Skocz do zawartości
IGNOROWANY

[B6 AVF] Proszę o analize logów


Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

dzis w koncu udalo mi sie zrobic pierwsze logi w zyciu :tongue4:

prosze o ocene kondycji silnika itp :)

003

d6bb31beca3edd80.jpg

004

73c664bb13773e17.jpg

008

6ba9f005201badbc.jpg

011

638cf99843e4fff4.jpg

jedyny problem jaki zauwazam to chwilowe nie wielkie kopcenie przy dodaniu nie wielkiej ilosci gazu po calonocnym postoju auta

tutaj wiecej na ten temat http://www.a4-klub.pl/smf/b6_avf_skad_te_plamy_oleju-t39123.0.html

:>

Opublikowano

Trzeba było zrobić pełne logi - to co zrobiłeś za wiele nam nie powie.

Widać tylko, że jest problem z kątem synchronizacji (kiedy był wymieniany rozrząd ?).

Poza tym po tym co widzę wnioskuję, że masz pod maską lekkiego gratisa od fabryki - jakieś 145KM.

Opublikowano

Trzeba było zrobić pełne logi - to co zrobiłeś za wiele nam nie powie.

Widać tylko, że jest problem z kątem synchronizacji (kiedy był wymieniany rozrząd ?).

Poza tym po tym co widzę wnioskuję, że masz pod maską lekkiego gratisa od fabryki - jakieś 145KM.

dobrze zrobie reszte logow tylko napisz jakie to maja byc jeszcze :) rozrzad byl wymieniany 30 tys km temu.(120 tys)mozesz napisac dokladniej o co z kątem synchronizacji chodzi ? no i po czym poznajesz ze jest bonus :shocked:

Opublikowano

dobrze zrobie reszte logow tylko napisz jakie to maja byc jeszcze :) rozrzad byl wymieniany 30 tys km temu.(120 tys)mozesz napisac dokladniej o co z kątem synchronizacji chodzi ?

Może być wina złego ustawienia rozrządu bądź wadliwie pracującego napinacza paska rozrządu.

Jest o tym trochę na forum.

no i po czym poznajesz ze jest bonus :shocked

Po logach.

Zrób pełen komplet logów zgodnie z tym opisem:

http://www.a4-klub.pl/smf/tdi_diagnostyka_aktualizacja_30_vii_2008-t18478.0.html

Opublikowano

Panowie podłączam się bo ja też mam problem z Kątem synchronizacji. Moja grupa 004 wygląda praktycznie identycznie jak u autora tematu. Mój rozrząd też był wymnieniany 30 tys. temu. Na forum po zamieszczeniu logów szanowni koledzy powiedzieli że muszę poprawić rozrząd, więc pojechałem do zakładu gdziego robiłem i zostawiłem auto do sprawdzenia. Mechank powiedział że wszystko gra.

kazuyaet - z forum też jeździł po mechanikach i nikt nie potrafił mu pomóc, wymienił nawet czujnik Halla, a podobno miało to związek z Tym dużym kołem zębatym któte jest pod tą plastikową osłoną.

czy ten element trzeba wymienić przy rozrządzie??

Opublikowano

czy ten element trzeba wymienić przy rozrządzie??

Niekoniecznie, chyba, że nosi widoczne ślady zużycia.

Przeważnie jest to wina napinacza także sprawdzić trzeba wszystko (jego sprawność i napięcie paska) oraz same ustawienie rozrządu.

Co do ustawienia kąta w silniku AWX/AVF to wygląda to tak:

po ustawieniu idealnego "0" wału, blokujemy wałek rozrządu. Zluzowujemy 3 śruby na sprzęgiełku gumowym wałka. Po ustawieniu hydronapinacza (4mm starsze modele - w nowszych nie ma hydronapinacza) i odpowiednim naprężeniu paska dokręcamy śruby na sprzęgiełku i wyjmujemy blokadę wałka. Należy obrócić ze dwa razy wałem korbowym i ustawić go ponownie na "0". Blokada wałka powinna wchodzić na swoje miejsce. Generalnie jest to prawidłowe ustawienie statyczne silnika i musi on pracować poprawnie. Podłączamy VAGa i na biegu jałowym w 004.4 patrzymy na kąt synchronizacji - powinna tam być liczba 0,0 - czasami pokazuj się wartość +/-0,6, ale dopuszczalna odchyłka to +/- 3 jednakże trzeba zawsze ustawiać tak żeby ta odchyłka była jak najbliższa 0, gdyż pod obciążeniem (napinacz pracuje) odchyłki te rosną tak jak to widać na logach HiRide i u niego wychodzi już poza dopuszczalny zakres - często jest to za słabe napięcie paska.

Trzeba wtedy dokonać zmiany ustawienia i w tym celu należy zluzować 3 śruby na sprzęgiełku i przekręcić wałek pod obroty albo zgodnie z obrotami silnika w zależności od wskazań na VAGu. Przed założeniem pokrywy należy sprawdzić KONIECZNIE dokręcenie wszystkich śrub.

