Skocz do zawartości
IGNOROWANY

Sprawdzenie poziomu oleju


jarfab0511

Rekomendowane odpowiedzi

Miał być wątek o sprawdzaniu poziomu oleju a tu o czymś innym głównie

Dla tych których też wkurza bagnet z kulkami mam pewne rozwiązanie a dokładniej zastosowanie bagnetu o innym kodzie który pasuje do rurki plastikowej i metalowej bagnetu. Wstawię tu zdjęcie z oboma bagnetami i wymiarami oraz numerami OE. Może komuś się przyda bo mnie wpienia to jaki bagnet zastosowano w BPW gdyż kulka nad poziomem maks zgarnia olej z rurki i często zaburza pomiar...

Edytowane przez A4-Tomek
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

:hi:

Tak jak pisałem może komuś to się przyda.

Wymieniłem ciulatą miarkę oleju na inną a dokładnie z 1.9TDI (głównie tam występowała)

Oryginalnie w BPW (prod. 09.2005 - 06.2008) występuje miarka 038115611L. Szukając innej miarki sugerowałem się obiemia rurkami prowadzącymi bagnet do silnika i identyczne numery występują w niektórych 1.9TDI a miarka do tych silników ma numer 038115611B (uchwyt pasuje idealnie do 2.0tdi). Miarka 038115611L oraz 038115611B pasuje do rurki górnej "lejka" 038103663B

Ważne info! Miarka nowa prawdopodobnie ociera się końcówką o pompę z wałkami wyrównoważającymi (przy końcu czuć opór), bo jest sztywniejsza od plastikowej, stąd wykonana fazka (zdj. 3) żeby lżej wchodziła. Podejrzewam że gdy ktoś ma zmienioną pompę na tą z 1.9tdi która zajmuje mniej miejsca to powinno być ok.

Ważnie info 2! silnik BPW do 08.2005 miało napęd pompy na łańcuszku i tam jest inna miarka! Późniejsze roczniki miały napęd zębatkami i bagnet został zmieniony na ten ze zdjęć.

 

Poniżej macie zestawienie obu jaka jest między nimi różnica

cd22cc8166ba.jpg

Tutaj macie dokładne różnice w miarkach

c8936915ed07.jpg

Po modyfikacji (tak wiem trochę to pokaleczyłem). Miarka z lewej jest deko dalej stąd przekłamanie na foto. Myślę że można się pokusić o sklepanie na równo miarki metalowej i zrobienie śladów.

d647a1ae2647.jpg

Oszlifowałem też trochę to "zgrubienie" na nowej miarce gdyż gdzieś się opierała

18f40f877290.jpg

Pomiar na nowym bagnecie. Prawda że wyraźniej widać ile jest?

0eff91bec07f.jpg

Edytowane przez A4-Tomek
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam, mam taki problem w moim 2.0 BLB. Jeżdżę trasy PL-DE i zazwyczaj na granicy musiałem dolewać oleju bo jednak ciągłe 200km/h daje w kość silnikowi, teraz wyskoczył mi komunikat na miejscu w DE więc dolałem około 150ml oleju przejechałem 3km i znowu wyskoczył komunikat, sprawdziłem bagnet i jak zwykle obie duże kulki są w oleju a pomiędzy niby coś jest ale nie do końca jestem pewien, dolewać dalej olej czy mógł mi paść czujnik w misce? Po każdym otwarciu maski znika komunikat i po 3km znowu wpada 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

To ja się spytam jak sprawdzić poziom oleju w silniku w Audi z systemem Keyless  bezkluczykowy ?  Jak włączyć sam zapłon bez odpalania by sprawdzić stan ? Ktoś podpowie z góry dzięki .;)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W MMI masz w ustawieniach pojazdu.

Wszystko pisze w instrukcji obsługi, wystarczy tam zajrzeć.

 

Screenshot_20230114_191420_Opera.jpg

Edytowane przez Muskel1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

6 godzin temu, Dariooo napisał(a):

 Jak włączyć sam zapłon bez odpalania...

Instrukcja obsługi auta się kłania:

"Naciskanie przycisku START ENGINE STOP, bez wciśnięcia pedału sprzęgła lub pedału hamulca, powoduje włączenie zapłonu, a ponowne naciśnięcie - wyłączenie zapłonu."

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...