Skocz do zawartości
IGNOROWANY

Wypalanie DPF podczas jazdy


Świetlikx

Rekomendowane odpowiedzi

Wyjazd na autostradę,prędkość min.60 km/h obroty min.2000/min przez min.15 minut i nie ma lewara,musi się wypalić.Powinna zapalić się na chwilę po wypaleniu kontrolka od filtra ale nie koniecznie.Ja w swojej ślicznotce nawet nie zauważam,że mam dpf. a może...nie mam???:shock3:...:banan:.pozdrawiam wszystkich właścicieli ślicznotek z Ingolstadt.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

U mnie ostatnio (od jakichś 3 tygodni) procedura wypalania załącza się po każdym uruchomieniu samochodu.. (od 2 do 5 razy dziennie się przemieszczam więc tyle razy odpalam silnik) Obroty wskakują na 1000 rpm. W okresie wakacji było to około co 2 tygodnie (jakieś 300-400km).

Z ważnych informacji:

- nie zapaliła mi się do tej pory żadna lampka od DPF

- tydzień temu robiłem trasę Wroclaw-Warszawa-Wroclaw w jeden dzień i rano włączam samochód i od razu na 1000 obrotów, przejechałem jakieś 250km, postój 15 minut na kawę, włączam silnik i znów na 1000 obrotów wskoczył. Dojechałem do Warszawawy. Po 4 godzinach odpalam silnik żebry wrócić do Wroclawia, znów na 1000 obrotów, przejechałem do okolic Konina A2'ką, postój na kawę, włączam silnik, znów 1000 obrotów. Dojechałem do Wroclawia, zaprakowałem, rano odpalam i znów 1000 obrotów. Dodam, że po każdym uruchomieniu silnika obroty wracają do wysokości standardowej (~850) po 5 do 30 minutach. Więc na autostradzie czy parkując do garażu obroty były już normalne, więc pewnie jeśli to wypalany był DPF to się wypalił, a kolejne uruchmienie każde powoduje wskoczenie na 1000 obrotów.

- wczorajsza sytuacja, włączyłem auto i pojechałem kawałek trasy po koleżankę (~15km), w międzyczasie obroty zmalały juz do 850, czekałem na nią w aucie, silnik włączony, jakieś 3-4 minuty stałem i nagle obroty poszły znów na 1000. Dojechaliśmy do centrum i już były normalne.

- niestety w ciągu ostatnich 2 tygodni musiałem wyłączyć silnik gdy obroty były 1000 2 razy bo gdzieś byłem umówiony na konkretną godzinę.

- jak parkuję samochód to ma normalnie 850 obrotów więc niby DPF wypalony, ale jak uruchamiam to znów 1000.

Czy to nadal standardowo wypalający się DPF w związku z tym, że aura za oknem jest taka -5C do +5C czy może standardowo tak to nie powinno wyglądać?

edit:

zapomniałem dopisać jeszcze jedno spostrzeżenie, ostatnio zadzwonił mi telefon po odpaleniu silnika. Obroty wskoczyły na 1000 rpm ja natomiast gadałem przez tel stojąc na parkingu, po około 10-15 minutach ruszyłem i obroty spadły praktycznie po przejechaniu 100-200 metrów do standardowej ilości 850. Próbowałem powtórzyć 4 razy tę sytuację i dwa razy się udało a dwa się nie udało...

motor to CAHA 170KM

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

U mnie w Superbie 2.0 TDI obroty rosną z 850 do 1000 w sytuacji kiedy DPF sie wypala ALBO w momencie kiedy akumulator jest rozładowany albo ma duże obciążenie. Jak zaczniesz jeździć z ogrzewaną szybą tylną, przednią, lusterkami, podgrzewanymi fotelami, radiem, nawigacją etc. to tak będzie mimo tego, że sporo jeździsz i to w trasie. Podobno te silniki w VAG mają napięty bilans energetyczny - tak stwierdziło ASO.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

U mnie w Superbie 2.0 TDI obroty rosną z 850 do 1000 w sytuacji kiedy DPF sie wypala ALBO w momencie kiedy akumulator jest rozładowany albo ma duże obciążenie. Jak zaczniesz jeździć z ogrzewaną szybą tylną, przednią, lusterkami, podgrzewanymi fotelami, radiem, nawigacją etc. to tak będzie mimo tego, że sporo jeździsz i to w trasie. Podobno te silniki w VAG mają napięty bilans energetyczny - tak stwierdziło ASO.

