowane pod stodołą i jest git ale jak chcecie jezdzic na opale to rzeczywiscie PD nie dla was :whistling:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Albo Niemcy też już cofają liczniki,albo dziadek wyciągał tego drugiego aby wypucować i pojechać do apteki po insulinę i viagrę.15-letnie auto i 170 tkm przebiegu??????????????????

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wiadomo PD jest lepszej dynamiki,nie ma co porównywać do VP nawet VP po wirusie nie będzie odchodzić zbyt od PD.

Jak możesz sprawdzić stan wtrysków przed zakupem to zrób to i w sumie jedyną bolączkę masz z głowy.

Jak jesteś z ludzi co do auta leją nic ich nie interesuje to kupuj VP znosi naprawdę dużo.

Najlepiej przejedź się i tym i tym żebyś zobaczył różnicę:decayed:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jak wsiadziesz do PD i do VP to sam będziesz wiedział. Znajomy ma golfa IV na VP i nie ma to porownania do PD. Ja mam na PD, jeżdżę już prawie rok, tankuje normalne paliwo i odpukac przez 30 000 km nic. Przebieg 280tkm, korekcja na wtrysku 0,2-0,3. Ważne, żeby lać dobry olej np. Motul 505.01. Ogólnie te 115KM pozwalają już w miarę fajnie jeździć A4, apetyt na paliwo tez w normie 5,5-5,8 l/100km klima ciagle na auto.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

bierz AJM:wink:

pompowtryski mozna spokojnie kupic za 800 zl( za tyle poszły moje z AWX)

paliwo leje na bliskiej , shelu, luk oil i na kazdej innej stacji. korekcje zawsze na tym samym poziomie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Goldik, bedzial az zal czytac to co wy tu wypisujecie :facepalm: Afn itp bardziej rozwojowe niz PD? :facepalm: Poza tym rozrzad wymieniasz raz na okolo 100tys km - raz odżalowac mozna pare stowek dla lepszej dynamiki ... Co do paliwa to nastepny dyrdymał ... Jakie verva , wazne bylo zeby bylo pewne nie kombinowane pod stodołą i jest git ale jak chcecie jezdzic na opale to rzeczywiscie PD nie dla was :whistling:

"wersja 110 konna jest bardziej rozwojowa przy mniejszym wkladzie finansowym" Mysle ze tak, jak sie czepiamy to calosci nie wybranych fragmentow. Zwykly program mozna i tu i tu zrobic ale pozniej taniej jest na VP. Co do paliwa to polskie paliwo rozni sie od np niemieckiego. Niemcy maja drozsze paliwo odnas. Tak tak, wiecej zarabiaja wiec tak tego nie czuja ale roznica jakosciowa jest. U nas kosztem tanszego paliwa, bo przeciez trzeba oszczedzac, nie ma tak dobrych wlasciwosci smarnych dla ukladu paliwowego, ot cala historia. Pierwszy raz to zaslyszalem od znajomego ktory pracuje na stacji paliw a pozniej nawet przeczytalem to tu na forum wiec chyba troche racji w tym jest.

"Albo Niemcy też już cofają liczniki,albo dziadek wyciągał tego drugiego aby wypucować i pojechać do apteki po insulinę i viagrę.15-letnie auto i 170 tkm przebiegu??????????????????"

