Skocz do zawartości
IGNOROWANY

zakup a4 b5 1.8t 180km


pietrek1987

Rekomendowane odpowiedzi

Witam wszystkich to moj pierwszy post wiec prosze o wyrozumialosc.

Jestem zainteresowany kupnem a4 b5 1.8t 180km mam kilka pytan prosze o odp.?

mialem a3 1.8t z 1997r czy wersia a4 180km ma lepsze osiagi?

1-jakie ma osiagi a4 b5 1.8t 180km FWD od 0-100/h

2-jaki silnik wybrac najlepszy z ktorego roku interesuja mie tylko polifty

3-jakies sugestie przy zakupie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam, odpowiem ci na dwa pytania na które znam odpowiedz:) Jestem właśnie użytkownikiem A4 z seryjnie montowanym silnikiem 180Km. Silnik ten ma oznaczenie AJL i był montowany tylko od 98r do 2000r przynajmniej w A4 B5. Z tego co mi wiadomo to silniki te były montowane w A6. Co do osiągów to trudno mi porównywać z A3 gdyż A3 nie jeździłem:) choć domyślam się że na pewno jest lżejsza:) Moja A4 jest jedno butna i odpycha się nawet nawet, co do sprintu do setki to według danych producenta powinna w 7,6s -Nie wypowiadam się bo nie mierzyłem.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Kolego, to i ja się wypowiem, również ujeżdżam AJL 1.8T

1. Co do przyspieszenia ośki 0-100km/h to ja gdzieś wyczytałem, że 7,9sek, ale to avant. Na dobrej oponie wychodzi dość podobny wynik, niestety nie mogę podpiąć telemetrii, bo mam jeszcze OBD1. Jeśli chcesz porównać do A3 to najlepiej ściągnij manuala do A3 benzyn oraz A4 1.8T, lataja w pdf-ie po sieciach i tam poczytasz sobie taże inne dane

2. Tak, jak pisał Kolega Lolo-Krk wersja 180km była tylko w oznaczeniu AJL i był to rzadki silnik.

3. Zwróć uwagę na jakim oleju jeździ, powinna być na 5W40 bez względu na przebieg, olej w tych silnikach to ważna sprawa, a z rzeczy związanych z eksploatacja możesz sprawdzić (poza normalnymi rzeczami w papierach u spzredawcy i na stacji) kiedy był zmieniany rozrząd, bo do AJL to relatywnie droższy wydatek. Poza tym szukałbym raczej wśród droższych sztuk, zadbane AJL lubią trzymać cenę, nawet dwóch poliftowych 1.6 ; )

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie musisz kupowac wersji 180KM - jak znajdziesz zadbane 150KM to bierz i rób program. 150KM 1.8t po programie objedzie seryjnego AJL bez żadnego problemu.

Przy zakupie podpinasz VAGA i sprawdzasz błędy i patrzysz co tam ci ciekawego pokazuje - możesz na szybko popatrzeć na przepływke i doładowanie w polifcie. Olej lejesz 5w40 a reszta wyjdzie w "praniu".

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

AJL bardzo dobry silniczek , bez modzenia bardzo dobrze jedzie :wink: A takto tak jak inni pisali , olej 5w40 , sprawdzić błedy , kompresje i tyle

Btw. 7.9 do 100 ? :shock3: mój prawie seryjny ajl kręci 100 w ~6.5 sek

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Btw. 7.9 do 100 ? :shock3: mój prawie seryjny ajl kręci 100 w ~6.5 sek

7.6 ma po wyjezdzie z fabryki.. zszedles sekunde "prawie seria"? graty :D

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Btw. 7.9 do 100 ? :shock3: mój prawie seryjny ajl kręci 100 w ~6.5 sek

7.6 ma po wyjezdzie z fabryki.. zszedles sekunde "prawie seria"? graty :D

Zmieniony jest tylko kat na DP 2.75 no i troche masy zrzucone

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Oli twój jest jakiś "za szybki" :naughty: btw zejście z masy robi wielką róznice przy niezbyt dużej mocy -a i sedan jest też lżejszy niż avant no i ty jeżdzisz na stalowej 15" więc tosię nie liczy :decayed:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Fakt , jezdze na 15 , jestem letki , auto letkie , jeżdze na oparach to sie nie liczy :grin:

Stoperem wychodzi 6.2 :decayed: Jest miazga stary ( to ekipa rowerowa żeby nie było ) :grin::grin:

http://youtu.be/lea8-Z3d7aE

I tak nie jedzie :thumbdown::thumbdown:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Widzę, że OLI_B5 głównie masę zbija na paliwie w baku :decayed:

Ogólnie fajny wynik, gratulacje. To 7,9 do 100 wyczytałem w jakimś manualu, lub autocentrum, czy gdzieś w danych technicznych i dla avanta, ośki.