Ale też cały czas masz 1000 obrotów po włączeniu silnika za każdym razem?

---

Tak na prawdę po lecie jedyne co się zmieniło to tylko się boczne lusterka grzeją pewnie (choć tutaj je pewnie i tak komputer sam włącza). fotele nie mają grzania, tylnej szyby nie ogrzewam bo garaż podziemny, navi nie posiadam.

Sprawdzałem w fakturach i akumulator nie był jeszcze wymieniamy.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

VCDS pokarze Wam kiedy ostatni raz był wypalany DPF :wink:

Pokarze to Ciebie Jarek, Pan Bóg za ortografię. :wink:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Hmm, jak VCDS pokaże kiedy ostatnio się wypalał DPF i będzie to np. 2 tygodnie temu to czemu cały czas po odpaleniu wchodzi na 1000rpm? :( Ktoś też tak ma teraz jak się taka pogoda zaczęła?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja tak mam bardzo często. Zimą prawie cały czas wchodzi na 1000 RPM po odpaleniu. Jak stoję dłużej z włączonym silnikiem - na początku obroty są nisko a później powoli komputer dźwiga do 1000 RPM. Ja bym się nie przejmował. U mnie o wypalaniu się DPFa świadczą:

1. Klang silnika - jest bardziej basowy - szczególnie przy schodzeniu z obrotów - w trasie przy pierwszym hamowaniu silnikiem od razu wiem, że DPF

2. Podwyższona temperatura oleju w silniku - min. 98-100*C - w Superbie mam pomiar temp oleju

3. Wyższe obroty - 1000 RPM cały czas w trakcie wypalania

4. Kopcenie na niebiesko a później na szaro w trakcie wypalania. Szczególnie na 5. i 6. jak hamuje z silnikiem i delikatnie dodam gazu od ok. 1700-2000 RPMów - chmura dymu za autem

5. Jak przerwę wypalanie w trakcie i wyłączę silnik to włącza się wentylator po wyłączeniu silnika.

6. Gorące spaliny i rozgrzany układ wydechowy - aż strzela jak się termicznie rozpręża - tak jak stary junkers :)

---------- Post dopisany at 23:01 ---------- Poprzedni post napisany at 23:00 ----------

Wchodzi Ci na 1000 RPMów bo masz akumulator niedoładowany. Może wkrótce Ci padnie... auto z 2008 roku to powoli może paść...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja tak mam bardzo często. Zimą prawie cały czas wchodzi na 1000 RPM po odpaleniu. Jak stoję dłużej z włączonym silnikiem - na początku obroty są nisko a później powoli komputer dźwiga do 1000 RPM. Ja bym się nie przejmował. U mnie o wypalaniu się DPFa świadczą:

1. Klang silnika - jest bardziej basowy - szczególnie przy schodzeniu z obrotów - w trasie przy pierwszym hamowaniu silnikiem od razu wiem, że DPF

2. Podwyższona temperatura oleju w silniku - min. 98-100*C - w Superbie mam pomiar temp oleju

3. Wyższe obroty - 1000 RPM cały czas w trakcie wypalania

4. Kopcenie na niebiesko a później na szaro w trakcie wypalania. Szczególnie na 5. i 6. jak hamuje z silnikiem i delikatnie dodam gazu od ok. 1700-2000 RPMów - chmura dymu za autem

5. Jak przerwę wypalanie w trakcie i wyłączę silnik to włącza się wentylator po wyłączeniu silnika.

6. Gorące spaliny i rozgrzany układ wydechowy - aż strzela jak się termicznie rozpręża - tak jak stary junkers :)

---------- Post dopisany at 23:01 ---------- Poprzedni post napisany at 23:00 ----------

Wchodzi Ci na 1000 RPMów bo masz akumulator niedoładowany. Może wkrótce Ci padnie... auto z 2008 roku to powoli może paść...

nic to, trzeba do serwisu się udać ... chyba, że samemu jest się w stanie określić żywotność akumulatora?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Są przyrządy które teoretycznie podają naładowanie/pojemność akumulatora - spotkałem się z różnymi opiniami - firmy specjalizujące się w akumulatorach mają takie mierniki. Spróbuj podpiąć prostownik na noc i zobacz czy pomoże. Ewentualnie staraj się ograniczyć pobór prądu - ogrzewanie szyb, lusterek, podgrzewane fotele etc. - powinno po 2-3 trasach pomóc.

