ciahciah Opublikowano 7 Października 2013 Opublikowano 7 Października 2013 jakim deklem? jest normalnie po lewo koło dopływu paliwa i obok koła pompy, masz w grzybku dziurkę i sam środek należy wbić o włos
beefrezer Opublikowano 8 Października 2013 Autor Opublikowano 8 Października 2013 Dobra, jutro wbijam tego grzyba w pompie. Mam jeszcze pytanie. Co mi to da? Jak przesadze i go za daleko wybije to coś się stanie? Będę uważny, ale chce widzieć co i jak. ECU jutro stawiam do pionu i czyszcze przepływkę przy okazji. Być może w piątek jeszcze dostanę się do kolektora. Tylko nie mam pewności, że to dobre posunięcie. Z tego co wiem poprzedni właściciel wypalał go i zaślepił ERG, myślicie że po 4 latach znów jest ulepiony?? Pomimo tego że ERG jest zaślepione? Nie chcę podważać waszego zdania, pytam z ciekawości. Pozdrawiam
ciahciah Opublikowano 9 Października 2013 Opublikowano 9 Października 2013 podniesie ciśnienie w pompie które teraz jest za niskie, nie jest łatwo przesadzić więc o to się nie martw na zapas, bierzesz młotek taki średni i najpierw lekko stuk i patrzysz czy obruszyłeś rdze na ściance, jak nic kolejny raz stuk tylko mocniej, przy pewnej sile na pewno ruszy, czasem trzeba naprawdę przywalić dużym młotkiem a czasem idzie lekko, robiąc to ostrożnie nie powinieneś przesadzić, a jak już to zrobisz że zamiast zamierzonego 0,5-1mm zrobi się 3mm wtedy klucz płaski 10 i imadło będzie potrzebne, po operacji stukania zrób loga 004d jeżeli egr od tamtej poty był zatkany i dokładnie wyczyszczony to czyszczenie może nie dużo dać, zdejmij rurę co wchodzi na kolektor i sam ocenisz ile osadu jest na ściankach, a czy były skrobane wtedy wloty w głowicy? czyszczenie-wypalenie kolektora to jest dosyć prosta robota, jedynie przy skręcaniu trzeba nie za mocno dokręcić śruby bo to aluminium - 10Nm
beefrezer Opublikowano 9 Października 2013 Autor Opublikowano 9 Października 2013 Dobra to co zrobiłem na chwilę obecną: 1. Wężyki podciśnienia nowe i sporo skrócone 2. N18 wymieniony profilaktycznie 3. Przepływomierz kratki wyczyszczone, przepłukany wodą destylowaną 4. Grzybek w pompie ruszony zamierzone 0,5 mm, było 6mm jest 6,5mm Teraz świeże logi dynamiczne : Przepływka: Grupy: 003 - VAGLOG - wklej logi z VCDS/VAG-COM Pompa: Grupy: 004 - VAGLOG - wklej logi z VCDS/VAG-COM turbina: Grupy: 011 - VAGLOG - wklej logi z VCDS/VAG-COM Jak to teraz wygląda? Zaraz odkręcę ten wąż metalowy od ERG, te blaszki wydają się przepalone jak patrze bo bocznych ściankach.
Tobike Opublikowano 9 Października 2013 Opublikowano 9 Października 2013 Ciahciah na co zwrócić uwagę w logu 4, na 3 i 4 kolumnę aby wartości były bliskie sobie?
beefrezer Opublikowano 9 Października 2013 Autor Opublikowano 9 Października 2013 A dodam jeszcze, że obserwowałem sztangę turbiny na postoju. Wg. filmiku który oglądałem to N75 powinien podnosić sztangę następnie opuszczać cyklicznie. U mnie podciąga i tak przez cały czas. Tak powinno być? Kiedyś magik mi wymieniał N75 na jakieś "z nowszego modelu". Według niego jest tylko inna wtyczka, reszta działa na takiej samej zasadzie jak oryginał. Może tu jest problem?
ciahciah Opublikowano 9 Października 2013 Opublikowano 9 Października 2013 w 004 wartość rzeczywista ma się pokrywać z zadaną i procentowe wysterowanie nie może być 96.4%, przy 4000obr dla pompy AFN ma być ~85%, oczywiście uwzględniając zużycie sprężyny tłoka nastawiacza kąta w pompie to jest uproszczony sposób oceny ale przy seryjnym aucie wystarczający, grzybek wbity ok, jedno z głowy przepłukałeś gorącą wodą przepłwkę? zimna tłuszczu nie ruszy, ogólnie widać znaczną poprawę ale od 3000obr coś ciągle nie gra i to nie koniecznie jest wina przepływki, to może być słaba drożność dolotu lub wydechu zrób 008d sterowanie turbiny dalej źle działa, według mnie do wymiany jest gruszka, możesz pobawić się w zamianę n75 z N18 i zrobić 011d, możesz bezpośrednio z grodzi zasilić n75 osobnym wężykiem i zrobić 011d, możesz spr zaworek zwrotny i szczelność akumulatora podciśnienia(czarna plastikowa kulka koło n75) ale według mnie gruszka jest do wymiany odkręć gruszkę czyli dwie śrubki pod nią i poruszaj całą gruszką i oceń czy coś wadzi czy sztanga chodzi lekko bez zacięć góra/dół, będzie ci wadził gwint odkręconych nakrętek ale tym sposobem spr czy żaluzje w turbo nic nie wadzą masz za stary ecu i u ciebie nie będzie cyklicznie podciągać i opuszczać sztangi, twój sposób na to, to zdejmowanie i zakładanie wężyka na gruszkę spisz numer z tego n75, główka jest biała czy czarna? jak tam temat RSW i dawki?
