Darek36 Opublikowano 19 Listopada 2013 Opublikowano 19 Listopada 2013 Witam.Dwa dni temu stalo sie cos takiego,rano odpalilem silnik i bylo wszystko w porzadku pojechalem do sklepu zgasilem auto. Po 15 minutach odpalam a tu jak by ktos mlotkiem walil w silniku , w sumie silnik chodzil moze 10 sekund i go zgasilem.Wstawie filmik ,ktory znalazlem w necie z takim samym objawem.Moj silnik to AFB 2.5 TDIhttp://www.youtube.com/watch?v=YomXTu1LLYI problem s 2.5tdi A6 AFB.mp4
SotoM Opublikowano 19 Listopada 2013 Opublikowano 19 Listopada 2013 zupełnie jak spalanie detonacyjne.... ja bym na poczatek wtryski sprawdzał...najlepiej kompem jesli nie masz to mozna spróbowac luzujac nakretki przy wtryskach od przwodów wysokiego cisnienia po koleii i patrzec kiedy pukanie ustapi,na którym wtrysku jesli ustapi no to na 99%wtrysk jesli nie to niestety pokrywy w góre i do weryfikacji wałki dźwigienki i hydro.
Darek36 Opublikowano 19 Listopada 2013 Autor Opublikowano 19 Listopada 2013 Jakby spodlo pare dzwigienek albo byly by wytarte walki to chyba by tak nie walilo ---------- Post dopisany at 22:50 ---------- Poprzedni post napisany at 22:19 ---------- Program vag mam moge sprawdzic korekcje wtrysku ,ale boje sie go odpalac ,zeby czegos bardziej nie spieprzyc .Gadalem z kolega mechanikiem ,ktory robil taki przypadek tak samo walilo jak u mnie okazalo sie ,ze ukruszyl sie kawelek zaworu i wpadl pomiedzy tlok a glowice i ja pokancerowal.Skonczylo sie regeneracja glowicy za 400zl tlok zostal ten sam gladz cylindra nie porysowana.
przemek4net Opublikowano 20 Listopada 2013 Opublikowano 20 Listopada 2013 fmp4 nie mam jak odlsuchac ale po tym jak wypadla mi hydraulika z wtrysku to tak chodzilo ze stukaniem (moze nie metalicznym ale glosnym+ trzesawka motoru + korekcje po ponad 4 itp)... do tego skrzywiony byl jeden zawor (byc moze on taki podglos zostawial)... suma sumaru jezeli dojdzie do sciagania glowicy + walki&hydro + olej + rozrzad - ponizej 5tki sie nie zmiescisz (jezeli bez sciagania glowicy to 3-4 patyki) co stawia pod znakiem zapytania sensownosc naprawy tego silnika (a moze i auta)...policz sobie Walki akurat u mnie nie byly jakos specjalnie zjechane ale hydro to byla juz agonia.. z tym ze walki z hydro sa niewiele drozsze niz same hydro wiec i tak wymienia sie raczej calosc Przemek jezeli silni chodzi dobrze a tylko glosno i ma korekcje powiedzmy ponizej 2 to raczej stuki sa nie od tego
Darek36 Opublikowano 20 Listopada 2013 Autor Opublikowano 20 Listopada 2013 Jezeli chodzi o odglos ,to jest tak glosno i glucho jakby mlotem nawalal.Silnik chodzi rowno delikatnie drzy wchodzi na obroty pali na dotyk.Pukanie jest na lewej glowicy i slychac jakby cisnienie powietrza walilo w filtr powietrza.Moge go odpalic i sprawdzic korekcje wtrysku ale mam stracha ,ze cos gorszego sie stanie.Silnik nie byl odpalany od niedzieli od chwili awari .Jeszcze w niedziele chodzil cichutko nie bylo slychac walkow .Auto mam od 6 lat i zawsze rano jak go odpalam to nasluc**je czy cos nie klekocze i tak samo bylo w niedziele.Od zakupu auta zrobilem 75 000 km i dzwiek silnika byl caly czas taki sam.
przemek4net Opublikowano 20 Listopada 2013 Opublikowano 20 Listopada 2013 Jezeli wwli cisnienie w filtr to pewnie zawor na dolocie cmoknal sie z tlokirm...mie domyka i tlok sprezajac wywala w dolot to co powinno sie sprezyc w cylindrze...typuje 5kola w gore koszt naprawy z all kosztami. Sciagniecie pklokrywy zaworow mozesz zrobic sam i pewnie znajdziesz wywalone elemnty hydrauliki..nie wiem czy skrzywienie zaworu da sie sprawdzc ale jezeli sie potwierdzi skrzywienie zaworu sprzedaj jak stoi na czesci
SotoM Opublikowano 20 Listopada 2013 Opublikowano 20 Listopada 2013 moim zdaniem silnik pracuje równo tylko wystepuje stukanie.pierwsze co bym zrtobił jak napisałem pochylił bym sie nad wtryskami bo zuby to miała byc jaka kolwiek nieszczelnosc komory spalania to silnikiem bujało by na boki. a ze słuchu na filmie słychac ze V-ka pracuje równo... zapal ten motor i patrz korekcje wtrysków... stukot moze taki byc jak napisałem wyzej ze spalania detonacyjnego. którys wtrysk najprawdopodobnie sypie tyle paliwa... przez krutki cas nic sie nie stanie aby np tłok sie stopił to musiał bys mu dawac niesamowicie w palnik... po za tym nawet jesli bedzie trzeba wyjmowac wtryski to i tak trzeba zdemontowac pokrywe gowicy jak juz bedzie zdemontowana to masz jak na dłoni dźwigienki hydro jak i krzywki do weryfikacji...
michałswd Opublikowano 20 Listopada 2013 Opublikowano 20 Listopada 2013 I jak przebiega weryfikacja wyjasnilo sie cos ??
jacek70 Opublikowano 20 Listopada 2013 Opublikowano 20 Listopada 2013 A co mówią w warsztacie ? Jest szansa na ratunek?
