maciek23ms Opublikowano 14 Września 2016 Opublikowano 14 Września 2016 Ja tak jeździłem rok czasu ze słabym ciśnieniem oleju, nic się z autem nie działo i nic się nie stało, pompę zmieniłem i jeżdżę, głupota ale ile przez ten czas się nauczyłem 30 sekund to już jest porażka jak dla mnie, mi stukało przy odpaleniu max 3 sekundy. Jakas dokładna firma pompy, bo mam tez ze 3 sekundy tego klekotu ale jezdze juz z 1,5 roku z tym 20-30 sekund to długo strasznie. Wysłane z mojego D5803 przy użyciu Tapatalka zaczalem sprawdzac ze stoperem w rece:D troche przesadzilem z 30 sekundami, raz jest 5sekund raz 10 a czasem jedna stukniecie i juz jest ok, a innym razem odpala i nic, zaczely mi sie te dzwieki robic jak auto stalo 4 miesiace bez jazdy wczesniej tego nie mialem, jestem bardzo uczulony na dzwiek z silnika, teraz po wymianie rozrzadu chodzi inaczej niz wczesniej ale moze przez to ze wymienilem napinacz paska alternatora ktory troche mogl zagluszac dzwieki
WYSKUN Opublikowano 14 Września 2016 Opublikowano 14 Września 2016 Ja tak jeździłem rok czasu ze słabym ciśnieniem oleju, nic się z autem nie działo i nic się nie stało, pompę zmieniłem i jeżdżę, głupota ale ile przez ten czas się nauczyłem 30 sekund to już jest porażka jak dla mnie, mi stukało przy odpaleniu max 3 sekundy. Jakas dokładna firma pompy, bo mam tez ze 3 sekundy tego klekotu ale jezdze juz z 1,5 roku z tym 20-30 sekund to długo strasznie. Wysłane z mojego D5803 przy użyciu Tapatalka zaczalem sprawdzac ze stoperem w rece:D troche przesadzilem z 30 sekundami, raz jest 5sekund raz 10 a czasem jedna stukniecie i juz jest ok, a innym razem odpala i nic, zaczely mi sie te dzwieki robic jak auto stalo 4 miesiace bez jazdy wczesniej tego nie mialem, jestem bardzo uczulony na dzwiek z silnika, teraz po wymianie rozrzadu chodzi inaczej niz wczesniej ale moze przez to ze wymienilem napinacz paska alternatora ktory troche mogl zagluszac dzwieki Czesc:)Mam prośbę, nagraj jakus filmik jak Ci auto odpala na zimnym, chce ten dzwiek usłyszeć az do momentu kiedy sie kończy:)
Wylye Opublikowano 14 Września 2016 Opublikowano 14 Września 2016 Panowie. Było już o tym pisane setki razy nawet w tym topiku. Kilkusekundowe "odezwanie się łańcucha" po uruchomieniu zimnego silnika (nie koniecznie zimnego, może tak być po kilkugodzinnym postoju latem, kiedy silnik jest wciąż ciepły ale olej zdążył już ściec z magistrali) a więc info z biuletyny technicznego Audi Here is the official explaination about what I was talking about. It's from an Audi Technical Sevice Bulletin:"The camshaft adjustment is hydraulically actuated and controlled by the engine oil pressure.If the engine has been turned off for a longer time, the oil pressure drops down and the oil partially flows back into the oil sump.To assure an efficient camshaft adjustment right after an engine cold start, the oil pressure inside the camshaft adjusters must be built as fast as possible. During this time a rattle or knocking noise may be noticeable.This noise is normal at an engine cold start and will last until the oil pressure is fully built up which takes about 1-2 seconds.Do not replace the camshaft adjuster unit(s) for a noise concern as described above.Replacing the camshaft adjuster unit(s) will not eliminate this noise." Tak więc, należy rozróżnić, hałasy "technologiczne" od patologicznych syndromów. Technologiczne - dopuszczalne przez VAG to krótki kilkusekundowy hałas zaraz po rozruchu silnika po dłuższym postoju (roboczo nazywany "zimnym") Syndromy uszkodzeń - to długotrwały hałas rozrządu po rozruchu czasami trwający dużo dłużej czasami nawet na rozgrzanym silniku. Takie objawy kwalifikują do "pochylenia się" nad silnikiem. Naprawianie silnika bo "klekoce" 1 lub 2,3 sekundy po starcie, na tle moich doświadczeń i w/w cytatu z biuletynów VAG - uważam za bezsensowne działania. Opisywałem bodaj od strony 24 tego wątku, swoje problemy i efekty. Mam czyszczoną miskę i wymieniony smok (angielscy mechanicy nie chcieli słyszeć o czyszczeniu smoka) ostatecznie wymieniłem napinacz - fazator, i cały łańcuch. Nie robiłem tego za względu na kilkusekundowe hałasy, tylko właśnie z powodu zablokowania się "nowego firmowego fazatora" Opisywałem całą procedurę "odblokowania i adaptacji" Klekotanie po rozruchu słyszę, tak w zimie jak i w lecie. Przed naprawą i po naprawie. Kiedy fachowcy z Audi pokazali mi swój biuletyn - olałem to.
