Skocz do zawartości
IGNOROWANY

1.8 ADR wymiana rorządu.


Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Panowie, co wchodzi w skład rozrządu w adr? Oprócz napinacza i łańcucha.rolki i pasek? tłumik drgań?Jest gdzieś na forum opis zwalenia przodu, co by dostać się do rozrządu, a może jest gdzieś pomocniczy opis wymiany rozrządu w tym modelu?pozdrawiam

Opublikowano

na forum w temqacie ywmiany pompy wody w adr dział zrób to sam szukaj

Opublikowano

No w tym temacie nic już nie ma... nie bylo jakiegos problemu w tym modelu w ilosci zebow paska? Opisze mi ktoś jak ustawic zaplon pozniej bo zamontowaniu rolek itd?

---------- Post dopisany at 20:41 ---------- Poprzedni post napisany at 20:12 ----------

up

Opublikowano

kupujesz standardowy zestaw do rozrządu pasek 153 zęby,pierwsze wersje miały 152,

zapłonu się nie ustawia tylko ustawiasz górne i dolne koło na znaki-ściągasz stary pasek,wymieniasz rolkę.napinacz i co tam kupiłeś,zakładasz nowy pasek tak aby nie ruszyły się koła zębate dolne i górne,obracasz ze dwa razy wałem korbowym w koło i sprawdzasz czy znaki się pokrywają,jeśli nic nie blokuje ,stuka to oznacza że jest ok

Opublikowano

fajnie, dzięki za odpowiedź. Jutro się zabieram za wymiane rozrządu. Jakies jeszcze wskazówki? Na co uważać? Mają się nie ruszyć dolne i górne kola zebate, czyli muszą byc blokady? Co robic jak kola zebate sie rusza?

---------- Post dopisany at 21:16 ---------- Poprzedni post napisany at 21:11 ----------

Jadno koło zębate muszę zmienić też...jak to zrobić, żeby nic nie przestawić?

Opublikowano

blokad nie potrzeba choć jak są to nie zaszkodzą,jeśli koła się ruszą to je z powrotem ustawić na znaki,koła są na pewno na jakichś klinach delikatnie je ściągać i przed całkowitym zdjęciem popatrzeć czy jest ustawione na znaku,nowe nałożyć identycznie tak jak było stare,najważniejsze to po wszystkim ręczne obrócenie wałem ze dwa razu w celu sprawdzenia,dużo rozkręcania jest przy pasie przednim

Opublikowano

No to już wszystko wiem :) dzieki za pomoc, przód kiedys ściagałem, roboty trochę jest, ale już wiedzy aż takiej nie potrzeba co do samego rozrzadu ;) I ostatnie pytanie: Czy koło zębate da rade zmienić bez ściągania przodu? Bo w drugim adr jest do zmiany i tak sie zastanawiam czy tam przod tez trzeba sciagnac

Opublikowano

chyba trzeba zwalać bo do koła potrzebny jest raczej jakiś ściągasz a poza tym nie będziesz widział znaków jak się coś przesunie

Opublikowano

Jedno auto zrobione, z drugim problem.

Gdzie jest znak na głowicy od gornego kola zebatego?

---------- Post dopisany at 18:05 ---------- Poprzedni post napisany at 17:39 ----------

up

Opublikowano

powinien być na samej górze,na godzinie 12 a jak nie ma to zaznacz samemu jeśli na dole masz ustawione

Opublikowano

e114b2872d5c1a5b.jpg | | Fotki, Zdjcia, Obrazki Fotosik.pl

Jak ustawie na znak na godzine dwunasta kolo pasowe dolne...to wtedy znak na gornym jest tam gdzie zaznaczylem czerwona strzalka...czyli zle ustawione?

---------- Post dopisany at 19:00 ---------- Poprzedni post napisany at 18:33 ----------

tak jest teraz jeszcze na starym pasku, nic nie ruszane i sie zastanawiam czemu tak jest?

Generalnie rozrzad wymieniany jest przy okazji, mechanik sprawdzal zaplon na vagu i mu sie nie podobal... co dalej ?

Opublikowano

wykręć świece i ustaw tłok na pierwszym cylindrze w GMP i wtedy zobacz co pokazują znaki

Opublikowano

tak zrobiłem, gmp na pierwszym cylindrze i znaki pokazuja tak jak wczesniej na obrazku. Czyli nie jest na godzinie 12 :thumbdown: Powód?

---------- Post dopisany 21-11-2013 at 17:05 ---------- Poprzedni post napisany 20-11-2013 at 23:06 ----------

I jeszcze jedno pytanie. W adr z 95 roku ile zębów ma pasek?

Opublikowano

152 pierwsze motory miały pózniej zastąpili paskiem 153ząbki i innymi napinaczem

Opublikowano

Kolejne pytanie czy w ADR z 95roku wał ustawia sie na znaki- znak na kole pasowym (kreska) na strzałke na obudowie plastikowej? Czy na godzinie 12?

Opublikowano
Panowie, co wchodzi w skład rozrządu w adr? Oprócz napinacza i łańcucha.rolki i pasek? tłumik drgań?Jest gdzieś na forum opis zwalenia przodu, co by dostać się do rozrządu, a może jest gdzieś pomocniczy opis wymiany rozrządu w tym modelu?pozdrawiam

Przechwytywanie.jpg

powinno pomóc

---------- Post dopisany at 22:44 ---------- Poprzedni post napisany at 22:41 ----------

Kolejne pytanie czy w ADR z 95roku wał ustawia sie na znaki- znak na kole pasowym (kreska) na strzałke na obudowie plastikowej? Czy na godzinie 12?

Dla mnie najpewniejsze jest ustawianie na z nak z koła zamachowego i znacznika w skrzyni

Opublikowano

Czyli reasumując,zdejmujesz zbiornik plynu chlodniczego, kręcisz walem korbowym i trafiasz na znak na kole zamachowym, to wtedy jest dobrze ustawione dolne kolo tak? Górne zebate na godzine 12 i ot cala filozofia?

---------- Post dopisany at 22:58 ---------- Poprzedni post napisany at 22:56 ----------

Bo w adr co jest ta strzalka na plastku/oslonie rzrzadu,na dolnym kole zebatym, to ona nie jest na godzinie 12.

---------- Post dopisany 28-11-2013 at 07:38 ---------- Poprzedni post napisany 26-11-2013 at 22:58 ----------

up

---------- Post dopisany at 18:52 ---------- Poprzedni post napisany at 07:38 ----------

Nikt się nie wypowie?

Opublikowano

zaraz poszukam fotek, bo gdzieś miałem jak jest u mnie

---------- Post dopisany at 22:25 ---------- Poprzedni post napisany at 22:19 ----------

http://a4-klub.pl/silniki-benzynowe-30/szarpie-przerywa-itp-228471/index2.html tu zobacz

---------- Post dopisany at 22:27 ---------- Poprzedni post napisany at 22:25 ----------

na fotce z dolnym kołem widać przesuniecie ale chodził dobrze, poprawiłem na znaki i też chodzi

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...