beefrezer Opublikowano 9 Października 2013 Autor Opublikowano 9 Października 2013 Tak przepływkę przelałem gorącą wodą destylowaną. Zamienię jeszcze N18 z N75. Spisze numer z tego N75 i zobaczymy co i jak. Poprzednio był N18 założony zamiast N75. Była szara główka, firma PIERBURG. Teraz jest z białą główką może jutro uda mi się zajrzeć do numerów seryjnych N75. Kupie wiecej węża i podciągnę zasilanie bezpośrednio do N75 jak to nie da poprawy. Po czym wnioskujesz, że gruszka może być padnięta? Puszcza ciśnienie? Turbo ładuje za mało czy za wolno wstaje? Zrobię tak jak piszesz, odkręcę gruszkę i zobaczę jak będzie chodzić. Zaworek zwrotny sprawdzałem dzisiaj, w jedną puszcza w drugą nie. Więc wychodzi, że działa dobrze. Akumulator chyba też trzyma, bo dzisiaj jak go odpiąłem to wyraźnie zapowietrzył się zrobię prowizorkę, przeciągnę nowy wąż od razu do n75. Tematem RSW i dawki zajmę się jak kupię uszczelkę i klucz do nastawnika. (Nastawnik to ten dekiel widoczny jak się patrzy od góry na pompę? Muszę ściągać to czy tylko poluzować śruby i stukać żeby było napięcie które polecasz? Dawka paliwa to pompa góra/dół. A to napięcie?) Oglądałem ten filmik co wstawiłeś OLIVEROWI, ale jest tak kiepskiej jakości, że nie widzę wszystkiego, nigdy nie grzebałem przy tak delikatnych urządzeniach w samochodzie, mam zdolności manualne, ale to moja pierwsza przygoda z takimi rzeczami, wiec nie denerwuj się głupimi pytaniami. Jak możesz to opisz mi krok po kroku jak się do tego zabrać (RSW) bo nie chce tego spieprzyć. Co z tą drożnością dolotu/wydechu? Jak zacząć eliminacje tego problemu? ---------- Post dopisany at 20:07 ---------- Poprzedni post napisany at 20:03 ---------- I podrzuć na wszelki wypadek link jaką gruchę kupić Lepiej ori używkę czy zamiennik jakiś?
Tobike Opublikowano 10 Października 2013 Opublikowano 10 Października 2013 Gruszkę można sprawdzić strzykawką i wężykiem, jeśli nie przepuszcza ciśnienia to zdemontować ją i podczyścić z korozji i nasmarować. Drożność dolotu i wydechu da się ocenić tylko czyszcząc cały dolot i wywalając katalizator Jak chcesz zlogować turbo bezpośrednio z grodzi do gruszki to tylko do 3 tyś obrotów, wtedy wyjdzie czy podciśnienie jest dobre i czy turbo poprawnie działa. Moim zdaniem nie ma sensu podłączać się pod N75 z grodzi bo nie sprawdzisz czy turbo jest sprawne Co do RSW to znajdziesz wskazówki w temacie z czyszczenia nastawnika. Jeśli chodzi o zmianę dawki to trzeba odkręcić śruby te niżej nie od samego dekla tylko od całego nastawnika.
