szklara Opublikowano 29 Września 2013 Opublikowano 29 Września 2013 Witam, może ktoś z was spotkał się z tym i mi pomoże. Napisze wszystko do początku bo może coś jest z tym związane. Jak kupiłem auto to sprzęgło było wpadnięte w podłogę. Po wielu próbach odpowietrzenia okazało się że pompa była padnięta, wymieniłem na nową i sprzęgło niby działa z tym że łapie przy samym końcu. Próbowałem odpowietrzać ale dalej to samo sprzęgło chwyta dopiero przy samym końcu puszczania pedała (tu też proszę o poradę bo to może mieć związek z obrotami). Problem mam w tym że zbyt wolno według mnie schodzi z obrotów. Przy wolnej jeździe do 2,5tyś obrotów nie odczuwa się tego ale jak przeciągne np na 2 do 4-6tyś to wrzucając następny bieg obroty tak jakby zostają lub lekko schodzą i jest efekt jak gdybym na sprzęgle dodał gazu i wrzucił bieg czyli silnik przy zmianie biegów nadal się drze w według mnie powinno schodzić normalnie ( coś typu jakby ktoś nieumiejętnie zmieniał biegi). Dodam że przy zmianie biegu obroty podnoszą się tak o 200-400 nie wiem dokładnie ile i dopiero spadają. A nie powinno chyba tak być, przy zmianie biegu obroty powinny od razu spadać a u mnie lekko podnosi wskazówkę i dopiero opada. Sprawdzał mi mechanik na komputerze i mam idealne obroty na biegu jałowym 720 i nic nie faluje. Wydaje mi się że jest to problem z tymi skaczącymi obrotami przy zmianie biegów bo przy 2tyś obrotów może tego nie słychać, widać tylko jak wskazówka od obrotów lekko skoczy i spada ale jak już się przeciągnie do tych załóżmy 5tyś to silnik odpowiednio głośno chodzi i przy zmianie biegów już słychać że obroty zostają lub jeszcze je lekko doda, co raz że jest denerwujące a dwa że pewnie bardzo złe dla silnika i innych podzespołów może też skrzyni. Ktoś ma pomysł dlaczego tak się dzieje? Czyściłem przepustnicę, adaptację przepustnicy zrobił mechanik i nadal problem występuje. Ma to coś wspólnego z tym krótkim sprzęgłem które łapie przy końcu? Proszę o jakąś pomoc lub porady
edekxp Opublikowano 29 Września 2013 Opublikowano 29 Września 2013 Ze sprzęgłem jak najbardziej.Pewnie sprzęgło już się kończy. Przy zmianie biegów tym bardziej przy wyższych obrotach. Masz quattro wiec się nie uda zaboksować kołami (zrobić zryw) Pewnie u ciebie sprzęgło by się pośliznęło Może spróbuj tak: Zaciągnij ręczny - musi dobrze trzymać, ewentualnie możesz pedałem też zachamować, tylko bedzie nie wygodnie. Potem spróbuj ruszyć normalnie z jedynki oczywiście dodając gazu, jakbyś miał pod górę. Jak silnik zgaśnie to jest ok, ale pewnie u ciebie bedzie tarcza się ślizgać Sprawdź i opisz Piszesz że przy zmianie biegów podnoszą się obroty, a zanim wrzucisz bieg na sprzęgle to się też podnoszą?
szklara Opublikowano 29 Września 2013 Autor Opublikowano 29 Września 2013 Sprostowując nie mam quattro zaznaczyłem to na szybko i nie wiem gdzie to przestawić, mam przedni napęd Po adaptacji przepustnicy muszę jeszcze z testować jak to wszystko teraz chodzi ale obroty się lekko podnosiły po wrzuceniu biegu na sprzęgle, ale sprawdze te dwie rzeczy i napisze Ci co i jak
soul87 Opublikowano 29 Września 2013 Opublikowano 29 Września 2013 co do przegazowań przy zmianie biegów to obstawiłabym czujnik pozycji sprzęgła, przy pedale
szklara Opublikowano 29 Września 2013 Autor Opublikowano 29 Września 2013 A jak go sprawdzić czy jest dobry? Muszę od razu kupić nowy?
soul87 Opublikowano 29 Września 2013 Opublikowano 29 Września 2013 to jest prosty przelacznik włącz/wyłącz wiec sprawdzenie jest latwe
edekxp Opublikowano 29 Września 2013 Opublikowano 29 Września 2013 Lub vagiem bloki mie pamiętam, poszukaj na forum. Dodam tylko że próbowałem jeździć z odpiętym włącznikiem i różnicy nie zauważyłem.Może na ułamek sekundy obroty są potrzymane. Moim zdaniem potrzebny bardziej do tempomatu Tapatalk
soul87 Opublikowano 29 Września 2013 Opublikowano 29 Września 2013 mi jak sie uszkodzil to nie umialem autem jezdzic normalnie
krzysiekml Opublikowano 29 Września 2013 Opublikowano 29 Września 2013 może dv się zacina i podnosi obroty ?
szklara Opublikowano 30 Września 2013 Autor Opublikowano 30 Września 2013 Jak to sprawdzić? Wszsytko wyskoczy na tym vagu?
edekxp Opublikowano 1 Października 2013 Opublikowano 1 Października 2013 może dv się zacina i podnosi obroty ? Co ma DV do obrotów? Nawet jakby był uszkodzony (pękniętą membrana) to układ dolotowy jest szczelny tylko doładowanie ucieka do tipa
krzysiekml Opublikowano 1 Października 2013 Opublikowano 1 Października 2013 to że np. n249 będzie wyebany i dv nie puści do tip-a to podbije obroty przy zmianie biegu,ale co ja mogę wiedzieć jak to przerabiałem.
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się