Skocz do zawartości
IGNOROWANY

[B5 AFN] Problem z utrata mocy


sahipp

Rekomendowane odpowiedzi

Witam z gory pszepraszam jesli niewlasciwie zamiescilem prosbe o pomoc. Posiadam avanta b5 t(ten smbol aah to niewiem czy to jest ten co ja mam tak wpisalem bo trzeba bylo cos wpisac) 1,9 tdi 110, wiem ze te wontki byly juz poruszane ale u mnie ten problem wyglada nieco inaczej. Autko posiadam od lutego tego roku sprowadzone, smigalo bez zarzutow, jakis czas temu dokladnie od kwietnia zaczol tracic moc najpierw czasami reset zaplonem i wszystko ok potem coraz czesciej i czesciej niebylo zadnego stalego mometu w ktory tracil moc czasem przy duzych predkosciach, obrotach a czasem przy wolnych czasem nawet jak sie jechalo w koreczku bardzo powoli 20 km/h potem korek ustapil gaz do dechy i brak mocy, jakis czas temu bylo podpiecie pod komp, wykazalo przeladowanie w dolocie , turbinka rozebrana(przez dobrego mechanika) okazalo sie ze bardzo zasyfina zostala przeczyszczona rozruszana i zamontowana efekt autko jak nowe nieminelo jednak pare dni a znowu problem zaczol sie powtarzac tak samo jak wtedy najpierw czasami a potem czescie z ta roznica ze jak go zamulilo ta potrafil czasami odpuscic bez wylaczania silnika poprostu efekt takiej jakby bardzo duzej turbo dziury(ciagnie ciagnie zamula i potem puszcza i dalej ciagnie)ale to zadko zregoly zamulal przy ok ponad 3000 obr/min ale to niebyla regola, nastepnie zostal wymieniony zawor N75 po wymianie wycieczka na obwodnice i efekt: rozpedzam auto 180km/h zamulenie i konieczny restrat silnika potem wychamowanie i znow rozpedzanie auta przy 140, 160km/h mulenie i odpuszczanie bez restartu potem objawy zaniklu autko 2 dni jezdzilo super pszeszlo mu ale dzis: rano , bezproblemowo pelne predkosci zadnego przymolenia, a wieczorem przy ok 150km/h znowu zamulenie i restart. prosze o jakies sugestie bo w moim przypadku nie ma regol kiedy go zamuli a moze a tylko ja niespostrzeglem:( bede bardzo wdzieczny za pomoc

* czy tak ciężko jest sprawdzić błędy ortograficzne, używać znaków interpunkcyjnych ? - tego się nie da czytać

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

:vaglogi:

jakis czas temu bylo podpiecie pod komp, wykazalo przeladowanie w dolocie

....

turbinka rozebrana(przez dobrego mechanika) okazalo sie ze bardzo zasyfina zostala przeczyszczona rozruszana

kto to robił ? Ewentualnie, gdzie oddał tę turbinę ?

Wygląda na to, że to "czyszczenie" nie do końca zdało egzamin, albo turbo kończy swój żywot.

