DanekPL Opublikowano 1 Grudnia 2013 Opublikowano 1 Grudnia 2013 Panowie to że mi działa nie oznacza że będzie. też czeka mnie wymiana nagrzewnicy ale to juz zrobi chyba nowy własciciel jak bede sprzedawał albo oddam do serwisu auto przed nastepną zimą. Ja zawsze miałem samochody audi. moim zdaniem najlepsze i najmniej awaryjne auta jednak to co trzeba wyczyniać przy demontażu nagrzewnicy to woła o pomste do nieba. Miałem kiedys opla omege i wystarczyło wyciąć kawałek tunelu ( taki prostokąt o wymiarach 10x5 cm ) po czym wyjeżdzała cała nagrzewnica wklejało się wyciety wczesniej plastik i na wszystko nakładało przy użyciu kleju obicie tapicerki. nagrzewnica była na końcu tunelu przy nogach pasażera pod schowkiem Co do próby odkamienienia użyłem opisu kolegi który jeszcze dodatkowo zamontował nawężach pompke z pralki ja takich gadżetów nie posiadałem ale widać że nie była aż tak bardzo zabita i zwykłe płukanie jej pomogło. Musze jeszcze dzis coś zobaczyć na wentylator nawiewów czemu nie kreci albo czemu tak wolno. wie ktos jak najszybciej sie do niego dostać ? chyba przez schowek
sony_dark Opublikowano 1 Grudnia 2013 Opublikowano 1 Grudnia 2013 dokładnie sciągasz schowek i masz dostep do wentylatora, jak słabo kreci mimo ustawienia max obtorów to może padł opornik inaczej rezystor wentylatora.
DanekPL Opublikowano 1 Grudnia 2013 Opublikowano 1 Grudnia 2013 zbadam to jutro pod firmą a ten opornik jest przy wentylatorze czy gdzieś w kasecie doprowadzającej powietrze. Miałem tak w fiacie ducato że termorezystor był wkręcony w obudowe gdzie leciało powietrze i sterowanie było też elektroniczne ale sam sie dostosowywał na zasadzie ciepła. teraz po płukaniu nagrzewnicy 2 min od odpalenia auta w srodku sauna
sony_dark Opublikowano 1 Grudnia 2013 Opublikowano 1 Grudnia 2013 cytat z innego forum: "rezystor/opornica jest w kabinie zdejmujesz schowek i na ścianie (na lewo od wentylatora -dmuchawy) jest przykręcony jedna śrubka i idzie do niego kostka chyba z 4 kablami."
DanekPL Opublikowano 7 Grudnia 2013 Opublikowano 7 Grudnia 2013 wybebeszyłem wentylator. Po zapięciu do aku nie startuje. Obrót lekko w tył i daje pełnymi obrotami. nie wiem czy to on jest uszkodzony czy ten opornik. opornik kupiłem ale jeszcze nie wymieniłem. pewnie jutro to zrobie. Nastawiam się jednak nad zawieszajacymi się szczotkami wentylatora musze porobić kilka testów ponieważ jak go lekko rusze ręką to kręci pełną mocą .
sony_dark Opublikowano 9 Grudnia 2013 Opublikowano 9 Grudnia 2013 próbuj, jak zrobisz to napisz co było, może komuś się przyda na przyszłość.
enrike2 Opublikowano 13 Stycznia 2014 Opublikowano 13 Stycznia 2014 a jak ja sprawdzałem temperatury vagiem to roznica byla ok 10 stopni co to znaczy?? a czujnik ori z aso termostat tez z aso nowy temperatura 90 po 5km ale ogrzewnie cos szwankuje i bulgocze w zbiorniczku plyn uszczelka pod glowica sprawna pomoze ktos?
kicker Opublikowano 17 Stycznia 2014 Opublikowano 17 Stycznia 2014 Pytanie do tych co czyścili nagrzewnice, jakiego koloru wypływał syf?? Mam w garażu nie grzejące A4 i tak na szybko podłączyłem myjkę parową pod wlot do nagrzewnicy to coś się tam sączyło tej wody ale nie wiele z wylotu. Wsadziłem cienką rurkę w wlot i po chwili się zatrzymała, po wyciągnięciu w rurce był jakby kit, pomarańczowy zastanawiam się czy ktoś uszczelniał jakimś proszkiem chłodnice/nagrzewnice bo może będę się męczył z udrożnieniem nagrzewnicy a okaże się że jest nieszczelna.
