Dameq Opublikowano 26 Października 2013 Opublikowano 26 Października 2013 Witam. Zaczne od tego ze szukałem na forum podobnego tematu i znalazłem http://a4-klub.pl/1-9-194/zjadl-olej-moze-byc-grane-278932/ aczkolwiek uważam ze każdy przypadek jest inny . A wiec: Mam taki problem z ubywaniem oleju. Czytałem ze " ten typ tak ma" i "to normalne" ale nie do końca jestem pewien. Mam Audi od ponad pół roku. (AUDI A4 B6 1.9 130km) Jeżdżę nią za granice (tj 2 tys km) w dwie strony,co połtora miesiaca. Za granica w ciagu półtora miesiaca tez robie ok 1-1,5 tys km . Ostatnio wymieniłem egr (na nowy z Wahler) ponieważ ciekł(przepuszczał) i myslałem ze ten ubytek jest zwiazany z tym wlasnie uszkodzonym czujnikiem. Wymieniłem egr nie cieknie natomiast ubytki sa nadal. Dodam takze ze turbina jest wymieniona na nowa(czyt. po regeneracji ) ma 4 miesiace. Przy wymianie egr czyscilem ten waz co idzie od egr po intercooler byl zasyfiony od oleju masakrycznie. Kolektor tez byl mega zasywiony. Olej wymienialem ok 3 tyg temu od tamtej pory przejechałem 2,5 tys km dzisiaj musialem dolac jakies 300-350 ml . Wlewam Castrol Edge 5W40. Przy starcie chwile kopci na lekko niebiesko, przy redukcji w czasie wyprzedania ( tez leciutko pusci dymku) ale to normalne chyba . Jak jest rozgrzany nic nie dymi . Mysle ze w calosci opisalem problem . Czekam na odpowiedzi z nieciepliwoscia bo nie wiem czy zacząć sie martwic czy przygotowac sie na remoncik uszczelniaczy czy co ? Gdzie tak naprawde znika ten olej, czy to prawda ze to normalne i czy jednak trzeba sie pogodzic z dolewaniem? Z góry dzieki . pozdr.
mycha1236 Opublikowano 27 Października 2013 Opublikowano 27 Października 2013 Zrobiłem na edge 5w-40 9 tyś km i nie zauważyłem ubytku oleju jeżeli jest to może 100 ml , jesteś pewny tego turbo ? moze slabo wykonana regeneracja albo nieodpowiednia eksploatacja spowodowalo ze turbo juz puszcza olej ?. Raczej dolewanie 1,2 -1,5 L od wymiany do wymiany nie jest normalne w AWX / AVF Silnik 1.9 tdi AWX
Dameq Opublikowano 27 Października 2013 Autor Opublikowano 27 Października 2013 Tak do konca nie jestem pewien tej turbiny . A moze uszczelniacze na zaworach ?
Gość harry19-19 Opublikowano 27 Października 2013 Opublikowano 27 Października 2013 widzę że ty dolewasz co 2,5 -3 tyś.km na 300 -350ml to już coś nie hallo czyli jakby 9 tyś.km dolewasz prawie litr sprawdź pod vagiem czy jakieś błędy są pewnie turbo kap out albo egr źle ustawiony , w mojej poprzedniej audzicy brała dokładnie 450ml na 10 tysięcy kilometrów a u ciebie litr na 9 tyś.km :shock3:
Dameq Opublikowano 27 Października 2013 Autor Opublikowano 27 Października 2013 Sory sprostowanie!! pomyliły mi sie powroty do polski ! Olej wymienialem dokładnie 16.08 od tamtego dnia do dzis przejechane mam 7700km i wlalem ok tego 300 ml .
