Kary Opublikowano 25 Października 2013 Opublikowano 25 Października 2013 Hey, Mam pytanie do doświadczonych forumowiczów, znawców diesli TDI. Czy jest jakaś reguła, że w silnikiu 1.9 tdi /131 ps, pompo-wtryskiwacze, koło dwu-masowe lub turbinka musi paść w jakimś przedziale przebiegu np 150-200k? Czy jest szansa, że poznam niepokojące objawy po samej jeździe testowej? Poczytałem wiele teorii na temat zakupu diesla ale nigdy nie miałem ropniaka i wszelkie uwagi od osób znających temat są na wagę złota. Mam już sprawdzony egzemplarz z potwierdzonym przebiegiem 178 tys i nie wiem czy jest to przebieg kiedy diesla się sprzedaje bo zaraz walną pompki lub dwumas czy nie ma na to reguły i po prostu ktoś sprzedaje. Cena za samochód to 21 tys 2001 rocznik b6 sedan - wydaje się być ceną rozsądną za auto dobrze utrzymane w tym roczniku. Pierwotnie plan był na 2.0 w PB + LPG ale trafił się ciekawy diesel więc... Za wszelkie sugestie i rady będę bardzo wdzięczny. Pozdrawiam
marekg Opublikowano 25 Października 2013 Opublikowano 25 Października 2013 Przy takich przebiegach wszystko zależy od sposobu eksploatacji. Auto ma 12 lat, swoje juz zjeździło i to jak było traktowane będzie miało największy wpływ na jego stan i dalesze perspektywy. Jak dla mnie to przy zakupie takiego samochodu istotna jest szczegółowa historia. Jeśli jej nie ma to do widzenia. Za dużo latek i kilometrów żeby brać kota w worku. Ostatecznie prawidłowość jest jedna i niezmienna - z każdym kilometrem ryzyko poważnej awarii rośnie i nic tego nie zmieni. Choćby nie wiem jak było dbane, prędzej czy później będzie co robić.
Gość harry19-19 Opublikowano 25 Października 2013 Opublikowano 25 Października 2013 tą szczegółową historią to masz rację bez historii nie bierze się auta , a przebieg jest nieważny może mieć 200 , 300 400 tyś .km nalatane ale musi silnik pięknie chodzić i wszystkie inne podzespoły
marekg Opublikowano 25 Października 2013 Opublikowano 25 Października 2013 tą szczegółową historią to masz rację bez historii nie bierze się auta , a przebieg jest nieważny może mieć 200 , 300 400 tyś .km nalatane ale musi silnik pięknie chodzić i wszystkie inne podzespoły Przebieg jest cholernie ważny. Może nie jest najważniejszy kiedy kupujesz starszy samochód co już ma ze 200 tysięcy ale mimo wszystko nie jest obojętne czy auto ma 200 czy 400 tysięcy. Z resztą, nie ma nawet na naszym forum osoby, która mając do wyboru dwa fajne auta wzięłaby to z przebiegiem 300 tysięcy zamiast 100 tysięcy. Możeby teoretyzować ile wlezie a rzeczywistość jest inna. Gdyby przebieg nie miał wpływu na stan a więc i wartość samochodu to nikt nie montowałby liczników przebiegu i nie przywiązywał to tego takiej wagi.
Kary Opublikowano 25 Października 2013 Autor Opublikowano 25 Października 2013 Historię auta mam całą z ASO, typowe okresowe przeglądy, wymiany oleju filtrów nawet koła były zmieniane w serwisie. Raz w 2007 jakieś holowanie później wymiana podnośnika szyb ...takie bzdury... do 2011 cały serwis w audi później tylko książka z wpisami od polskich mechaniorów. A może znacie jakieś sygnały jak wyczuć kończący się dwómas - kiedyś czytałem coś, że w trakcie jazdy do połowy nacisnąć sprzęgło i coś tam czuć - ale czy to prawda? siwy lub czarny dym chyba może świadczyć, że wtryski leją tak? niebieski dym to wiadomo.. turbo? nie wiem jakieś złe gwizdanie czy coś? dzięki za komentarze
elmer80 Opublikowano 25 Października 2013 Opublikowano 25 Października 2013 Jeśli nie znasz 1.9 PD to na słuch raczej nie ocenisz gwizdania itd. Laptop i vcds to podstawa w ocenie kondycji silnika. wysłane z Commodore 64
Kary Opublikowano 27 Października 2013 Autor Opublikowano 27 Października 2013 Temat do zamknięcia - dzięki za pomoc i przydatne rady.
PRZEMEKC Opublikowano 30 Października 2013 Opublikowano 30 Października 2013 a jak potwierdziłes swoj przebieg ze ma 178 tkm, bo szczerze to nie wierze ale perełki sie zdarzaja,zwłaszcza jak dopiero przyjechał z zagrabanicy,chyba ze z PL salonu lub juz długo PL jest, u nas troche mniej sie jezdzi diesleami, bo z takim przebiegiem w orginale auta sa holernie drogie zwłaszcza jak sa całe w orginale. Handlarze i kto kreci sie przy nich dobrze o tym wie,w dobrym aucie które ma nawet wiekszy przebieg ale szanowane, turbo wytrzyma duzo, a napewno wiecej jak 200tkm, popatrz na ogłoszenia z np. holandii , niemiec, ale i tam kreca liczniki,a wyglad nie mówi zawsze o przebiegu. ale..spokojnej eksploatacji życze.
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się