Skocz do zawartości
IGNOROWANY

Problem z licznikiem Jaegera (drgające, szalejące,warjujące wskazówki)


Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Witam

Wiem że temat był wielokrotnie poruszany odnośnie problemu z licznikiem Jaegera.

Postanowiłem odgrzać temat bo może któryś z kolegów znalazł sposób na naprawę bądź fachowca w Polsce który solidnie naprawia owe liczniki.

Posiadam licznik po Lifcie Audi A4 B5 2000/2001 z 1/2 Fis.

Problem polega na tym iż w tym liczniku wskaźnik temperatury cieczy chłodzącej oraz wskaźnik poziomu paliwa wariują :kwasny: drgają,skaczą. Także po włączeniu kierunkowskazów bądź świateł latają w każdą stronę.

W okresie letnim kiedy włączona jest klima wskazania paliwa i temperatury cieczy drgają ale obrotomierz i prędkościomierz jest OK :wink:

Gorzej jest podczas okresu chłodów :kwasny: gdy włączone jest ogrzewanie na MAXA wszystkie wskaźniki na liczniku UMIERAJĄ :kwasny: jedynie działa licznik kilometrów :kwasny:

Jeśli zaś chodzi o kontrolę temperatury płynu chłodzenia to można to sprawdzić na climatronicu :wink: gorzej jest z poziomem paliwa w baku.

Czy może któremuś z kolegów udało się rozwiązać ten problem??

Albo może któryś z Was odnalazł magiczny sposób na sprawdzanie poziomu paliwa??

Oczywiście odpada tutaj zaglądanie do baku z zapałką :wink:

Pozdrawiam i Dzięki za pomoc :wink:

Opublikowano

Zastanów sie czy warto inwestować w pół fis.Rozważ zakup pełnego.

Opublikowano

Też się nad tym zastanawiałem jednakże rozmawiałem z kilkoma elektrykami z mojej okolicy i każdy z nich twierdzi iż licznik musi być taki sam o tych samych numerach seryjnych :kwasny:

A znalezienie takiego samego licznika jakiego potrzebuję graniczy z CUDEM.

Na Alledrogo jest jeden ale cena jest masakryczna...w okolicach 1000 zł :kwasny:

Opublikowano

Rowniez poszukuje licznika z pelnym fisem bo moj francuz zaczyna szalec. Niestety z ladnym fisem do diesla w rozsadnych pieniadzach ciezko znalesc, no chyba ze angola, wsad pewnie ktos by mial, moge sobie wgrac ale niestety tarcze nie pasuja od jaegera do vdo bo tylko taki wchodzi w gre. Licznik nie musi byc o takich samych numerach jesli jestets wstanie wrzucic nowy wsad do pamieci. Pozniej kodowanie immo i mozna jezdzic.

---------- Post dopisany at 12:55 ---------- Poprzedni post napisany at 12:47 ----------

Co do naprawy to po przeczytaniu tego: Portal użytkowników Skoda Octavia :: Zobacz temat - [O1] Wskaźniki,zegary,kontrolki,szafa-naprawa

wzialem sie do naprawy licznika z takimi samymi objawami co u ciebie. Ogolnie porazka bo licznik w audi jest inny niz w skodzie ale szukajac zimnych lutow pod lupa jakies tam zaczalem poprawiac. W efekcie udalo mi sie uruchomic dwa wskazniki, paliwo i temperature plynu. Predkosciomierz i obrotomierz dalej lezal. Bylo to jakies pol roku temu i nie mam pojecia czy byl to efekt dlugotrwaly czy po jakims czasie padlo na nowo bo klient mial kupic nowy licznik.

Tak wiec nie do konca wierze w to co ludzie mowia o procesorach choc moze jest to prawda.

Opublikowano

Dzięki kolego za linka i radę :)

Chyba w weekend wybiorę licznik i także będę przeglądał luty.

Jeden z mechaników skasował 300 zł za licznik twierdząc iż naprawił (niby było wiele pozrywanych ścieżek) jednak po włożeniu do auta jedynie na zapłonie pokazuje odpowiednie parametry jednakże po odpaleniu licznik wariuje.

---------- Post dopisany at 13:26 ---------- Poprzedni post napisany at 13:22 ----------

Szkoda iż żaden z kolegów nie naprawiał licznika w podobny sposób jak użytkownik na forum Skody.

