Skocz do zawartości
Zdrowych i spokojnych Świąt dla Ciebie i rodzinki 🙌🎄
IGNOROWANY

Jak sprawdzić czujnik temp płynu chłodniczego


Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Po przejechaniu 80 km wskazówka nawet nie drgnie. Z kuzynem sprawdziliśmy na pc temp. wacha się w okolicach 56 stopni jak go chwile potrzymam na 3 tys to wzrośnie do 58 WIec nic dziwnego że nie wskazuje na liczniku. Tak sobie teraz myślę że może w ogóle tam nie ma termostatu że tak mocno go chłodzi... Po 80 km powinno coś chociaż trochę drgnąć. Ale wracając do pytania można go jakoś sprawdzić tak po domowemu( ten czujnik). Termostat sprawdze jeszcze po wężach ale muszę poczekać aż ostygnie całkowicie silnik

Opublikowano

Porównaj VAGiem temperaturę płynu na czujniku i na zegarach [ale nie wskazówce, lecz w sterowniku], jeżeli jest taka sama [różnica to 5*] to 90% pewności iż to nie czujnik.

Muszę poszukać bo gdzieś kiedyś był PDF z tym jak sprawdzać taki czujnik i tam były odpowiednie opory dla odpowiednich temperatur, ale nie umiem go na razie znaleźć.

EDIT:

Instrukcja diagnozy czujnika cieczy chłodzącej G2 G62.pdf - A6 C5 - xoslox - Chomikuj.pl

Opublikowano

Ok dzięki sprawdze

Opublikowano

mam do was pytanko, nie chcę już zakładać nowego tematu to piszę tutaj. Sprawa jest taka sprawdzałem w VAGu temperaturę cieczy i jest duża rozbieżność na zimnym silniku. Temperatura otoczenia 6 stopni i w ECU pokazuję takową temperaturę, natomiast w liczniku już 60 stopni (wiem że licznik wyskalowany jest od 30stopni). Natomiast na ciepłym jest już ok różnica +-1-2 stopnie. Czy to by wskazywało uszkodzony czujnik 4pinowy??

Opublikowano
Porównaj VAGiem temperaturę płynu na czujniku i na zegarach [ale nie wskazówce, lecz w sterowniku], jeżeli jest taka sama [różnica to 5*] to 90% pewności iż to nie czujnik.

Muszę poszukać bo gdzieś kiedyś był PDF z tym jak sprawdzać taki czujnik i tam były odpowiednie opory dla odpowiednich temperatur, ale nie umiem go na razie znaleźć.

EDIT:

Instrukcja diagnozy czujnika cieczy chłodzącej G2 G62.pdf - A6 C5 - xoslox - Chomikuj.pl

To jest piękna instrukcja i warto aby była podklejona w tym dziale, ew. podlinkowana w FAQ w dziale Warsztat i tu moja propozycja dla moderatora :wink:

Opublikowano
mam do was pytanko, nie chcę już zakładać nowego tematu to piszę tutaj. Sprawa jest taka sprawdzałem w VAGu temperaturę cieczy i jest duża rozbieżność na zimnym silniku. Temperatura otoczenia 6 stopni i w ECU pokazuję takową temperaturę, natomiast w liczniku już 60 stopni (wiem że licznik wyskalowany jest od 30stopni). Natomiast na ciepłym jest już ok różnica +-1-2 stopnie. Czy to by wskazywało uszkodzony czujnik 4pinowy??

to jak wie ktoś czy to normalne??, oczywiście czytałem poradnik.

Opublikowano

Na 100% od 30 stopni wyskalowany? U mnie bazowo w VAGu jest 45 i dopiero jak przekroczy tą temperaturę to zaczyna iść w górę.

Opublikowano

tak autor tego poradnika napisał, wiec też pytam bo nie wiem czy wymienić czujnik, a nie chce go na darmo zmieniać troszkę oryg. kosztuje

Opublikowano

Wydaje mi się, ale to moje subiektywne i niesprawdzone przemyślenie, że w zależności od tego jakiej marki siedzi czujnik, może być wyskalowany różnie. Jakby w VAGu pokazywało jakąś nierówną temperaturę jako początkową nie wiem, np. 43,4 czy coś takiego, to wtedy by było źle. Ja bym sprawdzał rozbieżności dopiero, jak dla ecu przekroczy te temperaturę początkową dla licznika.

Opublikowano

ok masz racje lepiej sprawdzić rezystancje ale dostęp do czujnika mam okropny heh:)

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...