Skocz do zawartości
IGNOROWANY

kontrolka od ABS i ESP po naprawie czujnika stopu


drdala

Rekomendowane odpowiedzi

Witam miałem problem ze światłem stopu. Wyjąłem czujnik stopu który był przy pedale hamulca, przeczyściłem 2 blaszki... przygiąłem je tak żeby były cały czas zetknięte i włożyłem czujnik z powrotem. Światła stopu działają prawidłowo czyli uznałem że poprawnie naprawiłem czujnik i problem z trzema kontrolkami czyli świecącymi stale ABS, ESP i migającą kontrolką od świec żarowych ustanie lecz niestety zniknęła tylko kontrolka migająca od świec żarowych. Teraz jak uruchamiam samochód żadne kontrolki się nie świecą lecz po pewnym czasie jazdy kontrolka od ESP i ABS zapala się i świeci ciągle. Nie wykluczone że podczas hamowania się zapalają te kontrolki. Co może być tego przyczyną i jak rozwiązać ten problem?

Tak wygląda Auto Scan na Vagu:

VAG-COM Version: Release 311.2-N

Chassis Type: 8E - Audi A4 B6

Scan: 01,02,03,08,09,15,16,17,26,36,37,45,46,55,56,63,76

Address 01 -------------------------------------------------------

Controller: 038 906 019 FP

Component: 1,9l R4 EDC 0000SG 1538

Coding: 00002

Shop #: WSC 63351

WAUZZZ8E62A286075 AUZ6Z0B0073018

No fault code found.

Address 03 -------------------------------------------------------

Controller: 8E0 614 517

Component: ABS/ESP front 1726

Coding: 04255

Shop #: WSC 06435

1 Fault Found:

00526 - Brake Light Switch-F

27-00 - Implausible Signal

Address 08 -------------------------------------------------------

Controller: 8E0 820 043 A

Component: A4 Klimaautomat 1012

Coding: 00000

Shop #: WSC 63351

2 Faults Found:

00604 - Potentiometer Positioning Motor for Air Flow Flap (G113)

30-10 - Open or Short to B+ - Intermittent

00735 - Potentiometer in Positioning Motor for Air recirculation Flap (G143)

30-10 - Open or Short to B+ - Intermittent

Address 09 -------------------------------------------------------

Controller: 8E0 907 279 C

Component: int. Lastmodul RDW 0203

Coding: 00101

Shop #: WSC 63351

No fault code found.

Skipping Address 15-Airbags

Address 16 -------------------------------------------------------

Controller: 8E0 953 549 F

Component: Lenksáulenmodul 0308

Coding: 00002

Shop #: WSC 63351

No fault code found.

Address 17 -------------------------------------------------------

Controller: 8E0 920 900 G

Component: KOMBI+WEGFAHRS. RB4 D26

Coding: 00000

Shop #: WSC 00006

WAUZZZ8E62A286075 AUZ6Z0B0073018

1 Fault Found:

00668 - Supply Voltage Terminal 30

53-10 - Supply Voltage Too Low - Intermittent

Address 46 -------------------------------------------------------

Controller: 8E0 959 433 AD

Component: Komfortgerát T85 0316

Coding: 06976

Shop #: WSC 63351

3 Faults Found:

01561 - Left Rear Door

59-00 - Can't Unlock

01561 - Left Rear Door

60-10 - Won't Safe - Intermittent

01561 - Left Rear Door

61-00 - Won't De-Safe

Address 56 -------------------------------------------------------

Controller: 8E0 035 186

Component: concert II GRO 0001

Coding: 00005

Shop #: WSC 63351

1 Fault Found:

00466 - Control Module for Steering Column Electronics (J527)

49-00 - No Communications

End -------------------------------------------------------

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Źle naprawiles. Tam sa dwa styki. Jedz po nowy i nie kombinuj. Odradzam zamienniki bo potrafią nieźle namieszać.

