Skocz do zawartości
IGNOROWANY

Automatyczne ZDALNE otwieranie/zamykanie klapy bagażnika (avant)


Krzysztof102

Rekomendowane odpowiedzi

AUTOMATYCZNE ZDALNE OTWIERANIE KLAPY BAGAZNIKA AVANT



*** OPIS WZIETY OD KOLEGI

#Przemo#



Panocki ja się pofatygowałem :decayed: i zrobiłem kilka testów i obliczeń (wszystko na siłownikach KROSNO 650N)
Sprawa wygląda następująco
Dłuższe NIEBIESKIE sprężynki osobiście odradzam co wynika z poniższej tabeli i opisu
Przy zamkniętej klapie na tłoczysku siłownika między jego odkręcaną główką o cylindrem zostaje 21mm miejsca wolnego na którym musi się zmieścić cały zestaw czyli sprężynka+podkładki. Jak przekroczymy tą wartość to siłownik "zwiększa" swoją długość ponieważ nie da rady więcej się zamknąć i bardziej skompresować dołożonego materiału, co za tym idzie zaczyna napierać na bolce mocujące zamieszczone na klapie i karoserii i oczywiście na zawiasy klapy, dodając do tego liczbę Niutków dołożonych przez nas, może to skutkować objawami jak opisują wszyscy sceptycy.
Z tego co mi się udało dowiedzieć od starych znajomych z Ingolstadt zawias (jeden) klapy w B6 (zakładam że w B7 jest tak samo bo jest taki sam) powinien wytrzymać obciążenie stałe do 1500N max!!! i jest to wartość max max!!!
niestety nie było opcji żeby dostać choćby kopię dokumentu potwierdzającego ten fakt

Zakładając że wszyscy mamy podkładki o grubości 2mm sprawa ze sprężynkami wygląda następująco
podaje poniższe zestawienie według następującego klucza
L - długość sprężyny w spoczynku
Smax - max kompresja/skok sprężyny
Lmin = L - Smax czyli długość sprężyny po max kompresji/skoku
N - ilość Niutków jakie wytwarza sprężyna przy max kompresji/skoku
N+S - Ilość Niutków generowanych przez Siłownik + Sprężynę przy max kompresji

1. ZIELONE SPRĘŻYNY nr katalogowy PENTA SZ8010.20 x L z tabeli poniżej
L = 38mm / Smax = 20mm / Lmin = 18mm / N = 506 / N+S = 1156 - można dodać max 1 podkładkę
L = 32mm / Smax = 17mm / Lmin = 15mm / N = 576 / N+S = 1226 - można dodać max 3 podkładki
L = 25mm / Smax = 13mm / Lmin = 12mm / N = 558 / N+S = 1208 - można dodać max 4 podkładki

2. NIEBIESKIE SPRĘŻYNY nr katalogowy PENTA SZ8020.20 x L z tabeli poniżej
L = 38mm / Smax = 16mm / Lmin = 22mm / N = 744 / N+S = 1394 - BRAK MIEJSCA NA PODKŁADKI!!!
L = 32mm / Smax = 13mm / Lmin = 19mm / N = 813 / N+S = 1463 - można dołożyć max 1 podkładkę
L = 25mm / Smax = 10mm / Lmin = 15mm / N = 862 / N+S = 1512 - można dołożyć max 3 podkładki jednak liczba Niutków przekracza dopuszczalne max obciążenie!!!!

