pawełrśl Opublikowano 15 Listopada 2013 Opublikowano 15 Listopada 2013 Witajcie,zwracam się do was o pomoc. Otóż od jakiegoś czasu zauważyłem że na ciepło mocno szarpie przy ruszaniu,sytuacja nie jest zawsze.Najczęściej zdarza się to w korku przy częstym ruszaniu co chwile.Zdarza się że kilka razy ruszę potrzęsie nim i potem mu przejdzie,szarpie tylko w momencie dodania gazu i początkowej fazy puszczania sprzęgła.Na zimno wszystko ok,nie czuje by sprzęgło się ślizgało,nie słyszę żadnych niepokojących dzwięków,biegi wchodzą idealnie przeważnie.Kilka razy ostatnio zdarzyło się że rozpędzając samochód i wrzucając wyższy bieg czułem na lewarku szarpnięcie i nie wiem jak to opisać ale jak by lewarek sam wrzucił bieg odpowiedni i było czuć szarpnięcie na budzie.Tak się zdarzyło zmieniając z 2-3. Czy występuje u mnie dwumasowe koło zamachowe ? Podejrzewam że to będzie sprzęgło,ale czy nie dwumas jeśli jest ? Wiem że 1.8t ma a to ten sam silnik bez t.Czy poduszki pod silnikiem mogą powodować takie zachowanie ?? Czy jeśli jest dwumas można zastąpić go zwykłym kołem zamachowym jak w starych tdi ? Ewentualnie jak sprawdzić czy to dwumas na 100% żebym wiedział czy ruszać same sprzęgło czy i dwumas. Przebieg samochodu 160 tys na 100% pewny,96 rok
oca69 Opublikowano 15 Listopada 2013 Opublikowano 15 Listopada 2013 Stoja na luzie jak trzesie buda i chrobocze z okolicy sprzegla to dwumas lecz po wcisnieciu sprzegla powino ucichnac. Hmm poduszki to dziwne gdyz wysteposwalo by to caly czas , a nie sporadycznie. Wysłane z mojego telewizora
pawełrśl Opublikowano 15 Listopada 2013 Autor Opublikowano 15 Listopada 2013 Dzięki kolego za wskazówki,zatem na luzie nic nie trzęsie i nie słychać żadnych niepokojących dzwięków,wciskając sprzęgło nie ma żadnej różnicy.Problem z szarpaniem jak napisałem wyżej pojawia się sporadycznie tylko przy ruszaniu z 1 biegu na ciepło. Czyli dwumas jest tak ? Jaka jest jego żywotność ? Bo nie wiem czy robiąc sprzęgło o ile to jego wina nie zainteresować się dwumasem.
ja74687 Opublikowano 15 Listopada 2013 Opublikowano 15 Listopada 2013 TZN. ja słyszałem że dwumas się troszkę inaczej sprawdza jeżeli skrzynia ma ciężko tzn. dajesz mu prz 40 3-ci bieg i gaz w podłogę jeżeli stuka to dwumas do wymiany jeżeli nie to znaczy że sprawny A żywotność zależy od stylu jazdy jak będziesz wyciągał sprzęgło to poruszaj dwumasem w jedną i w drugą stronę jeżeli są luzy to znaczy że do wymiany
krzysiekml Opublikowano 15 Listopada 2013 Opublikowano 15 Listopada 2013 luzy na dwumasie to są i na nowym,napisz ile powinno go być i z jaką siłą się to sprawdza.
pawełrśl Opublikowano 15 Listopada 2013 Autor Opublikowano 15 Listopada 2013 Czy jeszcze coś oprócz sprzęgła może powodować takie drgawki przy ruszaniu ?
ja74687 Opublikowano 15 Listopada 2013 Opublikowano 15 Listopada 2013 no luzy są ale jeżeli lata w lewo i w prawo porządnie to wymiana nie potrafię określić na ile jak bym zobaczył luzy to bym powiedział czy sprawne czy nie A VAG-a mu podłączałeś może coś pokaże Ale nie sądzę żeby u ciebie przy przebiegu 160 tys. już dwumas padł ja mam dobrze nachulane ponad 300 tys. i dwumas nie wymieniany był jeszcze (wiem na pewno bo sprzęgło wymieniałem)
pawełrśl Opublikowano 15 Listopada 2013 Autor Opublikowano 15 Listopada 2013 Uff to mnie kolego uspokoiłeś tym przebiegiem,zrobie próbe jeszcze pod obciążeniem skrzyni i podepne vag.A jak sprawdzić dokładnie sprzęgło czy kwalifikuje się na pewno do wymiany ? To pewnie sprzęgło hydrauliczne,na takim zwykłym na lince czuć np że biegi źle wchodzą,inaczej chodzi pedał i ślizga się.U mnie oprócz szarpania przy ruszaniu czasem nie widzę nic niepokojącego.Mam najomego którego padło sprzęgło hydrauliczne bez żadnego znaku od tak po prostu i biegu nie umiał wyciągnąć na luz :/ Czy w przypadku wymiany sprzęgła trzeba rozbierać przód jak do rozrządu ? Jaki to wydatek mniej więcej za same części bez dwumasu ?
ja74687 Opublikowano 15 Listopada 2013 Opublikowano 15 Listopada 2013 skrzynię trzeba ściągać, koszt to ok 700 zł za luka. A sprawdzić je możesz tym czy wysoko łapie czy nie jak wysoko tzn. że tarcza dokonała żywota jak tak gdzieś poniżej połowy to znaczy że dobrze jest
666-k Opublikowano 26 Sierpnia 2014 Opublikowano 26 Sierpnia 2014 skrzynię trzeba ściągać, koszt to ok 700 zł za luka. A sprawdzić je możesz tym czy wysoko łapie czy nie jak wysoko tzn. że tarcza dokonała żywota jak tak gdzieś poniżej połowy to znaczy że dobrze jest kolego a jak sprzęgło bierze bardzo nisko i jest sam pedał niżej niż pedał hamulca to co to oznacza? i jak je reka wyciągne do poziomu hamulca to bierze bardzo wysoko czy to zapowietrzenie wysprzęglika? Czy jeszcze coś oprócz sprzęgła może powodować takie drgawki przy ruszaniu ? kolego ja mialem podobnie na ciepłym szarpanie itd jak ty wymiana przepływki pomogła ale tylko na orginał ja miałem bosch bo podobno na innych zamiennikach jest lipa.a wczesniej bylem na vagu i bład na przeplywce byl i na lambdzie ale to moze byc zalezne od siebie . jedz na kompa najpierw.
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się