Jak auto kręci po nocy z przymrozkiem?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

VCDS pokarze Wam kiedy ostatni raz był wypalany DPF :wink:

Pokarze to Ciebie Jarek, Pan Bóg za ortografię. :wink:

Odmuwiłem jurz Zdrowaźkę za sfoje kary ;)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Są przyrządy które teoretycznie podają naładowanie/pojemność akumulatora - spotkałem się z różnymi opiniami - firmy specjalizujące się w akumulatorach mają takie mierniki. Spróbuj podpiąć prostownik na noc i zobacz czy pomoże. Ewentualnie staraj się ograniczyć pobór prądu - ogrzewanie szyb, lusterek, podgrzewane fotele etc. - powinno po 2-3 trasach pomóc.

Jak auto kręci po nocy z przymrozkiem?

Niestety prostownika nie posiadam.

Pobór prądu - foteli nie mam grzanych, szyby nie uruchamiam (bo auto siedzi w garażu podziemnym), lusterka nie wiem czy da się wyłączyć ogrzewanie.

Co do kręcenia po przymrozku, na noc auto jest w garażu, ale któregoś razu stał cały dzień pod biurem jak było -5C w dzień i jak go odpalałem to chwilę dłużej się kręcił (1-2 sekundy dłużej), gdzie stojąc w garażu odpala praktycznie na dotyk.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja tak mam bardzo często. Zimą prawie cały czas wchodzi na 1000 RPM po odpaleniu. Jak stoję dłużej z włączonym silnikiem - na początku obroty są nisko a później powoli komputer dźwiga do 1000 RPM. Ja bym się nie przejmował. U mnie o wypalaniu się DPFa świadczą:

1. Klang silnika - jest bardziej basowy - szczególnie przy schodzeniu z obrotów - w trasie przy pierwszym hamowaniu silnikiem od razu wiem, że DPF

2. Podwyższona temperatura oleju w silniku - min. 98-100*C - w Superbie mam pomiar temp oleju

3. Wyższe obroty - 1000 RPM cały czas w trakcie wypalania

4. Kopcenie na niebiesko a później na szaro w trakcie wypalania. Szczególnie na 5. i 6. jak hamuje z silnikiem i delikatnie dodam gazu od ok. 1700-2000 RPMów - chmura dymu za autem

5. Jak przerwę wypalanie w trakcie i wyłączę silnik to włącza się wentylator po wyłączeniu silnika.

6. Gorące spaliny i rozgrzany układ wydechowy - aż strzela jak się termicznie rozpręża - tak jak stary junkers :)

---------- Post dopisany at 23:01 ---------- Poprzedni post napisany at 23:00 ----------

Wchodzi Ci na 1000 RPMów bo masz akumulator niedoładowany. Może wkrótce Ci padnie... auto z 2008 roku to powoli może paść...

U mnie prawie zawsze wchodzi na 1000 po odpaleniu, po jakimś czesie schodzi do normalnych obrotów, DPF wycięty i wykodowany:kwasny: jeżdże tak już z półtora roku i żadnych innych objawów nie zaobserwowałem, błędów też nie ma, aku wymieniony na nowy:wink:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja tak mam bardzo często. Zimą prawie cały czas wchodzi na 1000 RPM po odpaleniu. Jak stoję dłużej z włączonym silnikiem - na początku obroty są nisko a później powoli komputer dźwiga do 1000 RPM. Ja bym się nie przejmował. U mnie o wypalaniu się DPFa świadczą:

1. Klang silnika - jest bardziej basowy - szczególnie przy schodzeniu z obrotów - w trasie przy pierwszym hamowaniu silnikiem od razu wiem, że DPF

2. Podwyższona temperatura oleju w silniku - min. 98-100*C - w Superbie mam pomiar temp oleju

3. Wyższe obroty - 1000 RPM cały czas w trakcie wypalania

4. Kopcenie na niebiesko a później na szaro w trakcie wypalania. Szczególnie na 5. i 6. jak hamuje z silnikiem i delikatnie dodam gazu od ok. 1700-2000 RPMów - chmura dymu za autem

5. Jak przerwę wypalanie w trakcie i wyłączę silnik to włącza się wentylator po wyłączeniu silnika.

6. Gorące spaliny i rozgrzany układ wydechowy - aż strzela jak się termicznie rozpręża - tak jak stary junkers :)

---------- Post dopisany at 23:01 ---------- Poprzedni post napisany at 23:00 ----------

Wchodzi Ci na 1000 RPMów bo masz akumulator niedoładowany. Może wkrótce Ci padnie... auto z 2008 roku to powoli może paść...

