Skocz do zawartości
IGNOROWANY

Ogólne wiadomośći przerażają


kmop

Rekomendowane odpowiedzi

Jestem mocno zainteresowany kupnem audi b5 2.5 tdi z 2000r. ale przeraził mnie ten opis, czy te silniki sa takie wadliwe a naprawa taka droga? Planowałem zaraz po kupnie wymienić rozrząd, wałki rozrządu, olej, filtry a tu okazuje sie że to za mało. A4 z tymi silnikami sa dobrze wyposażone no i to brzmienie v6, miałem kiedys b5 z silnikiem 2.4 v6 ale to sporo benzyny piło i tym razem postanowiłem postawic na tdi. Prosze o opinie użytkowników. Pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jestem mocno zainteresowany kupnem audi b5 2.5 tdi z 2000r. ale przeraził mnie ten opis, czy te silniki sa takie wadliwe a naprawa taka droga? Planowałem zaraz po kupnie wymienić rozrząd, wałki rozrządu, olej, filtry a tu okazuje sie że to za mało. A4 z tymi silnikami sa dobrze wyposażone no i to brzmienie v6, miałem kiedys b5 z silnikiem 2.4 v6 ale to sporo benzyny piło i tym razem postanowiłem postawic na tdi. Prosze o opinie użytkowników. Pozdrawiam

Diagnostyka przed kupnem zaoszczędzi Ci nie potrzebnych wydatków,może ktoś kto ma lub zna ten model zabierze się z Tobą na oglądanie sztuki.jeśli przeczytałeś cały wątek co kolega Ci podsuną to masz po części obraz kosztów eksploatacji a co ukryte musisz wykryć przy zakupie :)

Ps.Tak na marginesie sedan avant q ??

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Powiem tak nie zebym zachecal czy cos :decayed: Pazdzierze do remontu z tym silnikeim chodzą ok 10tys , wdzialem magikow mialem nawet okazje rozmawiac z kilkoma co sprzedaja za 6-7 tys i tutaj bym jednak odradzil zupelnie taki zakup Poszukaj czegos z historia kogos kto sprzedaa ci te auto z rachunkami za przeprowadzone zabiegi wizyty w serwisie mile widziane , ja swoja V-ke kupywalem od znajomego ojca który zostawil w niej góre pieniazkow rachunki oczywiscie na wszystko posiadal dodatkowo sprawdzilem samochod w servisie u Sopy gdzie auto bylo faktycznie servisowane . Na chwile obecna jezdze 2 rok bezproblemowo pali w zime przy -22* . Jednak pora rozstac sie z b5 wiec zapraszam do mojego tematu :wink:

Tak informacyjnie w miescie na zimowym zestawie 18"225/40 z QUATTRO 11 litrów i nie jezdze jak Niedzielniak :grin:

W trasie jak ful eco to spokojnie ponizej 7 no chyba ze upalasz po 180 to sie nie ma co czarowac

Miny kierowcow jak taplasz sie w wysokim sniegu na tak duzych kółkach bezcenne : D

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam,

Jestem posiadaczem i użytkownikiem 2,5 tdi, silnik AKN 150 kucyków, moment 310 Nm z 2001 ze skrzynią 6 biegową. Obecnie stan licznika to 310 tys. Przy 280 tys. padła pompa Vp44 koszt naprawy 2,5 tys. w firmie Turbobotech, otrzymałem gwarancje na piśmie na 2 lata bez limitu kilometrów.

Generalnie jest trudniejszy w naprawach bo jest naprawdę mało miejsca w komorze silnika. Części są droższe np. czujnik temperatury cieczy chłodzącej kosztuje w serwisie 109 zł. Zawieszenie przednie, używam części Meyle tak samo kosztują niezależnie od pojemności silnika. Wymieniałem same amortyzatory bez spreżyn tylne koszt 570 zł + własna robocizna.

Obecnie mam problem z temperaturą cieczy chłodzącej. Wskażnik dochodzi do około 78 stopni i ani drgnie dalej, a wcześniej wskazywał 90 stopni. Teraz nie wiem czy to wskaźnik czy termostat. Żeby wymienić termostat trzeba zdjąć rozrząd, a to tragedia bo trzeba pół auta rozebrać.