Skoro masz dostęp do kompa (rozumiem, że to vag-com) to zrób pełne logi i wstaw je tu pod dyskusję.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam, turbinka była robiona u zajebistego mechanika w dodatku to moj dobry znajomy to młody chłopaczek z Rumi, robi na ul. Kazimierskiej 31 Andrzej, wedłu niego turbinka jest w bardzo dobrym stanie i według niego napewno niekońc zy zywota jak ja rozebrał to mi pokazał ją i można było zauważyć pełno takiego czarnego osadu który uniemozliwiał ruch łopatek została wyczyszczona i łopatki chodza barzo dobrze tzn nie blokują sie chodzą płynnie, zużycia tez według niego niewidac i ocenił on turbo na bardzo dobry stan (ja tam niewiem bo mechanikiem nie jestem i wygląd dużo mi niemowi) teraz znów jeszcze raz na waga bede cisnoł i zobaczymy ale powoli meczy mnie ten problem już , obecnie po wymianie tego zaworka N75 mam odczucie jakbym musiał go dłużej ciągnąc na biegach np na 3 biegu kopa prawdziwego dostaje dopiero od 2800 - 3000 obr/min wczesniej dużo szybciej łapał ale za to już sie tak czesto niezacina choć zdaża mu sie no i tak ogolnie jakbym miał mniej oni teraz sam niewiem[br]Dopisany: 02 Sierpień 2008, 22:27 _________________________________________________Najbardziej tnie mi sie obecnie przy wyzszych predkosciach 140 km/h i wzwyz(ale nie tak czesto) no i tak troszke slabiej ciagnie, ale zanikneło jego zamolenie przy nizszych predkosciach tzn akich miejskich i teraz mozge chociaz wyprzedzac tak normalnie bez obawy ze mi go odetnie choc wyprzedza sie wolniej tzn trzeba go dluzej na biegach ciagnac np na 2 do 60 km/h a przed tem bylo 2 do 40km potem 3 do 70 potem 4 itd obecnie by mial jak najszybsze odejscie to 2 do 60km 3 do 90 potem 4 do 130 i potem dopiero 5, czytajac wszystkie watki z utrata mocy stwerdzilem ze moze u mie padniete jest pare zeczy jednoczesnie tzn moze przeplywomierz mi terza szwankuje . Jedno wiem napewno znowu pod VAG mechanik mnie wygannia a ze on sam nie ma to jade do firmy "pompeks" lub "pompex" niewiem jak sie to pisze to jest ktoras uliczka w bok na hutniczej na długosci gdyni chyloni, a do mojego mechanika mam wielki szacunek bo wiele razy sie sprawdzil a podziwiam go za to ze jak czegos nie wie lub niejest pewny to mowi o tym i niesciemnia a jak jest czegos pewien to na 100% tak jest, teraz pytanie o logi mam o nie poprosic goscia by mi zgral na plytke? Z góry dzieki za pomoc [br]Dopisany: 02 Sierpień 2008, 22:49 _________________________________________________ :wallbash:[br]Dopisany: 02 Sierpień 2008, 22:54 _________________________________________________tak sobie czytam wontki i wyczytalem ze 90km tdi ciagnie smialo do 180km/h czyli tak jak moja 110km miedzy nimi jest 20km roznicy myslicie ze ma to cos wspolnego z ta utrata mocy o oslabnieciem? I mam jeszcze ostatnie pytanko czy moze zna ktos jakiegos dobrego specjaliste z trojmiasta ktory by poswiecil troszke swojego czasu i mi dobrze zdjagnozowal autko? Pozdrawiam odezwe sie jak bede cos juz wiecej wiedzial o moim problemie

* czy tak ciężko jest sprawdzić błędy ortograficzne, używać znaków interpunkcyjnych ? - tego się nie da czytać

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A kolego nie odczuwasz, że hamulce jakby sie zrobiły słabsze?, wiesz, że poprostu trochę gorzej hamuje? Jeśli tak to pewnie pompa podciśnienia siada. Miałem podobny problem z pastem b5 1.8T i wystarczyło przeczyścić odmę i dawał rade dalej, ale to była benzyna a nie diesel.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja powiem krótko, śmigam już pare dni po wymianie zaworka N75 i czyszczeniu turbiny która jest w rzekomym bardzo dobrym stanie i szlak mnie trafia, co prawda moc traci żadko(tzn to odcięcie i przejście w tryb awaryjny), ale jesli juz traci to zauważyłem że w momecie wysiłku tzn dodatkowy pasażer i pod górke, a poza tym to jest teraz mół coprawda osiąga predkości ale jest słabiutki cokolwiek wyprzedzić powyżej 100km/h to już nie jest jak kiedyś gaz do dechy i jak strzała wystrzał i po wielkim wyprzedzaniu

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

i troszke zly prefix w tytule "AAH" :naughty:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Teraz już wiem że mam AFN :wink4:[br]Dopisany: 03 Sierpień 2008, 23:50 _________________________________________________W poniedzialek jade na kompa, zobaczymy co wykaże i mam nadzieje że coś wykaże bo jak nie to porażka