Wtedy mielibyśmy pogląd jak się za to zabrać.

Pozdrawiam

---------- Post dopisany at 19:50 ---------- Poprzedni post napisany at 13:26 ----------

Może inni koledzy mają jakieś pomysły??? :wink:

Opublikowano

Nie znalazlem na forum zadnych informacji na temat naprawy licznikow jaegera. Kazdy tlumaczy sie uszkodzonym procesorem. Nikt osobiscie tego nie robi tylko odsylaja do firm ktore sie tym zajmuja. Tak wiec chyba nie ma sprawdzonej diagnozy z fotostory ktora by nam zwyklym zjadacza chleba pomogla w naprawie. Za 300zl to rozsadne jest kupno licznika z duzym FISem. Do tego manetka, programowanie IMMO, koszta dochodza ale efekt jest o wiele lepszy.

Opublikowano
Też się nad tym zastanawiałem jednakże rozmawiałem z kilkoma elektrykami z mojej okolicy i każdy z nich twierdzi iż licznik musi być taki sam o tych samych numerach seryjnych :kwasny:

A znalezienie takiego samego licznika jakiego potrzebuję graniczy z CUDEM.

Na Alledrogo jest jeden ale cena jest masakryczna...w okolicach 1000 zł :kwasny:

Pojedź do tych elektryków i powiedz im żeby zmienili zawód, albo przestali pier...ć głupoty. Masz polifta i poszukaj po prostu FIS`a po lifcie, możesz też poszukać z A6 C5, a przed wszystkim szukaj FIS`a marki VDO (czarna obudowa z tyłu) tu masz wszystko ślicznie opisane http://a4-klub.pl/audi-a4-b5-131/zamiana-licznika-pol-fis-pelny-fis-ostatnim-lifcie-pelna-opcja-281792/.

I nie pierdziel się z tym Jagerem, bo to tylko problemy z nim są i nic z nim nie można sensownego zrobić, ani PIN`a ściągnąć, anie naprawić. Podpowiem że PIN z VDO jest prosty do ściągnięcia za pomocą kabla KKL lub K+CAN i program K+CAN Commander. PIN jest potrzebny żeby nauczyć kluczyk immobilajzera.

Jedyny problem z FIS VDO, to jego wyświetlacz, który często traci pixele - do naprawy od 100 - 600 zł. Jak kupisz licznik FIS VDO w polifcie, ze sprawnym FIS`em, z kostkami (bardzo ważna szara kostka) za 250 zł i to jeszcze wersja EURO (nie w milach) to bardzo dobra cena. Do tego musisz dokupić manetkę z FIS`em -ok. 50 zł + kableki, koszulki, piny ok. 50 zł + lutownica + trochę czasu i cieszysz się super licznikiem z kompem o niebo lepszym niż 1/2 FIS Jaeger.

Opublikowano

Dzięki koledzy za pomoc :wink:

Szkoda że w mojej okolicy nie ma fachowców którzy by tego się podjęli...każdy z nich umywa ręce tłumacząc się iż to dużo roboty bądź to jest nie możliwe do wykonania. :kwasny:

Szkoda że kolega zrywka tak daleko mieszka :wink: Na pewno taka fachowa pomoc by się przydała.

A może któryś z kolegów zna jakiś sposób aby kontrolować poziom paliwa w baku??? Jakiś magiczny sposób na ten czas aby nie jeździć na czuja :wink:

Opublikowano

jesli masz vaga to mozesz wejsc w licznik i w blokach pomiarowcyh patrzec ile zostalo beny. podajze na kanale 002 lub 003 w bloku 2 jest ilosc beny w litrach a bloku 3 opornosc plywaka. co do szarej kostki obslugujacej FIS moze zostac uzyta niebieska kostka zasilajaca licznik tylko trzeba zpilowac jeden rowek i pasuje jak ta lala.

Opublikowano
jesli masz vaga to mozesz wejsc w licznik i w blokach pomiarowcyh patrzec ile zostalo beny. podajze na kanale 002 lub 003 w bloku 2 jest ilosc beny w litrach a bloku 3 opornosc plywaka. co do szarej kostki obslugujacej FIS moze zostac uzyta niebieska kostka zasilajaca licznik tylko trzeba zpilowac jeden rowek i pasuje jak ta lala.