tomek20stencel5 Opublikowano 27 Października 2013 Opublikowano 27 Października 2013 No to jest jak najbardziej normalne, nie masz się czym przejmować tylko jeźdźij
Dameq Opublikowano 27 Października 2013 Autor Opublikowano 27 Października 2013 to bylo tak ze było duze min dolalem do 3/4 miarki i tak ok mi sie wydaje ze wlazlo z 300 ml. Tylko jak tak sie dolewa i dolewa to sie troche irytuje ze " ku**a znow trzeba dolac" he
Gość harry19-19 Opublikowano 27 Października 2013 Opublikowano 27 Października 2013 no to to jest normalne jak dolałeś 300 ml na 7tyś.km , nie ma co szukać tylko jeździć
Dameq Opublikowano 27 Października 2013 Autor Opublikowano 27 Października 2013 jak tak mowicie to sie uspokoje mam nadzieje ze sie nie pogorszy ;)DZIEKI WIELKIE ZA INFO
Marynarz____ Opublikowano 30 Października 2013 Opublikowano 30 Października 2013 Ja od chwili napisania tamtego tematu już nie dolewałem ani grama oleju, w moim przypadku to był już spracowany olej- jeździłem na nim trochę ponad rok i miał przejechane 12 tyś km, no i jechałem z prędkościami granicznymi 210 km/h, miał prawo trochę spalić... a co do Ciebie- u mnie też dość często zdarza się że jak pierwszy raz po nocy jadę samochodem i gdzieś na skrzyżowaniu trochę mocniej ruszę to zadymi na biało, ale tylko raz potem nawet przy ostrym butowaniu nawet dymka nie puści ani czarnego ani białego ani niebieskiego Dla mnie trochę dużo dolewasz oleju na 10 tyś... ja jak mi zjadł olej to dolałem 300 ml i był spokój. Duże zależy jak jeździsz, jeśli ostro go piłujesz po autostradzie to zawsze jakiś tam olej spali. Mi też mówili, że ten typ tak ma, jednak w Twoim wypadku trochę dużo go zjada. Sprawdź czy silnik nie jest nigdzie spocony, czy nie zostawia kropelek oleju na ziemi, bo możliwe że jakaś pierdółka się uszkodziła i olej wycieka :-) Ja bym zaczął od tego, potem dopiero szukał grubszych rzeczy. W swoim byłym aucie zawsze robiłem najpierw tak, że myłem silnik, przejeżdżałem jakiś 1000 km i patrzyłem czy nigdzie nie ma wycieków
radio22 Opublikowano 30 Października 2013 Opublikowano 30 Października 2013 Jak dla mnie to dziwna sprawa z tym dolewaniem oleju u mnie od wymiany do wymiany co 10tys nawet grama oleju nie dolewam ja mam olej castrol Edge 5w30 full syntetyk. Na dobrą sprawę sprawny i szczelny silnik wcale nie powinien spalać oleju silnikowego:) I to nie prawda że mówią "ten typ tak ma" bzdura.
Dameq Opublikowano 30 Października 2013 Autor Opublikowano 30 Października 2013 Widze ze sa podzielone zdania na ten temat. NIESTETY .. Co do sprawdzenia to zbytnio nie mam jak i nie ma zbytnio nawet czasu . Kropelek zadnych raczej tez nie zauważę bo mam oslony od spodu ( no chyba ze bym zdją na jakis czas) ale jesli zdejme i zauwaze to tylko sie wku**ie bo i tak tutaj (za granica) nic nie zrobie . od góry jest suchy jak pieprz. Zarzynać go nie zarzynam , jeżdżę spokojnie tzw ekonomicznie Wróce to bd musiał sie doookładnie przyjrzec czy sie gdzie nie gdzie nie poci .
marekg Opublikowano 30 Października 2013 Opublikowano 30 Października 2013 I to nie prawda że mówią "ten typ tak ma" bzdura. jak to nieprawda? nie mówią tak? Ależ oczywiście, że wielu tak mówi . I mają rację, turbodoładowane diesle mają tendencję do podbierania oleju. Co nie oznacza, że wszystkie wcinają tyle samo.
radio22 Opublikowano 30 Października 2013 Opublikowano 30 Października 2013 Do (marekg) to wytłumacz mi dlaczego u mnie nie ubywa oleju silnikowego od wymiany do wymiany? Kolega Dameq napisał że wymienił turbinę na nową i dalej to samo pobiera olej?