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja mam podobny problem więc sie podepne. Na niskich biegach auto sie zbiera ale na 4,5 bieg auto raz jedie dobrze raz sie lekko przymula. A dokładniej Lmm wymieniałem na nowy bo myslałem ze to przepływka padła ale dzieje sie to samo, wygląda to jakby cisnienie doładowanie fiksowało,np. przyspieszam ostro na 4 do 110 potem 5 i czuje ze go przymuliło jak odpuszcze gazu i zaczynam powoli wciskac gaz auto lepiej reaguje i ciagnie dalej. Czy to moze byc N-75 czy cos innego cały dolot szczelny nie puszcza chmurki a logów niestety nie mam mozliwości teraz zrobic. Zauwazyłem tez że np. na 3 lekko podtrzymuje predkośc i gwałtownie depne to sie lepiej zbierze niz jak jade przyspieszajac lekko i wtedy depne to sie juz tak dobrze nie zbiera. Mam jeszcze pytanie czy ECU pasuje od 90KM do 110KM czy nie

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Czy to ECU pasuje tego niewiem, pytanko co to jest Lmm, narazie stoje w miejscu jesli chodzi o naqprawe autka ale mysle że w poniedziałek będe już coś wiecej wiedział i bedzie jakiś postęp tylko napisz mmi kolego co too jest lmm, jesli chodzi co do zaworka N75 to raczej za zamólenie to on nieodpowiada chyba że całkiem Ci go odcina choć moge się mylić. Narazie do poniedziałku stoje w miejscu z tematem niestety. Pozdrawiam . Bede informował na bieżąco co jest dalej grane[br]Dopisany: 05 Sierpień 2008, 17:42 _________________________________________________A co do twoich objawów z tym deptaniem to mam identycznie kolego i do tego dochodzi przejście w tryb awaryjne lecz teraz po wymianie zaworka i czyszczeniu turbiny dzieje się to żadko i na wyższych predkościach(140, 160, 180km/h) i mam wrażenie że wtedy gdy autko ma jakiś wysiłek tzn dodatkowa osoba w aucien lub gdy jade pod górke[br]Dopisany: 05 Sierpień 2008, 17:46 _________________________________________________A może ktoś tutaj z kolegów miał taki problem i go rozwiązał? Będe wdzieczny za jakieś wskazówki. Pozdrawiam[br]Dopisany: 05 Sierpień 2008, 17:47 _________________________________________________Do Wojtka: rozmawiałem przed chwilą z mechanikiem i tak: jeśli chodzi o mój przypadek(narazie bez kompa oczywiście to gdybanie) przepływka to kurcze komputer powinien ją od razu wykazać a neiezrobił tego więc ta przyczyna może okazać się fałszywym tropem, ale możliwe też jest że ten zawór N75 to padaKA I TO PRZEZ NIEGO ponieważ mechanik mi co prawda wymienił(i żeczywiście chodzi lepiej) ale nie jest to nowy zawór, wyciągnięty z innego auta i poprostu też może być padniety choć nie tak jak mój, wstawił mi go poprostu na próbe niepłaciłem za niego narazie nic poprostu miałem sobie sprawdzić jak teraz autko się zachowuje, zobaczymy co na kompie wyjdzie

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Do Wojtka: rozmawiałem przed chwilą z mechanikiem i tak: jeśli chodzi o mój przypadek(narazie bez kompa oczywiście to gdybanie) przepływka to kurcze komputer powinien ją od razu wykazać a neiezrobił tego więc ta przyczyna może okazać się fałszywym tropem, ale możliwe też jest że ten zawór N75 to padaKA I TO PRZEZ NIEGO ponieważ mechanik mi co prawda wymienił(i żeczywiście chodzi lepiej) ale nie jest to nowy zawór, wyciągnięty z innego auta i poprostu też może być padniety choć nie tak jak mój, wstawił mi go poprostu na próbe niepłaciłem za niego narazie nic poprostu miałem sobie sprawdzić jak teraz autko się zachowuje, zobaczymy co na kompie wyjdzie

lmm [przeplywomierz] jezeli jest slaby to ECU nie wywali bledu tylko bedzie to widac podczas logow dynamicznych ... blad pojawi sie w momencie jego calkowitego uszkodzenia ...

Co do zachowania sie auta po wymianie N75 na inny uzywany .. to przyczyna moze byc uszkodzony N75 badz tez nie od tego modelu ....