3. FIOLETOWE sprężynki nie działają w B6 i B7 są za słabe!!


jeżeli chodzi o czerwone i żółte sprężyny to same sprężyny generują tyle Niutków (czerwona L32 - 1612N!!! a żółte L32 - 1792N!!!) że przekraczają wartości dopuszczalne także szczerze odradzam ich stosowanie!!
Jak wynika z powyższego im dłuższa sprężyna tym mniej Niutków generuje.
możecie sami wyciągnąć wnioski z powyższego ja w dalszym ciągu mam założony zestaw z niebieską sprężynką L=32mm i jedną podkładką
przy postoju cały dzień na mrozie -3 stopnie klapa jeszcze się otworzyła ale bardzo ospale przy -8 stopni już nie dała rady
klapa w dalszym ciągu jest prosta nic nie przecieka nie ma żadnych niepokojących objawów

Tutaj jeszcze dane do zamówienia potrzebnego sprzętu do moda

Siłowniki zamawiamy od :arrow2:http://a4-klub.pl/members/tom77-9739/
-siłowniki KROSNO 650N 24520 35 zł/szt
-wysyłka za pobraniem 22 zł, po wpłacie na konto 18 zł czyli razem 92 zł lub 88 zł
Center-Car
ul.Wrocławska 4
01-493 W-wa
Bank BGZ S.A. II O/W-wa 34 2030 0045 1110 0000 0080 5660

Sprężyny zamawiamy z firmy PENTA link do kontaktu PENTA Polska Sp. z o.o.
Sprężyna niebieska SZ 8020.20 x 032 - cena brutto 1 szt. 9,60 zł
Sprężyna zielona SZ 8010.20 x 032 - cena brutto 1 szt. 9,60 zł

Koszty dostawy :
wysyłka listem poleconym - 6,50 zł
wysyłka kurierem: 17,60 zł
Za pobraniem: 21,40
PENTA Polska Sp. z o.o.
ul. Powstańców Śl. 82/44
53-333 Wrocław
nr konta: 56 1160 2202 0000 0000 3135 8053

O-Ring i podkładka
dostępne z każdym markecie lub sklepie budowlanym koszt groszowy
podk_adki_i_oringi.jpg

Zestaw z niebieską sprężynką L=32mm + 1 podkładka + 1 O-Ring działa do temperatury ok -5 st.C i również w lecie bez problemów!!
Zestaw z zieloną sprężynką L=32mm + 3 podkładki + 1 O-Ring działa do temperatury ok +10st.C

Zalecam wszystkim z korzystania z dwóch zestawów na zimę i lato, co prawda nasze zawiasy klapy wytrzymują 1500N (jeden) ale i tak zawsze jest dobrze je odciążyć jeżeli jest taka możliwość a roboty z wymianą sprężyn jest na 2 minuty koszty też znikome.


Spadek skuteczności zestawu w zimne dni jest spowodowany spadkiem skuteczności/siły co za tym idzie liczby niutków w siłownikach!!
Wartości w tabeli powyżej są podane przy max skuteczności/sile działania siłowników (czyli 650N) czyli nawet zostawiając zestaw z niebieską sprężyną na lato nic złego stać się nie powinno.

zastanówcie się dwa razy przed montowaniem coraz to mocniejszych sprężyn i siłowników oraz zwiększania ilości podkładek tylko aby "WYMUSIĆ" działanie moda ponieważ podejrzewam iż to było powodem kilku usterek opisywanych tutaj i na innych forach.
Cóż mod nie jest doskonały przy niskich temperaturach ale podejrzewam że jedynym rozwiązaniem będzie wykminić jak zamontować elektryczne otwieranie z innych modeli grupy VAG do naszych dupowozów :decayed:

P.S.
oczywiście wszystko jest obliczone dla B6 Audi !!!


snapback.png

Panowie gdzie można dostać te niebieskie sprężynki ?

8b9ecvd6.png


Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

według mnie należałoby to wrzucić pod zmodyfikowaną podsufitówkę, można to połączyć od razu z obłożeniem sufita alcantarą :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

niestety w avancie jest trudniej niz w sedanie - tam za otwierania odpowiada sprezyna ktora nie poradzi sobie z klapa avanta. mozesz oczywiscie zakupic elementy od a6 avant ale wowczas bedziesz musial wyciac i wspawac w dach nowe zawiasy klapy z domykaniem. Nawet jesli bedziesz zdeterminowany i to zrobisz to modul komfortu Ci tego nie obsluzy i nie zakodujesz tego. mial to byc jeden z moich pierwszych modow...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeżeli to miałbyć jeden z Twoich pierwszych modów - tracę trochę zapał.