Opublikowano

lukaszr fajnie ze ze rozwinales cos o tym kącie synchronizacji.Zaczyna mnie to martwic bo niby auto jezdzi dobrze a tu wychodzi ze cos jest nie tak :kwasny: nie bede robil reszty logow-pojade do Piekar Slaskich do znanenego nam fachowca od TDI Pan Damiecki i mysle ze tam sie wszystko wyjasni

to pewnie nie ma znaczenie zadneo ale dodam ze mam skrzynie automat.Lukasz mozesz napisac po ktorej grupie i jakich danych wniosskujesz ze mam bonusa ? ciekawa sprawa bo przyznam ze jak na ten silnik i automat to ciag jest super :gwizdanie:

Opublikowano

To ze masz sterownik po "tjuningu" to widac w 011 i w 008 ale gdzie Lukasz widzi te 145 kucy ??? to ja nie wiem :)

Pozdrawiam serdecznie

Opublikowano

Poza tym po tym co widzę wnioskuję, że masz pod maską lekkiego gratisa od fabryki - jakieś 145KM.

czyzbys przeszedl jakis kurs wrożkarski ... :wink4:

To ze masz sterownik po "tjuningu" to widac w 011 i w 008 ale gdzie Lukasz widzi te 145 kucy ??? to ja nie wiem :)

ja tam zadnego tjuningu w tych logach nie widze ... :wink4: [co by ulatwic rozwazania - jest to zwykla seria ]

Opublikowano

:disgust: ile urzytkownikow tyle opini :wallbash: i komu wierzyc.Lukasz pisze ze bonus,przemik ze po "tjuningu" (czyli jakie wartosci sa a jakie byc powinny) jesli tak uwazasz? a spanky :tongue4:ze to seria .....

:confused4:

Opublikowano

:disgust: ile urzytkownikow tyle opini :wallbash: i komu wierzyc.Lukasz pisze ze bonus,przemik ze po "tjuningu" (czyli jakie wartosci sa a jakie byc powinny) jesli tak uwazasz? a pre_pl ze to seria .....

:confused4:

wybieraj te najbardziej wiarygodne ... :wink4:

[co by Cie uspokoic: jest to zwykla zdrowa seria a bonus ... hmm kazda zdrowa seria AWX/AVF ma bonus w postaci kilku kucy wiecej ... ale nie jest to w zadnym wypadku [chodzi o Twoj motor] wynik jakiejkolwiek modyfikacji w ECU ] poza tym .. z tym wrozbiarski okreslaniem bonusoww serii nie bylbym osobiscie taki hop-siup do przodu :evil:

to tyle w temacie i dalsze dywagacje na temat bonusow ,czipow i innych przyrostow mocy w twoim silnikow sa bezsensonwe... bo poprostu ich tam nie ma ...

zajmij sie porblemem-kat synchronizacji ...

[p.s to jest forum internetowe i taki jego urok ,kazdy ma prawo do swojej opinii choc nie zawsze jest trafna ... :naughty:]

p.s 2 ... jakiejkolwiek wypowiedzi pre_pl w tym temacie nie zauwazylem ... :wink4:

Opublikowano

:disgust: ile urzytkownikow tyle opini :wallbash: i komu wierzyc.Lukasz pisze ze bonus,przemik ze po "tjuningu" (czyli jakie wartosci sa a jakie byc powinny) jesli tak uwazasz? a pre_pl ze to seria .....

:confused4:

wybieraj te najbardziej wiarygodne ... :wink4:

[co by Cie uspokoic: jest to zwykla zdrowa seria a bonus ... hmm kazda zdrowa seria AWX/AVF ma bonus w postaci kilku kucy wiecej ... ale nie jest to w zadnym wypadku [chodzi o Twoj motor] wynik jakiejkolwiek modyfikacji w ECU ] poza tym .. z tym wrozbiarski okreslaniem bonusoww serii nie bylbym osobiscie taki hop-siup do przodu :evil:

to tyle w temacie i dalsze dywagacje na temat bonusow ,czipow i innych przyrostow mocy w twoim silnikow sa bezsensonwe... bo poprostu ich tam nie ma ...

zajmij sie porblemem-kat synchronizacji ...

[p.s to jest forum internetowe i taki jego urok ,kazdy ma prawo do swojej opinii choc nie zawsze jest trafna ... :naughty:]

p.s 2 ... jakiejkolwiek wypowiedzi pre_pl w tym temacie nie zauwazylem ... :wink4:

dzieki :) troche mnie uspokoiles bo nie chcialbym miec jakiegos czipa w silniku z ta skrzynia.Zajme sie tym kąten synchronizacji.

PS. przepraszam za pomylke :embarrassed:

mam jeszcze jedno pytanie-skad sie biora bonusy skoro np do kazdego silnika AVF montowano TEN SAM ECU ? a silniki i osprzet maja te same parametry wyjezdzajac z fabryki

Opublikowano

czyzbys przeszedl jakis kurs wrożkarski ... :wink4:

Oczywiście :tongue4::wink4:

Po prostu wnioskuję z logów AWX/AVF, które już widziałem.

Oczywiście nie twierdzę, że tak jest na 100% :wink4:, ale jestem ciekawy jak by się to miało po hamowni :tongue4:

ja tam zadnego tjuningu w tych logach nie widze ... :wink4: [co by ulatwic rozwazania - jest to zwykla seria ]

Nie napisałem, że był jakiś tjuning - absolutnie. Napisałem tylko o gratisie od fabryki :naughty:

Opublikowano

czyzbys przeszedl jakis kurs wrożkarski ... :wink4:

Oczywiście :tongue4::wink4:

Po prostu wnioskuję z logów AWX/AVF, które już widziałem.

Oczywiście nie twierdzę, że tak jest na 100% :wink4:, ale jestem ciekawy jak by się to miało po hamowni :tongue4:

ja tam zadnego tjuningu w tych logach nie widze ... :wink4: [co by ulatwic rozwazania - jest to zwykla seria ]

Nie napisałem, że był jakiś tjuning - absolutnie. Napisałem tylko o gratisie od fabryki :naughty:

jak bede w Piekarach to byc moze dostane logi a jak tak sie stanie to obowiazkowo je tu wkleje :good: silnika z multitronikiem chyba nie badaja na chamowni a na probie drogowej :mysli:

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...