Skocz do zawartości
IGNOROWANY

Wibracje nadwozia.


roadking

Rekomendowane odpowiedzi

Piszę do szerokiego grona ponieważ uważam że ten mój przypadek może być wspólny dla różnych modeli, nie tylko dla B6 1.8T quattro. Kupiłem tydzień temu samochód i mam problem z wibracjami nadwozia (od początku były ale wstepnie wskazanie było na urwana poduszke pod skrzynia biegów), niestety po jej wymianie nic sie nie zmieniło. Rozpędzając auto np na 3 biegu (bieg nie ma tu znaczenia) i potem hamując silnikiem co chwila odzywają mi się różna części nadwozia które wpadają w rezonans, ja końcu na biegu jałowym drży mi najbardziej kierownica, fotel pasażera, przedni zderzak, prawa lampa jak świeci to drga.

Co ciekawe na biegu jałowym jak dotykam kolektora ssącego to mniej on drży niż zderzak przedni, czyli musi on wpadać w rezonans, gdzieś przenosi sie to drganie silnika i powstaje na karoserii i jej elementach fala stojąca wywołująca takie spore drgania.

Co zrobiłem:

1. Wymieniłem rozrząd - nic to nie dało (rozrząd i tak musiałem zrobić)

2. Wymieniłem poduszkę pod skrzynia biegów (była urwana) - drgania wręcz delikatnie wzrosły :-(

3. Wyregulowałem osłonę odboju z przodu (w nią wchodzi guma na króćcu co wchodzi w przednia belkę zderzaka). Tam nie ma juz naprężeń a drgania na budzie nadal są.

4. Obejrzałem poduszki silnika (prawa i lewa) obie wyglądają na zdrowe, nie ma z nich wycieków oleju.

5. Dwóch mechaników sprawdzało dwumasę (nie rozbierało oczywiście skrzyni tylko testowało auto w jeździe) Obaj stwierdzili że jak by to była dwumasa to czuło by sie cos na sprzęgle albo przy dodawaniu i odpuszczaniu gazu podczas jazdy a jest wzorowo. Poza tym silnik wcale jakoś specjalnie nie drży na biegu jałowym, drży jak każdy inny benzyniak.

I co wy na to ??? Cudów nie ma silnik leży na 3 poduszkach, wydech tez wisi na gumach, czym te drgania sie przenoszą?

Już mi ręce opadają, nie sadzę aby silnik gdzieś się opierał o karoserie bo wtedy by stukało przy zmianie biegów i ruszaniu, nic nie stuka nawet przy gwałtownym starcie.

SL

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

może półośka ???:wink:

Odpada bo na postoju też drży.

Zrób test dwumasy chodz on nie jest do końca wiarodajny:facepalm:

SPRZĘGŁA I KOŁA DWUMASOWE - Twoje Centrum Wiedzy - Sprzęgło.com.pl

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ani nie poduchy, ani nie dwumasa...

Problem rozwiązany, ta przednia belka (rura od turbo) była po dzwonie lekko przestawiona, to skutkowało tym ze ten przedni odbój bardo silnie na nia napieral i przenosił drgania silnika na zderzak, a potem ze zderzaka wszytko wibrowało dalej wpadajac przy różnych obrotach w rezonans.

Można by było rozebrać cały przedni pas i odgiąć o 5 mm tę rurę do przodu, ale prościej było zdjać ten cokół z gumowym odbojnikiem (3 śrubki imbusowe mocują go do miski olejowej) i skrócic o 5 mm, gumke też spiłowałem. W sumie 30 minut roboty i koszt 0 zł.

No i drgań brak, jest pieknie :-)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja w u siebie zrobiłem ją na ciasno i też odczuwam wibrację.Do tego mocowanie IC ma luz i muszę zdjąć zderzak i je poprawić zaś po tym na kanał silnik ku górze i poprawka tego odbojnika:decayed:

Ustawiłeś teraz idealnie na środku,miał ten odbojnik minimalny luz w stosunku do obudowy???

Tak to wygląda.

p7040062.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja mam zupełnie inną gumkę na końcówce, jest wieksza i lekko wchodzi w te ramkę, Tam powinien byc luz po to aby ten element pracował tylko przy ruszaniu lub hamowaniu silnikiem, podczas jazdy ze stała prędkością i na postoju nie może tam byc naprężeń, po to sa te jajowate otwory do regulacji.

SL

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zgadzam się z Tobą.

Ja dałem ją na próbę bo odczuwam luz i myślałem ze to właśnie ten elelment.

