Skocz do zawartości
IGNOROWANY

Skrzynia - automat czy manual?


Kamyk

Rekomendowane odpowiedzi

Pany

No co powiecie, co lepsze i fajniejsze do jazdy?

Lata temu miałem Audi 80 B4 2.0 E z automatem. Pamiętam że jak je sprzedawałem, jednym z powodów było to, jak nudno się jeździ.

Z kolei teraz, mam znajomego z VW Passat CC i skrzynią DSG. Powiedział że to była decyzja jego życia.

A ja się zastanawiam

Co myślicie - warto i fajnie, czy jednak to trochę dla starszyzny plemiennej i emerytów z NRD?

Chętnie poczytam opinie :whistling:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Mialem 4 biegowego automata mul niesamowity ehh zmienilem skrzynie na manuala i autko odrzylo i mniej pali.mozesz sie zastanowic nad skrzynia 6 albo triptronikiem pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

DSG wspomnialem przypadkiem

w ogole sie nie znam na skrzyniach i op prostu zwrocilem uwage, jak plynnie i dynamicznie to wszytko chodzi

ze to akurat DSG to zupelny zbieg okolicznosci

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Chodziło to płynnie bo z tego co wiem to skrzynia DSG jest dwósprzegłową skrzynią biegów inaczej mówią jest to skrzynia preselekcyjna. Poczytaj jak taka skrzynia działa to mniej więcej zrozumiesz dlaczego to płynnie chodzi.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja miałem w swojej automat, z powodu awarii zmieniłem na manual, są +(odmuliło auto i mniej pali) co przy 90KM daje różnice. Obecnie mam auto po programie ale chętnie wrócił bym do automatu. No i automatem w zimie ciężej wyjechać z zaspy jak się nie ma quattro. Kolejne auto raczej tylko w automacie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeździłem tiptronikiem w A6- ok, może być jako auto do wożenia dupska na zasadzie "wsiadam, jadę i mam wszystko i wszystkich w d*pie". Lubisz pić kawę i nawijać przez telefon ? Weź automat. Obecnie mam multitronic w 2.0 tdi, ale już jest przygotowana 3.0 tdi i nie widzę opcji na automat. Wk............. mnie te stare automaty straszliwie. S-tronic- super sprawa bo masz manualną skrzynię z automatyczną obsługą (konstrukcyjnie rzecz ujmując), ale to już jest inny przedział cenowy.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jak automat to tylko połączony z zapasem mocy. Fajna sprawa.

Osobiście jestem zadowolony z jazdy automatem, jest mega wygodnie, choć czasami chciałbym mieć zwykłą skrzynię.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

ciezka decyzja

tak jak napisal jacek, ilu ludzi tyle opinii

trudno zadecydowac, sa plusy i minusy ....

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Pamiętaj też że nie wiesz do końca co kupujesz, tzn jak kupisz auto z automatem nie masz pewność czy skrzynia ta była prawidłowo eksploatowana, nie masz też takiej pewności z manualna oczywiście ale tańsza jest naprawa/wymiana manualnej skrzyni. I tak jak ktoś pisał wyżej jak bd zapas mocy to automat fajna sprawa bardzo wygodnie się jeździ. W dużej mierze wpływ na wybór miedzy tymi skrzyniami ma sama "grubość " portfela. Taniej wychodzi utrzymanie i ewentualna naprawa manuala.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Komfort jazdy automatem w mieście jest większy niż manualem, ale komfort masz kosztem spalania,naprawy też są droższe w atomacie niż w manualu,ja jechałem automatem raz i niezbyt mi sie spodobało.Dlatego mam manualną i nie narzekam a jeżdżę prawie tylko mieście.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zwiększone spalanie 05-1 litr To dużo na 100km ?

Ja już nigdy nie chciał bym wrócić do manualnej. Mam jeszcze alfe z manualną skrzynią i audi z automatem. I o niebo lepiej automatem mi się jeździ :naughty:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Co do spalania to zależy jaki silnik do jakiej skrzyni wg mnie. Ja mam 1.6 w czterobiegowym automacie i po mieście pali mi około 13 l na trasie jadać spokojnie 110 - 120km/h 8 - 8,5l benzyny oczyścicie ja jest na gazie tego nie wiem. Dużym plusem jest komfort jazdy jak jedziesz styrany np po pracy i stoisz w np w korku to jest bajka, bajka kończy się jak taka skrzynia pada. Wymiana oleju u mnie u mechanika wliczając filtr uszczelkę olej i robociznę to około 300 - 400zł, w manualu nie bd to więcej niż 100zł wg mnie zależy jaki olej.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

tez twierdze, ze 0,5 litra paliwa wiecej to nie jest zaden problem

jak to juz ktos kiedys na tym forum napisal, stac cie na konia, to musisz miec i na bat

proste

jedyny rebus jaki mam to tylko taki, czy bedzie nudno w trakcie jazdy czy nie

cala reszta, szczegolnie pochodzenie i eksploatacja, to plan dalszy

takie tam wiecie, luzne dywagacje :wink:

no i ewentualnie, jakie sa ogolne odczucia przysprzedazowe?

czy uslysze, "e automat" ...... czy bardziej "WOW - automat!"

takie info tez sie przyda

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja mam Tiptronik i czuć zmianę biegów jak w manualu. Mam możliwość ręcznej zmiany biegów .

Jazda z manualną skrzynią bajka

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

...no i ewentualnie, jakie sa ogolne odczucia przysprzedazowe?

czy uslysze, "e automat" ...... czy bardziej "WOW - automat!"

takie info tez sie przyda

przy sprzedazy uslyszysz "e automat" co nie znaczy ze automat jest gorszy - ale trudniej sprzedac np 10 letniego automata niz manuala

Nudy w automacie wcale nie musi byc - wrzucasz na tip i tez mozesz bawic sie biegami :)

Poprostu co kto woli

Osobiscie w swoim zyciu mialem trzy auta z automatem i okolo 15 z manualem

Nigdy mi sie manual nie zepsul a automat raz i nie byl to multitronik :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Spalanie w automacie nie zawsze jest większe niż w manualu. Konfiguracja z multitronic'iem nie wpływa na większą ilość spalonego paliwa. Mój AVF z multi pali tyle samo co kolegi AVF z manualem. Na trasie przy spokojniej jeździe potrafi zejść nawet do 5,4l. Co do nudy w automacie... nie zgodzę się. Mam łopatki w kierownicy i bieg redukuje szybciej niż manualem. Co do utrzymania tej skrzyni to fakt, w porównaniu z manualem nie jest ekonomiczna. Sama zmiana oleju co 60 tyś to już nie mały koszt ...ale za wygodę trzeba płacić.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...