U mnie prawie zawsze wchodzi na 1000 po odpaleniu, po jakimś czesie schodzi do normalnych obrotów, DPF wycięty i wykodowany:kwasny: jeżdże tak już z półtora roku i żadnych innych objawów nie zaobserwowałem, błędów też nie ma, aku wymieniony na nowy:wink:

Trochę nie na temat, ale możesz mi Bogdan powiedzieć jakie wrażenia/plusy po wycięciu dpf-u?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja tak mam bardzo często. Zimą prawie cały czas wchodzi na 1000 RPM po odpaleniu. Jak stoję dłużej z włączonym silnikiem - na początku obroty są nisko a później powoli komputer dźwiga do 1000 RPM. Ja bym się nie przejmował. U mnie o wypalaniu się DPFa świadczą:

1. Klang silnika - jest bardziej basowy - szczególnie przy schodzeniu z obrotów - w trasie przy pierwszym hamowaniu silnikiem od razu wiem, że DPF

2. Podwyższona temperatura oleju w silniku - min. 98-100*C - w Superbie mam pomiar temp oleju

3. Wyższe obroty - 1000 RPM cały czas w trakcie wypalania

4. Kopcenie na niebiesko a później na szaro w trakcie wypalania. Szczególnie na 5. i 6. jak hamuje z silnikiem i delikatnie dodam gazu od ok. 1700-2000 RPMów - chmura dymu za autem

5. Jak przerwę wypalanie w trakcie i wyłączę silnik to włącza się wentylator po wyłączeniu silnika.

6. Gorące spaliny i rozgrzany układ wydechowy - aż strzela jak się termicznie rozpręża - tak jak stary junkers :)

---------- Post dopisany at 23:01 ---------- Poprzedni post napisany at 23:00 ----------

Wchodzi Ci na 1000 RPMów bo masz akumulator niedoładowany. Może wkrótce Ci padnie... auto z 2008 roku to powoli może paść...

U mnie prawie zawsze wchodzi na 1000 po odpaleniu, po jakimś czesie schodzi do normalnych obrotów, DPF wycięty i wykodowany:kwasny: jeżdże tak już z półtora roku i żadnych innych objawów nie zaobserwowałem, błędów też nie ma, aku wymieniony na nowy:wink:

Hmm, to teraz mnie zdziwiłeś. A powiedz mi, jak się na krótkim odcinku przemieszczasz to wyłączasz jak ma 1000 obrotów? Wchodzenie na 1000 zaczęło się po podniesieniu mocy albo jakoś w tych okolicach? Czy generalnie bez przyczyny żadnej?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

podłacz VAG-a i zobacz jaki jest stopien zapchania tego gó.....a przed jazdą podczas jazdy i po jezdzie.

podejrzewam że DPF w Twoim aucie juz nie daje rady dlatego masz cyrki z obrotami

na Twoim miejscu czym predzej bym sie go pozbył

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja tak mam bardzo często. Zimą prawie cały czas wchodzi na 1000 RPM po odpaleniu. Jak stoję dłużej z włączonym silnikiem - na początku obroty są nisko a później powoli komputer dźwiga do 1000 RPM. Ja bym się nie przejmował. U mnie o wypalaniu się DPFa świadczą:

1. Klang silnika - jest bardziej basowy - szczególnie przy schodzeniu z obrotów - w trasie przy pierwszym hamowaniu silnikiem od razu wiem, że DPF

2. Podwyższona temperatura oleju w silniku - min. 98-100*C - w Superbie mam pomiar temp oleju

3. Wyższe obroty - 1000 RPM cały czas w trakcie wypalania

4. Kopcenie na niebiesko a później na szaro w trakcie wypalania. Szczególnie na 5. i 6. jak hamuje z silnikiem i delikatnie dodam gazu od ok. 1700-2000 RPMów - chmura dymu za autem

5. Jak przerwę wypalanie w trakcie i wyłączę silnik to włącza się wentylator po wyłączeniu silnika.

6. Gorące spaliny i rozgrzany układ wydechowy - aż strzela jak się termicznie rozpręża - tak jak stary junkers :)

---------- Post dopisany at 23:01 ---------- Poprzedni post napisany at 23:00 ----------

Wchodzi Ci na 1000 RPMów bo masz akumulator niedoładowany. Może wkrótce Ci padnie... auto z 2008 roku to powoli może paść...

