Skocz do zawartości
IGNOROWANY

Drgania na biegu jałowym


s33d

Rekomendowane odpowiedzi

Niedawno kupiłem A4 z silnikiem 2.0 TDI 170km (BRD, 16v) z 2007 roku. Auto sprawdzone w porządnym zakładzie z pełną diagnostyką.

Wiem, że te silniki mają problemy z PD ale poprzedni właściciel był akcji serwisowej w maju na wymianie 4 PD. Co ciekawe nie był wymieniany filtr paliwa (sic!!).

Objawy:

Gdy auto zaczyna nabierać temperatury (powiedzmy jak przejadę 500-1000 metrów) na biegu jałowym po 2-5 sekundach pojawiają się dziwne drgania. Drgania pochodzą od silnika i przenoszą się na całe auto.

Co dziwne jak auto odpalam na parkingu (zimny silnik) wszystko jest ok - nic nie drga. Jak osiągnie 80 stopni to samo - cisza. Problem występuje tylko od momentu gdy auto łapie temperaturę i do ok 80 stopni. Szczególnie denerwujące to jest jak zatrzymuję się na światłach.

Odwiedziłem ASO, korekcje 1 PD były blisko granicy (ok 1,8) - wymienili mi "niby wadliwy wtrysk" na 1 cylindrze jednak problem nie zniknął. Pojechałem do zaufanego mechanika i ten podłączył auto do VAG'a i na biegu jałowym podczas dodawania gazu stwierdził, że ten pierwszy wtrysk "leje". Zamienił miejscami wtryski z 1 i 2 cylindra. Problem nie zniknął. Tym razem PD na 2 cylindrze leje (czyli ten wymieniony ponownie w ASO i zamieniony miejscami). Tłumaczył mi, że to może być spowodowane tym że pozostałe 3 wtryski są po prostu za "słabe" (zostały zabrudzone przez to, że nie był wymieniany filtr paliwa podczas akcji serwisowej?) w stosunku do tego nowego i dlatego daje za dużo paliwa.

Mechanik polecił mi pewien płyn na którym silnik pracuje jakiś czas i czyści wtryski. Jest to płyn od VW i dostępny jest tylko w ASO. Taki zabieg kosztuje ok 250zł i nie ma gwarancji sukcesu. Jak to nie pomoże to ewentualnie wtryski do regeneracji.

Być może to w ogóle nie wtryski a jakaś inna rzecz "obok" (rozrząd?, EGR?). Czy ktoś z Was spotkał się z podobnymi objawami? Jakieś przemyślenia ???

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A zrób test, rozgrzej auto niech zacznie nim telepać i wciśnij sprzęgło i sprawdź czy dalej nim telepie jeżeli dalej to wtryski jeżeli przestaje to dwu mas. Ja też miałem wymienione wtryski na akcji serwisowej w tym roku chociaż nie miałem z nimi problemu, przejechałem już 30tysięcy km, i nadal jest dobrze, dziwne, że poprzedni właściciel wymieniał i już by się zjebały?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

To już sprawdzałem - dalej telepie :)

Może to przez to że ten filtr paliwa nie był ruszany. Sam go wymieniłem bo był mocno zużyty ;/

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

chcesz wiedziec czy to EGR - zrób zaslepke z otworem fi 8mm włóz ją przed zawór EGR na łaczeniu rury stalowej przykreconej 2oma srubami do zaworu egr.

jesli to nie bedzie wina wtrysków czy 2umasu to zostaja żle ostawione wzgledem rozrządu wałki Lankastera... moze było cos kiedys głeboko grzebane w silniku...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Kolego miałem to samo w swoim Awx-sie. Próbowałem wielu rzeczy dopiero, po zdjęciu głowicy okazało się że wałek już do wyje..... i ogólnie gniazda pompek i szklanki wszystko do roboty, głowicę mam zrobioną na tip top nowy wałek itp, i powiem Ci że dopiero teraz wiem co to znaczy spokojna i równa praca na jałowym :) a na ciepłym telepało jak w starym pksie.... ; )

.2

edit:// a i dodam jeszcze że korekcje na poszczególnych pompkach miałem na 3 + 2.3 na 4 - 2.6 pierwszy i drugi w miarę po ogarnięciu głowicy wszystko do + / - 0.4

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Kolego miałem to samo w swoim Awx-sie. Próbowałem wielu rzeczy dopiero, po zdjęciu głowicy okazało się że wałek już do wyje..... i ogólnie gniazda pompek i szklanki wszystko do roboty, głowicę mam zrobioną na tip top nowy wałek itp, i powiem Ci że dopiero teraz wiem co to znaczy spokojna i równa praca na jałowym :) a na ciepłym telepało jak w starym pksie.... ; )

.2

edit:// a i dodam jeszcze że korekcje na poszczególnych pompkach miałem na 3 + 2.3 na 4 - 2.6 pierwszy i drugi w miarę po ogarnięciu głowicy wszystko do + / - 0.4

To chyba nie to:

- korekcje mam na 3 wtryskach +/- 0,2. Na jednym +/- 0.6 (nie pamiętam znaków)

- na ciepłym silniku nie telepie :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

To jedziemy na tym samym wózku :)

A tak z ciekawości - co robiłeś do tej pory ? Ja zastosowałem ten płyn ale nic to nie dało.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

witam, ja mam bpw 2005 rok multitronik i od pewnego czasu tez mam problem z drganiami silnika na biegu jałowym, zalałem paliwo na shelu i myślałem że to trefne paliwo, zalałem na statoilu i po pewnym czasie problem zniknal, ale jeszcze na tym samym baku sie pojawił spowrotem, poza tym czasami auto ma problem z odpaleniem....zastanawiam sie czy to nie wtryski???

podłaczyłem auto do kompa i mam taki wynik wtrysków:

-0,66

0,09

-0,24

0,80

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Mam bre i na biegu jalowym też mi lekko telepie. W serwisie doszli że to wtrysk ale trudno zdiagnozowac który. Po powrocie do domu i podłączeniu vaga wyszło że 4 ma lekkie odchylki. Pisałem na forum o tym problemie, poszukaj

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...