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No właśnie masz racje Spanky tylko pytanie czy ten gość od kompa jest na tyle kumaty by postawić trafną diagnoze? Niestety ja już jestem zmęczony tym , a pozatym to mi się wyjazd zbliża i chciąłbym mieć wkońcu autko sprawne ikurcze boje się że kop niewywali żadnego błedu

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

a nie masz ty czasem nieszczelnego układu dolotowego, miałem identyczne objawy i znalazłem dziure w przewodzie, moj problem jest opisany w innym poście ale juz sie z tym uporałem więc proponuje sprawdzic[ale dokładnie krok po kroku] cały układ rozkręcając kazdy przewód krok po kroku to wbrew pozorom nie az tak duzo roboty, zobacz na inercooler czy nie przepuszcza i czy inne przewody nie są zaolejone.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No właśnie masz racje Spanky tylko pytanie czy ten gość od kompa jest na tyle kumaty by postawić trafną diagnoze? Niestety ja już jestem zmęczony tym , a pozatym to mi się wyjazd zbliża i chciąłbym mieć wkońcu autko sprawne ikurcze boje się że kop niewywali żadnego błedu

niestety ale sugerowanie sie samymi bledami nie jest kompletna dagnoza i nie zawsze daja poglad na problem ... z reguly diagnoza to jazda z laptopem na kolanach i czytanie cyferek z tabelki ...... a to jak to zostanie odczytane zalezy tylko i wylacznie od mechanika .... :wink4:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zgadza się że bez lapka to zgadywanka, ale taka wymiana doświadczeń też może naświetlić problem w pełniejszym wymiaże, co do szczelności to jest wszystko szczelne ale sprawdze jeszcze raz, na chwile obecną to czekam z niecierpliwością co bedzie po kompie w poniedziałek, będe informował co i jak. Pozdrawiam wszystkich (do tego nowy problem fotele już niegrzeją :wallbash: ) :confused4:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

(do tego nowy problem fotele już niegrzeją :wallbash: ) :confused4:

sprawdz wtyczki pod taboretami oraz bezpiecznik ... ?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Może niepowinienem rozwijać tutaj tego wątku bo to nie ten dział, ale tak jedno siedzenie jest ok drugie zaś grzeje tylko po bokach więc czytając tutaj wątki na ten temat 100% p;ewności że któraś sekscja w fotelu się przepaliła jestem tylko ciekaw kto taie żeczy naprawia i jaki mniej więcej koszt czy może lepiej nowe siedzenia kupić(dziś z jednym elektrykiem rozmawiałem(kretyn jakiś) i stwierdził że tego sie nie da naprawić bo jak się przepalił drut oporowy to trzeba kupić nowe siedzenie. Nawet niemiałem siły go wyśmiać tak mnie zaskoczył :blink:[br]Dopisany: 08 Sierpień 2008, 22:39 _________________________________________________Byłem dziś na kompie i okazało się : obecny podmieniony zaworek jest od inej wersji silnika AWX czy jakoś tak, a ja mam AFN, facet od diagnozy stwierdził że to powoduje nienormalne zachowanie silnika, były też błedy dotyczące sterowania silnika czyli krótko mówiąc wszystko wskazuje na zły zawór, jutro odbieram nowy Pieburga oryginał(300 zł) i się okaże w praktyce czy miał racje. Będe pisał czy pomogło. Pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Byłem dziś na kompie i okazało się : obecny podmieniony zaworek jest od inej wersji silnika AWX czy jakoś tak, a ja mam AFN, facet od diagnozy stwierdził że to powoduje nienormalne zachowanie silnika, były też błedy dotyczące sterowania silnika czyli krótko mówiąc wszystko wskazuje na zły zawór, jutro odbieram nowy Pieburga oryginał(300 zł) i się okaże w praktyce czy miał racje. Będe pisał czy pomogło. Pozdrawiam

powinno pomoc ...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Niestety niemoge wontku zamknąć, jestem załamany i chyba przestane lubić dieezle a byłem ich wiernym fanem od samych ich początków tzn tych mułowatych potem TD potem TDi i chyba na tym sie skończy ;(. A więc tak :jak już wspomniałem gość na diagnozie stwierdził pomyłke zaworó bo wstawiony miałem inny jakiś AWX a ja mam AFN i tak: na AWX były objawy

1) Podczas normalnej jazdy tzn predkości miejskie raz ciągnoł jak benzyna, co prawda osiągał prędkości i miał depnięcie, ale z wielkim trudem jak by mu ktoś ostatnie flaki wypruwał a raz szedł idealnie tak jak powinien tzn sam ciągnoł aż miło tak sie wyrywał

