Skocz do zawartości
IGNOROWANY

Sprawdzenie poziomu oleju


jarfab0511

Rekomendowane odpowiedzi

Witam dzis sprawdzalem poziom oleju i nie jestem pewien czy wzrosł mi czy nie;/ ciezko na tych naszych miarkach precyzyjnie okreslić, czy VCDS pokaze poziom ilosc oleju?? czy nie?? moze ma ktos inny sposob jak okreslic precyzyjnie poziom oleju?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

po rozgrzaniu auta postaw go na równej powierzchni odczekaj 10-15min i sprawdź.

te miarki to katastrofa ja jak sprawdzam poziom to chyba tą miarke z 10 razy wkładam wyciagam wycieram patrze itd ale mam mały patent - jasna szmatka - zwijam ją na równo, wyciagam bagnet i skala przykladam do szmatki i szybko zabieram aby odbic slad skali na szmatce i wtedy mniej wiecej mam prownanie gdzie jest przerwa na sladzie jak jest miedzy max a ta cholerna kuleczka tzn ze jest ok. lecz zazwyczaj u mnie poziom pilnuje 3/4 stanu czyli przed MAXem

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

dzieki za odpowiedz ja dzis podłaczyłem kompa i w kanale 17 grupa 07 pokazało mi oil level 440 a kiedys jak tu patrzyłem bylo oil level 340. Czy to oznacza ze olej wzrosł czy od czego to jest??:kwasny:

---------- Post dopisany 09-10-2013 at 08:15 ---------- Poprzedni post napisany 08-10-2013 at 12:42 ----------

nikt nie pomoze?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

ja niestety VAGa nie ograniam. czujniki poziomu trzeba tez brac poprawke- bardziej wiarygodna jest miarka niz czujnik czujnik potrafi zanizac lub zawyzac.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam

Mam pytanko ile dolewacie oleju na 15000?, W moim BRD zrobiłem 10000 i dolałem już jeden litr. Czy to dużo na 2.0 ?. Moje poprzednie AJM oraz AVF brały dużo dużo mniej.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam

Mam pytanko ile dolewacie oleju na 15000?, W moim BRD zrobiłem 10000 i dolałem już jeden litr. Czy to dużo na 2.0 ?. Moje poprzednie AJM oraz AVF brały dużo dużo mniej.

norma..
  • Pomoc techniczna 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

na 10000 jakos tak wychodzi... jeszcze jak czesto sie depta to jak najbardziej... to lepsze niz 1L na 1000km :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam

Mam pytanko ile dolewacie oleju na 15000?, W moim BRD zrobiłem 10000 i dolałem już jeden litr. Czy to dużo na 2.0 ?. Moje poprzednie AJM oraz AVF brały dużo dużo mniej.

norma..

chyba kolega przesadza ze to norma za duzo chyba ze przebieg po autostradach z duza predkoscia

moje auto od wymiany do wymiany czyli 15000 wezmie 0.5 l czyli bez dolewki dolewam tylko bo zaswieci mi sie kontrolka jak stan jest w polowie musi byc prawie max

prawdopodobnie bierze ci przez glowice

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

witam a czy ktos sprawdzał u siebie za pomoca vcdsa co pokazuje w kanale 17 blok7?? ile wynosi oli level?

Co prawda w B6 ale powinno to być to samo:

http://a4-klub.pl/2-0-219/kontrolka-oleju-268468/index7.html

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam, ostatnio pisałem ,że dolewam ponad litr oleju na niecałe 12 tys km, I podczas następnej wymiany która była u mnie 7 tys km temu zauważyłem bardzo dużą różnicę, a dokładnie dolałem do obecnej chwili niecałe 200 ml, Co mogło spowodować taki duży spadek ?, Nie bierze mi tak dużo oleju jak poprzednio. W sumie to jestem :dance2:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

moze zalano ci inny olej,twoj styl jazdy zmienil sie na lagodny/ekonomiczny...?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A może jak to się zwykle dzieje częstsze dopalanie DPF-a w chłodniejsze dni powoduje przyrost oleju na Waszych miarkach co w połączeniu z normalnym zużyciem przez silnik, turbo itp zmalało zużycie oleju ?