k232 Opublikowano 14 Września 2016 Opublikowano 14 Września 2016 (edytowane) Jakas dokładna firma pompy, bo mam tez ze 3 sekundy tego klekotu ale jezdze juz z 1,5 roku z tym SWAG - firma pompy oleju, kupowałem u " dzik " z forum U mnie klekotał po cało nocnym postoju i później przy każdym odpaleniu, nie ważne czy zimny czy gorący silnik. Edytowane 14 Września 2016 przez k232
maciek23ms Opublikowano 14 Września 2016 Opublikowano 14 Września 2016 Jakas dokładna firma pompy, bo mam tez ze 3 sekundy tego klekotu ale jezdze juz z 1,5 roku z tym SWAG - firma pompy oleju, kupowałem u " dzik " z forum U mnie klekotał po cało nocnym postoju i później przy każdym odpaleniu, nie ważne czy zimny czy gorący silnik. i bajka, moze bym sie poddal ale przed 4 miesiacznym postojem auta tego nie mialem, rok jezdzilem i nawet "PISKNIECIA" nie bylo, po 4 miesiecznym postoju zaczela sie ta zabawa
k232 Opublikowano 14 Września 2016 Opublikowano 14 Września 2016 Jest to głupie bo auto używasz czy nie to i tak się psuje
maciek23ms Opublikowano 15 Września 2016 Opublikowano 15 Września 2016 Jest to głupie bo auto używasz czy nie to i tak się psuje nie rozumiem twoje wypowiedzi? przeciez nie stalo bo mi bylo szkoda:D tylko taki przypadek losowy mialem ze stalo, a naprawde przed tym "postojem" nie bylo tego dzwieku, z reszta nie wazne, od siebie tyle mam do powiedzenia w tym temacie:)
orionek65 Opublikowano 16 Września 2016 Opublikowano 16 Września 2016 https://www.youtube.com/watch?v=lVE1vpSrBSk Napinacz/łańcuch czy może pompa SAI ? Kata już nie mam, olej lany to 5w40, miska i smok czyszczone i efekt bez zmian. Dźwięk jest tylko rano przy 1 odpaleniu, jeśli od razu po odpaleniu zgasze i odpale jeszcze raz dźwięku nie ma. Błędów brak.