Ale mimo wszystko: Rosemeyer, czy myślałeś o tym żeby założyć mocne siłowniki, które przy początkowej fazie podnoszenia klapy będą wspomagane dodatkowymi sprężynami (zewnętrznie umieszczone sprężyny na teleskopach)?? podobno takie rozwiązanie zastosowano w e-klasie. klapę po naciśnięciu środkowego guzika w pilocie unoszą siłowniki. zamykanie ręczne :)

To półśrodek, ale rzeczywiście montaż instalacji do automatycznego zamykania i przerabianie podsufitki aby zmieścić siłowniki z allegro to przerost formy nad treścią..

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

to samo pytanie zadałem w innym wątku o otwieraniu klapy. musze przyznac ze jezeli sie nie otwiera całkowicie i musze złpapac za klamke to co to za otwieranie i jeszcze ten dodatkowy przycisk na pilocie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam przyłącze się do tematu, bardzo fajny myk z otwieraniem z pilota mam a4 b6 2003r widzialem to otwieranie w oktawi i w leoni a tam klapa tez nie jest lekka. Przypuszczam ze stosowali tam te teleskopy pchajace. Czy ktos posiada jakies informacje w tym temcie ?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W avancie jast możliwość zainstalowania podnoszenia klapy z pilota: znalazłem taki film:

Audi A4 automatic trunk - YouTube

Wystarczą silniejsze teleskopy od A6 C5 Avant o sile 690 Nm i sprężyny które zakładamy na te teleskopy!

Zrobie fotki i zamieszcze za jakiś czas.

---------- Post dopisany 11-04-2013 at 13:07 ---------- Poprzedni post napisany 05-04-2013 at 11:23 ----------

A więc teleskopy a6 C5 o sile 690 Nm, sprężyny dł 45 mm fi wewnętrzna 13 mm, grubość drutu 2,1 mm.

111111.jpg

111112.jpg

111113.jpg

Sprężyny muszą mieć 120 Nm - 240 Nm tzn. 120 Nm to jest siła którą potrzeba użyć aby ugiąć sprężynę, a 240 Nm to siła potrzebna aby maxymalnie ścisnąć sprężynę.

Po założeniu na auto A4 B6 lub B7 Avant będzie działać jak na filmie poniżej:

autom. öffnende Heckklappe - YouTube

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dobre na złodzieja, jak stanie z tyłu auta i otworzysz klape to na bank go znokałtujesz... albo wcześniej sobie lub żonie zęby wybijesz :wink:

Wolę podnosic klapę ręką niz ryzykowac strate jedynek :kox:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ciekawe Ale nie kumam jak włożyłeś tam te sprężyny I mam rozumieć ze teleskopy z A6 C5 Pasują do A4 B6

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja mam pytanie torszke z innej beczki. Jakiej firmy polecacie siłowniki bo również mi się szykuje wymiana. Co sadzicie o Krosno oraz harcie?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A myslał ktoś może żeby wsadzić elektryczny siłownik tak jak to jest np. w insigni kombi? Tak aby przyciskiem się otwierała ale też zamykała klapa. To co ktoś wyżej wrzucił te zdjęcia i filmik to zastanawia mnie czy nie trzeba będzie dużej siły używać do zamknięcia klapy.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Marcin tak jest super tylko gdzie wyrwać takie siłowniki w normalnej cenie?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

sam myślę jakie wsadzić do sedana żeby podnosiło samo :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

sam myślę jakie wsadzić do sedana żeby podnosiło samo :)

Chcesz by sie sama podnosiła ?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...