marekg Opublikowano 30 Października 2013 Opublikowano 30 Października 2013 Do (marekg) to wytłumacz mi dlaczego u mnie nie ubywa oleju silnikowego od wymiany do wymiany? Kolega Dameq napisał że wymienił turbinę na nową i dalej to samo pobiera olej? rozumiesz co znaczy słowo tendencja? I jak działa silnik taki jak TDI czy podobny? Z jego konstrukcji wynika skłonność do wciągania oleju. Oj, napisałem skłonność, drugie trudne słowo. Poza tym nie wiem o co ci chodzi? jak ci nie wciąga ani grama oleju to powinieneś się cieszyć a nie między wierszami sugerować, że wszyscy mają złomy a ty masz dobry. Bo to właśnie robisz.
PRZEMEKC Opublikowano 30 Października 2013 Opublikowano 30 Października 2013 olej ubywa za sprawa turbo, albo co predzej prze odme jest zasysany do turbo i puzniej wleczony prze interkuler ,egr,do kolektora ssacego ,i to jest przewaznie przyczyna cieknacego egr, wymian nic nie da po po jakims czasie znowu bedzie wilgotny zwłaszcza ja faktycznie odma puszcza oleje-nalezało by zamontować oct, jesli to nie to to pozostaje wnetrze silnika do roboty ale wtedy brał by masakrczyczne ilosci oleju ---------- Post dopisany at 21:32 ---------- Poprzedni post napisany at 21:30 ---------- http://a4-klub.pl/silniki-diesla-29/olej-dolocie-248952/ ---------- Post dopisany at 21:34 ---------- Poprzedni post napisany at 21:32 ---------- http://a4-klub.pl/silniki-diesla-29/cieknacy-egr-raz-enty-245038/
radio22 Opublikowano 30 Października 2013 Opublikowano 30 Października 2013 Do marekg Po pierwsze wiem doskonale jak działa silnik TDI Po drugie nic nie sugeruję że ktoś ma złomy. Po trzecie napisałeś że z jego konstrukcji wynika skłonność do wciągania oleju czyli jak auto wyjechało z fabryki to też dolewali olej silnikowy co chwilę (to ciekawe hehe:)
PRZEMEKC Opublikowano 30 Października 2013 Opublikowano 30 Października 2013 ze sie wtrace...to ze ma sklonnosc zalezy w jakim sensie , bo to ze odma puszcza po jakims czasie to jest to taka skłonnosc, ale same silniki sa trwałe,sam mam pewnie zdrowo ponad 300 na balcie, bo na zegarze mniej,odłonczyłem odme, i zero ubytków oleju.a reszta to kwestia ekspoloatacji ,jakosci oleju,
wieczor15 Opublikowano 30 Października 2013 Opublikowano 30 Października 2013 Do marekgPo pierwsze wiem doskonale jak działa silnik TDI Po drugie nic nie sugeruję że ktoś ma złomy. Po trzecie napisałeś że z jego konstrukcji wynika skłonność do wciągania oleju czyli jak auto wyjechało z fabryki to też dolewali olej silnikowy co chwilę (to ciekawe hehe:) Ale ten samochód nie wyjechał teraz z fabryki i ma ponad 10 lat więc nie jest juz nowy i pewnie ma koło 200-300 tyś przebiegu. moje audi mam 5 lat i odkąd go kupiłem bierze 700-800ml od wymiany do wymiany - rocznie robie 12-14 tys km. na castrolu wydawało mi się, że brał więcej ale to mogło mi sie tylko wydawać.
radio22 Opublikowano 30 Października 2013 Opublikowano 30 Października 2013 Zgadza się w większości zależy od eksploatacji silnika i jego podzespołów oraz jakości oleju. Ja mam na liczniku 230000tys udokumentowane a przy 100000 tys był wymieniany EGR na nowy i jak dotąd ani znaku oleju w jego okolicy:)
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się