Mithrindil Opublikowano 7 Listopada 2013 Opublikowano 7 Listopada 2013 Hej, Postanowiłem zapytać bezpośrednio użytkowników: jaką macie opinię o silniku? Chodzi mi głównie o spalanie i awarie, czyli koszty. Kilka osób mi mówiło coś o "szklankach" że czasami dzwonią i trzeba wymieniać co jakiś czas. Jakie są koszty przy tym silniku? Jakieś przypadłości? Będę bardzo wdzięczny. Pozdrawiam, Piotrek
mariuszpalik Opublikowano 7 Listopada 2013 Opublikowano 7 Listopada 2013 Witam. Posiadam taki od niedawna. Przeciętnie mi pali 14-16 LPG. Na trasie spokojnie schodzi do 12 LPG. Dość drogi jest rozrząd do niego i trzeba mieć blokady. Ogólnie mogę polecić, dobra kultura pracy 1
powaguspisz Opublikowano 7 Listopada 2013 Opublikowano 7 Listopada 2013 Mam te auto od 2,5 roku. Jedyne co zrobiłem to jak kupiłem wymiana rozrządy ale miałem podstawę do tego bo nie był zmieniany, po za tym rzeczy eksploatacyjne, klocki tarcze, wahacze itp. jakiś czujnik temp płynu. Auto mnie nie zawiodło, zrobiłem nim już prawie 70 tyś, ma obecnie 290 z kawałkiem dokładnie nie wiem, i jest ok. Pilnować stanu oleju, bo jak dobrze dajesz po garach to lubi sobie łyknąć, no i wymiana. Jak dbasz to masz. Spalanie jak po mieście to kwestia dynamiki jazdy itp. ale mi BP wciągnie 10 L/100 zaś gazu 14-16 jak u kolegi wyżej, W tasie LPG zszedłem do 10L/100 ale to spokojna jazda 12 to rozsądnie. Ogólnie koszta wiesz jak silnik ci się wykrzaczy to niestety jest to V-łka dwa garki więcej + głowica 5 zaworów na cylinder, a więc jest co robić. natomiast myślę że jak jest zadbana i był pilnowany olej, do tego nie przegrzana będzie śmigać i nic nie wyjdzie. Jestem zadowolony i mam zamiar jeszcze 2 lata pojeździć zanim zmienię. Co do przypadłości że by nie było iż jest tak kolorowo, To w pewnym przebiegu katy (i dzieją się różne herezje) , ale to jest do obejścia w systemie (tuner) ci to ogarnie bez kłopotu.
Mithrindil Opublikowano 7 Listopada 2013 Autor Opublikowano 7 Listopada 2013 Dzięki za obie odpowiedzi, nie ma to jak opinia użytkowników! Wielkie dzięki!
arczi1968 Opublikowano 13 Listopada 2013 Opublikowano 13 Listopada 2013 Ja mam od maja br. i za dużo nie mogę powiedzieć (przejechałem dopiero 5tys.), oprócz tego, że potwierdzam spalanie LPG jak wyżej, dynamika dość dobra, super silnik na trasy moim zdaniem, kupiłem auto po robionym rozrządzie 20tys. km temu. Olej faktycznie, jak się depta, to bierze więcej. Na razie jeżdżę i grzebię, ale ogólnie to kosmetyka i przypadłości modelu B6, a i wymieniony na razie czujnik poziomu oleju, tarcze klocki przód tył, filtry i olej. Mam jakiś drobny problem z wyświetlaniem ikonki (czerwonej) dystrybutora na FISie , nie mam czasu do ASO się udać wyjaśnić sprawę i to tyle.
cichy8610 Opublikowano 14 Listopada 2013 Opublikowano 14 Listopada 2013 Miałem takowy motor pod maską swojego b6, tak jak przedmówcy, nie mogłem narzekać, aczkolwiek dla miał jedną wadę: mianowicie był ciut za wolny
powaguspisz Opublikowano 3 Grudnia 2013 Opublikowano 3 Grudnia 2013 Cichy grzeszysz No ale jak się ma skręcona bi 2,7 to co tu mówić, trzeba było wkładać kompresor do 3,0 i już wolne by nie było.
kaceha.kc Opublikowano 19 Grudnia 2013 Opublikowano 19 Grudnia 2013 witam, podepnę się pod temat. Sprzedałem niedawno swoje 1.9tdi i planuje wskoczyć właśnie na 3.0 w b6. Mam do was pytanie, bo trochę się pogubiłem co do skrzyni w tych autach. Ogólnie to w znalazłem informacje iż automat 4x4 ma 8.9s do 100km/h, a z napędem na przednią ośkę 7.1s. Teraz czy to są te same skrzynie czy w fwd montowali multitronic`a ? Myślałem nad manualem, ale znalazłem 2 ciekawe egzemplarze w automacie. Nie bardzo wiem jak się do tych danych ustosunkować, bo to 8.9 to i 1.8T ma w mocnej wersji. Ktoś może podpowiedzieć jak to rzeczywiście wygląda w tych motorach? Pozdrawiam.
machu85 Opublikowano 20 Grudnia 2013 Opublikowano 20 Grudnia 2013 8,9 do setki ma w automacie, w manualu ma 7.3 bodajze, naped nie robi takuej roznicy w osiagach, tylko te dluuugie przelozenia tiptronica. Z 3 na 4 zmienia pod 190km/h Powered by TapaTalk2
jaccov6 Opublikowano 22 Grudnia 2013 Opublikowano 22 Grudnia 2013 to chyba przy sporcie.Mojego asn-a tylko dreczy wypadanie zaplonu przy ostrej jezdzie a ze czesto tak latam to nerw jeszcze wiekszy.Do reszty bez wiekszych uwag.No moze jeszcze dzwiek pracy moglby byc ciekawszy dla ucha lecz nie jest to sportowe auto tylko auto rodzinne.
