Skocz do zawartości
IGNOROWANY

wymiana poduszek pod silnikiem i skrzynia A4 B7 multitronic


Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

witam

proszę o info jaki jest koszt wymiany poduszek pod silnikiem i skrzynia biegów

chodzi mi o koszt częsci i robociznę

czy naprawa (wymiana ) musi byc przeprowadzona w ASO

pozdrawiam

Opublikowano

Koszta to nie wiem ale z dala od tanich zamienników. Mam takowe a teraz szukam oryginałów.

Opublikowano

Witaj!

Poprosiłem o szczegółową wycenę w ASO i trochę zaskoczyły mnie koszty jakie towarzyszą takiej operacji. Może nie tyle cena za części co koszty robocizny i dlatego pytam czy wymiana poduszek to coś skomplikowanego czy można to zrobić samemu? Poniżej szczegółowa wycena jednego z serwisów ASO. Proszę o info czy ktoś wymieniał już te elementy w jakimś serwisie i czy te koszty są takie kosmiczne wszędzie ?

koszty wymiany poszczególnych części:

poduszka silnika strona lewa 543 zł robocizna 271 zł

poduszka silnika strona prawa 500 zł robocizna 271 zł

przednia poduszka silnika 32 zł robocizna 332 zł

poduszka skrzyni biegów 365 zł robocizna 396 zł

Ceny części i robocizny brutto obowiązujące w danym dniu.

Opublikowano

Jak pytałem o egr do mojego klekota to walneli cenę 1100 zł. O robociznę już nie pytałem. Popytaj ile w zwykłym warsztacie biorą i tyle. Dałem 200 za wymianę w moim a mogłem sam wymienić.

Opublikowano

Jeśli masz problemy z drganiami to nie szukaj winy w poduszkach, bo musiałbyś mieć bardzo, a to bardzo dużo na blacie aby się ich czepiać. prędzej to wina pompek albo co najgorsze multi.

Opublikowano

Nie tyle jest problem z drganiami co wyczuwalne szarpania przy gwałtowniejszym dodaniu gazu jak również przy hamowaniu. Problem wyszedł po diagnostyce ponieważ w moim grychole są poduszki z czujnikami i jedna z poduszek na gołe oko wygląda już na wymęczoną. Na blacie mam niby 180 tys. ale ile tak na prawdę jest nie wiem. Nie mam książki wiec co do przebiegu nie wiem czy jest rzeczywisty.

Ponowie jeszcze raz pytanie czy ktoś może sam podjął się wymiany całego kompletu poduszek i czy jak wymieniać to już wszystkie. Pytam bo ASO liczy sobie za robociznę około 1200 zł.

Wiem, że nie opłaci się zakładać zamienników, że jak już to tylko oryginały z ASO ale czy mogę to zrobić samemu i czy przy wymianie nie ma jakiś niespodzianek??

Opublikowano

Szarpanie przy ruszaniu i hamowaniu na 99% multi. Naprawa zaboli twoją kieszeń, niestety ten typ tak ma, sam to przechodziłem.

Opublikowano

Ponowie jeszcze raz pytanie czy ktoś może sam podjął się wymiany całego kompletu poduszek i czy jak wymieniać to już wszystkie. Pytam bo ASO liczy sobie za robociznę około 1200 zł.

Wiem, że nie opłaci się zakładać zamienników, że jak już to tylko oryginały z ASO ale czy mogę to zrobić samemu i czy przy wymianie nie ma jakiś niespodzianek??

Jezeli masz jakiekolwiek pojecie o mechanice i dostep do kanalu lub podnosnika to sobie poradzisz - wymienia sie tylko zerwane /wybite poduszki .

Skoro masz poduszki z czujnikami to musialbys miec zapisany blad

Z Twojego postu wnioskuje ze ta diagnostyka byla przeprowadzana na "oko"

Zanim cokolwiek zaczniesz wymieniac to podepnij vag-a i sprawdz bledy - silnika , skrzyni biegow itd.

