Skocz do zawartości
IGNOROWANY

Zmieniarką CD kłopot Concert II


Dajmon

Rekomendowane odpowiedzi

u kolego to ja zmierzyłem Ci jak ze zdjęcia to "CAN-L"

tylko ten przewód mam, wg rozpiski powinien być jeszcze "CD-GND" którego przewodu ja tam nie mam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

erreata pokazuje jak u mnie, czyżby problem z brakującym przewodem ???? "CD-GND"

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

jeśli tam jest przejśćie do masy to wydaje mi się że tam powinien być wpięty ten kabel od zmieniarki ten z oczkiem tam gdzie jest cd gnd

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

czy ja mam się zapiąć w to miejsce przewodem masy od zmieniarki ?? tym przewodem zakończonym oczkiem miedzianum

---------- Post dopisany at 23:08 ---------- Poprzedni post napisany at 23:07 ----------

pod swój nr na priva do mnie oddzwonię lub drynknij 509-304-420

pogadam z tobą w samochodzie

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

zobacz tu niby są dwie masy ale jak na moje to po podpięciu przewodu z oczkiem do masy zmieniara musi ruszyć jesli nie to coś z nią nie tak ale to tylko moje zdanie

image.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

sprawdziłem tą masę na tym pinie, jest tam masa, wsadziłem oszlifowaną agrafkę i podpiąłem do niej masę zmieniarki tą z oczkiem miedzianym

dalej jest to samo, zmieniarki radio nie widzi

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

posprawdzaj prześcia na przewodach bo kodowanie jest ok jeśli wszystko będzie ok to zmieniara albo radio uszkodzone

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

więc najlepiej by było podłączyć samą zmieniarkę tą moją u kogoś kto ma zmieniarkę sprawną w samochodzie, wówczas wiadomo będzie czy to zmieniarka

jak nie to jutro do bielska jade do siemana

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

najlepsze rozwiązanie popięcie u kogos i sprawdzenie jeśli efekt będzie ten sam to reszta już wiadoma. Posprawdaj jeszcze przejscie na przewodach może któryś jest naderwany i nieprzewodzi

---------- Post dopisany at 23:39 ---------- Poprzedni post napisany at 23:33 ----------

sprawdx jeszcze kodowanie na 2 nie na 3

---------- Post dopisany at 23:40 ---------- Poprzedni post napisany at 23:39 ----------

powinien zniknąć ten błąd 1305 i może zmieniara ruszy ale podepnij mase do radia

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

przekodowałem przed momentem nawet na 00002 i nic to nie dało,

dziś już nic nie robie, jest fkurfiony.......

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

możliwe 3 przyczyny uszkodzona zmieniarka, kabel lub radio tyle można wywnioskować na odłegłość

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

zgadzam sie

---------- Post dopisany 10-11-2013 at 15:09 ---------- Poprzedni post napisany 09-11-2013 at 00:19 ----------

Jako, że jestem poza domem, nie robię nic ze zmieniarką ale oczywiście wożę ze sobą lapka no i go podłączam od czasu do czasu po trasie. Podłączyłem i gdy miałem ustawienia 00003, to Vag odczytał takie dane:

VAG-COM Version: Release 311.2-N

Control Module Part Number: 8E0 035 186

Component and/or Version: concert II GRO 0006

Software Coding: 00003

Work Shop Code: WSC 63351

1 Fault Found:

01305 - Databus for Infotainment

80-00 - Single-Wire Operation

gdy przekodowałem na 00001, to:

Software Coding: 00001

Work Shop Code: WSC 63351

5 Faults Found:

01300 - Control Module for Navigation with CD-Rom (J401)

49-00 - No Communications

01317 - Control Module in Instrument Cluster (J285)

49-10 - No Communications - Intermittent

00857 - CD Changer Unit (R41)

49-00 - No Communications

00858 - Connection: Radio ZF Output to Antenna Amplifier

36-00 - Open Circuit

01305 - Databus for Infotainment

80-00 - Single-Wire Operation

------------------

Ten błąd akurat rozumiem:

00858 - Connection: Radio ZF Output to Antenna Amplifier

36-00 - Open Circuit

Poczytałem i jest to jak się nie mylę błąd dodatkowej anteny, która jest wsparciem dla anteny podstawowej naparowanej na tylnych szybach u mnie w Avancie. Doczytałem również, że antena ta dodatkowa kończy się wtykiem żeńskim (jest on u mnie) i gniazdem męskim koloru żółtego/sraczkowatego wychodzącym z Concerta (również do mam w radiu). Sprawdziłem wtyk z kabla antenowego i gniazdo w Concercie i w gnieździe mam ułamany pin środkowy - sygnałowy. Dlatego wywala zapewne błąd. Można dokupić w sklepie w TME taki zestaw do naprawy.

