Skocz do zawartości
IGNOROWANY

Napinacz i łańcuch rozrządu w Audi A4 B6/B7 1.8T BEX, AVJ


Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Ja tak jeździłem rok czasu ze słabym ciśnieniem oleju, nic się z autem nie działo i nic się nie stało, pompę zmieniłem i jeżdżę, głupota ale ile przez ten czas się nauczyłem :P

30 sekund to już jest porażka jak dla mnie, mi stukało przy odpaleniu max 3 sekundy.

Jakas dokładna firma pompy, bo mam tez ze 3 sekundy tego klekotu ale jezdze juz z 1,5 roku z tym :D

20-30 sekund to długo strasznie.

Wysłane z mojego D5803 przy użyciu Tapatalka

zaczalem sprawdzac ze stoperem w rece:D troche przesadzilem z 30 sekundami, raz jest 5sekund raz 10 a czasem jedna stukniecie i juz jest ok, a innym razem odpala i nic, zaczely mi sie te dzwieki robic jak auto stalo 4 miesiace bez jazdy wczesniej tego nie mialem, jestem bardzo uczulony na dzwiek z silnika, teraz po wymianie rozrzadu chodzi inaczej niz wczesniej ale moze przez to ze wymienilem napinacz paska alternatora ktory troche mogl zagluszac dzwieki

  • Odpowiedzi 2.6 tys.
  • Dodano
  • Ostatniej odpowiedzi

Top użytkownicy w tym temacie

Top użytkownicy w tym temacie

Opublikowano

Ja tak jeździłem rok czasu ze słabym ciśnieniem oleju, nic się z autem nie działo i nic się nie stało, pompę zmieniłem i jeżdżę, głupota ale ile przez ten czas się nauczyłem :P

30 sekund to już jest porażka jak dla mnie, mi stukało przy odpaleniu max 3 sekundy.

Jakas dokładna firma pompy, bo mam tez ze 3 sekundy tego klekotu ale jezdze juz z 1,5 roku z tym :D

20-30 sekund to długo strasznie.

Wysłane z mojego D5803 przy użyciu Tapatalka

zaczalem sprawdzac ze stoperem w rece:D troche przesadzilem z 30 sekundami, raz jest 5sekund raz 10 a czasem jedna stukniecie i juz jest ok, a innym razem odpala i nic, zaczely mi sie te dzwieki robic jak auto stalo 4 miesiace bez jazdy wczesniej tego nie mialem, jestem bardzo uczulony na dzwiek z silnika, teraz po wymianie rozrzadu chodzi inaczej niz wczesniej ale moze przez to ze wymienilem napinacz paska alternatora ktory troche mogl zagluszac dzwieki

Czesc:)

Mam prośbę, nagraj jakus filmik jak Ci auto odpala na zimnym, chce ten dzwiek usłyszeć az do momentu kiedy sie kończy:)

Opublikowano

Panowie. Było już o tym pisane setki razy nawet w tym topiku. Kilkusekundowe "odezwanie się łańcucha" po uruchomieniu zimnego silnika (nie koniecznie zimnego, może tak być po kilkugodzinnym postoju latem, kiedy silnik jest wciąż ciepły ale olej zdążył już ściec z magistrali) a więc info z biuletyny technicznego Audi

Here is the official explaination about what I was talking about. It's from an Audi Technical Sevice Bulletin:

"The camshaft adjustment is hydraulically actuated and controlled by the engine oil pressure.
If the engine has been turned off for a longer time, the oil pressure drops down and the oil partially flows back into the oil sump.

To assure an efficient camshaft adjustment right after an engine cold start, the oil pressure inside the camshaft adjusters must be built as fast as possible. During this time a rattle or knocking noise may be noticeable.

This noise is normal at an engine cold start and will last until the oil pressure is fully built up which takes about 1-2 seconds.
Do not replace the camshaft adjuster unit(s) for a noise concern as described above.
Replacing the camshaft adjuster unit(s) will not eliminate this noise
."