Ciekaw jestem ile faktycznie do setki ma, bo po logach przepływki wychodzi, że trzyma (a raczej odzyskała : p) bardzo dobra serię. Może posiada ktoś telemetrię na OBD1? Lub wie, gdzie w Pl można dostać? : )

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Panowie nie gniewajcie się bo stawiam swoje pierwsze kroki w VAGowaniu :wink:

Można sprawdzić kompresję VAG COMem OBD2 ?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tak jak kolega wyżej pisał nie napalaj sie na ajl'a bo każde 1.8 z tych lat to to samo tylko softem się różni. Silniki takie jak anb, apu czy awt maja wiecej elektroniki są wiec łatwiejsze w diagnozowaniu szybciej/taniej można je zawirusować. aeb podobno miały coś tam kutego.. :whistling: (tak przynajmniej gdzieś czytałem, co przy mocach poniżej 300 km jest bez znaczenia) no i szersze kanały co przy podstawowych modach na ok 200km nie robi jakiejś mega różnicy, a ajl ma tylko mocniejszy program.. który i tak pasowały by zmienic a przyrosty nie będą oczywiście już takie jak w wersji 150km (efekt końcowy podobny).

Po co Ci czas do setki? przecież 0,5 sek w tą czy w tamtą na światłach nie robi różnicy a w wyścigach chyba nie chcesz tym startować :grin:

Podczas zakupu warto zwrócić uwagę na stan motorowni jak i całego auta. Wszelkie okazje bać pod lupe lub od razu odpuscić.. nikt dobrego auta nie sprzeda za pół darmo bo wyjeżdża itp.. im w lepszym stanie kupisz tym mniej dołożysz.

Rozrząd w tym silniku to ok 1000pln na częściach ina itp.. więc nie tak dużo :wink:

Jak planujesz mody to szukaj Quattro bo prędzej czy później będziesz żałował.. zresztą i bez modów jest nieporównywalnie większa przyjemność z jazdy.

A3 pewnie będzie kilka kilo lżejsza ale tam Q nie jest na torsenie a to już nie to samo, zresztą to tylko ciasny hatchback.. już lepiej szukać s3 w przyzwoitym stanie (powodzenia :decayed:)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

szukaj polifta ale jak juz to nie AJL bo jest najciezszy w jakiejkolwek diagnostyce - wyżłop 1000zł na program po zakupie i będziesz miał lepiej

rozrzad caly zestaw z pompa wody i napinaczem hydraulicznym INA/Ruville mozna kupic juz za 500zł + robocizna 300

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

mam ten silnik i generalnie ladnie buja....coprawda niedawno sie borykalem z nim ale chyba doszedlem do ladu(jak sie upewnie dam znac)...moj tez kolo 6-7s do 100..na samej jedynce na starcie mam 40km ale to dlatego ze mam wersje 4X4 i nie ma straty mocy na piekne mielenie piski i dym z przednich opon...maxymalnie jechalem nim 240km i dalej szedl ale ze jechalem z dziecmi(na autostradzie w polsce oczywiscie:)) to zwolnilem do 200:D...fajnie sie tym driftuje w zime pomijajac fakt ze z tym napedem zima cie nie interesuje...

p.s. dbaj o olej,turbo,swiece,cewki,wezyki,zaworki,kieszen i bedzie jezdzic:Dstrasznym mankamentem jest zawieszenie wielowahaczowe a co pogarsza sytuacje jest ono tez z tylu w wersji 4X4 a co za tym idzie jest 16 wahaczy a nie 8....generalnie auto jak na ten wiek drogie w u3maniu..pzdr

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

wahaczy jest 12, z tylu jest tylko 4, z tym ze te tylne sa pancerne i rzadko sie zuzywaja, predzej laczniki stabilizatora i przeguby tyl zewnetrzne

zwalowy, miales robionego swapa czy jak?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...