U mnie prawie zawsze wchodzi na 1000 po odpaleniu, po jakimś czesie schodzi do normalnych obrotów, DPF wycięty i wykodowany:kwasny: jeżdże tak już z półtora roku i żadnych innych objawów nie zaobserwowałem, błędów też nie ma, aku wymieniony na nowy:wink:

Hmm, to teraz mnie zdziwiłeś. A powiedz mi, jak się na krótkim odcinku przemieszczasz to wyłączasz jak ma 1000 obrotów? Wchodzenie na 1000 zaczęło się po podniesieniu mocy albo jakoś w tych okolicach? Czy generalnie bez przyczyny żadnej?

No właśnie, że bez żadnej przyczyny, przed wycięciem DPFa czasami się to zdarzało, nasiliło się po zmianie gatewaya na bardziej wypasiony (a nie powinno mieć z tym nic wspólnego). Wyłączy się bez problemu na 1000 obrotów, praktycznie przestałem już zwracać na to uwagę. po odpaleniu, chwilę obroty są normalne po ok 15 do 30 sekund podnoszą się do 1000 i tak się trzymają przez kilka, kilkanaście nawet minut.

---------- Post dopisany at 11:10 ---------- Poprzedni post napisany at 11:05 ----------

Ja tak mam bardzo często. Zimą prawie cały czas wchodzi na 1000 RPM po odpaleniu. Jak stoję dłużej z włączonym silnikiem - na początku obroty są nisko a później powoli komputer dźwiga do 1000 RPM. Ja bym się nie przejmował. U mnie o wypalaniu się DPFa świadczą:

1. Klang silnika - jest bardziej basowy - szczególnie przy schodzeniu z obrotów - w trasie przy pierwszym hamowaniu silnikiem od razu wiem, że DPF

2. Podwyższona temperatura oleju w silniku - min. 98-100*C - w Superbie mam pomiar temp oleju

3. Wyższe obroty - 1000 RPM cały czas w trakcie wypalania

4. Kopcenie na niebiesko a później na szaro w trakcie wypalania. Szczególnie na 5. i 6. jak hamuje z silnikiem i delikatnie dodam gazu od ok. 1700-2000 RPMów - chmura dymu za autem

5. Jak przerwę wypalanie w trakcie i wyłączę silnik to włącza się wentylator po wyłączeniu silnika.

6. Gorące spaliny i rozgrzany układ wydechowy - aż strzela jak się termicznie rozpręża - tak jak stary junkers :)

---------- Post dopisany at 23:01 ---------- Poprzedni post napisany at 23:00 ----------

Wchodzi Ci na 1000 RPMów bo masz akumulator niedoładowany. Może wkrótce Ci padnie... auto z 2008 roku to powoli może paść...

U mnie prawie zawsze wchodzi na 1000 po odpaleniu, po jakimś czesie schodzi do normalnych obrotów, DPF wycięty i wykodowany:kwasny: jeżdże tak już z półtora roku i żadnych innych objawów nie zaobserwowałem, błędów też nie ma, aku wymieniony na nowy:wink:

Trochę nie na temat, ale możesz mi Bogdan powiedzieć jakie wrażenia/plusy po wycięciu dpf-u?

Marcin, plusy są takie, że mniej pali, ok 0,8 l /100 km, zyskał trochę na mocy, pomiar po wycięciu wskazywał 177 KM, (później zrobiłem program na 200) no i spokój z wypalaniem. minus, w zasadzie jest jeden - niestety czarne rury z tyłu.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Marcin, plusy są takie, że mniej pali, ok 0,8 l /100 km, zyskał trochę na mocy, pomiar po wycięciu wskazywał 177 KM, (później zrobiłem program na 200) no i spokój z wypalaniem. minus, w zasadzie jest jeden - niestety czarne rury z tyłu.

Dzięki za info. A powiedz, dam radę go sam wyciąć (to pewnie mniejszy problem) i wykodować VCDSem?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Marcin, plusy są takie, że mniej pali, ok 0,8 l /100 km, zyskał trochę na mocy, pomiar po wycięciu wskazywał 177 KM, (później zrobiłem program na 200) no i spokój z wypalaniem. minus, w zasadzie jest jeden - niestety czarne rury z tyłu.

Dzięki za info. A powiedz, dam radę go sam wyciąć (to pewnie mniejszy problem) i wykodować VCDSem?

Raczej nie zabierał bym się za to, trzeba silnik opuszczać, bardzo ciężki dostęp, poza tym z wykodowaniem też jest problem, VCDS podobno tego nie ruszy, ponoć musi być wpisany nowy program do sterownika silnika

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...