Ooooo to może być pewien sposób na kontrolę paliwa w baku :wink:

Lepszy taki sposób niż jazda na tak zwanego czuja.

Odnosząc się do wymiany pełnego FISa to super pomysł jednak mam problem z fachowcami którzy nie mają chęci do spełniania się tłumacząc się iż to jest nie wykonalne :facepalm:

Opublikowano
jesli masz vaga to mozesz wejsc w licznik i w blokach pomiarowcyh patrzec ile zostalo beny. podajze na kanale 002 lub 003 w bloku 2 jest ilosc beny w litrach a bloku 3 opornosc plywaka. co do szarej kostki obslugujacej FIS moze zostac uzyta niebieska kostka zasilajaca licznik tylko trzeba zpilowac jeden rowek i pasuje jak ta lala.

Ooooo to może być pewien sposób na kontrolę paliwa w baku :wink:

Lepszy taki sposób niż jazda na tak zwanego czuja.

Odnosząc się do wymiany pełnego FISa to super pomysł jednak mam problem z fachowcami którzy nie mają chęci do spełniania się tłumacząc się iż to jest nie wykonalne :facepalm:

Sama wymiana licznika, aby działał ale bez kontroli FIS`a, to banał, napewno dasz radę. Kabel i program z allegro i też dasz radę z PIN`em. Samo podłączenie FIS`a, jak dla mnie też bardzo proste, ale czasochłonne.

Audi A4, to naprawdę bardzo fajny i miły dla modów i zrób to sam samochód. Zacznij od kupna kpl. kluczy, siadaj na forum i działaj sam. :)

A manual który ci podałem do montażu FIS`a jest napisany tak wspaniale jak książeczka dla dzieci.

Opublikowano

Faktycznie opis całej procedury jest idealny i szczegółowy :wink:

Może dla mnie...laika także uda się coś zdziałać. Tylko teraz muszę poszukać odpowiedniego licznika i do dzieła :wink:

Dzięki zrywka za pomoc.

Opublikowano

W Twoim liczniku pada motorolka 2j74y ( tzw maska ukladu ) . Przy zalozeniu dobrego nowego ukladu oraz zaprogramowaniu starym wsadem ze starej motki licznik powinnien dalej smigac . Ot cala filozofia zabiegu . Wstawialem dzisiaj moj ostatni uklad z dobrej partii i smiga .

Kris

Opublikowano

Kris w takim razie jak wygląda cała procedura??

Wymontowanie i zamontowanie procesora może nie jest jakimś ciężkim wyczynem ale jeśli chodzi o wgranie WSADU to nie mam zielonego pojęcia jak ma to wyglądać.

Opublikowano

Wgranie wsadu to moze nie byc problem majac kabelek choc nie wiem jak jest w tych jaegerach bo mozliwe ze trzeba mkec podstawke do prockow. Sama wymiana procka to zabawa dla sprawnego elektronika majacy hotaira i umiejetnosci.

---------- Post dopisany at 10:06 ---------- Poprzedni post napisany at 10:04 ----------

Kolega krzysaudi moglby na jakims foto przedstawic ktory to procek nalezy wymieniac. Dla proby mozna by bylo go rozgrzac jakas suszarka i zobaczyc czy zacznie dzialac chocby i na chwile.

Opublikowano

Właśnie często słyszałem iż procesor motorolka po podgrzaniu funkcjonuje dobrze :wink:

Ale w moim przypadku to jest inaczej. Ponieważ gdy jest włączona klimatyzacja w okresie letnim wskazówki skaczą ale nie UMIERAJĄ ale gdy przychodzi okres zimowy i ogrzewanie jest włączone na MAXA to po 15 minutach licznik umiera, wszystkie wskazówki zatrzymują się w określonej pozycji.

Opublikowano

Tam są 2 sztuki motek - ta która pada to głównie ta mniejsza :) Po kablu nie zmienisz softu w niej . Musisz ją programować odpowiednim sprzętem .

Opublikowano

I tu tkwi problem :kwasny: bo nikt nie chce tego się podjąć :kwasny:

Opublikowano

Ale w czym tkwi problem - w tym iż nikomu w Twojej okolicy nie chce się opanować tego ??

Czy jak ??

Opublikowano

Właśnie w tym tkwi problem :kwasny:

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...