W niektórych Audi wylewam olej rzadki tak że można by go do baku nalać i pewnie silnik by go bez problemu strawił.

Bierzcie pod uwagę dopalanie DPF no chyba że go już nie ma i w sterowniku jest wyłączona obsługa.:wink:

  • Pomoc techniczna 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Własnie nie zauważyłem ani nie zmieniłem stylu jazdy, tzn jezdzę głównie w trasie, głownie spokojnie ale jak tylko mam możliwość wkręcam go wyżej żeby się nie zamulił, Ostatnio czytałem jeden watek ,ktoś opisywał z was żeby wsłuchać się w silnik jaka jest różnica jak wypala się DPF a jak nie, czyli czy można to zaobserwować, Ja chyba już widze różnicę, tzn czasami silnik wchodzi szybciej na obroty, po lekkim dodaniu gazu przy 2 tys obr, auto jest strasznie czułe na gaz, jakby lepiej odczuwał jazde na wyższych obrotach. a czasami trzeba go kręcić wyżej ..., Olej leje ten sam Castrol 5W30 z normą do pompek. Opisuje to co zauważyłem i czy to ma sens w nawiązaniu do tego co piszesz SotoM?.

---------- Post dopisany at 10:07 ---------- Poprzedni post napisany at 10:03 ----------

Jedna jedyne różniaca pomiędzy wymianami oleju to taka ,że poprzednio wymieniali mi olej sposobem przez zassanie wężykiem przez pokrywę zaworów, a ostatnio spuszczał mi olej z miski. Taka informacja

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jakim sposobem wymieniali olej jest bez znaczenia dla Twoich efektów.

W dieslu powinno zlać się olej korkiem spustowym i to na maksymalnie gorącym silniku.

Żadna odsysarka nie zaciągnie opadłego syfu z miski olejowej.

Chyba że po odessaniu zastosuje się płukanie silnika i ponowne odsysanie - ale kto tak robi.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam Panowie

U mnie od pewnego czasu (zaraz po wymianie oleju) pokazuje się na komputerze niski poziom oleju. Przeczytałem cały wątek zarzucony tu przez kolegę darkle odnośnie wariującego ostrzeżenia ale w B6 i u mnie są podobne objawy - czyli po otwarciu maski ostrzeżenie znika i pojawia się znowu po przejechaniu 100 km. Stan oleju ok - o ile można to dokładnie sprawdzić na tym gównianym badziewiu co Audi nazywa bagnetem. Wątek dot. B6 zakończył się tym, że jeden z użytkowników wymienił czujnik G2/G62 (niby nie mającym żadnego związku) bo błąd tego czujnika pojawiał się w VAG-u łącznie z ostrzeżeniem o niskim poziomie oleju i ostrzeżenie zniknęło. Z tym że w przypadku B6 jest mowa o podwójnym czteropinowym zielonym czujniku G2/G62 a u mnie jest 2-pinowy szary czujnik i nie wiem czy ta wymiana coś da. Czy ktoś z Was miał w B7 takie wariacje z tym ostrzeżeniem ? Nie mogę nic znaleźć na ten temat dot. B7.

Dzięki z góry za jakieś info.

Pozdro

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Mam pytanko odnosnie wzrostu poziomu oleju. Czy jest jakas szansa na weryfikacje czy to moze być spowodowane tandem pompą czy uszczelneniem pompowtrysków ??

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Czujnik oleju w misce a właściwie jego analiza stanu oleju zależna jest od oleju, temperatury no i oczywiście stanu oleju.

Pomijając ewentualną jego usterkę jeśli wlewacie olej zgodny ze specyfikacją VAG to problemów nie będzie.

Np. na Mobilu, Lotosie tak się zdarza a na Castrolu Edge nigdy. Sprawdziłem to na Mobilu 5W40 i kontrolka zaświeciła się po 2000km, po zalaniu Castrolem Edge 5W40 przejechane 13000km ani raz.

Czyli

kwestia miarek - nie

czujników temp. chłodziwa - nie

jakości oleju (takie co lubi grupa VAG - bo czujnik do nich był skalowany - kalibrowany) - TAK

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...