Raczej watpie bo u nich w przeciwienstwie do nas jest to karalne. Nie sluchajcie mitow i legend ze kazde nastoletnie auto z niemiec ma conajmniej 300kkm. Nie kazdy ma do pracy 100km w jedna strone i nie kazdy lubi jezdzic. Ponadto biez pod uwage ze niektorzy maja np 2 auta i jednym jezdza do pracy bo ekonomiczne a drugie sluzy im do rozrywki albo niedalekich wypadow. Nawet u mnie w rodzinie mamy 3 samochody i matka w ciagu 4 lat jak posiada swoje VW polo zrobila nim z 15kkm bo jezdzi tylko do pracy + gdzies obok do sklepu. Wiadomo ze jak auto sluzy jakiemus przedstawicielowi handlowemu to robi i 40-50kkm rocznie ale nieprawda jest ze kazde a nawet ze wiekrzosc. Podobnie jest u nich a nawet biorac pod uwage ze ich bardziej stac na auta to nawet czesciej jest to u nich spotykane. Faktem jest ze handlarze z polski kreca liczniki bo np audi a4 z przebiegiem 150kkm bedzie ksoztowac ich 2000 euro a audi z przebiegiem 400kkm 1000 euro (Luzny przyklad, nie wiem po ile teraz w euro stoja auta)

Ja swoje pierwsze a4 kupilem z przebiegiem 196 tys w 2012r, sprawdzalem ksiazke i vin w aso i faktycznie do 2011r byla serwisowana i w 2011r miala 183kkm. Z reszta nawet nie wygladala na zuzyta, fotele niewytarte, kierownic tez, silnik cichy i ladnie pracujacy.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wiadomo PD jest lepszej dynamiki,nie ma co porównywać do VP nawet VP po wirusie nie będzie odchodzić zbyt od PD.

Bez jaj..

Sent from my GT-I9505 using Tapatalk 2

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wiadomo PD jest lepszej dynamiki,nie ma co porównywać do VP nawet VP po wirusie nie będzie odchodzić zbyt od PD.

Bez jaj..

Sent from my GT-I9505 using Tapatalk 2

a cos ty myslal roznica w Nm to nie tylko cyferki

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wiadomo PD jest lepszej dynamiki,nie ma co porównywać do VP nawet VP po wirusie nie będzie odchodzić zbyt od PD.

Bez jaj..

Sent from my GT-I9505 using Tapatalk 2

A co Ty myślałeś że jak zrobisz wirusa w 110 to pojedziesz 3.0TDI???:wink:

Chodziło mi o to z e nie tak łatwo odjedziesz PD po wirusie w VP.

Weź sobie tabelę i popatrz na NM tak jak pisze kolega wyżej.

Seryjny PD ma ich w ciul więcej a tylko 16KM jest różnicy miedzy nimi:grin:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dokładanie a e te NM nie biorą się z niczego więc spalanie jest trochę wyższe niż w VP. ale to tak ok 0,8l.

Jeżeli chodzi o przyrost NM i KM po samym programie to PD również będzie daleko w przodzie na seryjnych gratach a po zmianie turbo jest:banan:

Dyskusja zaczyna zmieniać temat, autor pytał głównie o niezawodność i mankamenty a z tym nie jest gorzej niż w VP jak trafisz na zadbany egzemplarz i sam będziesz o niego dbał i nie mam tu na myśli tankowanie vervy i zaglądania codziennie pod maskę bez potrzeby tylko standardowe 10 przykazań dla diesla:wink:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Może odejdę trochę od tematu, ale może dla założyciela tematu będzie tez ważne. Mianowicie, jak oceniacie ? Czy pompki sa przyjemniejsze dla uszu czy pompa? Ja sam jeżdżąc na pompkach nie mogę sie zdecydować.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Piszecie o tym 116 konnym PD tak jakby byl nie wiem.. 2.7bit niormalnie...

Bez przesady.

Sent from my GT-I9505 using Tapatalk 2

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Może odejdę trochę od tematu, ale może dla założyciela tematu będzie tez ważne. Mianowicie, jak oceniacie ? Czy pompki sa przyjemniejsze dla uszu czy pompa? Ja sam jeżdżąc na pompkach nie mogę sie zdecydować.

Wszystko zależy od stanu.

Koleś ma bore na PD i chodzi głośniej od mojego staruszka:decayed:

Ogólnie na wtryskach powinno być ciszej.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Prawda jest taka że za***rdala aż miło. Wczoraj pomykałem atj z 6 skrzynią. 310 Nm w serii robi robotę

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...