Sony Xperia Tapatalk 4 Pro.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jak to źle naprawiłem? Chciałbym wiedzieć co źle zrobiłem.

Wydawało mi się że gdybym źle naprawił to nie miałbym świateł stopu oraz kontrolka od świec żarowych nadal by migała.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Źle bo przecież nadal nie działa. Problemem nie są blaszki. Kup nowy, najlepiej w ASO bo z zamiennikami to podobno różnie bywa.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Światła stopu działają. Były tam dwie blaszki i jedna była zaśniedziała bo nie stykała. Więc przeczyściłem i dogiąłem delikatnie żeby stykała. Wtedy gdy bolec jest wysunięty czyli pedał wciśnięty wtedy styka a gdy pedał jest nie wciśnięty wtedy bolec chowa się do czujnika i blaszki powinny się nie stykać. Moim zdaniem tak to powinno działać no chyba że się mylę więc proszę o poprawienie mnie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Skoro masz vaga to sprawdź w blokach pomiarowych silnik grupa 006 jak pracuje, ale ja bym się nie bawił z naprawą tylko wymienił na nowy. Kup ori są już poprawione i zapomnisz o problemie na długo.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tak jak koledzy powyżej piszą lepszym rozwiązaniem będzie zakup nowego czujnika. Nie jest to nie wiadomo jaki koszt.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Źle naprawiles. Tam sa dwa styki. Jedz po nowy i nie kombinuj. Odradzam zamienniki bo potrafią nieźle namieszać.

Sony Xperia Tapatalk 4 Pro.

Przestań:facepalm: Każdy zamiennik renomowanej firmy nie chińszczyzna będzie śmigał:wink: Ja założyłem u siebie Meyle bo był dosyć tani a wiem że jakościowo dobry no i działa bez zarzutu:good:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie chce Wam ubliżać ale wszyscy idzie na łatwiznę. Ja chcę naprawić stary czujnik (jeśli to rzeczywiście on jest powodem świecenia się nadal kontrolki ABS i ESP) bo widziałem że jedna blaszka była zaśniedziała więc nie jest to taka rzeczy której nie da się naprawić. Z tego co widać coś naprawiłem skoro przestała migać kontrolka od świec żarowych.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie chce Wam ubliżać ale wszyscy idzie na łatwiznę. Ja chcę naprawić stary czujnik...

Nie chcę ci ubliżać, ale to co robisz to takie "lepanie". :tongue4:

W ASO czujnik kosztuje ok. 60 zł. Zamienniki "chodzą" już od ok. 30 zł.

--

Pozdrawiam.

Sławek

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli ten czujnik będzie nie do naprawienia lub naprawa będzie przewyższała jego wartość to go wymienię. Jak na razie proszę Was o pomoc w naprawie jego. Jeśli na 100% to właśnie on jest przyczyną tego że pokazują się kontrolki ABS i ESP... raz potrafią pojawić się po pół godziny jazdy a raz po 5-10 min.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeżeli o ublizanie chodzi to jak Ci po tej naprawie w czasie jazdy stop padnie i w tyłek ktoś wpasuje to powinien Ci naublizac. ;-)

Sony Xperia Tapatalk 4 Pro.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeżeli o ublizanie chodzi to jak Ci po tej naprawie w czasie jazdy stop padnie i w tyłek ktoś wpasuje to powinien Ci naublizac. ;-)

Sony Xperia Tapatalk 4 Pro.

Czujnik wymieniony i nadal to samo.

Czasem przejadę 30 km i się nie pokażą kontrolki ABS i ESP a czasem po chwili się pokazuje. Wydaje mi się że podczas hamowania.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie wymieniales ostatnio łożysk lub półosi? Tak jakby czujnik tracił sygnał z półosi.

Sony Xperia Tapatalk 4 Pro.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie wymieniales ostatnio łożysk lub półosi? Tak jakby czujnik tracił sygnał z półosi.

Sony Xperia Tapatalk 4 Pro.

nic takiego nie robiłem

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...