Skocz do zawartości
IGNOROWANY

Wycie skrzyni biegów, odgłosy typu kle kle


Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Witam

Od dłuższego czasu słyszę w samochodzie wycie. Audi A4 1.9 TDI 130KM. Podejrzewałem łożysko w kole, jednak gdy pojechałem do mechanika obrócilismy przednimi kołami (bardziej odczuwalne do tyłu niż do przodu) słychać było coś w rodzaju kle kle kle tak jak by tryby nie pasowały dobrze. Od razu stwierdził, że to skrzynia i będzie trzeba rozebrać. Jak pytałem co to może być odp. trudno pow. różnie może być. Mówił coś o jakimś zabezpieczeniu że mogło pęknąć i tryby się poluzowały czy coś.Auto chodzi bez zarzutu. Biegi dobrze wchodzą tylko to wycie i jak auto rusza ale przez chwile tylko słychać jak coś się kłóci, nie pasuje prawdopodobnie jakieś tryby.

Jakie jest wasze zdanie pytam osoby, które miały coś takiego lub ewentualnie mechaników.

Jak się nastawiać, czy skrzynia do wymiany a czy da się naprawić.

Opublikowano

jeśli ci wyje skrzynia to szukaj drugiej bo to cię wyjdzie taniej niż naprawa starej ,obecnie zapewne masz skrzynię GBA ,jeśli masz auto z 2 połowy roku czyli od 06.2002 to podejdzie skrzynia HCF,HCK( jest o tym na forum) są nowsze i mają mniejsze przebiegi ,używanej sprawnej GBA raczej nie dostaniesz

Opublikowano

może przeguby są już zużyte

Opublikowano

Okazało się, że tylko łożysko poszło i było w stanie krytycznym.Mechanik przejrzał całą skrzynię i jest w porządku.

---------- Post dopisany 04-12-2013 at 12:33 ---------- Poprzedni post napisany 28-11-2013 at 20:03 ----------

A więc tak łożysko 400 zł + 500 robocizna i olej 70 w sumie 970zł.

Powiedzcie mi ile kosztuje całkowite rozebranie skrzyni, jej dokładne umycie montaż łożyska i ponowne skręcenie.?Chodzi mi o robociznę.Chciałbym się dowiedzieć czy 500 zł to dużo czy mało za robociznę.

Opublikowano
Okazało się, że tylko łożysko poszło i było w stanie krytycznym.Mechanik przejrzał całą skrzynię i jest w porządku.

---------- Post dopisany 04-12-2013 at 12:33 ---------- Poprzedni post napisany 28-11-2013 at 20:03 ----------

A więc tak łożysko 400 zł + 500 robocizna i olej 70 w sumie 970zł.

Powiedzcie mi ile kosztuje całkowite rozebranie skrzyni, jej dokładne umycie montaż łożyska i ponowne skręcenie.?Chodzi mi o robociznę.Chciałbym się dowiedzieć czy 500 zł to dużo czy mało za robociznę.

Mało, poza tym po co Ci to wiedzieć ? Przystałeś na taką kwotę, zapłaciłeś i ciesz się z jazdy ;)

Opublikowano
Okazało się, że tylko łożysko poszło i było w stanie krytycznym.Mechanik przejrzał całą skrzynię i jest w porządku.

---------- Post dopisany 04-12-2013 at 12:33 ---------- Poprzedni post napisany 28-11-2013 at 20:03 ----------

A więc tak łożysko 400 zł + 500 robocizna i olej 70 w sumie 970zł.

Powiedzcie mi ile kosztuje całkowite rozebranie skrzyni, jej dokładne umycie montaż łożyska i ponowne skręcenie.?Chodzi mi o robociznę.Chciałbym się dowiedzieć czy 500 zł to dużo czy mało za robociznę.

400+500? za jedną stronę? Oooo ludzie....:grin::facepalm:

Opublikowano

Trochę przepłaciłeś, ale wiadomo zależy to od wielkości warsztatu :)

Łożysko grubo wyszło.

Opublikowano

koledze chyba chodzi o łożysko w skrzyni :co:

Opublikowano

Kolego czytamy tematy, podpiąłeś się i się ośmieszyłeś:D

---------- Post dopisany at 20:22 ---------- Poprzedni post napisany at 20:12 ----------

Oczywiście, że chodziło o łożysko w skrzyni biegów.

Ale nie uwierzycie co się stało po paru dniach. Mechanik jak montował skrzynie nie dał nowego uszczelniacza (coś jak uszczelka)między silnikiem a skrzynią i olej mi kapie. Szlak mnie trafił jak to zobaczyłem i teraz trzeba od nowa odkręcić skrzynie włożyć uszczelniacz. Powiedzcie mi czy jak się odpina skrzynie a potem montuje to nie powinno się dać nowych uszczelniaczy z obu stron?Przecież drugi raz nie trafi się w ten sam rant i zawsze gdzieś ta uszczelka nie będzie pasowała i pomimo skręcenia będzie z czasem kapać....poza tym guma twardnieje.A to kosztuje 11 zł. Wydaje mi się że koleś powinien to zrobić na własną rękę bo to z jego winy. Jak myślicie?Jak się zachować?Może ktoś zajmuje się takimi rzeczami i niech powie czy przy montażu skrzyni montuje nowe uszczelniacze bez względu na ich stan?

Opublikowano

ja wymieniałem skrzynię ,uszczelniacze zostały stare nic nie wyciekało,pociło się więc po co to ruszać ,może u ciebie też było ok ,sprawdź olej w skrzyni i w silniku będziesz wiedział skąd ucieka ,ja bym stawiał na źle zamontowany uszczelniacz lub uszkodzony podczas montażu na wałku skrzyni

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...