ciahciah Opublikowano 10 Października 2013 Opublikowano 10 Października 2013 -gruszka szczelna tylko sprężyna w gruszce już za miękka, palcem gdy auto zimne spróbuj cała sztangę podnieść do góry łapiąc na samym dole sztangi, jak uda się ją ruszyć więcej jak 1mm sprężyna w gruszce za słaba, no chyba że masz place Pudziana wtedy ten sposób może być błędny, jeszcze nie spotkałem się w A4 afn żeby gruszkę trzeba było smarować ale spróbować można, tylko trzeba mieć zwinne ręce by zawleczkę ze sztangi zdjąć -wnioskuje że gruszka zła po nie doładowaniu jakie występuje po pierwszym piku doładowana, po prostu gruszka w pierwszej chwili za słabo zbija przez słabą sprężynę wiec n75 bardziej wymusza zbicie i potem jest 1750mbar czyli dołek który na pewno czujesz że auto przez chwile nie ciągnie, ma taką chwilową zadyszkę -turbo nie sprawne? sa logi z których jak byk widać sprawność turbo, wstaje normalnie wiec po co zasilając bezpośrednio z grodzi na gruszkę? bo tylko wstawanie ten sposób sprawdzi, przecież nie jest problemem późne wstawanie turbo a nie stabilne doładowanie za sprawą kulawego sterowania, loga zrób do 2500obr albo najlepiej niech druga osoba co robi loga patrzy na ciśnienie i jak zobaczy 2300mbar noga z gazu no ale ten log nic nie wniesie, ja mówiłem o logu z bezpośrednim poleczeniem grodz-n75 do 4000obr -nastawnik http://images33.fotosik.pl/51/32230d8cd33bf618med.jpg nawet masz zaznaczone które śrubki odkręcić, klucz możesz sobie dorobić z YATO NASADKA 1/4" 7MM 6-KĄT YT-1406 (3549705571) - Allegro.pl - Więcej niż aukcje. w której spiłujesz 3 ścianki by powstał trójkąt, dobrze mieć nasadkę jakąś tandetną miękki metal wtedy szybciej spiłujesz -dookoła pompy kładziesz szmatę lub ręczniki papierowe bo jak odkręcisz pokrywkę nastawnika(torx 30) to ci ropa się poleje, po odkręceniu dekla odginasz go, możesz go owinąć ręcznikiem papierowym by coś tam nie złapał brudu, ogólnie cała robota musi być zrobiona w sterylnych warunkach, żeby nic nie wpadło piachu do nastawnika, klucze czyste itp., następnie masz takie ramie które palcami możesz obrócić o 60 stopni, na ramię zakładasz płaska 10 oczkową a na śrubkę torx 20-25 i trzymając w miejscu oczkowy 10 luzujesz śrubkę torx'em, teraz możesz już przekręcić kluczyk tylko nie zapalaj auta czasem bo nie wolno!!, włącz vag grupa 001 i w trzeciej kolumnie masz RSW, pewnie będziesz miał 0,660V, teraz kluczem oczkowym 10 przekręcasz w lewo i w prawo po to by ramię puściło/poluzowało się na trzonku, trochę siły ale ostrożnie i puści, jak puści ustawiasz ramię by było 0,720V w logu, robota dla cierpliwych bo jak uda ci się utrafić dobrą wartość wciśnij igłę i dokręcasz torx i jak coś się zmieni trzeba albo stuknąć lekko w igłę albo bawić się od nowa, poradzisz sobie, jak już ustawisz i skręcisz torx mocno zakładasz dekielek możesz ze starą uszczelką, jak będzie ciekło wtedy dasz nowa a jak nie uszczelka będzie w zapasie na przyszłość, skręcasz pokrywkę mocno i odpalasz auto i robisz z 10km by się silnik dobrze nagrzał, musi mieć max temp. czyli min 86C na vag log 001, i teraz cała elektryka off, światła, nawiew, radio, klima, oświetlenie w aucie i patrzysz na vag log 001, wartość będzie ~5mg, luzujesz 3 torx tylko na dole nastawnika tak by luźno się zaczęły odkręcać ale żeby ropa nie tryskała na łączeniu nastawnika z pompą, tej trójkątnej śrubki nie luzujesz, teraz stukasz przez drewno młotkiem w nastawnik by go popchnąć w stronę szyby, ustaw dawkę 3.0mg, jak ustawisz poniżej stukasz z drugiej strony w stronę zderzaka, ten filmik pomoże ! co prawda wprawą osoba nie błyszczy ale też kiedyś robiłem to pierwszy raz i ten filmik pomógł-drożność dolot/wydech nie śledzę tego wątku i pisze tylko na bieżąco, kompletnie nie pamiętam co już pisałem a co nie, wiec nie wiem czy pisałem ale wypalić kolektor ssący i wyskrobać wloty w głowicy warto, drugie co może blokować to katalizator ale w logach kat jak jest przytkany to w nie wielkim stopniu
beefrezer Opublikowano 6 Listopada 2013 Autor Opublikowano 6 Listopada 2013 Ok w piątek biorę się za kolektor i pompe, mam nadzięję, że nic nie skaszanie ---------- Post dopisany 06-11-2013 at 13:45 ---------- Poprzedni post napisany 15-10-2013 at 17:49 ---------- No i dobrałem się do kolektora ssącego. Wloty w głowicy i sam kolektor czyste. Nie było nagaru, trochę oleju było. Samochód jeździ jak jeździł :/ Zamieniłem też n75 z n18 i dalej to samo. Nie mam już pomysłu... Dzisiaj jeszcze raz wyczyściłem przepływomierz. Zobaczymy. Może to pomoże.
ciahciah Opublikowano 6 Listopada 2013 Opublikowano 6 Listopada 2013 zrobisz wszystko co pisałem to będzie poprawa
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się