8artosh Opublikowano 26 Grudnia 2013 Opublikowano 26 Grudnia 2013 to chyba przy sporcie.Mojego asn-a tylko dreczy wypadanie zaplonu przy ostrej jezdzie a ze czesto tak latam to nerw jeszcze wiekszy.Do reszty bez wiekszych uwag.No moze jeszcze dzwiek pracy moglby byc ciekawszy dla ucha lecz nie jest to sportowe auto tylko auto rodzinne. U mnie to samo. Co przycisnę na Sporcie, to losowe wypadanie zapłonu i do kasowania, żeby check nie raził. Po nowym roku sprawdzę cewki, bo jeśli nie wymieniane od nowości, to darmowa wymiana w aso Jeżdżę od 3 tygodni, ale kilka poślizgów już było (tył poszedł) i quattro bardzo ładnie wyciągnęło na prosto, aż byłem zaskoczony (pierwsza styczość z tym napędem). Przy tiptronicu i włączonym tempomacie rewelka. Masz podjad pod górkę, sam sobie redukuje, żeby nie tracić prędkości, wyjedzie i zmienia na wyższy. Jak tylko dotykasz gaz, to tip jedzie na 1200-1600 obrotów przy stałej prędkości.
k_rz Opublikowano 26 Grudnia 2013 Opublikowano 26 Grudnia 2013 Posiadam auto z takim silnikiem już ponad rok co do silnika nie mam zastrzeżeń tyle tylko że od 140 to już nie przyspiesza tylko się buja. Ale ten podstawowy zakres 80 - 140 działa idealnie. Mam skrzenie multitronic, ta skrzynia nie jest dla sportowców i agresywnej jazdy ale są zalety jak spalanie które mieści się w granicach 10l średnio razem z miastem a na trasie można zejść nawet do 8l i cisza przy 140 ma 2 tys obrotów da się rozmawiać i słychać radia. Jeśli chodzi o eksploatacja to przegląd w ASO to jakiś tysiąc w zależność czy duży czy mały a w innym warsztacie taniej jakieś 200-300 zł co do wymiany rozrządu to jeszcze przede mną i z tą skrzynią wymiana oleju co trzy lata jakieś 600 - 700 zł. Jak kiedyś będę zmieniał to powyżej 200 KM trzeba mieć 4x4 bo obecnie FWD zbyt często zrywa przyczepność i to nie tylko przy ruszaniu trakcja potrafi zapalić się przy prędkość 80 KM/H przy przyspieszaniu.
_quattro_ Opublikowano 23 Kwietnia 2014 Opublikowano 23 Kwietnia 2014 Odgrzeję trochę temat bo czytam i oczom nie wierzę jak udaje sie Wam zejść do spalania 10- 12 w mieście
kamilos90 Opublikowano 24 Kwietnia 2014 Opublikowano 24 Kwietnia 2014 tez właśnie sie zastanawiam , ja w mieście 14 litrów bite przy normalnej jezdzie...
wircik Opublikowano 24 Kwietnia 2014 Opublikowano 24 Kwietnia 2014 bo wszyscy piszą na 50 km U mnie miasto 20 litrów gazu - ale wszyscy z tyłu
kamilos90 Opublikowano 29 Kwietnia 2014 Opublikowano 29 Kwietnia 2014 Co racja to racja a tak w ogole poszukuje kogoś z warszawy kto ma 3.0 v6 quattro manual??
unkn0wn Opublikowano 30 Kwietnia 2014 Opublikowano 30 Kwietnia 2014 ja mam tyle ze avant obecnie jestem na mazurach, ale mozemy sie spotkac i pogadac na spocie w przyszly wtorek
Toldi350 Opublikowano 9 Maja 2014 Opublikowano 9 Maja 2014 witam serdecznie. czy jakies nowe opinie o tym silniku się pojawiły może ? chodzi mi o jakies awarie ?
microlot Opublikowano 10 Maja 2014 Opublikowano 10 Maja 2014 Panowie, Tiptronic ile ma biegów przy tym silniku, 6? Jak wygląda realne spalanie w trasie przy prędkości ok 160 km/h? Mam pewną sztukę na oku i zastanawiam się czy nie wymienić swojego 1.8T...
machu85 Opublikowano 10 Maja 2014 Opublikowano 10 Maja 2014 Jak masz turbo to nie kombinuj, bo będzie Ci go brakować.. Tip ma niestety 5 biegów..
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się