Jak znajdę 1.5h to zmienię ją i wstawię nówkę lemo:wink:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Rozchodzi się o to że podczas lekkiego dania gazu następnie szybkiego puszczenia czuć delikatny luz,gdzieś wyczytałem że to może być ten odbojnik i za 20 zł kupiłem odbojnik wraz z tą metalową obudową(w polifcie aluminiową)i wyrezałem takie cuś ale niestety to nie to:facepalm:

Mało tego,czułem większe wibracje nadwozia po przez taki manewr :facepalm:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

własnie u siebie ale w tdiku rozwiązałem ten problem. Wymieniłem komplet poduszek na lemy, plecionkę ori, i inne duper szwance opisywane przez innych i nic to nie dało. W końcu wymieniłem cały płyn hamulcowy łącznie z odpowietrzaniem sprzęgła (książkowo) - porządnie. Tu o dziwo nastąpiła wyraźna poprawa. Ale miałem jeszcze ten taki luz no. W tym samym czasie wymieniłem zew przeguby, stare niby dobre bo nic nie stukało. I tu zaskoczenie - Eureka. Leki luz znikną, nic nie drży. Po prostu malina.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No ja miałem luz na lewym przegubie około pół centa,przegub wymieniłem na nówkę Lobro wraz z osią od AJM-a,myślałem że przejdzie te poszarpywanie ale lipa nic to nie dało:kwasny:

Wymienię drugi przegub profilaktycznie.

Plecionka super stan.

Poduchy 4 siedzą od roku nówki Corteco,sprzegło też nówka tylko ze nie wymieniłem dwymasy i podejrzewam że to ona może też powodować takie luzy...

Jak odpowietrzałeś sprzęgło:

Pod ciśnieniem???

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Podłącz przeźroczysty przewód do zaworu odpowietrzania hamulca przy lewym kole (ja miałem ok 1,5 m). Napełnij przewód płynem hamulcowym - niech jedna osoba lekko pompuje pedałem a Ty popuszczasz zaworek ( tak jak przy odpowietrzaniu) do momentu pełnego wypełnienia przewodu. Na sam koniec zatkaj palcem aby nie wyciekł. Drugi koniec podłączasz do zaworu odpowietrzającego siłownika sprzęgła przy skrzyni. Wtedy otwierasz oba zaworki a druga osoba pompuje pedał hamulca. W ten sposób przetłaczasz płyn przez siłownik sprzęgła a ewentualne powietrze wydostaje się przez zbiorniczek hamulcowy. Ja po wymianie całego płynu w układzie hamulców i sprzęgła zauważyłem ogromną poprawę. Nawet biegi teraz wskakują same jak je pstrykne palcem :P:P

Co do plecionki - nie sugeruj się wyglądem. Moja była tak piękna że aż płakałem jak ją wycinałem. Starą jak wyjąłem to w porównaniu do nowej była twarda i z oporem się wyginała. Jednak z czasem i pod wpływem wys temp od turbinki plecionka twardnieje i przestaje tłumić drgania.

myślę że choć trochę pomogłem

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Co do plecionki to ja wymieniłem ja 1.5 roku temu wraz z katem.

Co do odpowietrzania to najpierw muszę skołować odpowietrznik bo jakiś super mechanik zjechał mi śrubę w odpowietrzniku:facepalm:

Dzieki:hi:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam wszystkich też borykam sie z drganiem budy w afn dodam ze poduszki silnika wymienione na avon poduszka na pasie Lemforder, poduchy skrzyni lemforder ori, nie odczuwam zadnych luzów na lewarku biegów. tylko drzy kierownica i karoserja nie wymienialem jeszcze plecionki i dodam ze jak jade to kumpel mowi ze buja mi wydechem ale w trakcie jazdy nie odczuwam zadnych wibracji. Wystarczy ze dodam lekko gazu i wybracje ustepuja, czy wiecie jak moze byc tego przyczyna zaczyna mnie to denerwowac chyba zmienie na 1.8 t

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Podłącz przeźroczysty przewód do zaworu odpowietrzania hamulca przy lewym kole (ja miałem ok 1,5 m). Napełnij przewód płynem hamulcowym - niech jedna osoba lekko pompuje pedałem a Ty popuszczasz zaworek ( tak jak przy odpowietrzaniu) do momentu pełnego wypełnienia przewodu. Na sam koniec zatkaj palcem aby nie wyciekł. Drugi koniec podłączasz do zaworu odpowietrzającego siłownika sprzęgła przy skrzyni. Wtedy otwierasz oba zaworki a druga osoba pompuje pedał hamulca. W ten sposób przetłaczasz płyn przez siłownik sprzęgła a ewentualne powietrze wydostaje się przez zbiorniczek hamulcowy. Ja po wymianie całego płynu w układzie hamulców i sprzęgła zauważyłem ogromną poprawę. Nawet biegi teraz wskakują same jak je pstrykne palcem :P:P

Co do plecionki - nie sugeruj się wyglądem. Moja była tak piękna że aż płakałem jak ją wycinałem. Starą jak wyjąłem to w porównaniu do nowej była twarda i z oporem się wyginała. Jednak z czasem i pod wpływem wys temp od turbinki plecionka twardnieje i przestaje tłumić drgania.

myślę że choć trochę pomogłem

no własnie po zmianie kata i plecionki to samo sie i u mnie okazało, poprostu ujo...wa plecionka głownie zbyt krótka po wycieciu starej sie robi dlatego ktos na forum juz mowil ze najlepij jest zmenic na troszkę dłuzsza wtedy uniknie sie tych naprezen i drgan ogolnie rezonansu :wink:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...