W każdym razie pojawiła się informacja o:

00857 - CD Changer Unit (R41)

49-00 - No Communications

Dziś późnym wieczorem jak wrócę z wypadu sprawdzę to jeszcze raz, jak nie dziś to jutro or rana będę to dłubał.

  • Pomoc techniczna 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

wygląda na to iż radio widzi zmieniarke bo jest podłączona ,a źle zakodowana i informuje o tym ten błąd

00857 przy kodowaniu na 00001 wyłączyłeś mu w ten sposób komunikacje i temu wywalił tyle błędów.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Źle zakodowana zmieniarka ?

---------- Post dopisany at 23:00 ---------- Poprzedni post napisany at 22:53 ----------

Czy źle zakodowane radio ?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

chodziło mi o źle zakodowanie w momencie gdy zmieniłeś je na 00001 ja wracasz na 00003 to jest ok czyli po zmianie kodowania na 00001 wiadomo że radio widzi zmeniarke bo wywaliło błędy, kodowanie ok

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Sprawdziłem zmieniarkę i kabel dzięki uprzejmości jednemu z kolegów forum.

Na początku po podłączeniu VCDS'a, okazało się, że błąd:

01305 - Databus for Infotainment

80-00 - Single-Wire Operation

wynikał z braku podłączenia linii: "CAN-H" w moim radiu (wtyczce), jak widać poniżej na zdjęciu

uszkodzony_kabel_we_wtyczce_Concerta.jpg

Po oprawieniu nowego przewodu z nowym pinem i wprowadzeniu go do wtyczki, błąd zniknął i się już nie pojawia.

Moja zmieniarka i kabel najpierw podłączyliśmy do mojego radia i nic. Próba przekodowania radia nie pomogła. Przenieśliśmy się więc do samochodu kolegi, który ma RNS'a i zmieniarkę. Podłączyliśmy moją zmieniarkę pod jego zmieniarkę (podstawiliśmy) i moja zmieniarka działała. Hm. Więc sprawdziliśmy mój kabel, czy z nim również będzie zmieniarka działać. Kolega miał przejściówki i różne tam inne gniazdo wtyczki. Podłączyliśmy więc moją zmieniarkę z moim przewodem przez jego przejściówki do jego radia RNS. Zmieniarka działała. Kabel więc również w porządku.

Skoro mój sprzęt z okablowaniem działał u Niego, to jedyne co przychodziło do głowy, to to, że ja mam uszkodzone radio. Jako, że koleżka miał również radyjko starszej generacji w garażu u siebie - z kasetami, to podłączyliśmy je u mnie pod instalację do mojej zmieniarki. Radyjko to również nie wykryło zmieniarki.

Przeszliśmy do Jego samochodu. Tam podłączyliśmy tego kaseciaka do jego instalacji i również moja i Jego zmieniarka nie zostały wykryte. Kolega sam nie miał pewności czy jego stary kaseciak jest sprawny ale wyprowadzenie na CD zmieniarkę ma, więc powinien hulać. Jeśli nie hula zmieniarka, to może jest ona modelem z zbyt wysokiego rocznika. Wyszło z porównania naszych zmieniarek, mojej i Jego, że mamy z tym samym oznaczeniem 8E0035111 z końcową literą "D" (8E0035111D).

P1010633.jpg

Nic więcej nie wskóraliśmy.

Na chwilę obecną, po rozmowie ze sprzedawcą zmieniarki, Mówił, że postara się znaleźć inną może bez oznaczenia literowego i wysłać, na podmianę.

Hm.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

rocznik zmieniarki nie ma tu nic do znaczenia czy jest z 98 czy 2005 zero znaczenia skoro kabel i wtyczka pasuje to reszta musi śmigać. Moim zdaniem masz coś spartolone w instalacji ( grzebane ) skoro twoje radio nie śmiga i inne też to zostaje tylko to. Proponuje podłączyć radio na stole czyli tylko zasilanie radia i zmieniarka pod wtyczke do radia i masa to jedyny sposób sprawdzenia jeśli ruszy to coś z instalacją w aucie jest nie tak. Sam ma rns-e i podpinam tam wszystko co popadnie i śmiga więc u ciebie też musi.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli moje radio Concert II wyciągnę z samochodu, postawię na stole i podłączę samo zasilanie +12V i masę, to radio uruchomi się ale da komunikat "SAFE" zabezpieczone. Przynajmniej tak wyświetlał mi Concert II, gdy miałem włożoną do niego samą kostkę od zasilania radia w samochodzie, a pozostałe wypięte.

Wówczas, samo radio podłączenie na stole do zasilania nie umożliwi dalszej jego analizy działania. Czy tak ?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...