Tak więc, należy rozróżnić, hałasy "technologiczne" od patologicznych syndromów.

Technologiczne - dopuszczalne przez VAG to krótki kilkusekundowy hałas zaraz po rozruchu silnika po dłuższym postoju (roboczo nazywany "zimnym")

Syndromy uszkodzeń - to długotrwały hałas rozrządu po rozruchu czasami trwający dużo dłużej czasami nawet na rozgrzanym silniku.

Takie objawy kwalifikują do "pochylenia się" nad silnikiem.

Naprawianie silnika bo "klekoce" 1 lub 2,3 sekundy po starcie, na tle moich doświadczeń i w/w cytatu z biuletynów VAG - uważam za bezsensowne działania. Opisywałem bodaj od strony 24 tego wątku, swoje problemy i efekty.

Mam czyszczoną miskę i wymieniony smok (angielscy mechanicy nie chcieli słyszeć o czyszczeniu smoka) ostatecznie wymieniłem napinacz - fazator, i cały łańcuch. Nie robiłem tego za względu na kilkusekundowe hałasy, tylko właśnie z powodu zablokowania się "nowego firmowego fazatora" Opisywałem całą procedurę "odblokowania i adaptacji" Klekotanie po rozruchu słyszę, tak w zimie jak i w lecie. Przed naprawą i po naprawie. Kiedy fachowcy z Audi pokazali mi swój biuletyn - olałem to.

Opublikowano (edytowane)

Jakas dokładna firma pompy, bo mam tez ze 3 sekundy tego klekotu ale jezdze juz z 1,5 roku z tym :D

SWAG - firma pompy oleju, kupowałem u " dzik " z forum :)

U mnie klekotał po cało nocnym postoju i później przy każdym odpaleniu, nie ważne czy zimny czy gorący silnik.

Edytowane przez k232
Opublikowano

Jakas dokładna firma pompy, bo mam tez ze 3 sekundy tego klekotu ale jezdze juz z 1,5 roku z tym :D

SWAG - firma pompy oleju, kupowałem u " dzik " z forum :)

U mnie klekotał po cało nocnym postoju i później przy każdym odpaleniu, nie ważne czy zimny czy gorący silnik.

i bajka, moze bym sie poddal ale przed 4 miesiacznym postojem auta tego nie mialem, rok jezdzilem i nawet "PISKNIECIA" nie bylo, po 4 miesiecznym postoju zaczela sie ta zabawa

Opublikowano

Jest to głupie bo auto używasz czy nie to i tak się psuje :P

Opublikowano

Jest to głupie bo auto używasz czy nie to i tak się psuje :P

nie rozumiem twoje wypowiedzi? przeciez nie stalo bo mi bylo szkoda:D tylko taki przypadek losowy mialem ze stalo, a naprawde przed tym "postojem" nie bylo tego dzwieku, z reszta nie wazne, od siebie tyle mam do powiedzenia w tym temacie:)

Opublikowano

https://www.youtube.com/watch?v=lVE1vpSrBSk

Napinacz/łańcuch czy może pompa SAI ? Kata już nie mam, olej lany to 5w40, miska i smok czyszczone i efekt bez zmian. Dźwięk jest tylko rano przy 1 odpaleniu, jeśli od razu po odpaleniu zgasze i odpale jeszcze raz dźwięku nie ma. Błędów brak.

Opublikowano

https://www.youtube.com/watch?v=lVE1vpSrBSk

Napinacz/łańcuch czy może pompa SAI ? Kata już nie mam, olej lany to 5w40, miska i smok czyszczone i efekt bez zmian. Dźwięk jest tylko rano przy 1 odpaleniu, jeśli od razu po odpaleniu zgasze i odpale jeszcze raz dźwięku nie ma. Błędów brak.