WYSKUN Opublikowano 16 Września 2016 Opublikowano 16 Września 2016 https://www.youtube.com/watch?v=lVE1vpSrBSk Napinacz/łańcuch czy może pompa SAI ? Kata już nie mam, olej lany to 5w40, miska i smok czyszczone i efekt bez zmian. Dźwięk jest tylko rano przy 1 odpaleniu, jeśli od razu po odpaleniu zgasze i odpale jeszcze raz dźwięku nie ma. Błędów brak. U mnie jest identycznie. Tez tak dlugo u mnie slychac ten dzwiek na zimnym silniku i nagle przestaje go byc slychac. Różnica jest tylko taka że u mnie jest 2-3 razy to cichsze. Smok miales bardzo zasyfiony? Plukanke robiles? Ile zaplaciles? Bo mnie tez czeka czyszczenie smoka
orionek65 Opublikowano 16 Września 2016 Opublikowano 16 Września 2016 Robiłem płukanie, smok był tylko lekko zasyfiony resztkami starej odmy. Dałem coś koło 200zł. Co do hałasu to znalazłem chyba identyczny na filmiku z yt i tam była walnięta sai lub jej zawór. 1
WYSKUN Opublikowano 16 Września 2016 Opublikowano 16 Września 2016 Robiłem płukanie, smok był tylko lekko zasyfiony resztkami starej odmy. Dałem coś koło 200zł. Co do hałasu to znalazłem chyba identyczny na filmiku z yt i tam była walnięta sai lub jej zawór.Ok, daj znac jak to naprawisz bo mnie tez to czeka chyba:)
Marecki1 Opublikowano 17 Września 2016 Opublikowano 17 Września 2016 U mnie tez jest taki dzwiek ale napewno ciszej jest.... bardziej jest takie buczenie.....winny jest zawór pompy SAI no i u mnie jeszcze opaski były luzne od przewodów... Narazie zrobiłem to dla spokojnego snu, ale w przyszłym roku i tak bede wywalał pompe, montował downpipe itp. Ten dzwiek miałem tylko po kilku godzinnym postoju auta czyli w moim przypadku przez noc....
Bartoszzz Opublikowano 17 Września 2016 Opublikowano 17 Września 2016 Robiłem płukanie, smok był tylko lekko zasyfiony resztkami starej odmy. Dałem coś koło 200zł. Co do hałasu to znalazłem chyba identyczny na filmiku z yt i tam była walnięta sai lub jej zawór. Wyciągnij duży bezpiecznik w puszce z ECU (chyba 40A) - jest od pompy SAI, wtedy zobaczysz czy to od niej jest ten dźwięk na zimnym.
WYSKUN Opublikowano 17 Września 2016 Opublikowano 17 Września 2016 Robiłem płukanie, smok był tylko lekko zasyfiony resztkami starej odmy. Dałem coś koło 200zł. Co do hałasu to znalazłem chyba identyczny na filmiku z yt i tam była walnięta sai lub jej zawór. Wyciągnij duży bezpiecznik w puszce z ECU (chyba 40A) - jest od pompy SAI, wtedy zobaczysz czy to od niej jest ten dźwięk na zimnym. Ale jak wyciągne bezpiecznik to rozumiem że pompa sai wogole nie działa, no ale można tak jeździć? U mnie żadnego błędu nie wywala tylko z rana jak jest pierwsze odpalenie to słychać ten dźwięk. Coś mam z tym robić czy olać to?
Bartoszzz Opublikowano 17 Września 2016 Opublikowano 17 Września 2016 Jak wyciągniesz bezpiecznik to pompa nie uruchomi się i możecie wtedy sobie zdiagnozować czy to ona jest winna całego zamieszania czy trzeba szukać dalej. Po odłączeniu pompy co najwyżej wywali tylko błąd, auto powinno normalnie pracować.
kris5333 Opublikowano 21 Września 2016 Opublikowano 21 Września 2016 Witam mam pytanie.Delikatnie poci mi się pokrywa zaworów tzn górna częśc tej pokrywy czy jest możliwe aby luźny łańcuszek rozrządu tak wytarł obudowę aby zrobiła się dziurka??
marcinch001 Opublikowano 21 Września 2016 Opublikowano 21 Września 2016 Pewnie cieknie spod uszczelki .Wymień i powinno być ok .
maciek23ms Opublikowano 23 Września 2016 Opublikowano 23 Września 2016 Witam mam pytanie.Delikatnie poci mi się pokrywa zaworów tzn górna częśc tej pokrywy czy jest możliwe aby luźny łańcuszek rozrządu tak wytarł obudowę aby zrobiła się dziurka?? wymien uszczelke pokrywy i uszczelke pod napinaczem, mi pomoglo
kris5333 Opublikowano 23 Września 2016 Opublikowano 23 Września 2016 (edytowane) Ok wymieniony napinacz i łańcuch.Luźny łańcuch w odudowie wytarł dwa rowki na wylot.W tych dwóch miejscach delikatnie się pociło.Mechanik mówi że już kiedyś widział takie cuda tylko wtedy jeszcze były ślady łańcuszka na głowicy Edytowane 23 Września 2016 przez kris5333
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się