Opublikowano

…. Mam trochę pojęcia o mechanice, mam dostęp do kanału a co najważniejsze mam kuzyna który potrafi zrobić prawie wszystko także pewnie damy sobie radę z wymianą jeśli do takiej dojdzie. Podejrzewam, że są do wymiany na pewno dwie poduszki pod silnikiem bo jedna na "oko" wygląda na zerwaną (jest zapadnięta) a drugiej nie widać za bardzo, tej co jest z prawej strony wiec ciężko mi jest powiedzieć w jakim jest stanie. Byłem też u diagnosty i VAG właśnie pokazała, że są błędy wskazujące na poduszki pod silnikiem. Nie pamiętam jaki dokładnie to był nr. błędu bo gdzieś posiałem kartkę z wydrukiem.

Powiem, że dał mi też do myślenia kolega Arkadiusz odnośnie tematu, że w moim przypadku wyczuwalne delikatne szarpanie przy ruszaniu jaki hamowaniu (najbardziej wyczuwalne na zimnym silniku) to wcale nie muszą być tylko poduszki pod silnikiem ale również skrzynia multi.

Mam pytanie do kolegi Arkadiusza jakie miałeś niepokojące objawy pracy skrzyni przed jej końcem żywotności....?? Może i u mnie coś podobnego zaczyna się dziać co wskazywało by na większy problem niż tylko poduszki.

Opublikowano

Początki końca multi to właśnie delikatne poszarpywanie , które w miarę upływu czasu się nasilało. Następnie doszły za jakieś 3 miesiące delikatne falowanie obrotów podczas jazdy ze stałą prędkością, a później to już lepiej nie mówić :(

Chociaż twój przypadek jest zgoła inny, bo szarpanie w moim wypadku nasilało się na rozgrzanym silniku a na zimnym było niewyczuwalne.

Opublikowano

W sierpniu wymieniałem olej w skrzyni i fachowcy (nie autoryzowane ASO) którzy mi to robili sprawdzali skrzynie i nic niepokojącego nie stwierdzili, mówili wręcz że wszystko jest ok ale jeden objaw zauważyłem u siebie też o którym wspominasz to falujące obroty przy stałej prędkości. Nie zawsze tak się dzieje ale zauważyłem nasilający się taki objaw na zimnym silniku i przy prędkościach od 50-100 km/h. Przy większych prędkościach powiedział bym, że jest ok tzn. obroty nie skaczą przy delikatnym dołożeniu gazu.

Zapytam tak z ciekawości z jakim kosztami trzeba się liczyć w razie remontu takiej skrzyni. Wiem, że nie są to małe kwoty i zastanawiam się czy nie lepiej przerobić na manuala po takiej awarii?

Opublikowano

wiec tak , poduszki tylko oryginały żadnych zamienników, koszt wymiany na warsztacie 50 zl sztuka

Opublikowano
Ile może kosztować remont skrzyni multi...???

W moim przypadku remont skrzyni miał wynieś 5 tys zł :( i włąśnie dlatego jeżdże manualem:)

Opublikowano

To mam rozumieć, że koszt wymiany skrzyni automat na manual jest mniej kosztowny niż remont skrzyni muliti....?

A jak od strony technicznej dużo z tym zachodu i gdzie ewentualnie szukać kogoś sprawdzonego co zrobił by to tak jak się należy? Może ktoś ma jakieś namiary do dobrego fachowca? Choć w duchu liczę na to że moja skrzynia jeszcze pożyje trochę. Z góry dziękuje za wszelkie informację na ten temat.

Opublikowano

podasz mi numer tej przedniej poduszki silnika która wymieniłeś na początku tematu?

Opublikowano

Z dala od serwisu, skasują Cie tylko i nic więcej. Kup części ori i jak masz mechanika dobrego to niech wymieni tobie. Ewentualnie sam możesz dać radę. Troche potu i będzie zrobione.Mi jakimś dziwnym trafem po przeglądzie odkręciła się śruba z sirodkowej poduchy i serwis za założenie nowej skasował mnie 200zł

Opublikowano

Niestety serwis nie podała mi nr części poduszek tylko ogólny kosztorys.

Reasumując faktycznie koszt wymiany w ASO jest kosmiczny od 600 do 1200 zł a koszt zakupu wszystkich poduszek w moim przypadku około 1600 zł. Niestety u mnie poduszki są ok szarpanie to wina niestety.....:kwasny: multi

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...