U mnie jest identycznie. Tez tak dlugo u mnie slychac ten dzwiek na zimnym silniku i nagle przestaje go byc slychac. Różnica jest tylko taka że u mnie jest 2-3 razy to cichsze. Smok miales bardzo zasyfiony? Plukanke robiles? Ile zaplaciles? Bo mnie tez czeka czyszczenie smoka

Opublikowano

Robiłem płukanie, smok był tylko lekko zasyfiony resztkami starej odmy. Dałem coś koło 200zł. Co do hałasu to znalazłem chyba identyczny na filmiku z yt i tam była walnięta sai lub jej zawór.

  • Pomoc techniczna 1
Opublikowano

Robiłem płukanie, smok był tylko lekko zasyfiony resztkami starej odmy. Dałem coś koło 200zł. Co do hałasu to znalazłem chyba identyczny na filmiku z yt i tam była walnięta sai lub jej zawór.

Ok, daj znac jak to naprawisz bo mnie tez to czeka chyba:)
Opublikowano

U mnie tez jest taki dzwiek ale napewno ciszej jest.... bardziej jest takie buczenie.....winny jest zawór pompy SAI no i u mnie jeszcze opaski były luzne od przewodów...

Narazie zrobiłem to dla spokojnego snu, ale w przyszłym roku i tak bede wywalał pompe, montował downpipe itp.

Ten dzwiek miałem tylko po kilku godzinnym postoju auta czyli w moim przypadku przez noc....

Opublikowano

Robiłem płukanie, smok był tylko lekko zasyfiony resztkami starej odmy. Dałem coś koło 200zł. Co do hałasu to znalazłem chyba identyczny na filmiku z yt i tam była walnięta sai lub jej zawór.

Wyciągnij duży bezpiecznik w puszce z ECU (chyba 40A) - jest od pompy SAI, wtedy zobaczysz czy to od niej jest ten dźwięk na zimnym.

Opublikowano

Robiłem płukanie, smok był tylko lekko zasyfiony resztkami starej odmy. Dałem coś koło 200zł. Co do hałasu to znalazłem chyba identyczny na filmiku z yt i tam była walnięta sai lub jej zawór.

Wyciągnij duży bezpiecznik w puszce z ECU (chyba 40A) - jest od pompy SAI, wtedy zobaczysz czy to od niej jest ten dźwięk na zimnym.

Ale jak wyciągne bezpiecznik to rozumiem że pompa sai wogole nie działa, no ale można tak jeździć? U mnie żadnego błędu nie wywala tylko z rana jak jest pierwsze odpalenie to słychać ten dźwięk. Coś mam z tym robić czy olać to?

Opublikowano

Jak wyciągniesz bezpiecznik to pompa nie uruchomi się i możecie wtedy sobie zdiagnozować czy to ona jest winna całego zamieszania czy trzeba szukać dalej.

Po odłączeniu pompy co najwyżej wywali tylko błąd, auto powinno normalnie pracować.

Opublikowano

Witam mam pytanie.Delikatnie poci mi się pokrywa zaworów tzn górna częśc tej pokrywy czy jest możliwe aby luźny łańcuszek rozrządu tak wytarł obudowę aby zrobiła się dziurka??

Opublikowano

Pewnie cieknie spod uszczelki .Wymień i powinno być ok .

Opublikowano

Witam mam pytanie.Delikatnie poci mi się pokrywa zaworów tzn górna częśc tej pokrywy czy jest możliwe aby luźny łańcuszek rozrządu tak wytarł obudowę aby zrobiła się dziurka??

wymien uszczelke pokrywy i uszczelke pod napinaczem, mi pomoglo

Opublikowano (edytowane)

Ok wymieniony napinacz i łańcuch.Luźny łańcuch w odudowie wytarł dwa rowki na wylot.W tych dwóch miejscach delikatnie się pociło.Mechanik mówi że już kiedyś widział takie cuda tylko wtedy jeszcze były ślady łańcuszka na głowicy :huh:d518b78ee25c0a32.jpg

Edytowane przez kris5333

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...