dracus6662 Opublikowano 17 Stycznia 2014 Opublikowano 17 Stycznia 2014 tak to skutki jazdy na wodzie , taki szlam to wtedy normalne dobrze że to wyczyściłeś odrazu poczujesz różnicę w grzaniu w autku o wiele szybciej dobra robota:wink:
prezesik Opublikowano 17 Stycznia 2014 Opublikowano 17 Stycznia 2014 Pytanie do tych co czyścili nagrzewnice, jakiego koloru wypływał syf??Mam w garażu nie grzejące A4 i tak na szybko podłączyłem myjkę parową pod wlot do nagrzewnicy to coś się tam sączyło tej wody ale nie wiele z wylotu. Wsadziłem cienką rurkę w wlot i po chwili się zatrzymała, po wyciągnięciu w rurce był jakby kit, pomarańczowy zastanawiam się czy ktoś uszczelniał jakimś proszkiem chłodnice/nagrzewnice bo może będę się męczył z udrożnieniem nagrzewnicy a okaże się że jest nieszczelna. Tak czy inaczej musisz ja dobrze przepłukać a jak bedzie lecieć to musisz ja wymienić wiec albo samo płukanie albo cały dzien roboty z wymiana cienczeka:(
dracus6662 Opublikowano 17 Stycznia 2014 Opublikowano 17 Stycznia 2014 Pytanie do tych co czyścili nagrzewnice, jakiego koloru wypływał syf??Mam w garażu nie grzejące A4 i tak na szybko podłączyłem myjkę parową pod wlot do nagrzewnicy to coś się tam sączyło tej wody ale nie wiele z wylotu. Wsadziłem cienką rurkę w wlot i po chwili się zatrzymała, po wyciągnięciu w rurce był jakby kit, pomarańczowy zastanawiam się czy ktoś uszczelniał jakimś proszkiem chłodnice/nagrzewnice bo może będę się męczył z udrożnieniem nagrzewnicy a okaże się że jest nieszczelna. odradzam uszczelnianie nagrzewnicy ,jeżeli wdała się korozja wżerna to szrot , spróbuj zrobic próbę ciśnieniową po wyczyszczeniu:wink:
kicker Opublikowano 17 Stycznia 2014 Opublikowano 17 Stycznia 2014 No wiadomo zrobię najpierw czyszczenie a jak nie pomoże.... :strzal: Próbę ciśnieniową po czyszczeniu też zrobię.
prezesik Opublikowano 18 Stycznia 2014 Opublikowano 18 Stycznia 2014 No wiadomo zrobię najpierw czyszczenie a jak nie pomoże.... :strzal:Próbę ciśnieniową po czyszczeniu też zrobię. Był na forum super opis czyszczenia nagrzewnicy z podgrzaną cieczą potrzeba 2 przewody spory garnek kuchenka do podgrzania cieczy w garnku i pompka do pompowania cieczy przez nagrzewnice i sitko do zatrzymywania osadu oraz ocet lub jakis dobry środek do czyszczenia ja tak robiłem i teraz mam u siebie jak w solarium:)
kicker Opublikowano 18 Stycznia 2014 Opublikowano 18 Stycznia 2014 Kupiłem "VPS Radiator Flush - Valvoline", zmieszałem z wrzątkiem, wlałem do nagrzewnicy, odczekałem 15 min. i płukanie ciepłą wodą i myjką parową, jakiś brud wylatywał ale szału nie było, wymieszałem trochę DIMERa z gorącą wodą, wlałem do nagrzewnicy po czym podłączyłem myjkę parową wtedy wraz z pianą poszedł syf. Jako że DIMER lubi się gryźć z alu to wąż pod kran i płukanie. Efekt? jeszcze nie wiem bo nie mam reszty gratów by móc uruchomić silnik aczkolwiek wydaje mi się że przepływ płyny zwiększył się nieco. Zauważyłem też że osłona od rurek nagrzewnicy nie była ściągana od dawna więc jak wymieniali chłodnice to pewnie nie odpowietrzyli do końca (dziurka w wężu była zatkana jakimś syfem) + syf w nagrzewnicy i ogrzewania nie było. Okaże się w środę/czwartek. Pomysł z pompką.... jest jak najbardziej trafiony tylko krążący, gorący środek do czyszczenia jest mym zdaniem coś zdziałać. Jaką pompkę ktoś tam stosował ?? PS. pierwszy syfek z nagrzewnicy.
prezesik Opublikowano 18 Stycznia 2014 Opublikowano 18 Stycznia 2014 Kicker ja robiłem to pompa do wody akurat taka do studni glebinowej była pod ręka wiec miała niezłe ciśnienie
kicker Opublikowano 18 Stycznia 2014 Opublikowano 18 Stycznia 2014 No właśnie, ciśnienie musi być pewnie konkretnie CI przeczyściło nagrzewnice ?
prezesik Opublikowano 18 Stycznia 2014 Opublikowano 18 Stycznia 2014 http://a4-klub.pl/warsztat-zrob-to-26/all-czyszczenie-plukanie-nagrzewnicy-95626/ pamiętaj plukanie nagrzewnicy w obu kierunkach:) ---------- Post dopisany at 17:33 ---------- Poprzedni post napisany at 17:31 ---------- No właśnie, ciśnienie musi być pewnie konkretnie CI przeczyściło nagrzewnice ? Wlasnie ze u mnie nie bylo zbyt wiele syfu problemem u mnie był zle odpowietrzony układ:)
kicker Opublikowano 19 Stycznia 2014 Opublikowano 19 Stycznia 2014 Podejrzewam że u mnie będzie podobnie. Jak dobrze pamiętam, po odłączeniu węzy nagrzewnicy i podłączeniu myjki nie przelewał się płyn, przepływ był a płyny brakowało, pewnie zapowietrzony układ. Ktoś wie ile mniej więcej mieści się płynu w zdrowe nagrzewnicy ?
Emejcz Opublikowano 19 Stycznia 2014 Autor Opublikowano 19 Stycznia 2014 Pół litra-litr na moje oko. Nie jest zbyt pojemna.
prezesik Opublikowano 19 Stycznia 2014 Opublikowano 19 Stycznia 2014 Pół litra-litr na moje oko. Nie jest zbyt pojemna. Emejcz na oko to wiesz....
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się