2)wachania mocy przy wyższych prędkościach tzn w przedziale od 140km/h(żadko) 160km 180km czasem po wyciągnieciu 180km/h i odpoczynku w postaci braku wzrostu predkości zamólenie. Przy tych objawach często odpuszczał i szedł dalej, efekt takiej mega turbo dziury choć czasem nieodpuszczał i tryb awaryjny i reset zapłonem(wyłacz włącz silnik) miałem wrażenie że dziej się tak przy jego wysiłku

OBECNIE-po wymianie na nowiuteńki oryginalny zaworek ten właściwy:

problem nr 1 - rozwiązany przyśpieszenie ma bardzo ładne takie jakie powinien mieć (do tego ten gościu od diagnostyki odłączył mi zawór EGR by poprawić osiągi silnika i by mu tak ogólnie ten zawór nieszkodził bo ponoć ma od niekorzystny wpływ na silnik(oczywiście zawór był sprawny powodem odłączenia nie była jego usterka)

problem nr 2 - :confused4::no: porażka jest dalej. Dalej obserwóje jego wachania mocy : jedzie jedzie coś go ostro przymula i dalej jedzie potem czasem znowu zamulenie (choć żadko) i dalej zasówa no i zdaży mu sie też czasem tryb awaryjny :blink: Te objawy zaobserwowałem i stwierdziłem że dzieje się to w nastepujących warunkach: na biegu 1 do 3 można ciągnąć go przez cały obrotomierz (choć tak prawde mówiąc do 5000obr/min to go niedusiłem max do 4000obr/min przez kruciutki czas. Natomiast na biegu 4 w okolicach od 110km/h w zwyż troche przy obrotach od 2800obr/min do 3000-paru obr/min średnio około 3000obr/min zamolenie jeśli odpuści (czasem niezamuli) to idzie bez problemów dalej zarówno z obrotami jak i prędkością tak jak powinien a jak nie to restet kluczykiem. Zauważyłem też to że dzieje się to w warnkach: auto rozgrzane 90 stopni C (ale jeszcze bez forsowania go wyższymi predkościami) wjeżdzam na obwodnice w okolicach gdyni jade w kier gdanska i grzeje prubuje go na różne sposoby(tzn raz ciągne go dłużej na biegach a raz 60km/h bieg 5 i gaz na maxa i ciągne fo ile fabryka dała) i tak po przejechaniu dłuższego odcinka oczywiście zwalniając i przyspieszając nic mu niejest zachowanie prawidłowe natomiast po jakiś tam niedługim czasie próbowania auta zaczyna robić te numery opisane wyżej.

Niestety na logi niemam szans aby tu wrzucic ale jeśli chodzi o błedy to były(przed wymianą tego zaworka od awx na AFN) i dotyczyły zbyt dużego ciśnienia w dolocie, no i facet stwierdził że to wina zaworka bo to niewłaściwy stwierdził też że wstawienie nowego oryginału rozwiąże problem. Niestety tak do koćca się niesteło ;( Wężyki mam szczelne niewiem co może być grane gość od diagnozy zaczoł już mówić żę być może trzeba będzie pokolei wszystko wymieniać tylko co ?: turnina zroniona, zawór też przepływka ponoć odpada. Koledzy jestem załamany ma ktoś może jakieś pomysły bo niezbyt mi sie uśmiecha pół samochodu w ciemno wymienić, sprzedać też niemoge dopiero pod koniec października choć niechxciałbym go sprzedawać:(Bardzo Prosze o rady :confused4:[br]Dopisany: 13 Sierpień 2008, 02:04 _________________________________________________Tak sobie myśle a może jest jakaś zależnoścć pomiedzy obrotami predkością a tym zauleniem lub wejściem w tryb awaryjny, co to może powodować?????

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wywalasz kasę na mechaników i części, a chyba taniej byłoby zainwestować w vaga i zrobić logi (ewentualnie popytać forumowiczów z okolicy - może ktoś dysponuje vagiem i wolnym czasem). Mi to wygląda na nieprawidłowo wysterowane kierownice w turbo, ale skoro było czyszczone...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...