Ale na końcu powiem, jaka przyjemność z jazdy i ten odgłos pracy 6 garów.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Napisze tak przyjemny dla ucha odglos V6 zaczyna sie po przemyslanej modyfikacji wydechu , przyjemnosc z jazdy zaczyna sie po korekcji softu i paru delikatnych zabiegach :wink:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Przecież te silniki nie biorą w ogóle oleju, to ich chyba największa zaleta :D

Nie wiem czy wszyscy tak maja ale ja zupelnie nic nie dolewam od wymiany do wymiany

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Przecież te silniki nie biorą w ogóle oleju, to ich chyba największa zaleta :D

Nie wiem czy wszyscy tak maja ale ja zupelnie nic nie dolewam od wymiany do wymiany

Potwierdzam zużycie oleju jest prawie ze zerowe pod warunkiem ze lejesz najlepszy olej czyli pełensyntetyk ze specyfikacja 505

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam,

Jestem posiadaczem i użytkownikiem 2,5 tdi, silnik AKN 150 kucyków, moment 310 Nm z 2001 ze skrzynią 6 biegową. Obecnie stan licznika to 310 tys. Przy 280 tys. padła pompa Vp44 koszt naprawy 2,5 tys. w firmie Turbobotech, otrzymałem gwarancje na piśmie na 2 lata bez limitu kilometrów.

Generalnie jest trudniejszy w naprawach bo jest naprawdę mało miejsca w komorze silnika. Części są droższe np. czujnik temperatury cieczy chłodzącej kosztuje w serwisie 109 zł. Zawieszenie przednie, używam części Meyle tak samo kosztują niezależnie od pojemności silnika. Wymieniałem same amortyzatory bez spreżyn tylne koszt 570 zł + własna robocizna.

Obecnie mam problem z temperaturą cieczy chłodzącej. Wskażnik dochodzi do około 78 stopni i ani drgnie dalej, a wcześniej wskazywał 90 stopni. Teraz nie wiem czy to wskaźnik czy termostat. Żeby wymienić termostat trzeba zdjąć rozrząd, a to tragedia bo trzeba pół auta rozebrać.

Ale na końcu powiem, jaka przyjemność z jazdy i ten odgłos pracy 6 garów.

Termostat w tej jednostce niestety ale trzeba wybrać b.dobry.Najlepiej go wymienić razem z rozrządem ale(jak zwykle w szczegółach diabeł miesza)jak nam padnie termostat wcześniej można pas przedni w tryb serwisowy(uchylić) i wymienić termostat tyle że odginając pasek rozrządu(ryzykowna sprawa,paski są konstrukcji do wytrzymałości naprężenia rozciągliwości a nie odginania na boki)trzeba uważać.Są osoby co to "zrobiły" bez zdejmowania ani uchylania pasa przedniego(nie polecam).Najlepsza myśl co mi przychodzi uchylić rąbek tajemnicy(dla mechaników)i z wyczuciem odkręcić śruby,wymienić,złożyć do stanu pierwotnego :).

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

z tego co wiem z własnego doswiadczenia nie da się wymienić termostatu bez demontażu przodu i jest to bez sensu próbowac,.

jezeli przód nie jest połatany na opaski i wkręty to rozebranie go 30 min wtedy wszystko jest na widoku, po co sobie komplikowac życie,. pas przedni zchodzi z lampami, wystarczy kostki odpiąc i wieże chłodnicy,. klima na bok bez rozpinania,.

---------- Post dopisany at 23:05 ---------- Poprzedni post napisany at 23:03 ----------

Napisze tak przyjemny dla ucha odglos V6 zaczyna sie po przemyslanej modyfikacji wydechu , przyjemnosc z jazdy zaczyna sie po korekcji softu i paru delikatnych zabiegach :wink:

tez chciałbym wiedzieć,.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

z tego co wiem z własnego doswiadczenia nie da się wymienić termostatu bez demontażu przodu i jest to bez sensu próbowac,.

jezeli przód nie jest połatany na opaski i wkręty to rozebranie go 30 min wtedy wszystko jest na widoku, po co sobie komplikowac życie,. pas przedni zchodzi z lampami, wystarczy kostki odpiąc i wieże chłodnicy,. klima na bok bez rozpinania,.

No właśnie ja mam osłonę pod silnikiem na opaskach,sklecanie tego z powrotem zajmuje trochę czasu a dostęp(po uchyleniu) jest wystarczający(według mnie) bez odpinania chłodnicy i innych elementów.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

mi właśnie po zmianie termostatu w sposób z odchylaniem paska pękł pasek na szczęscie nie urwał się całkowicie bo zdecydowałem zrobić silnik od podstaw i dać mu nowe życie koszt był spory ale teraz czuję że żyje.polecam ten motor bo trzeba o niego dbać jak o wszystko co się lubi... Pozdrawiam miłośników V6

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Też się przymierzam do zakupu audi z tą jednostką :naughty:

Kup ale waż co to jest.Bo następny będzie pisał co za złom:polew:wiedze masz gdzie szukać :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...