Darek36 Opublikowano 20 Listopada 2013 Autor Opublikowano 20 Listopada 2013 Cala akcje zaczne w sobote po pracy od sciagniecia pokryw co zobacze i co zaczne robic zaraz o tym napisze
Darek36 Opublikowano 12 Grudnia 2013 Autor Opublikowano 12 Grudnia 2013 Witam po dlugiej przerwie. Wiec tak auto juz chodzi ,przyczyna tego walenia w silniku byly spadniete trzy dzwigienki lewej glowicy i jedna prawej.Auto ma przebieg 270 tys walki orginalne bez sladow zuzycia ,dzwigienki tak samo idealne ,ale chydropopychacze masakra glowki ostre jedna urwana .Dzwigienki ,podkladki i urwana glowke popychacza znalazlem w glowicy.W lewej glowicy jeden zawor musial dlugo nie chodzic bo byl zapieczony i musialem sciagnac glowice .Byl tak zapieczony ze musialem go wybijac mlotkiem.Z braku funduszy kupilem zestaw chydrauliki z allegro za 816zl HYDRAULIKA 2.5 TDI V6 POPYCHACZE DZWIG AUDI A4 A6 (3725258915) - Allegro.pl - Więcej niż aukcje. cala robote robilem sam u kolegi w warsztacie ,przy okazji wymienilem rozrzad ,paski wielorowkowe uszczelki pod deklami i oczywiscie uszczelke pod glowica.Silnik teraz chodzi troche ciszej bardziej miekko.Caly rozrzad na blokadach kat wtrysku ustawilem na 1 ATDC ale dluzej musze krecic zeby odpalil, jak mu przyspieszylem na 1 BTDC to pali na dotyk teraz nie wiem czy zostawic go po stronie BTDC czy ATDC wiem ze powinien byc ATDC ale gorzej pali.Wszystko jest o ky ale nie podoba mi sie jeszcze jedna rzecz jak go odpalilem rano to przez minute pulsowaly delikatnie obroty ,ale jak pyknal przekaznik pod kierownica od swiec zarowych to obroty zrobily sie rowne.
kudalty66 Opublikowano 12 Grudnia 2013 Opublikowano 12 Grudnia 2013 kąt powinien byc w grupie 004 BS na late 2 stopnie ATDC
Darek36 Opublikowano 13 Grudnia 2013 Autor Opublikowano 13 Grudnia 2013 Wiem ,ze kat ma byc najlepiej 1 ATDC tylko ze jak tak ustawie to gorzej zapala a jak ustawilem na 1BTDC topalil na pyk.
przemek4net Opublikowano 13 Grudnia 2013 Opublikowano 13 Grudnia 2013 Wiem ,ze kat ma byc najlepiej 1 ATDC tylko ze jak tak ustawie to gorzej zapala a jak ustawilem na 1BTDC topalil na pyk. Wysłane z mojego JY-G3 za pomocą Tapatalk 2
Darek36 Opublikowano 13 Grudnia 2013 Autor Opublikowano 13 Grudnia 2013 Wiem ,ze kat ma byc najlepiej 1 ATDC tylko ze jak tak ustawie to gorzej zapala a jak ustawilem na 1BTDC topalil na pyk. Wysłane z mojego JY-G3 za pomocą Tapatalk 2 Nie rozumiem o co ci chodzi ?
przemek4net Opublikowano 13 Grudnia 2013 Opublikowano 13 Grudnia 2013 On powiniwm palic dobrze nawet na 4atdc... Ciezko mu idzie przetawiwnie kata wtrysku wiec lepiej jak wyjsciowo ma btdc... Tyle ze nagrzany nedzie chodzil na btdc a powinien na atdc (wolne obroty) ani 1 ani 2atdc nie sa idealne. Wystarcxy zerkanc na 004s +4bs i zastanowic sie co te liczby oznaczaja....
KrzysiekA4 Opublikowano 13 Grudnia 2013 Opublikowano 13 Grudnia 2013 On powiniwm palic dobrze nawet na 4atdc... Ciezko mu idzie przetawiwnie kata wtrysku wiec lepiej jak wyjsciowo ma btdc... Tyle ze nagrzany nedzie chodzil na btdc a powinien na atdc (wolne obroty) ani 1 ani 2atdc nie sa idealne. Wystarcxy zerkanc na 004s +4bs i zastanowic sie co te liczby oznaczaja.... Przemo Ty to zawsze kawa na ławe (z oklepanymi tyś. razy tematami). Odpalić na zimny lepiej ale jak Ci się nagrzeje do ponad(65C +-)to już pewnie będzie problem z odpaleniem,takie moje zdanie.Małe pytanie ile mniej a więcej wydałeś za wszystko(hydro,rozrząd,głowica)tak jak podał Przemek4net?? czy mniej??
Darek36 Opublikowano 14 Grudnia 2013 Autor Opublikowano 14 Grudnia 2013 Nie ma tragedi z odpalaniem po prostu kreci dwie sekundy dluzej niz wczesniej ,jak sie nagrzeje to pali na dotyk . Co do kosztow to chydraulika 816zl reszte to znaczy rozrzad paski i uszczelki zalatwial kolega u ktorego robilem w warsztacie a on ma znizki za robote nic nie placilem bo robilem sam.Wyszlo dwa tysiace .
Rekomendowane odpowiedzi